#8 Petter Granberg (kontrakt t.o.m. 23/24)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Lidlund »

Uttagen till J-vm!
http://northpower.nu/wordpress/?p=3072" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

HippHipp!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Foppas skridskocoach »

Härligt, make us proud!
Tigerränderna går aldrig ur.
Tompa
Posts: 523
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Tompa »

Spelar bara bättre och bättre, rakt och enkelt i egen zon, inga misstag. Granberg kommer bli en grym defensiv back i framtiden!
Winning isn't everything, it's the only thing
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rampa »

Du hann före mig Tompa. Skulle precis berömma Petter, som jag tycker spelat upp sig markant sen seriestarten.
Tycker även han och Skogs matchar riktigt bra. De kan ju gott få fortsätta i par.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rampa »

Petter tydligen skadad enligt text-tv. Oklart hur. :(
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #8 Petter Granberg

Post by 374 »

Tror inte det är alltför allvarligt. Missar kanske matchen mot Lettland men är nog tillbaka till nästa match.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Foppas skridskocoach »

Ingen som har mer konkret information?
Tigerränderna går aldrig ur.
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: #8 Petter Granberg

Post by perra »

Ska tydligen vara nån gammal skada enligt landslagsläkarn
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

http://www.hockeysverige.se/article/126 ... fteas-back" onclick="window.open(this.href);return false;
- Han har fått en skada i underkroppen sen i går och vi tar det dag för dag, säger Sveriges läkare Björn Sandström.
- Just nu kan vi inte ge något besked. Vi får se hur det blir de närmaste två dygnen

Kan turneringen vara över för honom?
- Jag kan inte utesluta eller bekräfta någonting. Vi får se hur det utvecklar sig.

Enligt vad hockeysverige.se erfar handlar det om en fotskada på Granberg.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #8 Petter Granberg

Post by 374 »

Skrivs in i truppen och spelar mot Schweiz.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #8 Petter Granberg

Post by JockeL »

Väldigt lågt JVM-intresse om Granberg jämfört med Rundblad, Erixon, Larsson, Lindberg och Lundberg trots att han då det gällde utpresterade rubbet av dom.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #8 Petter Granberg

Post by kurtivar »

var inne på avgörandet i final. var annars väldigt bra för sina begränsingar.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #8 Petter Granberg

Post by Zimme »

Han är väl inte begränsad, däremot är han en uttalad defensiv back men jag skulle inte kalla det begränsning, han skulle säkert kunna bli mer offensiv men då krävs att han chansar mer framåt och lär därmed tappa lite bakåt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #8 Petter Granberg

Post by kurtivar »

glömde fortsätta meningen ju.... "var annars väldig bra offensivt trots sina begränsningar offensivt"
defensivt är han riktigt bra så det var inte så förvånanade
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #8 Petter Granberg

Post by smogz »

Tycker han var väldigt stabil under sista matcherna i JVM. Förstår inte varför man spelade honom med Nemeth, två defensiva i samma kedja.

Det jag tycker var märkligt var att Nemeth fick hela tiden mycket beröm men dom glömde liksom bort Granberg. och som Aikare specialstuderade man ju honom lite mer. Jag tycker faktiskt han var stabilare bakåt än Nemeth, slog bättre förstapassningar och var ungefär lika vass framåt. Märkligt hur ett i sammanhanget känt namn får kommentatorer att bara se en person.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Lidlund »

Tja.. Det är väl inte så konstigt? Nemeth är stockholmare?

Och att man väljer att sätta ihop 2 defensiva är ungefär lika smart som när dom satte ihop david med offensiv back i 3 kr..
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #8 Petter Granberg

Post by smogz »

Jodå men Renberg är Pitebo och föredetta AIKare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

smogz wrote:Tycker han var väldigt stabil under sista matcherna i JVM. Förstår inte varför man spelade honom med Nemeth, två defensiva i samma kedja.

Det jag tycker var märkligt var att Nemeth fick hela tiden mycket beröm men dom glömde liksom bort Granberg. och som Aikare specialstuderade man ju honom lite mer. Jag tycker faktiskt han var stabilare bakåt än Nemeth, slog bättre förstapassningar och var ungefär lika vass framåt. Märkligt hur ett i sammanhanget känt namn får kommentatorer att bara se en person.
jag tycker inte alls att det är så konstigt, för om man tittade på matcher så syntes Nemeth betydligt mycket i spelat och var mera involverad i spelet med puck. Det betyder ju inte att han spelade flera ggr bättre än Granberg, utan snarare att Granberg var att lita på bakåt så att Nemeth kunde vara ägna sig åt att vara involverad i spelet framåt och vis uppspel etc.

Det är ju helt enkelt så att kommentatorerna gör som vi som tittar. De ser ju mest av den som har mest puck och tittar inte så mycket på den andre, i detta fall då Granberg.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: #8 Petter Granberg

Post by Konk »

Ett bevis på att Nemeth var mer inblandad i spelet var väl att han gjorde 5 poäng och var bästa svenska back poängmässigt under turneringen, Granberg gjorde 1 poäng. Produktionen kan alltså ha varit bidragande. Menar inte att Nemeth var bättre, bara det att han förmodligen var lättare att se. Hade en före detta back som tex. Arto Blomsten som har lite bättre koll på backspel kommenterat hade nog Granberg fått mer beröm tror jag.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Lappmössan »

Spelade 18 minuter idag och gjorde det klart godkänt. Tycker dock att han är den back som får störst problem när motståndarna är uppe och forecheckar, blir ofta stressad och låser fast pucken istället för att hitta det snabba och enkla passet.. Kommer förhoppningsvis bli bättre med mer rutin.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #8 Petter Granberg

Post by barrskog »

Håller med. Men 'mer rutin' behöver inte betyda att man blir bättre på att släppa puck - se bara på #55 ;)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Tycker snarare att han inte blir NOG stressad i vissa situationer, utan tar det för lugnt och verkar tro sig ha mycket mer tid än han har, något som gör att han ibland hamnar i problem..
Men generellt tycker jag att han släpper pucken relativt snabbt och bra..
Ibland ser det också ut som att han tror sig vara starkare än han är vilket också från och till stället till det, men som sagt, generellt gör han det bra Petter..

Precis som alla andra ungtuppar finns det saker att jobba med, men det kommer..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rollie »

Just nu påminner han om Majesky under förra säsongen, och då menar jag inte i postiv mening. Bänka och börja om från ny kula.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Skrev det i någon annan tråd också men kan ta det här också. Han hamnar under press i egen zon onödigt ofta och tar stressade och konstiga beslut där. Han är lite Alm tidigt under säsongen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rollie »

Trollet wrote:Skrev det i någon annan tråd också men kan ta det här också. Han hamnar under press i egen zon onödigt ofta och tar stressade och konstiga beslut där. Han är lite Alm tidigt under säsongen.
Visst, men även att han helt enkelt inte hänger med i tempot och skridskoåkningen tyvärr.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #8 Petter Granberg

Post by Larzon »

Trollet wrote:Skrev det i någon annan tråd också men kan ta det här också. Han hamnar under press i egen zon onödigt ofta och tar stressade och konstiga beslut där. Han är lite Alm tidigt under säsongen.
precis vad jag har tänkt, känns som att han är stressad i situationer som inte behöver stressas iväg och bara slänger iväg ett "random pass" rakt i motståndarnas händer vid röd linje.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #8 Petter Granberg

Post by marre »

Riktigt dålig just nu.. :?
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #8 Petter Granberg

Post by rock »

Inte bra för tillfälligt, blir lätt stressad och klarar inte den minsta pressen. Kom igen nu Petter.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rollie »

Tycker han spelat stabilare de två sista matcherna. Känns som han inte flaxar runt lika mycket och har insett sina styrkor och svagheter. Fortsätt så!
Post Reply