#70 John Klingberg

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #70 John Klingberg

Post by svartgulsubkultur »

Foppas skridskocoach wrote:Nu måste Lasse jobba arslet av sig på att få till en deal för nästa säsong (om nu inte Dallas vill rycka över honom till andra sidan Atlanten).
Nästa säsong är hans sista på Dallaskontraktet så jag förmodar att de vill testa honom en säsong i nordamerika innan de eventuellt förlänger kontraktet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Foppas skridskocoach »

svartgulsubkultur wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Nu måste Lasse jobba arslet av sig på att få till en deal för nästa säsong (om nu inte Dallas vill rycka över honom till andra sidan Atlanten).
Nästa säsong är hans sista på Dallaskontraktet så jag förmodar att de vill testa honom en säsong i nordamerika innan de eventuellt förlänger kontraktet.
Ok, jag fick för mig att Dallaskontraktet gick ut till våren och att sannolikheten därmed fanns att Dallas inte skulle välja att förlänga med honom.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #70 John Klingberg

Post by svartgulsubkultur »

I Maj 2011 skrev han och Stars ett treårs så det sträcker sig över 13/14.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #70 John Klingberg

Post by Markman »

Eftersom det var Petterström som var sist på pucken så blev det ju han som fick utnämningen "veckans snyggaste mål", men hela situationen uppkommer ju tack vare Klingberg, så målet är ju till väldigt stor del hans i mina ögon: http://hockeyligan.se/artikel/32469/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Så är ju fallet i många snygga mål. Att det inte är själva målet som är det som borde äras utan spelet fram till målet. Så var det ju målet som Oscar gjorde, där Bud och Jimmie stöd för det snygga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #70 John Klingberg

Post by 374 »

Tycker Klingberg var riktigt bra igår.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #70 John Klingberg

Post by rock »

Klingberg har en god förmåga att hålla pucken och öppna upp spelet därefter. En viktig egenskap som ska främst användas i överlägen.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: #70 John Klingberg

Post by lurch »

Tycker Klingberg drar ner tempot i uppspelsfasen alldeles för mycket. Han måste alltid dribbla,eller iaf försöka,minst en innan han lämnar pucken.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #70 John Klingberg

Post by addebeck »

Tycker Klingberg blandar och ger väldigt mycket. Kan göra 2-3 fina aktioner på rad men sen kan 2-3 aktioner bli totalt misslyckade. Behöver en till (för)säsong i Elitserien innan NHL kan vara aktuellt på allvar.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Foppas skridskocoach »

Man måste ge Klingberg en stor eloge för att han utan att tveka hoppade på den 15 kg tyngre Jacobsson efter överfallet igår.
Tigerränderna går aldrig ur.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #70 John Klingberg

Post by persson82 »

Foppas skridskocoach wrote:Man måste ge Klingberg en stor eloge för att han utan att tveka hoppade på den 15 kg tyngre Jacobsson efter överfallet igår.
Tummen upp på den!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #70 John Klingberg

Post by 374 »

Bör uppmärksammas för sitt spel.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #70 John Klingberg

Post by svartgulsubkultur »

Inte ombytt i natt heller då Texas inledde konferenssemin med att övertidstorska hemma mot Oklahoma.
Anton Lander avgjorde med sitt 2-1 bakom Nilstorp.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: #70 John Klingberg

Post by Erwynn »

Säger själv att han bör stanna ett år till i Sverige.
De är intresserade, men vi får se vad som händer. Dallas vill ha över mig, men ett år till i Sverige är nog bra för mig. Jag känner mig inte riktigt redo för NHL ännu och det vill jag vara.
http://norran.se/2013/05/skellefteaaik/ ... sm-hjalte/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hata allt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Tror tyvärr att han kommer spela i Frölunda om han återkommer till ES.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #70 John Klingberg

Post by schteffe »

Ja, säger man att man "inte räknat ut Skellefteå än" så ser det inte ljust ut.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #70 John Klingberg

Post by Spökplumpen »

Trivs själv bra i AIK men Frölunda är väldigt ivriga på att få hans underskrift på ett kontrakt.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #70 John Klingberg

Post by Colton »

Inget ont om John men det är ingen Rundblad. Har blivit väldigt stabil i egen zon men offensivt är jag inte så imponerad ändå, känns överskattad där faktiskt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Om jag inte såg fel så är han då i stan nu iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #70 John Klingberg

Post by ossian »

Tycker själv att Klingberg är sjukt bra. Passar perfekt in i vårt spelstil, där han känns som den spelskickligaste backen. Vi måste göra allt för att behålla honom. Tänk även på att han kom in i truppen efter en lång skadefrånvaro, men en sommarträning i kroppen kommer han att var elitseriens bästa offensiva back.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Foppas skridskocoach »

Klingberg kommer att dominera i ES nästa säsong. Behåller vi honom behöver vi inte värva in någon PP-back. Tyvärr kan man väl tyda värvningen av Heed som att vi "ersätter" de kvaliteter Klingberg annars skulle ha bidragit med.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #70 John Klingberg

Post by smogz »

Om han vill hem till Göteborg så kan det ju vara svårt att behålla honom. Speciellt när Frölunda verkar vilja ha honom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lh=1
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: #70 John Klingberg

Post by lh=1 »

Pöjken vill hem, enligt en fax på en balkong blir det VF.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #70 John Klingberg

Post by ossian »

Synd! Bara att önska Klingberg lycka till, killen har mycket hockey i kroppen
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #70 John Klingberg

Post by smogz »

Tyvärr för Klingbergs skull så kommer det att vara riktigt negativt för hans utveckling jämfört med om han spelat kvar i AIK.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #70 John Klingberg

Post by GroovyEd »

Tror du verkligen det? Med Rönnberg i båset tror jag Frölunda kan bli rätt farliga, och därmed Klingan också.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #70 John Klingberg

Post by smogz »

Min känsla är att Rönnberg är rejält överskattad. Frölunda har inte material för att spela Skelleftehockey och det betyder att hur bra än Klingberg är på att vända upp och slå magiska förstapass så har han ingen att passa. Vilket gör att han kommer att hålla pucken längre, gå mer själv etc. Det kommer att hämma hans utveckling.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #70 John Klingberg

Post by GroovyEd »

Möjligt. Förvisso stor skillnad på att coacha ett cup-lag än ett lag i en serie, men jag tror på Rönnberg. Sen har du rätt i spelarmaterialet, man kan ju inte trolla liksom.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #70 John Klingberg

Post by smogz »

I JVM hade han de största talangerna i Sverige att leka med och spela det spel han ville. Helt annan sak i Frölunda, för måste han dessutom dras med Stjärnor som är vana att få som de vill. Men vem vet, han kanske vuxit mycket i J-laget och klarar att coacha ett vuxenlag en hel säsong och överraskar mig positivt. Men jag tror det först när jag ser det.

Han låter ju annars vettig i snacket och kan mycket väl bli en positiv överraskning.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #70 John Klingberg

Post by 374 »

Rönnberg har ingen spelidé. När han coachade Luleå gick hela hans taktik ut på att ge pucken till Omark och hoppas på det bästa. Hans största styrka är nog att han är passionerad, hans hockeykunskaper är inte mycket att hänga i julgranen.
Post Reply