#19 Johan Forsberg

Moderator: Styrelsen

User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Chippen wrote:
King Kong wrote: Hur menar du?
Vem förutom Foppa tänker du på?
Den andra Forsberg som fick sparken, tänker jag på.
Han hänvisade ju oxå till att han inte fick ett rakt besked om framtiden.

Just på den punkten kan jag tycka att de borde vara mera rak på sak, och inte så svävande.
Om AIK inte bestämt sig är det ju svårt att ge ett direkt svar, eller hur?

Det kommer alltid att finnas spelare som känner att dom inte får något besked men i den här svängen pressar alla på varandra hela tiden och till slut måste någon ta ett beslut..

Luleå pressade säker Foppa om ett besked och å sin sida ville han ha besked av AIK som han helst ville spela för..
AIK som kanske tittar på andra lösningar kan inte ge Foppa ett ja eller nej i det läget och då tycker han att han inte får något besked eller att det drar ut på tiden..

AIK kan ju inte signa spelare eller säga att dom inte är intressanta så fort den aktuella spelaren eller tränaren frågar..
Lagbygget är pågående arbete som formas allt eftersom och då kommer som sagt alltid någon att tycka sig hamna i kläm..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Visst är det så, men samtidigt så tror jag AIK är rätt på det klara med vilka spelare de vill förlänga med och inte. Jag tror även att det vet rätt tidigt.

Tränar-Forsberg lät det ju som om de tagit beslutet tidigt men sedan inte sagt det rakt ut och det skulle inte förvåna mig om de tagit beslutet att Johan inte skulle etbjudas förlängning tidigt oxå.
Sedan kan de ju vara så att han skulke fått det om inte pusselbitar före honom trillat på plats.

Där tycker jag man ska vara ärlig som klubb oxå. Ge raka besked om hur läget är och inte förhala.

Nu inser ju jag att du inte kommer köpa något av mitt resonemang, men det må vara hänt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Chippen wrote:Visst är det så, men samtidigt så tror jag AIK är rätt på det klara med vilka spelare de vill förlänga med och inte. Jag tror även att det vet rätt tidigt.

Tränar-Forsberg lät det ju som om de tagit beslutet tidigt men sedan inte sagt det rakt ut och det skulle inte förvåna mig om de tagit beslutet att Johan inte skulle etbjudas förlängning tidigt oxå.
Sedan kan de ju vara så att han skulke fått det om inte pusselbitar före honom trillat på plats.

Där tycker jag man ska vara ärlig som klubb oxå. Ge raka besked om hur läget är och inte förhala.

Nu inser ju jag att du inte kommer köpa något av mitt resonemang, men det må vara hänt.
Sant, jag köper inte ditt resonemang att AIK bara för att jävlas ger luddiga besked till Johan..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Och vem har sagt att det är att jävlas?
Jag ser det inte som att jävlas iaf, bara tycker att raka besked är bättre för alla parter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Chippen wrote:Och vem har sagt att det är att jävlas?
Jag ser det inte som att jävlas iaf, bara tycker att raka besked är bättre för alla parter.
När tycker du att AIK skall lämna besked till alla spelare som undrar?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #19 Johan Forsberg

Post by pttr »

Givetvis har inte AIK bestämt sig för att inte gå vidare med Johan och om det skulle gjort det hade han meddelats. Jag går på Kongens linje fullt ut.

Däremot var det säkert klart att Anders Forsberg inte skulle få förlängning, att de redan hade en annan plan. Men det är kanske inget man vill säga till den som sitter vid spakarna i sluttampen av en säsong när allt fokus bör ligga på laget och hur man ska ta SM-guld.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

King Kong wrote:
Chippen wrote:Och vem har sagt att det är att jävlas?
Jag ser det inte som att jävlas iaf, bara tycker att raka besked är bättre för alla parter.
När tycker du att AIK skall lämna besked till alla spelare som undrar?
När de bestämt sig att det inte blir en förlängning?
När tycker du själv?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Bob Probert »

Problemet är ju att lasse troligtvis inte bestämt denna gång chippen. Det är är "fulspel" alla (framgångsrika) sportchefer kör med. I johans fall gissar jag att lasse sa/tänkte nått sånt här: ifall spelare a och b som vi har på kroken skriver på får foppa sticka men säger dom nej får han stanna". När sen spelare a och b i sin tur ser över alla sina erbjudanden och det drar ut på tiden kan ju lasse givetvis inte säga "vi väntar på två andra bättre spelare men du foppa är första reserv efter dom så håll ut". Lasse är ju då istället bara "tyst" för att kanske få behålla foppa ifall de skiter sig..... Däremot är jag övertygad att han säger direkt till de spelare som han absolut inte vill ha kvar ex hynning. Fult eller inte, lasses jobb är inte att vara snäll/kompis med spelarna.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Tja, så är det säkerligen och visst är det en annan bransch än i det "vanliga" arbetslivet och etc. Det är ju som inget unikt heller, det har du rätt i, men jag bara reagerade på att Johan nu fyllde på i facket med spelare som säger ungefär samma sak då de fått lämna klubben.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Chippen wrote:
King Kong wrote:
Chippen wrote:Och vem har sagt att det är att jävlas?
Jag ser det inte som att jävlas iaf, bara tycker att raka besked är bättre för alla parter.
När tycker du att AIK skall lämna besked till alla spelare som undrar?
När de bestämt sig att det inte blir en förlängning?
När tycker du själv?
Precis som jag sagt hela tiden, när dom tagit beslutet.

