Klackanekdoter

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

Tänkte att vi kunde ha en tråd där man kan dra upp gamla kuriosaincidenter som passerat revy genom åren.
Galna resor, tokiga ögonblick, minnesvärda matcher ur klacksynpunkt etc.

Minns flera av Lövenresorna under 00-talets början.

#Strömavbrottsmatchen
Hur jävla länge var det bläcksvart?
Minns att det var första gången som min äldsta grabb, då i åttaårsåldern, åkte med i supporterbussen.

#Bananattacksmatchen
Nån sponsor delade ut flera hundra kilo bananer till umeåpubliken som använde frukten som ammunition när de angrep våran buss efter matchen...
Vem var token som tog sig ut ur bussen och plockade ett halvdussin fruktkastare och sen satte sig i bussen som om ingenting hänt?

#Minns även då jag och Doc H blev passerade i korvkön i Umeå Arena av nån dryg groda som fick betala sin arrogans med att bli duktigt nerbrottad. Tur att docen snackade mig fri från den polisuppvaktning som följde... 8-)

#Eller Löven-funktionären som försökte upplysa oss om att Bullen Hägglunds minnestavla inte var någon anslagstavla där man fick sätta upp "AIK, don't drink and drive"-klibbor....

#Kan någon veteran påminna mig om gocart-tifot i Gärdehov?

#Minibusstrippen till Karlskoga och bortamatchen mot Bofors i SA 02/03 är också ett roligt minne.
"Ingen ketchup på min hamburgare, jag är dyslektiker" är en klassiker.
Cykel-Leffes dominans i hockeyquizet vi spelade på vägen ner.
Poliseskorten från McD i Västerås då jag körde medan två apor satt i skuffen och hytte åt snuten och skanderade "All cops are bastards, ACAB!"....

Fyll på med allehanda anekdoter som ni minns,kvittar om det hände ifjol eller 1998.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Klackanekdoter

Post by robzon »

#Minibusstrippen till Karlskoga och bortamatchen mot Bofors i SA 02/03 är också ett roligt minne.
"Ingen ketchup på min hamburgare, jag är dyslektiker" är en klassiker.
Cykel-Leffes dominans i hockeyquizet vi spelade på vägen ner.
Poliseskorten från McD i Västerås då jag körde medan två apor satt i skuffen och hytte åt snuten och skanderade "All cops are bastards, ACAB!"....
Eller när en av dessa "apor" fick för sej att skandera : Kåbergs mamma är en pappa! inne i Boforsfansen egen pub... :D minns jag fel eller var inte lokalradion på plats också?

Gocart tifot...vilka matcher det var nere i Sundsvall! Vet inte än idag vem som hivade ut däcket på isen?

Boden på nittiotalet, ett gäng kastade sten eller vad det nu var för stök efter matchen & chaffisen öppnade dörrarna. En av de våra fick tag i en av Bodensarna och ryckte av han cykeln. Cykeln följde med hem till Skell.
Last edited by robzon on 09 Dec 2011, 19:29, edited 1 time in total.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

Hahaha!

Apropå cykel.
Nån som minns en match i Umeå då vi torskat och när våran buss rullade från Teg så cyklade det ett lövenmongo till vänster om bussen samtidigt som han viftade frenetiskt med sin halsduk.
Synd för honom att han hade full fokus på bussen och inte såg broräcket som han kraschade in i med hojen :D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Klackanekdoter

Post by aik155 »

Jag mins då vi stod och bua åt Kåberg i slutspelet för två år sen tro jag på en uppvärming.Det var riktigt kul och vi jublade när han missade och när Nilhstorop räddade de var riktigt kul mer av det.:D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Klackanekdoter

Post by Jeloin »

Löven borta (okänt år)

Var nog en av dom första bortamatcherna jag var på... Hur som haver så var det sjukt mycket folk på bortastå och det var så jäkla varmt. OM jag minns rätt så ska en kvinna ha brytit armen också för det var så trångt :? Har för mig att någon sa det men det kan ju bara vara skitsnack också
Framåt kamrater!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klackanekdoter

Post by Lappmössan »

Kul tråd!
Minns mitt första bortaderby när vi efter matchen (förlust) inser vi att vi tappat bort snubben vi skulle åka med, så vi rände runt i ume och hittade honom tillslut däckad på en bänk (typ -10 ute din idiot!) men fortfarande med en flagga i hand som en sann krigare.. tror faktiskt att det finns på bild någonstans... 8-) 8-) av vad man fått höra senare ska han tydligen ha dragit redan efter första och hunnit med både det ena och det andra.. :lol:
Ja vi inser självklart att vi inte kan låta honom köra men det slutar med att vi får skjuts av en härlig gammal norsjöprofil som hinner berätta de galnaste av historier på vägen hem (som tar dubbelt så lång tid pga av flera anledningar, några som inte bör nämnas, men kanske främst pga killen som nog blev nykterist efter detta.) Hur som helst var bilfärden hem så galet rolig att om jag inte redan var totalt besatt av att följa AIK före den färden så blev jag det då.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

Jeloin wrote:Löven borta (okänt år)

Var nog en av dom första bortamatcherna jag var på... Hur som haver så var det sjukt mycket folk på bortastå och det var så jäkla varmt. OM jag minns rätt så ska en kvinna ha brytit armen också för det var så trångt :? Har för mig att någon sa det men det kan ju bara vara skitsnack också
Minns också den matchen, tog ett jävla tag innan vi ens fick in alla på läktaren.
Snutarna och ordningsvakterna var mindre nöjda då vi som ville in skanderade "Framåt kamrater, MARSCH!" och trycket mot insläppet blev galet hårt...
Löven menade att det var många som köpt biljett till hemmastå men gått på bortastå och att det därför blev överfullt.
Kastade bort min Hata Löven-tischa som jag hade under matchtröjan redan i förstaperren eftersom den var dyblöt i svett...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klackanekdoter

Post by Skidrow »

Vad minns man... jag blev bortglömd i sundsvall på en mack men en snäll sundsvall bo körde upp mej till ishallen så jag var lång för minibussen som hade insett att jag inte var kvar i bagasluckan på minibussen.

På 90 talet var det bara hälften som åkte hem med bussen från Umeå, mycket bråka och helvete.

Flygliftade ner till Stockholm 93 och PO-match 3 mot Solna och det var samma plan som AIk åkte med, sen på Globen i andra perioden stod Blackarmy nedanför oss när en Solna spelare satt på Dick Andersson och slog han varpå Lasse Marklund sa att så ska du inte göra och Lasse fick 2+2+2 medans solna spelaren fick 2+2 så dom fick spela 3-5 (var en bunt till utvisningar) och vände där matchen, då sprang jag ner för att svära åt domaren men ångrade mej 5m från blackarmy och for upp igen. Sen efter matchen sov jag ute på Arlanda utrikes och vid 3 på natten la en en hand på min axel och det första jag såg när jag vände mej om var en Pistol och jag titade då upp och ser att det är en Polis så då tog man en lätnad suck, fölg också hem med AIK då, spelade kort med några av dom i planet.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Klackanekdoter

Post by Rampa »

Minns en rolig episod från ett av dessa heta länsderbyn under åttio-talet.
Vi hade Abris i målet och grodorna hade Välitalo i sin bur. Aik gjorde ett flygande byte och puckförande back (har glömt vem) åker drygt halvvägs in i mittzon och humpar in en lyra mot mål-Göte. Välitalo sätter ner spaden mellan skridskorna, men pucken hade andra planer, studsar försmädligt över stöten varvid ett enormt jubel bryter lös i hallen.
Nedsläpp följer och Löven går till anfall. Man får till ett bra avslut som Mats Abrahamsson lyckas fläka sig på och rädda varpå returen hamnar rakt på bladet hos en lövenspelare som drar på mot i stort öppen kasse. Men vem om inte Abris lyckas liggande rädda med någon kroppsdel och en medspelare räddar till icing.
Då börjar klacken, som på den tiden huserade i nordvästra hörnet och i denna period stod bakom Välitalo, skandera SÅG DU GÖTE, SÅG DU GÖTE, SÅG DU GÖTE....osv. Har nog aldrig hört en större skrattsalva i arenan sen den gången. :D

Någon som minns mer, vem var backen som lobbade in målet etc? Måste ha varit i mitten av -80.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Klackanekdoter

Post by Wolfman »

svartgulsubkultur wrote:
Jeloin wrote:Löven borta (okänt år)

Var nog en av dom första bortamatcherna jag var på... Hur som haver så var det sjukt mycket folk på bortastå och det var så jäkla varmt. OM jag minns rätt så ska en kvinna ha brytit armen också för det var så trångt :? Har för mig att någon sa det men det kan ju bara vara skitsnack också
Minns också den matchen, tog ett jävla tag innan vi ens fick in alla på läktaren.
Snutarna och ordningsvakterna var mindre nöjda då vi som ville in skanderade "Framåt kamrater, MARSCH!" och trycket mot insläppet blev galet hårt...
Löven menade att det var många som köpt biljett till hemmastå men gått på bortastå och att det därför blev överfullt.
Kastade bort min Hata Löven-tischa som jag hade under matchtröjan redan i förstaperren eftersom den var dyblöt i svett...
Var det samma match då sittplats mellan ståplatsläktarna tvingades ställa sig upp och alla, eller ja, några, ba räckte fuck-fingret på sitt?

Minns också de gånger man spolade tre gånger innan man skulle fjöla och efteråt struntade i att spola på bortamatcherna mot Löven.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

Ja, det var samma match.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Klackanekdoter

Post by kurtivar »

ramstedt gjorde 1-0 i förlängningen? var det den matchen?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

kurtivar wrote:ramstedt gjorde 1-0 i förlängningen? var det den matchen?
Nej, matchen du nämner var KS07.
Den vi pratar om var tidigt 00-tal, typ 02 eller 03.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Klackanekdoter

Post by kurtivar »

men jag vill minnas att även då i KS07 så fick en sittplatssektion stå om jag inte miss minner mig?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

kurtivar wrote:men jag vill minnas att även då i KS07 så fick en sittplatssektion stå om jag inte miss minner mig?
Jag var inte där då, men det kan säkert stämma.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Klackanekdoter

Post by kurtivar »

jag tror det men jag stod dock i lövenklacken
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

:shock:
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Klackanekdoter

Post by shaquille »

kurtivar wrote:jag tror det men jag stod dock i lövenklacken
Facerape finns sen tidigare men är detta första np forum rape?
User avatar
zoogin
Posts: 49
Joined: 02 Aug 2011, 20:07

Re: Klackanekdoter

Post by zoogin »

Ett gäng minnen har från resor, de till Sundsvall i allsvenskan var roliga.
Min första var Leksand när vi missade gå upp, hade med mig ett "helt" barskåp, till råga på allt fyllde man år samma dag. Vilken besvikelse det var. man hade värsta kalaset hemma dagen efter men det var omöjligt få en på bra humör.
Nästa Leksandresa var ju i KS när vi gick upp, "kravaller" på läktaren pga det stängde dem baren för oss , matförgiftat av lokal korv som kostade skjortan, torsk i baken även då.
Mora var fan värsta resan någonsin, dit åker jag aldrig mer. Blir deprimerad av bara tanken, snacka om dåligt bemötande av föreningen (Simons). Ingen pub alls för bortasupportrar, torsk även då. Fick stå bakom Pitkämäki & skrika på finska i ett försök av psykning hela 3e, dock utan framgång då de hade Brendl som sänkte oss totalt.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klackanekdoter

Post by Jokard »

Så synd att man är född för sent... missade ju tiderna med Lövenderbyn å de :( Var där båda matcherna i KS -07, men det har man redan... glömt bort :| Minns Ramas mål och bara överkroppar, inge mer. Har video liggandes nånstans därifrån...

Har en massa interna minnen, resa i minibuss till Linköping, stortrippen till finalen i Karlstad ifjol och minibussen till Växjö nu i år!

Karlstad: "Hon kommer att gå sönder ikväll...", "Jaha grabbar, vad kör ni för moppe då?", "Dansband och horor, det finns det gott om i Karlstad". God middagsbuffé på hotellet, dåligt bemötande. Tjockisarna som rullade mot oss efter matchen och en massa historier om den gamla tiden. Förjävla underbar resa.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Klackanekdoter

Post by kurtivar »

shaquille wrote:
kurtivar wrote:jag tror det men jag stod dock i lövenklacken
Facerape finns sen tidigare men är detta första np forum rape?
svartgulsubkultur wrote::shock:
haha
min äldre bror hade fixat ståplats biljetter, han trodde dock att man skulle kunna stå på bortastå med dom biljetterna men det kunde man inte. så man fick vackert se matchen i lövens klack istället. jag stod där med min fina skellefteå mössa tillsammans med min bror som hejar på löven. var väl 14-15 år.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Klackanekdoter

Post by Toktobbe »

zoogin wrote:Ett gäng minnen har från resor, de till Sundsvall i allsvenskan var roliga.
Min första var Leksand när vi missade gå upp, hade med mig ett "helt" barskåp, till råga på allt fyllde man år samma dag. Vilken besvikelse det var. man hade värsta kalaset hemma dagen efter men det var omöjligt få en på bra humör.
Nästa Leksandresa var ju i KS när vi gick upp, "kravaller" på läktaren pga det stängde dem baren för oss , matförgiftat av lokal korv som kostade skjortan, torsk i baken även då.
Mora var fan värsta resan någonsin, dit åker jag aldrig mer. Blir deprimerad av bara tanken, snacka om dåligt bemötande av föreningen (Simons). Ingen pub alls för bortasupportrar, torsk även då. Fick stå bakom Pitkämäki & skrika på finska i ett försök av psykning hela 3e, dock utan framgång då de hade Brendl som sänkte oss totalt.
Kommer även jag ihåg "Kravallerna" i Leksand då polisen+ordningsvakter försökte gripa någon vettvilling och vi försökte "ta tillbaka vår grabb" vilket ju inte lyckades så bra :evil:

Dina finska svordomar mot pitkämäki är även dem ett minne från Mora samt det Partytältet som dem satt upp utanför arenan var väl inte sådär jättebra stämning mellan oss supportrar därinne om jag minns rätt 8-) Trubaduren i samma tält var nog heller inte den bästa man hört :lol:
User avatar
zoogin
Posts: 49
Joined: 02 Aug 2011, 20:07

Re: Klackanekdoter

Post by zoogin »

Av någon konstig anledning hade man hunnit nyktra till under de 2-3 timmar utan öl sedan vi lämnade "city" i Mora då det var en bit att gå till arenan (läs skokartongen). Ingen öl under matchpaus, underläge & en nervositet som kröp inpå en mer & mer. Stallorder från Ordförande att mer eller mindre hänga på Pitkämäki hela 3e.
ja fy fan säger jag bara! haha. Efter den bittra förlusten som dessutom var en sk 6-poängmatch så var bussen helt tyst i säkert 30 min under hemresan. Man var knappt sugen på öl mer.
Mörker & dålig väg väntade oss i flertalet mil..
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Klackanekdoter

Post by Zimme »

kurtivar wrote:
shaquille wrote:
kurtivar wrote:jag tror det men jag stod dock i lövenklacken
Facerape finns sen tidigare men är detta första np forum rape?
svartgulsubkultur wrote::shock:
haha
min äldre bror hade fixat ståplats biljetter, han trodde dock att man skulle kunna stå på bortastå med dom biljetterna men det kunde man inte. så man fick vackert se matchen i lövens klack istället. jag stod där med min fina skellefteå mössa tillsammans med min bror som hejar på löven. var väl 14-15 år.
Såg ett derby i Luleå från hemmastå, jag var nog enda där som jublade när Renberg rundade en utrusande Modig och la in pucken i öppen kasse :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klackanekdoter

Post by Larzon »

Jokard wrote:Så synd att man är född för sent... missade ju tiderna med Lövenderbyn å de :( Var där båda matcherna i KS -07, men det har man redan... glömt bort :| Minns Ramas mål och bara överkroppar, inge mer. Har video liggandes nånstans därifrån...

Har en massa interna minnen, resa i minibuss till Linköping, stortrippen till finalen i Karlstad ifjol och minibussen till Växjö nu i år!

Karlstad: "Hon kommer att gå sönder ikväll...", "Jaha grabbar, vad kör ni för moppe då?", "Dansband och horor, det finns det gott om i Karlstad". God middagsbuffé på hotellet, dåligt bemötande. Tjockisarna som rullade mot oss efter matchen och en massa historier om den gamla tiden. Förjävla underbar resa.
PEKA PÅ MÄÄÄJ
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Klackanekdoter

Post by Zimme »

Larzon wrote:
Jokard wrote:Så synd att man är född för sent... missade ju tiderna med Lövenderbyn å de :( Var där båda matcherna i KS -07, men det har man redan... glömt bort :| Minns Ramas mål och bara överkroppar, inge mer. Har video liggandes nånstans därifrån...

Har en massa interna minnen, resa i minibuss till Linköping, stortrippen till finalen i Karlstad ifjol och minibussen till Växjö nu i år!

Karlstad: "Hon kommer att gå sönder ikväll...", "Jaha grabbar, vad kör ni för moppe då?", "Dansband och horor, det finns det gott om i Karlstad". God middagsbuffé på hotellet, dåligt bemötande. Tjockisarna som rullade mot oss efter matchen och en massa historier om den gamla tiden. Förjävla underbar resa.
PEKA PÅ MÄÄÄJ
Wait for it........
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klackanekdoter

Post by Bobby »

Larzon wrote:
Jokard wrote:Så synd att man är född för sent... missade ju tiderna med Lövenderbyn å de :( Var där båda matcherna i KS -07, men det har man redan... glömt bort :| Minns Ramas mål och bara överkroppar, inge mer. Har video liggandes nånstans därifrån...

Har en massa interna minnen, resa i minibuss till Linköping, stortrippen till finalen i Karlstad ifjol och minibussen till Växjö nu i år!

Karlstad: "Hon kommer att gå sönder ikväll...", "Jaha grabbar, vad kör ni för moppe då?", "Dansband och horor, det finns det gott om i Karlstad". God middagsbuffé på hotellet, dåligt bemötande. Tjockisarna som rullade mot oss efter matchen och en massa historier om den gamla tiden. Förjävla underbar resa.
PEKA PÅ MÄÄÄJ
:lol:
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Klackanekdoter

Post by fwd »

Växjöresan i år var ju verkligen en som kommer gå till historien för alla inblandade, eller nåja. Nästan alla.
Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klackanekdoter

Post by Larzon »

fwd wrote:Växjöresan i år var ju verkligen en som kommer gå till historien för alla inblandade, eller nåja. Nästan alla.
nu ska vi inte vara sån men, NÄÄÄR TROLLMOOOR HAR LAGT....
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klackanekdoter

Post by Jokard »

Bob Sacamano wrote:
Larzon wrote:
Jokard wrote:Så synd att man är född för sent... missade ju tiderna med Lövenderbyn å de :( Var där båda matcherna i KS -07, men det har man redan... glömt bort :| Minns Ramas mål och bara överkroppar, inge mer. Har video liggandes nånstans därifrån...

Har en massa interna minnen, resa i minibuss till Linköping, stortrippen till finalen i Karlstad ifjol och minibussen till Växjö nu i år!

Karlstad: "Hon kommer att gå sönder ikväll...", "Jaha grabbar, vad kör ni för moppe då?", "Dansband och horor, det finns det gott om i Karlstad". God middagsbuffé på hotellet, dåligt bemötande. Tjockisarna som rullade mot oss efter matchen och en massa historier om den gamla tiden. Förjävla underbar resa.
PEKA PÅ MÄÄÄJ
:lol:
:lol: :lol: :lol: :D
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Post Reply