#14 Petter Emanuelsson

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Chippen »

http://norran.se/2013/07/skellefteaaik/ ... ar-ett-ar/
Petter kvar, och det tror jag är helt rätt beslut av både honom och Sharks. Skynda långsamt, och det ger honom möjligheten att göra en till bra säsong, för i ärlighetens namn så har han faktiskt bara gjort en bra säsong så han måste få in mera stabilitet och visa att han kan producera och spela på hög nivå under en längre tid.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by nomercy »

Puh se schönt.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #14 Petter Emanuelsson

Post by smogz »

Chippen wrote:http://norran.se/2013/07/skellefteaaik/ ... ar-ett-ar/
Petter kvar, och det tror jag är helt rätt beslut av både honom och Sharks. Skynda långsamt, och det ger honom möjligheten att göra en till bra säsong, för i ärlighetens namn så har han faktiskt bara gjort en bra säsong så han måste få in mera stabilitet och visa att han kan producera och spela på hög nivå under en längre tid.
Inte ens en hel säsong, dock ett bra slutspel
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #14 Petter Emanuelsson

Post by Chippen »

Sant iofs, men du förstår säkert vad jag menar
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #14 Petter Emanuelsson

Post by smogz »

Jepp
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by 374 »

Bra för AIK att han stannar, inte lika säker på att det är det bästa för honom.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Larzon »

Efter guldet fick jag komma in i AIKS omklädningsrum på SKA, fick några souvenirer från spelarna.
Lasse J frågade om jag ville ha en klubba, han funderade ett tag på vilken jag skulle få. Lasse valde Petters klubba och sa: Petter kommer bli en stjärna i NHL, låt den få en fin plats i vardagsrummet.
Några veckor efter hade jag förfest hemma, polarn såg klubban, kände lite på den varpå han sviktade sönder den. FML.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Micke »

Larzon wrote:Efter guldet fick jag komma in i AIKS omklädningsrum på SKA, fick några souvenirer från spelarna.
Lasse J frågade om jag ville ha en klubba, han funderade ett tag på vilken jag skulle få. Lasse valde Petters klubba och sa: Petter kommer bli en stjärna i NHL, låt den få en fin plats i vardagsrummet.
Några veckor efter hade jag förfest hemma, polarn såg klubban, kände lite på den varpå han sviktade sönder den. FML.
Det är Skellefteå det. Fest och så står folk och sviktar hockeyklubbor, kan riktigt se det framför mig :D
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by marre »

Ser ju f-n ut att va i matchform redan 8-)
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by barrskog »

Japp, han så riktigt vass ut.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Hank »

Han var väl med på Sharks development camp antar jag? Borde ha ett litet försprång, även om jag är övertygad om att han kommer vara en gigant även under säsongen.
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by tazman »

Någon som vet om han centrar kedjan med Arvidsson och Pettersson?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by VonCheese »

tazman wrote:Någon som vet om han centrar kedjan med Arvidsson och Pettersson?
Nej Pettersson centrar den kedjan.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by 374 »

Hittills har det varit väldigt utvecklande för honom att stanna ett år extra i Sverige.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #14 Petter Emanuelsson

Post by Chippen »

Står stilla nu och har inte fortsatt för framåt. Såg bra ut på försäsongen men nu händer det inte mycket.

Helt klart rätt val att stanna hemma.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by smogz »

I AHL kanske utvecklingen han gått framåt istället för bakåt.
Last edited by smogz on 18 Oct 2013, 12:35, edited 2 times in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Foppas skridskocoach »

Är inte kritiken lite överdriven? Visst, han har inte fått det att lossna men han är inte heller direkt dålig. Bara rätt anonym och vi hade kanske förväntat oss mer.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by BubbelVe »

Tycker Petter ska ha en riktig avhyvling för att han inte jobbar klart situationerna. Han ligger inte på max i den utsträckningen man kan begära. Slänger iväg en massa alibiskott och tror det duger. Hans framgång berodde mycket på fart och rätt placering. Nu är både farten och positionerna som bortblåsta......
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by 374 »

Hoppas hans dåliga spel beror på dåligt självförtroende.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Kraxxe »

Kanske dags och börja fundera på utlåning så han får göra nå poäng...
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Fdskebo »

Han saknar Ogge.

Petter är en spelare som ska ha puck i rätt läge för att bara trycka till. Han har ett grymt skott så får han bara de rätta passen så gör han mål.

Sätt honom med Jocke ett par matcher så kommer han att producera.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Lappmössan »

1+3 de senaste 4 matcherna. Han är på gång!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by freddus »

"Under dagen var det liknande tongångar från AIK:s lagläkare.

– Han är day-to-day och vid gott mod, berättar Karin."
http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... norran.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad nu det betyder i ett slutspel är väl en annan femma, men lite positivare än de första negativa tankarna man fick kring det hela.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Markman »

Slog axeln ur led i första träningsmatchen för sharks, riskerar därmed att missa träningslägret. Oklart i nuläget hur länge han blir borta.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by 374 »

Till AHL.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #14 Petter Emanuelsson

Post by Chippen »

Var ganska väntat måste jag säga.
Är nog den första AIK:are att vända hemåt oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by GroovyEd »

Det tror inte jag, han fortsätter nog i AHL.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Chippen »

Även om han fortsätter i AHL så tror jag fortfarande att han är den första som återvänder till AIK igen. Sa ju aldrig när han återvänder, men först kommer han vara känner jag
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by p-play »

Chippen wrote:Även om han fortsätter i AHL så tror jag fortfarande att han är den första som återvänder till AIK igen. Sa ju aldrig när han återvänder, men först kommer han vara känner jag
Jag tror mer på Bellemare som återvändare.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #14 Petter Emanuelsson

Post by Chippen »

Vi får väl se.
Ska vi betta 50 kr? :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply