jobbig tid

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

jobbig tid

Post by aik155 »

hej jag heter som sagt david de här kanske inte passar in men jag vill bara säga att jag går igenom en tuff tid å NP å hockeyn å min tjej är min räddning jag har haft självmordstankar osv men sen jag har börjat vara mer aktiv i NP så har mitt liv förändras jag känner att NP blivit som en familj för mig jag vet att jag stavar å skriver fel ganska mycke men de är en av grejerna som jag går igenom nu!!!!!!! jag vet att de inte passar in här men jag ville ba säga det ni får hata mig osv men ville ba att ni skulle veta//en väldigt hjälpsam å ledsen kille som har de tufft
Låt aldrig stå plats dö
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: jobbig tid

Post by Trollet »

David,

Det här är övrigt-tråden. Här skriver man det man vill, det du skrev passar alltså in.

Det är definitivt ingen som hatar dig, tvärtom har du ett jävla driv och en grym vilja. De flesta här läste ju om att du inte fick följa med på fotbollen men du ska veta att du var hjärtligt välkommen och du hade definitivt platsat :)
Det framgick att du verkar ha en sträng pappa men när du vill och får så är du alltid uppskattad inom NP. Det är folk med precis din inställning som behövs i en supporterklubb.

Ta inte för hårt på om folk låter kaxiga på forumet bara. Dels är det lite svårt med tonläget i text och dels är folk betydligt tuffare vid datorn än i verkliga livet :)

Kämpa på!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: jobbig tid

Post by Melon »

Usch då, aldrig kul att höra när en ung människa har det så tungt, hoppas du hittar din inre styrka så att du klarar av att besegra det som tynger dig...

Fast jag själv inte är aktiv i klacken (gillar bara att stå på västra och skika mig hes) och inte känner personerna som jobbar med tifon mm kan jag GARANTERA att din insats är väldigt uppskattad, och jag hoppas och tror att NP-gemenskapen kommer att vara stärkande för dig och alla andra som känner att livet kanske inte är så kul alla gånger...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

Melon wrote:Usch då, aldrig kul att höra när en ung människa har det så tungt, hoppas du hittar din inre styrka så att du klarar av att besegra det som tynger dig...

Fast jag själv inte är aktiv i klacken (gillar bara att stå på västra och skika mig hes) och inte känner personerna som jobbar med tifon mm kan jag GARANTERA att din insats är väldigt uppskattad, och jag hoppas och tror att NP-gemenskapen kommer att vara stärkande för dig och alla andra som känner att livet kanske inte är så kul alla gånger...

tack de är ba så jobbigt de jag har/går igenom jag har försökt ta mitt liv osv men jag drar på mig fajset å går te skolan även fast de är jobbigt osv men jag har nästan gett men hockeyn,NP,tjejen hjälper mig å orka de här men jag vet inte vart jag står osv jag vill säga vad jag tycker men blir fel oftast osv de har jag fått skit för i mitt liv så jag vågar inte säga vad jag tycker
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: jobbig tid

Post by svartgulsubkultur »

aik155 wrote:hej jag heter som sagt david de här kanske inte passar in men jag vill bara säga att jag går igenom en tuff tid å NP å hockeyn å min tjej är min räddning jag har haft självmordstankar osv men sen jag har börjat vara mer aktiv i NP så har mitt liv förändras jag känner att NP blivit som en familj för mig jag vet att jag stavar å skriver fel ganska mycke men de är en av grejerna som jag går igenom nu!!!!!!! jag vet att de inte passar in här men jag ville ba säga det ni får hata mig osv men ville ba att ni skulle veta//en väldigt hjälpsam å ledsen kille som har de tufft
Tycker det är kul och inspirerande att se din glöd och vilja att bidra till supporterverksamheten.
På Västra är A-L-L-A som älskar AIK välkomna.
Har du vid nåt tillfälle ingen att stå med så kan du alltid som mot Djurgården haka upp bredvid mig.
Att känna att hockeyn är en av få ljuspunkter i ens liv är du garanterat inte ensam om.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

tack jo jag känner eftersom jag spelar själv som målvakt så är hockeyn ett sätt att koppla bort de jobbiga tänka att jag fixar de här NP har blivit viktigt pga att jag brinner för de supporter kultur är de bästa som finns och sen att vet att jag blir uppskattade förde man gör osv jag ska försöka låna en kamra av skolan så jag kan ta med till timrå å göra en liten borta video :D men jag vill bara att alla ska få veta hur jag mår och vad hockeyn å NP betyder för mig :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: jobbig tid

Post by svartgulsubkultur »

Härligt, ser fram emot din crazyfilm :D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

Trollet wrote:David,

Det här är övrigt-tråden. Här skriver man det man vill, det du skrev passar alltså in.

Det är definitivt ingen som hatar dig, tvärtom har du ett jävla driv och en grym vilja. De flesta här läste ju om att du inte fick följa med på fotbollen men du ska veta att du var hjärtligt välkommen och du hade definitivt platsat :)
Det framgick att du verkar ha en sträng pappa men när du vill och får så är du alltid uppskattad inom NP. Det är folk med precis din inställning som behövs i en supporterklubb.

Ta inte för hårt på om folk låter kaxiga på forumet bara. Dels är det lite svårt med tonläget i text och dels är folk betydligt tuffare vid datorn än i verkliga livet :)

Kämpa på!
jo pappa är pga att han själv vet vad alkohol kan göra osv men jag blev besviken jag hade sett fram emot det men men jag kan inte säga emot han men jag har binner verkligen för NP de är som en familij för mig betyder grymt mycke för mig jag är stolt att få vara del av NP för att de är så pass väl sköt suppoterklubb tycker jag är verkligen stålt över det kryllar av idér i min skalle just nu som jag vill framföra men hur de vet jag inte tex jag ska försöka få ihop en borta video från timrå eftesom de är sån stor satsning så kom gärna med om ni vill ha en interjuv med nån i klacken eller vad ni vill att jag filmar å så men som sagt vill bara att ni ska veta vad NP bertyder för mig :D
Låt aldrig stå plats dö
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

svartgulsubkultur wrote:Härligt, ser fram emot din crazyfilm :D
haha tack ska bara fixa kameran först sen tänka på vad jag ska filma å så för att den ska bli bra :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: jobbig tid

Post by svartgulsubkultur »

All film- och bilddokumentation av ramsor, tifon och resor är alltid väldigt uppskattat.
Sysslar du med sånt på skolan?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

jag vi gjorde nån film i 8an sen har vi inte gjort nån film men är väldigt sugen på att jobba med sånt typ interjuva nån i styrelsen å sånt dokumenter hur vi gör ett tifo från skissning till att vi göra skälva tifot på arenan å sånt är jag sugen på dokumenter om du förstår vad jag menar
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: jobbig tid

Post by svartgulsubkultur »

Ah, en från-skiss-till-tifo-dokumentär vore najs.
Hur hundra mantimmar renderar i ett 120-sekunders tifo. Discoveryvarning på den ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

hahahahahahaha ja lätt men intejuver,dokumentären crazy timrå borta å dokumentären 120 sekunder tifos jobb haha jag har lite å jobba på :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: jobbig tid

Post by svartgulsubkultur »

aik155 wrote:hahahahahahaha ja lätt men intejuver,dokumentären crazy timrå borta å dokumentären 120 sekunder tifos jobb haha jag har lite å jobba på :D
"En jobbig tid" fick helt plötsligt en ny innebörd ;)

Men allvarligt David.
Ta det klassiska Ulf Taavola-citatet med dig i livet:
Draken lyfter i motvind!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

svartgulsubkultur wrote:
aik155 wrote:hahahahahahaha ja lätt men intejuver,dokumentären crazy timrå borta å dokumentären 120 sekunder tifos jobb haha jag har lite å jobba på :D
"En jobbig tid" fick helt plötsligt en ny innebörd ;)

Men allvarligt David.
Ta det klassiska Ulf Taavola-citatet med dig i livet:
Draken lyfter i motvind!
jo jag vet svartgul de fick kanske de men jag har fortfarade det jobbigt å jag verkligen ta med mig citatet å svartgul en jobbig tid fick sin nya inebörd pga av du gillade idé om tifo skapanede filmen och crayz filmen annrs hade jag inte ba sagt de å de hade bara blivit mycke snack men lite verkstad men nu vill jag satsa på det å då fick en jobbig tid en ny innebörd :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: jobbig tid

Post by svartgulsubkultur »

Jag ville absolut inte bagatellisera dina bekymmer, men kreativ gemenskap kan förhoppningsvis ge dig en ljusare tillvaro.
Men gå och lägg dig nu så du orkar med plugget om några timmar ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

jo jag ska gå lägga mig börjar bli trött ;) nu tack för att du visar ditt stöd :D :D jag är tacksam ;D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: jobbig tid

Post by svartgulsubkultur »

Inga problem.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: jobbig tid

Post by karjala »

Nu har jag bara träffat dig en gång under målningen av tifot till Jocke.
Men fick intrycket av att du är en väldigt skärpt och trevlig kille. Det kommer du att komma långt med.

