bild/filmansvarig i NP

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

bild/filmansvarig i NP

Post by aik155 »

Hej jag heter David och är intresserad att bli film ansvarig i NP vill dokumentera när vi skapar ett tifo,bortaresor.Film matcher på och i klacken.Så andra får se våran suppoterkultur.Hör gärna av er till mig eller skriv här :D vad ni tycker :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Flottbomben
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2011, 16:58
Location: Bureå

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Flottbomben »

Eftersom du inte fick fara och se på fotbollen idag pga att det ev förekommer alkohol där, så har jag svårt att se hur du ska kunna få följa med på en bortaresa... :roll:
Men filma sånt du kan, sånt uppskattas alltid.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by aik155 »

asså de konstiga i de hela är att jag får följa på borta resorna men inte fara på fotbollen
jag tänkte oxå om nån har en kamra som jag kan få låna :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Talbot25 »

Du får be tomten snällt så får du nog en snart!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jokard »

Jag kan också ställa upp! Men jag har ingen kamera och jag bor i Falun :cry:

Så... jag kan inte... nån annan får ställa upp.



Värt inlägg?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by aik155 »

jag kom på en idé om att göra en film om hur vi gör ett tifo man filmar från skissadet till utförandet
sen min andrar idé är att göra lite interjuver med medlemar å folk från styrelsen och sen film ganska mycke från reosrona och ta bilder :D osv
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jeloin »

aik155 wrote:jag kom på en idé om att göra en film om hur vi gör ett tifo man filmar från skissadet till utförandet
sen min andrar idé är att göra lite interjuver med medlemar å folk från styrelsen och sen film ganska mycke från reosrona och ta bilder :D osv
Ska du med till Timrå? Filma jävlart allt du kan (om du orkar och vill :roll: )
Framåt kamrater!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Larzon »

Jeloin wrote:
aik155 wrote:jag kom på en idé om att göra en film om hur vi gör ett tifo man filmar från skissadet till utförandet
sen min andrar idé är att göra lite interjuver med medlemar å folk från styrelsen och sen film ganska mycke från reosrona och ta bilder :D osv
Ska du med till Timrå? Filma jävlart allt du kan (om du orkar och vill :roll: )
Men va beredd på att vakterna i timrå inte uppskattar Filmandet, har för mig att dom var på Jokard för något år sedan när han filmade efter matchen :evil:
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

Skillnad nu när NP äger hela E-on... 8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Jokard »

Larzon wrote:
Jeloin wrote:
aik155 wrote:jag kom på en idé om att göra en film om hur vi gör ett tifo man filmar från skissadet till utförandet
sen min andrar idé är att göra lite interjuver med medlemar å folk från styrelsen och sen film ganska mycke från reosrona och ta bilder :D osv
Ska du med till Timrå? Filma jävlart allt du kan (om du orkar och vill :roll: )
Men va beredd på att vakterna i timrå inte uppskattar Filmandet, har för mig att dom var på Jokard för något år sedan när han filmade efter matchen :evil:
Confirms.

Filma inte på matchen bara, fokusera på oss så borde det inte vara några större problem.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by aik155 »

såklart fokuos ligger på NP å inget annat ge mig bara mer tips om man ska filma i bussen eller nått sånt :)
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

Självklart filma i bussen.
Folk som vill vara incognito får du väl redigera bort fejset på... ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Chippen »

Är det planerat något speciellt bortatifo till matchen mot Timrå?

Tänkte det att jag kommer att sitta på läktaren och kommer då att kunna fota/filma från håll om så önskas.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote:Är det planerat något speciellt bortatifo till matchen mot Timrå?

Tänkte det att jag kommer att sitta på läktaren och kommer då att kunna fota/filma från håll om så önskas.
Filma ihjäl dig, ju mer råmaterial som redigeraren har att utgå ifrån, ju bättre blir slutresultatet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Bobby »

Chippen wrote:Är det planerat något speciellt bortatifo till matchen mot Timrå?

Tänkte det att jag kommer att sitta på läktaren och kommer då att kunna fota/filma från håll om så önskas.
Det lär visa sig.. 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

NANA-NANA-NA-NA
NANA-NANA-NANA-NANA
NANA-NANA-NA-NA
NANA-NANA-NANA-NANA
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by fwd »

svartgulsubkultur wrote:NANA-NANA-NA-NA
NANA-NANA-NANA-NANA
NANA-NANA-NA-NA
NANA-NANA-NANA-NANA



Tycker den är klockren att spela i bussen när vi börjar rulla... :)
Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

Nån som funderat nåt mer kring trådämnet?
En person till vilken alla kan skicka allt material de har plus att personen själv filmar en hel del.
Alla tifo bör givetvis filmas, men även sekvenser från "vanliga" matcher och våra sånger och ramsor förtjänar att bli dokumenterade.
Skulle också gå att rigga en stationär kamera mot klacken i SKA som en ansvarig redigerare skulle kunna plocka klackrussin ur.
Sen regelbundet lägga upp nya filmer på YouTube under ett samlingsnamn, typ charter-TV eller nåt sånt.
Nån som är vass och passionerad?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Trollet »

Inte stationär kamera. Illa nog med all övervakning överallt som det är.
Sätter oss bara i ett jobbigt läge om det händer något och AIK eller polisen vill se filmen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Inte stationär kamera. Illa nog med all övervakning överallt som det är.
Sätter oss bara i ett jobbigt läge om det händer något och AIK eller polisen vill se filmen.
Du kan få en fjärrkontroll så du kan stänga av varje gång som du ska bryta mot lagen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Zimme »

kameran måste vara en bit från klacken i så fall, låter ju sällan speciellt bra om man står i klacken och filmar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Trollet »

svartgulsubkultur wrote:
Trollet wrote:Inte stationär kamera. Illa nog med all övervakning överallt som det är.
Sätter oss bara i ett jobbigt läge om det händer något och AIK eller polisen vill se filmen.
Du kan få en fjärrkontroll så du kan stänga av varje gång som du ska bryta mot lagen.
Tror inte särskilt många i klacken är så pigga på det faktiskt. Kan ju överlåta till dem att svara men det är min bild av åsikterna.

Kan ju ta ett exempel. Bengalen i lördags i Timrå. Om det hade varit i SKA och säkerhetsfolket fick höra att det fanns en stationär kamera med bra upplösning riktad mot klacken hela tiden så hade de garanterat frågat om de fick kika på den. Vad svarar man då?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Zimme »

"vem vare!?"
"-Spela upp det för mig, jag såg att du filma"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

Kameran var kanske ingen bra idé, men det var inte den själva sakfrågan.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by aik155 »

tror ni jag skulle klara en sån sak för jag är valdigt taggad på de ansvaret om jag får
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Poet »

Zimme wrote:"vem vare!?"
"-Spela upp det för mig, jag såg att du filma"
:lol:
2012-05-19
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by Zimme »

Skulle egentligen inte vara nått bekymmer att filma, att man skulle bli indragen i en polisutredning är ganska osannolikt, finns ju många som filmar från läktarplats. Problemet blir som sagt ljudupptagningen,
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by svartgulsubkultur »

aik155 wrote:tror ni jag skulle klara en sån sak för jag är valdigt taggad på de ansvaret om jag får
Här du de tekniska förutsättningar?
Kunnandet och den tekniska utrustningen?
Skulle helst se nån med rutin på området.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: bild/filmansvarig i NP

Post by fwd »

Trollet wrote:Tror inte särskilt många i klacken är så pigga på det faktiskt. Kan ju överlåta till dem att svara men det är min bild av åsikterna.

Kan ju ta ett exempel. Bengalen i lördags i Timrå. Om det hade varit i SKA och säkerhetsfolket fick höra att det fanns en stationär kamera med bra upplösning riktad mot klacken hela tiden så hade de garanterat frågat om de fick kika på den. Vad svarar man då?

+1
Ingen stationär kamera, men däremot någon som kan filma tifon osv.
Charter Division
Post Reply