bild/filmansvarig i NP

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Larzon »

fwd wrote:
Trollet wrote:Tror inte särskilt många i klacken är så pigga på det faktiskt. Kan ju överlåta till dem att svara men det är min bild av åsikterna.

Kan ju ta ett exempel. Bengalen i lördags i Timrå. Om det hade varit i SKA och säkerhetsfolket fick höra att det fanns en stationär kamera med bra upplösning riktad mot klacken hela tiden så hade de garanterat frågat om de fick kika på den. Vad svarar man då?

+1
Ingen stationär kamera, men däremot någon som kan filma tifon osv.
vilket vi redan har
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by aik155 »

svartgulsubkultur wrote:
aik155 wrote:tror ni jag skulle klara en sån sak för jag är valdigt taggad på de ansvaret om jag får
Här du de tekniska förutsättningar?
Kunnandet och den tekniska utrustningen?
Skulle helst se nån med rutin på området.
jag har datorn för redigeringen har en youtubekanal så jag känner mig inte orutinerad på de om rådet.
Jag får låna en kamra de har jag fixat.
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jeloin »

Som jag nämnde tidigare i tråden ( Tror jag? :? ) så kan jag ta hand om redigeringen ifall det skulle bli så att vi får in lite mer filmer. Och om ingen annan känner att dom inte orkar :roll:
Framåt kamrater!
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by haggloader »

Egentligen behövs det tillstånd för att filma allmänheten, men om det är olika lagomt "ljuma" :roll: personer som filmar och dessutom ibland filmar sig själv borde det drukna i det stora hela...förhoppningsvis
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by fwd »

Har hockeyligan då tillstånd att filma supportrar under hela matcherna?
Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Bobby »

fwd wrote:Har hockeyligan då tillstånd att filma supportrar under hela matcherna?
Givetvis, dom filmar ju för säkerhets skull... :?
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jeloin »

Tror inte vakterna i skeå är lika jävla petiga med det där som tex i timrå. Jag tog en bild på en kompis för ca 2 år sen, han bad mig radera bilden direkt.
Framåt kamrater!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jokard »

haggloader wrote:Egentligen behövs det tillstånd för att filma allmänheten, men om det är olika lagomt "ljuma" :roll: personer som filmar och dessutom ibland filmar sig själv borde det drukna i det stora hela...förhoppningsvis
Tillstånd för att filma inne i hallen antar jag? Det är inte olagligt att filma allmänheten.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by haggloader »

Nja, får man filma allmänheten långa stunder?
Blir inte det kameraövervakning?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Markman »

Befinner du dig på allmän plats finns det så vitt jag vet inga hinder för att filma människor, så länge du inte har en fastmonterad kamera.. Om jag inte är alldeles felunderrättad så är det t.o.m. tillåtet att stå på gatan och fota rätt in i någon annans hus.. Däremot om du följer efter någon och filmar den hela tiden så kan det nog bli frågan om ett ofredande, och det är inte tillåtet.. Sen får man väl visa lite respekt om någon säger att denne inte vill vara med på film, men det beror väl lite grann på situationen också antar jag.. Jag ska inte svära på att det jag har skrivit nu är helt sant, men jag tror att det är så i alla fall..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jokard »

haggloader wrote:Nja, får man filma allmänheten långa stunder?
Blir inte det kameraövervakning?
Jo det får du. Du får filma vem och vad som helst. Men som Markman säger, inte förfölja eller göra det på ett ofredande sätt.
Är kameraövervakning olagligt då? Skit samma, nu har det gått offtopic :geek:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Markman »

Tja, vem som helst och vad som helst, så länge det är på allmän plats och det inte är utnämnt som skyddsobjekt eller så, men då börjar vi ju komma in på lite andra grejer än vad som är aktuellt här.. Dock är väl inte SKA att räkna som allmän plats (eller det heter faktiskt offentlig plats numer), utan "semi-offentlig plats", och där kan det ev. råda tillståndskrav för att få fotografera för annat än privat bruk.. Mycket regler blir det! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jokard »

Markman wrote:Tja, vem som helst och vad som helst, så länge det är på allmän plats och det inte är utnämnt som skyddsobjekt eller så, men då börjar vi ju komma in på lite andra grejer än vad som är aktuellt här.. Dock är väl inte SKA att räkna som allmän plats (eller det heter faktiskt offentlig plats numer), utan "semi-offentlig plats", och där kan det ev. råda tillståndskrav för att få fotografera för annat än privat bruk.. Mycket regler blir det! :)
Håller med på alla punkter :)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Lasermannen
Posts: 7
Joined: 15 Sep 2011, 03:58
Location: Umeå

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Lasermannen »

Hur ser det ut finns det någon ansvarig på området?
Skulle vara kul med en ihop klippt NP film.
Är det någon som sitter på mkt material så kan ja försöka klippa ihop något?
lallaren

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by lallaren »

Ingen som filmar slutspelsfesten på läktaren?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Hank »

http://www.datainspektionen.se/lagar-oc ... ervakning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply