#19 Johan Forsberg

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Trollet »

schteffe wrote:Hjälp mig nu, men när han har producerat har det väl varit i lite vassare omgivning än Lundberg + random halvjunior? Stått på rätt plats, köttat in något framför mål eller faktiskt satt en puck med sitt ganska rappa skott. Nu när han inte hamnar i vettiga positioner (han kan sällan ta sig dit själv och nu får han sällan ett bra pass på öppen yta) så blir det inga kassar. I alla övriga delar av spelet har han väl alltid varit ganska usel, så där är väl nedgången ganska marginell.
Han spelade ju med Antos och Bellemare ganska länge.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Skidrow »

Som jag ser det är Piteå Foppa den ultimata 13forwarden som kan gå in och jaga skiten ur motståndarna när det låst sej.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #19 Johan Forsberg

Post by schteffe »

Trollet: Och det är ju inga dåliga lekkamrater minsann.

Som jag ser det är Piteåfoppa den ultimata stämningshöjaren i omklädningsrummet, i fikagruppen eller i gymmet. På isen tar jag hellre valfri tokladdad J20-kille som kommer in och kör fem 40-sekundare.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Skidrow »

Bättre den j-20 spelaren spelar 15-20min i j-20 lr ett allsvenskt lag.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Fdskebo »

Skidrow wrote:Bättre den j-20 spelaren spelar 15-20min i j-20 lr ett allsvenskt lag.
Om det är antingen eller så kan jag hålla med, men varför inte både och?
Låt spelare som Sehlin, Sundqvist, Manberg, Wallmark mfl få någon match här och där undertiden Twitter-Foppa fixar lite självförtroende i Asplöven eller Piteå.

Men i ärlighetens namn skulle jag bytt JF mot Antos alla dagar i veckan. Att han dessutom sitter på ett guldkantat kontrakt gör inte saken bättre.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: #19 Johan Forsberg

Post by haggloader »

Hur ser JF guldkantade kontrakt ut?
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #19 Johan Forsberg

Post by tazman »

haggloader wrote:Hur ser JF guldkantade kontrakt ut?
Finns förmodlingen både på Facebook och aftonbladet.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #19 Johan Forsberg

Post by addebeck »

Ser inte att Piteå-Foppa har en plats på fyra femmor vid full trupp. Det händer liksom nada i offensiv. Säsongens enda mål var väl ett "klassiskt skitmål delux". Att han är en bra kille på sidan av isen, och en hejare på att twittra är en annan femma. Primärt har han betalt för vad som avspeglas på isen. När det jobbet som det ser ut nu är att raca järnet i 55 sekunder utan att ha skapat något egentligen är det underkänt. När han dessutom inte är tillräckligt bra för spel i bp eller pp känns detta som att Johan kan få en lång vinter i en fjärdefemma varvat med sittplats.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Trollet »

Tydligen spelat med en fraktur en tid, togs av idag och blir borta några veckor.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #19 Johan Forsberg

Post by nomercy »

Trollet wrote:Tydligen spelat med en fraktur en tid, togs av idag och blir borta några veckor.
Förefaller för mig vara högst besynnerligt med tanke på hur försiktig man varit med andra skador i början på denna säsong......varför låter man någon lira med en fraktur? :shock: (Nu är inlägget jag citerar den enda infon jag har om detta, men spontant känns det...underligt)
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #19 Johan Forsberg

Post by TS_ »

nomercy wrote:
Trollet wrote:Tydligen spelat med en fraktur en tid, togs av idag och blir borta några veckor.
Förefaller för mig vara högst besynnerligt med tanke på hur försiktig man varit med andra skador i början på denna säsong......varför låter man någon lira med en fraktur? :shock: (Nu är inlägget jag citerar den enda infon jag har om detta, men spontant känns det...underligt)
Man kan väl bara vara försiktig till en viss gräns, tillslut så måste väl vissa spelare spela skadade.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Rampa »

Jag vet inte hur det sett ut i detta fall, men man kanske inte vetat om frakturen. Vi är alla skapta olika med olika smärttrösklar. En stressfraktur är inget en idrottsman med automatik omedelbart behöver uppsöka läkare för.
Att jämföra med oss dödliga. En del stannar hemma om näsan droppar. Andra först när de inte längre får luft.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Trollet »

Stressfraktur tror jag inte det är på överkroppen. Det får man ju i underbenen. Gissar på ett revben för det gör bara ont, en spricka där kanske.

Edit: fingerskada var det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Rampa »

Jag skulle skrivit "T.ex." före stressfraktur. Var mest tänkt som jämförelse.
Bara en "fingervisning" he he. 8-)
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #19 Johan Forsberg

Post by bsa »

Beror väl på om skadan kan förvärras eller inte, sträckning är känsligare för långtids problem.
Fraktur på vad i handen? Kan vara ganska mycke. :roll:
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #19 Johan Forsberg

Post by BubbelVe »

Kul att se någon som faktiskt tar i....
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Johan Forsberg

Post by 374 »

Får dock inte ut mycket.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Men han är rolig att se nu, för jag tycker han ändrat sitt spel och tacklas betydligt mera. Fast det kanske beror enbart på att han nu träffar motståndaren och inte sargen.

Tycker nog även att om han inte får ut mycket själv så skapar han ytör åt medspelare.

Tror inte det är sant, men jag vill nog fan att han fortsätter med Bellemare-Holloway tills Melker är tillbaka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Bilderberg »

Känns given i en stenhård checkingline i fjärde!

Gillar J Forsberg som fan!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Bilderberg wrote:Känns given i en stenhård checkingline i fjärde!

Gillar J Forsberg som fan!
Fast vill man verkligen röra om i 4:e just nu?
Tycker den kedjan funkar bäst, men de är kanske för att de spelar enklast oxå?

Om han inte ska fortsätta med Bellemare-Holloway, så kan man ganska enkelt byta plats på Johan och Emanuelsson i tredje. Det tror jag skulle skapa mera yta åt Arvidsson.
Visst, blir kanske inte mycket till samspel och beroende på hur matchen artar sig så får Forssell eller Oscar vara center där resp mellan Jimmie-Jocke.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #19 Johan Forsberg

Post by barrskog »

Quotar från aik-lhf tråden:
burgundy wrote:Förstår inte kritiken mot #19 Forsberg. Han jobbar, river, sliter, smäller på, åker på smällar (en rejäl propp ikväll som jag tycker beror på som kommentator Johansson säger en "sjukhuspassning"). Jag tycker då att Pite-Foppa är 100 gånger vassare än the midget #17 och kostar 100 gånger mindre. Sen ska ju såklart Möller och Melker in i kortleken också! Det händer ju någonting runt #19 och dessutom händer det mer för de som finns runt omkring jämfört med Vesce. Slutligen är Svensson klassen bättre än Jocke sett över säsongen so far...
Kritiken är att han inte kan något annat än just jobba, riva, slita, smälla på. Han har 0 skridskoteknik, inget vidare spelsinne, inget vidare skott. Han kör duracellkanin i 30sek, sen blir han trött och måste byta. Hamnar vi då i egen zon är han helt slut och det blir livsfarligt bakåt - orsaken till att han har sämst +/- i hela laget. I nuläget har han en plats i laget, tycker dock inte han passar mellan Bellemare/Holloway, utan snarare i fjärdeline. Bellebud behöver någon som slå bra pass och som kan förvalta lägen, de är fysiska nog även utan Forsberg.

När Möller och Melker kommer tillbaka kommer det bli tight om plats. Är det värt att ställa Forsberg på banan och därmed bänka framtidsnamn som Arvidsson eller Emanuelsson? Knappast va?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Enkelt då, om Forsberg är en man för en fjärdelina, så tycker jag det skulle vara spännande att se ett platsbyte på Forsberg-Pettersson.
Mycket för att jag iaf vill se vad Pettersson kan göra i en producerande kedja.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Rollie »

Forsberg spelar på toppen av sin förmåga just nu och något mer kan man inte begära av en spelare. Sen kan man alltid ifrågasätta hur långt den förmågan räcker i jämförelse med andra när vi har ett fullt lag. Men med tanke på omständigheterna tycker jag han gör det helt ok som tredjelänk med Bellemare och Holloway genom att visa upp bra energi och smälla på. Möjligen skulle man önska att han kom till några avslut under matcherna.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Johan Forsberg

Post by 374 »

Flaxmål visserligen, men han är inte bra. Det går för fort för honom.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Du får gärna utveckla båda dom påståendena?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by smogz »

När han tilldelas en roll tar han den verkligen. Måste vara en tacksam spelare att ha i laget. Han skymmer målvakten föredömligt i sin roll med Bud och Bellemare. Han försöker med sitt brunkarspel skapa yta åt dom också. Dock är han ju för dålig för att platsa när vi har fullt lag. Om Löven går upp i Allsvenskan gissar jag att han spelar där nästa år.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Johan Forsberg

Post by 374 »

Han kan inte hålla ordning på skridskor och klubba. Att klubban gång på gång åker upp i ansiktet på motståndarna är ett tecken på att det går för fort för honom.

Att han arbetar hårt spelar ingen roll så länge han får ut så lite, han arbetar inte på SSAB.

Färjestad var dock inte hans sämsta match.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Att hans klubba åker upp ibland är knappast ett "tecken på att det går för fort"..
En hög klubba beror till största del på slump/slarv, eller närkampssituationer, och det är någonting Foppa är inblandad i 3-4 ggr varje byte han gör..

Hans skridskoåkning är fulast i europa, det vet alla, släpp det nu, men han är för den skull inte oäven på rören..
Att han ses ramla och ligga på isen beror åter igen på att han från start till mål i varje byte kastar sig in i kampmoment och tacklingar..

Sen börjar det vara en uttjatad myt att han jobbar hårt utan att få ut någonting..
Han vinner många puckar främst djupt nere i zon men eg. över hela isen, han stressar motståndet och skapar ytor åt sina medspelare, han tar kampen framför mål och han är en jävel på att röra om i grytan..

Han kan mycket väl vara den som får stå åt sidan när alla är friska, men nån måtta får det väl ändå vara på kritiken..

Igår stod han med röven i ansiktet på keepern så att Sevc kan hitta luckan, sen knackar han in en puck på tennis..

Foppa har gjort en bra comeback efter sin skada och han tillför utan tvekan något när han spelare, sen kan han som sagt vara den som står åt sidan när alla är friska, men det är en helt annan sak..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Foppas skridskocoach »

King Kong wrote:Att hans klubba åker upp ibland är knappast ett "tecken på att det går för fort"..
En hög klubba beror till största del på slump/slarv, eller närkampssituationer, och det är någonting Foppa är inblandad i 3-4 ggr varje byte han gör..

Hans skridskoåkning är fulast i europa, det vet alla, släpp det nu, men han är för den skull inte oäven på rören..
Att han ses ramla och ligga på isen beror åter igen på att han från start till mål i varje byte kastar sig in i kampmoment och tacklingar..

Sen börjar det vara en uttjatad myt att han jobbar hårt utan att få ut någonting..
Han vinner många puckar främst djupt nere i zon men eg. över hela isen, han stressar motståndet och skapar ytor åt sina medspelare, han tar kampen framför mål och han är en jävel på att röra om i grytan..

Han kan mycket väl vara den som får stå åt sidan när alla är friska, men nån måtta får det väl ändå vara på kritiken..

Igår stod han med röven i ansiktet på keepern så att Sevc kan hitta luckan, sen knackar han in en puck på tennis..

Foppa har gjort en bra comeback efter sin skada och han tillför utan tvekan något när han spelare, sen kan han som sagt vara den som står åt sidan när alla är friska, men det är en helt annan sak..
+1
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Zimme »

Tror att det är dags att göra avbön snart, som Foppa spelat sista matcherna så kan man nästan våga drömma om en ny slutspelssuccé. Den kedjan kommer att bära AIK långt i slutspelet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply