Brynäs IF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Brynäs IF

Post by Markman »

Det sa Bob McKenzie igår också, så det verkar ju stämma bra. Det är för övrigt han som är EP:s källa. Dock är ingenting publicerat från Torontos sida, men good ol' Bob brukar ju ha rätt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Brynäs IF

Post by Trollet »

Växjös VD tar ton: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6064381.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Man borde ta chansen nu och göra om regelverket för hela hockeyligan så det blir lite tydlighet. Man kan inte sälja Sibylla-korv på McDonalds. Det är bedrägeri.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Brynäs IF

Post by Hank »

Trollet wrote:Växjös VD tar ton: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6064381.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Man borde ta chansen nu och göra om regelverket för hela hockeyligan så det blir lite tydlighet. Man kan inte sälja Sibylla-korv på McDonalds. Det är bedrägeri.
Lustigt.

"Sist i elitserien och i desperat jakt på poäng. Nu kan Växjö tänka sig att bryta mot Hockeyligans överenskommelse om att värva NHL-spelare på korttidskontrakt.
- Vi kan hamna i en situation där vi måste bryta överenskommelsen, eftersom spelare på den nivå vi söker är svåra att hitta utanför NHL, säger klubbens vd Anders Öman till smp.se."

http://www.hockeysverige.se/article/136 ... skommelsen" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Brynäs IF

Post by svartgulsubkultur »

Han är lika genuin som föreningen han representerar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Brynäs IF

Post by Markman »

Brynäs mygel-kontrakt med Cody Franson granskas av hockeyligan: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6069395.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson slår ifrån sig kritiken och hävdar att alla parter i fallet har gjort rätt för sig.
Men nu står det klart att Hockeyligan ska utreda Cody Fransons avtal med Gävleklubben.
Enligt svenska ishockeyförbundets avtal med NHL får en spelare som har ett gällande kontrakt med en svensk klubb inte lämna för NHL under innervarande säsong. Det är så regelverket är skrivet, och alla elitserieklubbar har varit med och kommit överens om det här direktivet, säger ordföranden Jörgen Lindgren till Sportbladet.
– Vi håller på att samla alla fakta och skaffa oss vetskap om detaljerna i Fransons kontrakt, för just nu vet vi inte exakt hur det ser ut.

Lindgren:
– Tom Wandell lämnade Timrå för Dallas 2009, men då var han redan kontrakterad av Dallas och hade lånats ut. Det är okej. I Cody Fransons fall vet vi ju att han inte har varit kontrakterad av Toronto, utan haft ett ettårsavtal med Brynäs.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Brynäs IF

Post by Trollet »

Släpper Hockeyligan det här utan konsekvenser för BIF så är det slutet för ligan i den här formen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Brynäs IF

Post by Fdskebo »

Ska bli intressant att följa utredningen.

Visst drog Jocke L från Modo under gällande kontrakt och blev avstängd?

Så enklaste åtgärden från HL är ju att stänga av Franson ett par år från svensk hockey, helt verkningslöst iofs men ett enkelt sätt att visa "handlingskraft".
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Brynäs IF

Post by Zimme »

Fdskebo wrote:Ska bli intressant att följa utredningen.

Visst drog Jocke L från Modo under gällande kontrakt och blev avstängd?

Så enklaste åtgärden från HL är ju att stänga av Franson ett par år från svensk hockey, helt verkningslöst iofs men ett enkelt sätt att visa "handlingskraft".
Franson skulle inte skriva på ett kontrakt med Brynäs om det inte ingick att han kan åka tillbaka till NHL när konflikten är över så jag hyser inga tvivel om att det fanns en sån klausul och då åker ju Brynäs som klubb dit också. (borde iaf göra det).
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Brynäs IF

Post by Chippen »

Om de bestraffar Brynäs så kan inte Frölunda och MoDo klara sig utan straff heller kan jag tycka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Brynäs IF

Post by Hank »

Fdskebo wrote:Ska bli intressant att följa utredningen.

Visst drog Jocke L från Modo under gällande kontrakt och blev avstängd?

Så enklaste åtgärden från HL är ju att stänga av Franson ett par år från svensk hockey, helt verkningslöst iofs men ett enkelt sätt att visa "handlingskraft".
För Jocke L så var väl MOdos säsong redan slut när han drog, men nåt straff blev det
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Sv: Brynäs IF

Post by Hank »

Chippen wrote:Om de bestraffar Brynäs så kan inte Frölunda och MoDo klara sig utan straff heller kan jag tycka.
I alla fall Modo har ju följt regelverket.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Brynäs IF

Post by ossian »

Jag blev hånad när jag påpekade att det är lätt att gå runt regelverket genom att skriva ett kontrakt för hela säsongen som sen bryts av olika anledningar när NHL drar igång.

Givetvis måste Brynäs, MoDo och Frölunda få ett kännbart straff.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Brynäs IF

Post by Chippen »

Jo, det tycker väl jag oxå iofs att de gjorde fast ändå inte på något sätt. Visst klart bättre än Frölunda.
Tycker väl ändå Brynäs gjort minst fel. De skrev kontrakt med en som inte hade tillhörighet hos någon klubb. Visst utan klausuler hade han nog inte skrivit på iofs. Nu är väl det stora problemet att han går just till NHL och inte till t.ex KHL för det är väl typ oki trots att det är mitt i säsongen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Brynäs IF

Post by Hank »

ossian wrote:Jag blev hånad när jag påpekade att det är lätt att gå runt regelverket genom att skriva ett kontrakt för hela säsongen som sen bryts av olika anledningar när NHL drar igång.
Och nu utreds BIF just därför?
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Brynäs IF

Post by Jablonic »

Vore kul om BIF fick inleda nästa säsong med -20 poäng eller nåt. Som i fotbollsligorna... Nä men hoppas på något fint straff. Brynäs dopar sig på läktaren (klappor), på isen (Rahm) och med regelverket (Franson).
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Brynäs IF

Post by Jokard »

Jablonic wrote:Vore kul om BIF fick inleda nästa säsong med -20 poäng eller nåt. Som i fotbollsligorna... Nä men hoppas på något fint straff. Brynäs dopar sig på läktaren (klappor), på isen (Rahm) och med regelverket (Franson).
Skjut mig inte nu. Men Rahm har faktiskt avtjänat sin avstängning och bör, av det skälet och några till, inte ses som dopad längre.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Brynäs IF

Post by Chippen »

Stäihn wrote: Skjut mig inte nu. Men Rahm har faktiskt avtjänat sin avstängning och bör, av det skälet och några till, inte ses som dopad längre.
Tänkte faktiskt skriva samma sak.
Tycker på ett sätt att det var modigt av Brynäs att ge han ett kontrakt, och dessutom så lär han ju inte belasta lönekontot så hårt heller. Nu har han väl inte kommit tillbaka till den nivå han låg på, av förklarliga skäl men han har potential fortfarande.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Brynäs IF

Post by ossian »

Hank wrote:
ossian wrote:Jag blev hånad när jag påpekade att det är lätt att gå runt regelverket genom att skriva ett kontrakt för hela säsongen som sen bryts av olika anledningar när NHL drar igång.
Och nu utreds BIF just därför?
Jag håller med dig om att mina inlägg är himla viktiga, men jag tror nog inte att Brynäs utreds bara pga mitt inlägg! :mrgreen:
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Brynäs IF

Post by smogz »

Svårt att komma ifrån att kontakt bryts om båda parter är överens om det. Vad är skillnaden kontraktsmässigt mellan Franson och Jämtin, Styrman. Alla hade kontrakt som brutits. Har svårt att se att Brynäs kan straffas om kontraktet var skrivet på hela säsongen utanklausuler men att det bröts ändå.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Brynäs IF

Post by Zimme »

Styrman lånas ut, dessutom finns ingen regel mot övergångar inom ES, vilket det däremot gör mot att lämna för NHL under säsong. Dessutom har det ju framkommit att det trots allt fanns en klausul i Fransons kontrakt som gav honom möjlighet att lämna när han ville.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Brynäs IF

Post by Chippen »

Men hur var det med Steen? Visst skrev han för hela säsongen oxå, med outklausul?

Fast i slutändan var det väl MoDo som avslutade det kontraktet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Brynäs IF

Post by smogz »

Med klausulen tycker jag det är värre, men det är förstås risken att fler unga spelare drar mitt i säsong eller senare än det datum som NHL och Europa kommit överens om och det är förstås allvarligt. Tänkte inte på det.

Samtidigt kan jag tycka att om man har ett kontrakt och båda parterna kommer överens om att bryta det kontraktet med hjälp av utköp eller liknande så är det väl svårt att stoppa juridiskt kan jag tro. Undrar hur mycket det där avtalet mellan Europeiska hockeyligorna och NHL är värt om en sån sak går till civil eu-domstol. Fan där var det väl något fall häromåret där en spelare med långt kontrakt fick bryta det med hänvisning till arbetsregler och uppsägningstid (om jag inte minns fel.)

Men det är ju synd om det skulle vara så lätt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Brynäs IF

Post by Markman »

Avdelning bitter?
– Han kunde knuffa folk i ryggen, men när han skulle vända spelet gick det inte fort, säger sportchefen Michael Sundlöv till Gävle Nyhetsbyrå.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... inte-fort/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Brynäs IF

Post by Chippen »

Markman wrote:Avdelning bitter?
– Han kunde knuffa folk i ryggen, men när han skulle vända spelet gick det inte fort, säger sportchefen Michael Sundlöv till Gävle Nyhetsbyrå.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... inte-fort/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
HAHAHA!
Så låter det nu :) Då borde de med andra ord vara glada att han försvann då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Brynäs IF

Post by Trollet »

Var hänger Brynäsfansen numera? Brooklyn Tigers forum verkar nerlagt och Svenska Fans förtjänar inte att kallas forum.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Brynäs IF

Post by Special Brew »

Trollet wrote:Var hänger Brynäsfansen numera? Brooklyn Tigers forum verkar nerlagt och Svenska Fans förtjänar inte att kallas forum.
http://www.hockeysnack.com/brynas-if/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Brynäs IF

Post by Trollet »

Special Brew wrote:
Trollet wrote:Var hänger Brynäsfansen numera? Brooklyn Tigers forum verkar nerlagt och Svenska Fans förtjänar inte att kallas forum.
http://www.hockeysnack.com/brynas-if/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Skrev att Svenska Fans inte förtjänar att kallas forum. Det var fel, det var Hockeysnack jag menade. Fullständigt oöverskådligt. Är det Brynäs huvudforum?!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Brynäs IF

Post by Special Brew »

Trollet wrote:
Special Brew wrote:
Trollet wrote:Var hänger Brynäsfansen numera? Brooklyn Tigers forum verkar nerlagt och Svenska Fans förtjänar inte att kallas forum.
http://www.hockeysnack.com/brynas-if/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Skrev att Svenska Fans inte förtjänar att kallas forum. Det var fel, det var Hockeysnack jag menade. Fullständigt oöverskådligt. Är det Brynäs huvudforum?!
Tror det. Där skriver dom under matcherna i alla fall.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Brynäs IF

Post by Bobby »

En Brynässupporter ställde upp i frågetävlingen som de har i 'Elitserien med Wikegård'.
Han bommade frågan; Vilket lag förlorade mot Brynäs i SM-finalen. :o
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Brynäs IF

Post by schteffe »

Wännström tillbaka i Brynäs från AHL, Brodin som nu spelar i Finland är också på tapeten för BIF.
Post Reply