Tänk bara på att göra ditt bästa och vara stolt över det. Om dina negativa tankar fortsätter och det känns tungt hela tiden så kan du ju lova att prata med någon om det? Till exempel en lärare du känner förtroende för.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

karjala wrote:Nu har jag bara träffat dig en gång under målningen av tifot till Jocke.
Men fick intrycket av att du är en väldigt skärpt och trevlig kille. Det kommer du att komma långt med.

Tänk bara på att göra ditt bästa och vara stolt över det. Om dina negativa tankar fortsätter och det känns tungt hela tiden så kan du ju lova att prata med någon om det? Till exempel en lärare du känner förtroende för.
Jo just visade jag inte att jag mådde dåligt för jag vågar inte visa det för jag vet hur folk skulle reagera men nu kände jag att de var dags och gå ut med att jag inte har det så lätt sen att ni får veta vad NP betyder för och hur mycke det hjälpt mig tex då jag är på tifo målning
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: jobbig tid

Post by Markman »

Att prata med någon som man kan känna förtroende för är absolut en bra idé om du känner att det börjar gå åt fel håll.. Nu låter det ju som att du är på väg åt rätt håll igen, men ändå.. Om du inte känner att du har någon vuxen du kan vända dig till så finns alternativet att ta kontakt med psykvården (Missförstå mig inte nu, utan läs färdigt det jag skriver).. De på psykvården tar hand om de som känner att de inte kan hantera sina tankar själv, och just självmordstankar brukar vara ett ganska tydligt tecken på det, efter min erfarenhet..

Sen vad man har för behov av psykvården, om det bara är att komma i kontakt med t.ex. en kurator för att prata av sig någon gång då och då, eller om det sträcker sig längre än så, det kan naturligtvis inte jag avgöra.. Kort sagt är det psykiatrin som man ska vända sig till med allt från depressioner, ångest, självmordstankar, ätstörningar till schizofreni och psykiska sjukdomar.. Det är heller ingen skam i att vända sig till psykvården (vilket många tror och drar sig därför från att kontakta dem), på samma sätt som att det inte är någon skam att åka till akuten när man har brutit ett ben.. I mina ögon är det snarare starkt att inse att man inte fixar att lösa problemet själv och att man behöver hjälp..

Nu vet jag inte om det är aktuellt i ditt fall, det kan du bara avgöra själv! Men om det skulle vända åt det sämre igen så råder i alla fall jag dig att tänka över en eventuell kontakt på allvar, och definitivt så fort tankar på att skada dig själv dyker upp (om det nu gör det igen, låt oss hoppas att du slipper det!)

Barn- och Ungdomspsykiatrin (BUP) finns här, för den som är upp till 18 år.
Vuxenpsykiatrin finns här för övriga.

Om du har frågor eller så som du inte vill vädra här så är du välkommen att PM:a mig.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: jobbig tid

Post by Chippen »

Jag skulle vilja säga att det är ett förbannat modigt steg att våga säga och uttrycka vad som händer och sker runt om en. Det är ett stort steg mottoppen av berget som ska bestigas,och att känna hat etc är bara nonsens.

Det är snarare beundran som ska framhävas, för att man vågar erkänna det för sig själv och för att man vågar berätta vem man är.

Fortsätta ta steg och ta vara på livet.

PS. Psykvården i all ära. Bra att den finns, men alldeles för mycket rutinsvar och by-the-book. Har jobbat som stödperson X antal åt åt personer som är inlagda på psyk..och nja...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

Chippen wrote:Jag skulle vilja säga att det är ett förbannat modigt steg att våga säga och uttrycka vad som händer och sker runt om en. Det är ett stort steg mottoppen av berget som ska bestigas,och att känna hat etc är bara nonsens.

Det är snarare beundran som ska framhävas, för att man vågar erkänna det för sig själv och för att man vågar berätta vem man är.

Fortsätta ta steg och ta vara på livet.

PS. Psykvården i all ära. Bra att den finns, men alldeles för mycket rutinsvar och by-the-book. Har jobbat som stödperson X antal åt åt personer som är inlagda på psyk..och nja...
tack jag uppsakttar att stöd jag får av er i NP som sagt NP är som en familj för mig jag känner mig hemma på västra stå men jag blir rörd av alla som visar att dom bryr sig
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: jobbig tid

Post by Ante »

David. Många andra härinne har haft tuffa perioder här i livet så du är inte ensam. Du visar stort mod som berättar det här. AIK/NP/klacken har varit ett stort stöd för många och det är ju grymt bra att även du hittar det! Det finns alltid hopp. Kör hårt i klacken!
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: jobbig tid

Post by Jeloin »

Tillsammans är vi starka! Go jul!
Framåt kamrater!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: jobbig tid

Post by aik155 »

Tack jag ska köra hårt jag lovar :D
precis tillsammans är vi starka go jul :D
Låt aldrig stå plats dö
Post Reply