#19 Johan Forsberg

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #19 Johan Forsberg

Post by GroovyEd »

Kan inte Leksand vara sugna? Så bröderna får lira ihop?
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #19 Johan Forsberg

Post by pttr »

GroovyEd wrote:Kan inte Leksand vara sugna? Så bröderna får lira ihop?
Garanterat, de lär väl hugga och dra i allt som rör sig nu gissar jag.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #19 Johan Forsberg

Post by smogz »

Hur värvar man för en elitseriesäsong när man är under rekonstruktion? Underligt, nästan så att jag hoppas att de inte klarar elitlicensen. Jag tycker väl att det vore ganska rimligt att man inte klarar elitlicensen om man ligger under rekonstruktion, det borde på nått vis automatiskt innebära att man inte klarar den.

Timrå lär väl inte få platsen ändå då dom är down shits creek själva. Får dom låna med Eon-arena som pant så kan dom klara sig. Men vilken bank lånar ut till en klubb som "kan klara sig", när ordföranden går ut i tidningen och säger typ "även om vi får lånet på 15 el. 20 miljoner kan jag inte garantera att vi klarar oss", så tror jag att de flesta banker drar åt sig öronen. Ok Eon arena som pant men vilken bank vill äga Eon arena om Timrå konkursar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Leksand är väl inte under rekonstruktion? Den är väl beviljad och klar vilket betydde att de fick 50 mille i skulder strukna.
Sedan behöver de få ihop 15 mille o vår, vilket är diffust, för att inte gå i KK.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by fwd »

Chippen wrote:Leksand är väl inte under rekonstruktion? Den är väl beviljad och klar vilket betydde att de fick 50 mille i skulder strukna.
Sedan behöver de få ihop 15 mille o vår, vilket är diffust, för att inte gå i KK.
De 25 miljonerna från TV-avtalet då? Då ligger dom ju helt plötsligt +10 från "kraven"?
Charter Division
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

fwd wrote:
Chippen wrote:Leksand är väl inte under rekonstruktion? Den är väl beviljad och klar vilket betydde att de fick 50 mille i skulder strukna.
Sedan behöver de få ihop 15 mille o vår, vilket är diffust, för att inte gå i KK.
De 25 miljonerna från TV-avtalet då? Då ligger dom ju helt plötsligt +10 från "kraven"?
Jag tror inte att de kan räknas in då de pengarna tillhör kommande säsong.
Som jag fattat det är det under denna säsong de måste få ihop 15 mille, men det lär väl tyvärr inte bli några problem för dem nu med tanke på avancemanget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
a.f.n
Posts: 24
Joined: 19 Apr 2012, 15:17

Re: #19 Johan Forsberg

Post by a.f.n »

Foppas skridskocoach wrote:Luleå känns troligt.
Det jag tror talar emot Luleå är deras sportchef. Osten och Foppa var ju i Malmö tillsammans, och vad jag kan minnas var deras relation minst sagt frostig. Tydligen ska han ha nekat ett bud i trakterna runt 65k, vilket får ses som rätt saftigt med tanke på hans senaste säsonger.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Foppas skridskocoach »

a.f.n wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Luleå känns troligt.
Det jag tror talar emot Luleå är deras sportchef. Osten och Foppa var ju i Malmö tillsammans, och vad jag kan minnas var deras relation minst sagt frostig. Tydligen ska han ha nekat ett bud i trakterna runt 65k, vilket får ses som rätt saftigt med tanke på hans senaste säsonger.
Ett bud från?
Tigerränderna går aldrig ur.
a.f.n
Posts: 24
Joined: 19 Apr 2012, 15:17

Re: #19 Johan Forsberg

Post by a.f.n »

Lulä.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

a.f.n wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Luleå känns troligt.
Det jag tror talar emot Luleå är deras sportchef. Osten och Foppa var ju i Malmö tillsammans, och vad jag kan minnas var deras relation minst sagt frostig. Tydligen ska han ha nekat ett bud i trakterna runt 65k, vilket får ses som rätt saftigt med tanke på hans senaste säsonger.
Stämmer det du skriver här får vi väl se hans insats i den här finalen som ett rätt fint långfinger till Osten då.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
a.f.n
Posts: 24
Joined: 19 Apr 2012, 15:17

Re: #19 Johan Forsberg

Post by a.f.n »

Jag hoppas innerligt att källan är trovärdig, eftersom det skulle göra ont att se min dotters stora hjälte i Luleå. Vart han än tar vägen fick han dock avsluta på bästa möjliga sätt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Zimme »

skulle han vara klar för luleå så har han ju dödat myten om att spelare som blir klar för en ny klubb inte ger järnet för att inte riskera nått inför nästa år.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

a.f.n wrote:Jag hoppas innerligt att källan är trovärdig, eftersom det skulle göra ont att se min dotters stora hjälte i Luleå. Vart han än tar vägen fick han dock avsluta på bästa möjliga sätt.
Jo, för dotra dins skull får man verkligen hoppas! Och för min skull också om jag ska vara helt ärlig. Jag vet ju att han inte riktigt räcker för att ta en ordinarie plats och att det finns mer lovande killar som kommer underifrån osv osv men för mig känns det som bara fel att han inte ska spela i AIK mer. Skittrist rentav. Och då hoppas jag att han går nånstans där han får en mer framträdande och tongivande roll, vars det nu skulle vara förutom typ lulää eller Björklöven.

Hatten av för Johan Forsberg som inte bara hunnit bli slutspelets skyttekung en gång utan nu också var den som slog spiken halvvägs ner i kistan när grabbarna säkrade det historiska guldet. För det måste han ändå anses som en jävla hjälte.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Foppas skridskocoach »

Såg ni klippet i skridskoåkningen när han rann igenom till 3-0?
Tigerränderna går aldrig ur.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Foppas skridskocoach wrote:Såg ni klippet i skridskoåkningen när han rann igenom till 3-0?
Är det rent du vi har att tacka för denna makalösa prestation? Då blir det guldstaty i stjellet!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #19 Johan Forsberg

Post by barrskog »

Vilka skär!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Foppas skridskocoach »

Jag vill passa på att tacka Johan Forsberg för gott samarbete under de senaste säsongerna och undrar samtidigt om någon vet hur långa köerna brukar vara när arbetsförmedlingen öppnar tisdag morgnar?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Lappmössan »

Foppas skridskocoach wrote:Jag vill passa på att tacka Johan Forsberg för gott samarbete under de senaste säsongerna och undrar samtidigt om någon vet hur långa köerna brukar vara när arbetsförmedlingen öppnar tisdag morgnar?
3-0:an i fjärde finalen var ett snyggt examensarbete, bra jobbat!
EA skulle nog behöva lite hjälp, går iofs ganska fort men det ser för jävligt ut.

Tack för allt Johan! Kan säkert få en nytändning i Lule.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #19 Johan Forsberg

Post by marre »

Klokt val! Stor chans till andra raka SM-Guldet..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Lappmössan »

marre wrote:Klokt val! Stor chans till andra raka SM-Guldet..
Jer du å fra Norsjö?
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Hedman »

Lite tråkigt men som sagt det finns junisar som gör ett lika eller nästan lika bra jobb!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Riktigt, riktigt tråkigt men i allt väsentligt nästan oundvikligt. Bär emot att önska honom lycka till men det är en bra kille som förstås vill spela på högsta möjliga nivå.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #19 Johan Forsberg

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:
marre wrote:Klokt val! Stor chans till andra raka SM-Guldet..
Jer du å fra Norsjö?
:lol: :mrgreen: :lol:
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

Måste ändå kännas konstigt att ha varit här i 4 år och då inte få ett rakt svar på vad AIK har för ambitioner.

Det kan jag tycka att han förtjänar, även om det blir ett "nej tack".

Nu är det kanske inte riktigt samma sak, men de som lämnat AIK och som inte verkar önskvärda har en sak gemensamt.
Båda säger: "jag drog vidare för att beslutet från Skellefteå dröjde".
Är det bara tillfälligheter?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Chippen wrote:Måste ändå kännas konstigt att ha varit här i 4 år och då inte få ett rakt svar på vad AIK har för ambitioner.

Det kan jag tycka att han förtjänar, även om det blir ett "nej tack".

Nu är det kanske inte riktigt samma sak, men de som lämnat AIK och som inte verkar önskvärda har en sak gemensamt.
Båda säger: "jag drog vidare för att beslutet från Skellefteå dröjde".
Är det bara tillfälligheter?
Hur menar du?
Vem förutom Foppa tänker du på?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Johan Forsberg

Post by jokarfo »

Nä, det är nog ingen slump att det ofta hänvisas till att beskeden från AIK dröjt, i de fall spelaren valt att gå vidare med andra intressenter. Tvärtom tror jag att det kan vara en del i strategin att dels försöka pressa spelarens löneanspråk och dels att "testa" hur gärna spelaren faktiskt vill spela i AIK.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #19 Johan Forsberg

Post by King Kong »

Tror inte AIK vill testa spelarens lojalitet eller pressa någon lön på det sättet..

Att bygga ett lag är ett arbete som hela tiden pågår och skapar hela tiden nya förutsättningar..
Därför kan helt enkelt vissa spelare ligga och "skvalpa" lite i väntan på vad som händer och sker på andra fronter..
Foppa var inte någon högt prioriterad spelare men kanske ett alternativ om andra lösningar inte gått igenom..
Det finns inget konstigt eller märkligt i det..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Johan Forsberg

Post by Chippen »

King Kong wrote: Hur menar du?
Vem förutom Foppa tänker du på?
Den andra Forsberg som fick sparken, tänker jag på.
Han hänvisade ju oxå till att han inte fick ett rakt besked om framtiden.

Just på den punkten kan jag tycka att de borde vara mera rak på sak, och inte så svävande.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #19 Johan Forsberg

Post by groenahulken »

Även Warg och Goren har ju uttryckt samma sak, säkert någon fler också.
Håller med dig Chippen! Tycker inte det känns snyggt skött.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #19 Johan Forsberg

Post by Skidrow »

Lycka till i framtiden och hoppas du får speltid i Luleå.
Post Reply