Det är ju du som säger att det är märkligt att AIK inte kan ge Foppa ett besked utan dröjer med det, och verkar tycka att det är något märkligt med det..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #19 Johan Forsberg

Post by ante08 »

Dagens skratt!

http://instagram.com/p/bWuEQ-h7EH/#" onclick="window.open(this.href);return false;
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #19 Johan Forsberg

Post by freddus »

Befarat benbrott på Johan Forsberg Luleå/Ishockey.

Luleå hockeys Johan Forsberg kan ha brutit benet.

I slutet av andra perioden mot Färjestad krockade han med en medspelare.

- Benbrott såg det ut som, säger tränaren Jonas Rönnqvist.
Det var i slutet av andra perioden som Johan Forsberg krockade med en medspelare. Forsberg linkade ut i omklädningsrummet.

Han fördes till Sunderby sjukhus, men det såg inte bra ut.

- Benbrott såg det ut som. Jag vet ingen defintitiv diagnos i dagsläget, säger Jonas Rönnqvist till CMore.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx? ... ID=7915644" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #19 Johan Forsberg

Post by micktålbot »

Trist för Johan om det är så.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #19 Johan Forsberg

Post by dovienya »

Jävligt trist; mycket sympatisk och verkar ha hittat väldigt rätt i Luleå.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Jo, jävligt trist om det där stämmer. Även om jag nu missunnar lule all framgång som kan tänkas är det ju ändåjävlugt kul för en hårdjobbare som Johan från pite, elitskolad i allas vårt AIK, att han är med och lyfter ett förmodat topplag som lhf så pass som jag ändå tycker de gjort bitvis. Trist.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Foppas skridskocoach »

Såg ut att vara riktigt olyckligt dessutom.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: #19 Johan Forsberg

Post by karjala »

Hur går det egentligen?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Jag har som alltid gillat Johan, hans intensiva spelstil osv. men den här armbågstacklibgen på Fernholm är verkligen totalt uppfuckad. Syns lång väg att det inte enbart är ett olycksfall i arbetet.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Micke »

Verkar vara en idiot av stora mått, både på och utanför planen. Och allt hans snack om #norrbottenvinner, så undrar jag hur mycket han nånsin känt för AIK. Utmärkt timing av AIk att släppa medelmåttan.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Micke wrote:Verkar vara en idiot av stora mått, både på och utanför planen. Och allt hans snack om #norrbottenvinner, så undrar jag hur mycket han nånsin känt för AIK. Utmärkt timing av AIk att släppa medelmåttan.
Mer och mer pekar ju faktiskt på att du har rätt. Han verkar ju ha kört en officiell persons in absurdum och sen kört ett helt annat race irl. Sånt gör ju att en person sjunker rätt fort. Helt klart.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #19 Johan Forsberg

Post by tazman »

Avundsjukan är stor för att vissa tänker annorlunda, sedan är tacklingen idiotisk.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

tazman wrote:Avundsjukan är stor för att vissa tänker annorlunda, sedan är tacklingen idiotisk.
Hur menar du? Vem är avundsjuk på JF?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Talbot25 »

jokarfo wrote:
tazman wrote:Avundsjukan är stor för att vissa tänker annorlunda, sedan är tacklingen idiotisk.
Hur menar du? Vem är avundsjuk på JF?
De som vill snurra runt med feministbrudar medan flickvännen är hemma och trillar palt skulle jag tro.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Talbot25 wrote:
jokarfo wrote:
tazman wrote:Avundsjukan är stor för att vissa tänker annorlunda, sedan är tacklingen idiotisk.
Hur menar du? Vem är avundsjuk på JF?
De som vill snurra runt med feministbrudar medan flickvännen är hemma och trillar palt skulle jag tro.
Haha, ja så kanske det är. Just formuleringen "för att vissa tänker annorlunda" var det som fångade min uppmärksamhet så därför frågade jag.

Personligen tycker jag väl att det är ganska doucheigt att bete sig som han verkar ha gjort, alldeles oavsett om man gör det med en nån sorts feministisk hipsterfasad.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
MBB

Re: #19 Johan Forsberg

Post by MBB »

https://www.youtube.com/watch?v=iNMI1WApEgE" onclick="window.open(this.href);return false;

0:50 sjunger klacken "låt han dö"?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by snokia »

MBB wrote:https://www.youtube.com/watch?v=iNMI1WApEgE

0:50 sjunger klacken "låt han dö"?
Jag uppfattar det som att dom gör det iaf.. Så ja!
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Anti Allo »

MBB wrote:https://www.youtube.com/watch?v=iNMI1WApEgE

0:50 sjunger klacken "låt han dö"?
Skrämmande beteende.
MBB

Re: #19 Johan Forsberg

Post by MBB »

Classy.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Fyfan vilka psykfall den där klacken består av.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Poet »

7 matcher åker han på.
2012-05-19
Post Reply