#14 Petter Emanuelsson

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Skidrow »

Det jag dock är lite frågande om är varför Emanuelsson är den som står ute vid sargen och Viktor är den som står framför målvakten och skymmer i PP, känns som det vore smartare andra vägen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Zimme »

Zimme wrote:Är utan tvekan en som får för lite rubriker och uppmärksamhet.
Citerar mig själv. PE har alla verktyg för att få en framträdande roll i framtiden.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #14 Petter Emanuelsson

Post by Chippen »

Det nog värt att byta plats på honom och Foppa.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by King Kong »

En stor gosse som gärna får använda kroppen lite mer! :twisted:
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Sv: #14 Petter Emanuelsson

Post by barrskog »

Chippen wrote:Det nog värt att byta plats på honom och Foppa.
Alla dagar i veckan. Foppa är/kommer inte bli något mer än en brunkare. Han sliter som ingen annan, men det räcker bara så långt. Emanuelsson har mer spel i sig och ett betydligt bättre skott. Han är lite bättre på rören också. Tacklar mindre sarg.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Zimme »

Grymt stark i närkamperna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Rampa »

Så här beskriver blogg-Ekström Petter.
"Har skrivit det förut och jag skriver det igen. Petter Emanuelsson har ett ruskigt skott. Idag fick vi återigen se bössan. När lossnar det fullt ut i match?"
Precis vad jag tidigare skrivit om kiruna-grabben. Fast jag gick ett steg längre och liknade hans handledsskott med Micke Renbergs.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Talbot25 »

Rampa wrote:Så här beskriver blogg-Ekström Petter.
"Har skrivit det förut och jag skriver det igen. Petter Emanuelsson har ett ruskigt skott. Idag fick vi återigen se bössan. När lossnar det fullt ut i match?"
Precis vad jag tidigare skrivit om kiruna-grabben. Fast jag gick ett steg längre och liknade hans handledsskott med Micke Renbergs.
Den där har man ju hört förut, att spelare (Antos och Lundberg) skjuter hårt på träning men väl till match så händer ingenting.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by marre »

Får vi behålla Petter tro? Tror nog Lulä är och rycker där..
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Rampa »

marre wrote:Får vi behålla Petter tro? Tror nog Lulä är och rycker där..
Beror väl mycket på Petter själv. För nog tror jag, vilket jag även tycker själv, att klubben vill behålla honom.
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by nr86 »

Tror även jag att LHF vill "sno" honom.
Där finns det mycket mer att hämta tror jag.
Men vi kan ju inte få behålla allt eller....
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by don_tomassso »

nr86 wrote:Tror även jag att LHF vill "sno" honom.
Där finns det mycket mer att hämta tror jag.
Men vi kan ju inte få behålla allt eller....
Lillebror einar går väl till lule till nästa säsong enligt norran.
Så nog rycker lule i petter med.Men hoppas han stannar.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by marre »

Jo,Einar klar för Luläs J-18..Nä Petter försvinner nog tyvärr :cry: :cry: En grym spelare om nåt år..Håller han betydligt högre än Arvidsson..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Foppas skridskocoach »

Fast vad har ni egentligen för belägg för att han "nog" försvinner? En 21-åring som är hyfsat etablerat i a-laget i en stad han bott i de senaste fem åren lär ju inte automatiskt flytta bara för att lillebrorsan drar. Och Luleå är nog endast ett ytterst marhinellt mer naturligt val än Skellefteå för en Kirunabo. I synnerhet när han har en Kirunabo i båset hos oss. Och han lär väl knappast anse att Rönkenhockeyn tilltalar honom mer än vår spelfilosofi.

Däremot stämmer det säkert att Luleå är och rycker i honom. Allt annat vore ju tjänstefel av Osten.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by nr86 »

Foppas skridskocoach wrote:Fast vad har ni egentligen för belägg för att han "nog" försvinner? En 21-åring som är hyfsat etablerat i a-laget i en stad han bott i de senaste fem åren lär ju inte automatiskt flytta bara för att lillebrorsan drar. Och Luleå är nog endast ett ytterst marhinellt mer naturligt val än Skellefteå för en Kirunabo. I synnerhet när han har en Kirunabo i båset hos oss. Och han lär väl knappast anse att Rönkenhockeyn tilltalar honom mer än vår spelfilosofi.

Däremot stämmer det säkert att Luleå är och rycker i honom. Allt annat vore ju tjänstefel av Osten.
Hoppas du får rätt.....
Som det ser ut just nu så kommer vi att ställa ett riktigt bra lag på isen 13/14.
Får vi behålla nr 14 så blir jag riktigt glad! :D
Det värsta som kan hända är väl att 45, 41, och 11 får envägs och sticker till NHL efter att ha dominerat slutspelet fullständigt. Men då borde vi ha ett SM guld i Ske kraft arena. :D
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by addebeck »

Nu förväntar jag mig inte att Petter ska öppna sitt hjärta för mig rakt upp och ner, men han svarade inte jakande eller indikerade ett ja på frågan om Skellefteå var hans framtida förstaval. Alm, Burström, Pettersson har alla förlängt/fått förlängt, och Petter har gjort en minst lika bra säsong som dom namnen hittils. Har AIK lagt fram ett bud som Petter vill avvakta, eller handlar det om att båda parter vill spela klart säsongen och sondera sina alternativ i godan ro?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Hank »

addebeck wrote:Nu förväntar jag mig inte att Petter ska öppna sitt hjärta för mig rakt upp och ner, men han svarade inte jakande eller indikerade ett ja på frågan om Skellefteå var hans framtida förstaval. Alm, Burström, Pettersson har alla förlängt/fått förlängt, och Petter har gjort en minst lika bra säsong som dom namnen hittils. Har AIK lagt fram ett bud som Petter vill avvakta, eller handlar det om att båda parter vill spela klart säsongen och sondera sina alternativ i godan ro?
Om jag var Petter skulle jag vilja ha ett ettårskontrakt nu, och om jag var AIK skulle jag vilja signa honom på tre-fyra år.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Foppas skridskocoach »

Hank wrote:
addebeck wrote:Nu förväntar jag mig inte att Petter ska öppna sitt hjärta för mig rakt upp och ner, men han svarade inte jakande eller indikerade ett ja på frågan om Skellefteå var hans framtida förstaval. Alm, Burström, Pettersson har alla förlängt/fått förlängt, och Petter har gjort en minst lika bra säsong som dom namnen hittils. Har AIK lagt fram ett bud som Petter vill avvakta, eller handlar det om att båda parter vill spela klart säsongen och sondera sina alternativ i godan ro?
Om jag var Petter skulle jag vilja ha ett ettårskontrakt nu, och om jag var AIK skulle jag vilja signa honom på tre-fyra år.
Då kör vi en kompromiss på två år. 8-)
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by schteffe »

addebeck wrote:Nu förväntar jag mig inte att Petter ska öppna sitt hjärta för mig rakt upp och ner, men han svarade inte jakande eller indikerade ett ja på frågan om Skellefteå var hans framtida förstaval. Alm, Burström, Pettersson har alla förlängt/fått förlängt, och Petter har gjort en minst lika bra säsong som dom namnen hittils. Har AIK lagt fram ett bud som Petter vill avvakta, eller handlar det om att båda parter vill spela klart säsongen och sondera sina alternativ i godan ro?
Inte åka Lule, stanna här!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by jokarfo »

Jo, nog ser jag hemskt gärna att Petter stannar här. Han har utan tvekan spelat tillräckligt bra för att kunna få ett rimligt kontraktsförslag från AIK. Han har utvecklats bra hos oss och har potential att utvecklas till en riktig jävla powerforward på ett par år. Det får han gärna bli hos oss.

Måste även säga att för att vara en spelare som det skulle kunna spekuleras mycket kring och tros "vara på glid" till lhf, så skrivs det väldigt lite om honom i nån silly-tråd på exvis lhf:s inofficiella forum.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Zimme »

Personligen tror jag att även om nån pojklagstränare varit stygg med hans lillebror, som en del påstår, så kommer det inte att påverka Petters val av klubb. Han lär få ett kontraktsförslag av LJ och torde få en "fast" plats i laget.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Foppas skridskocoach »

jokarfo wrote:Jo, nog ser jag hemskt gärna att Petter stannar här. Han har utan tvekan spelat tillräckligt bra för att kunna få ett rimligt kontraktsförslag från AIK. Han har utvecklats bra hos oss och har potential att utvecklas till en riktig jävla powerforward på ett par år. Det får han gärna bli hos oss.

Måste även säga att för att vara en spelare som det skulle kunna spekuleras mycket kring och tros "vara på glid" till lhf, så skrivs det väldigt lite om honom i nån silly-tråd på exvis lhf:s inofficiella forum.
Det finns tre anledningar till att van ryktas till Luleå:

A - Han har inte skrivit nytt hos oss än.
B - Hans lillebror ska spela för Luleås J18.
C - Han är från Norrbotten.

Alternativ B & C betyder inte ett skvatt. Luleå är inte förstavalet för alla norrbottningar och sen när väljer etablerade elitseriespelare klubb utifrån var deras yngre bröder lirar J18?

Alternativ A är det som oroar mig. Oavsett om Luleå hugger på honom eller ej. För mig är det en no-brainer att förlänga med grabben såvida han inte fått hybris och kräver fantasisummor för att krita på.
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by 374 »

Zimme wrote:Personligen tror jag att även om nån pojklagstränare varit stygg med hans lillebror, som en del påstår, så kommer det inte att påverka Petters val av klubb. Han lär få ett kontraktsförslag av LJ och torde få en "fast" plats i laget.
Jag tror det faktum att någon varit dum med hans lillebror kan påverka möjligheterna till att skriva nytt kontrakt med honom.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by jokarfo »

Foppas skridskocoach wrote:
jokarfo wrote:Jo, nog ser jag hemskt gärna att Petter stannar här. Han har utan tvekan spelat tillräckligt bra för att kunna få ett rimligt kontraktsförslag från AIK. Han har utvecklats bra hos oss och har potential att utvecklas till en riktig jävla powerforward på ett par år. Det får han gärna bli hos oss.

Måste även säga att för att vara en spelare som det skulle kunna spekuleras mycket kring och tros "vara på glid" till lhf, så skrivs det väldigt lite om honom i nån silly-tråd på exvis lhf:s inofficiella forum.
Det finns tre anledningar till att van ryktas till Luleå:

A - Han har inte skrivit nytt hos oss än.
B - Hans lillebror ska spela för Luleås J18.
C - Han är från Norrbotten.

Alternativ B & C betyder inte ett skvatt. Luleå är inte förstavalet för alla norrbottningar och sen när väljer etablerade elitseriespelare klubb utifrån var deras yngre bröder lirar J18?

Alternativ A är det som oroar mig. Oavsett om Luleå hugger på honom eller ej. För mig är det en no-brainer att förlänga med grabben såvida han inte fått hybris och kräver fantasisummor för att krita på.
Så bra Skridskocoachen, då värderar vi situationen ungefär lika. Jag har själv inte påstått och jag tror heller inte att Einars byte spelar roll. Och Petter är nog mer Kirunabo än nåt annat och det är trots allt nåt som nästan per se talar emot Lule. Min poäng var ju just den att de tecken på att Petter skulle vara påväg till lhf antingen helt saknas eller kraftigt övervärderas. Slutligen instämmer jag i att det som oroar mest är att det drar ut på tiden.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Foppas skridskocoach »

Mitt inlägg var inte avsett som kritik mot ditt. :)
Tigerränderna går aldrig ur.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by jokarfo »

Foppas skridskocoach wrote:Mitt inlägg var inte avsett som kritik mot ditt. :)
Gott! Då ber jag om ursäkt för min defensivitet :)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Lubbe »

Han bara växer. 2 mål i första kvarten.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by rock »

Vår nya joker i slutspelet? Även vår nya stjärna. Går händelserna i förväg? Nej bara ett konstaterande. Nya poäng i nästa match, vänta och se. :D
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Foppas skridskocoach »

Förläng kontraktet nu för h...!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by barrskog »

Framtida stomme! Men fan va trista intervjuer han ger.. ;)
Post Reply