Sm final:1. AIK-Rögle To 23 apr 19:00
Moderator: Styrelsen
Sm final:1. AIK-Rögle To 23 apr 19:00
Då är det dags. Vi är inte nöjda. Ni har väl biljetter.
Sm final:[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji6
Har två st ståplats ungdom till Final [emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]] som jag skulle vilja byta till två ståplats ungdom till final [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]

[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]] som jag skulle vilja byta till två ståplats ungdom till final [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]2012-05-19
Sm final:[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji6
Går inte skriva inlägg via Tapatalk längre tydligen.
Ni får försöka koda mina inlägg..
Har två ståplats ungdom till final [emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]] jag skulle vilja byta till final [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]
Ni får försöka koda mina inlägg..
Har två ståplats ungdom till final [emoji

[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]] jag skulle vilja byta till final [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]2012-05-19
-
Frantisek Pospisil
Re: Sm final:1. AIK-Rögle To 23 apr 19:00
Känner mig inte lika segerviss som tidigare. Rögle är bra,,, för jävligt bra och det fordras en jätteinsats av de våra för att bärga hem guldet.
Får hoppas målvakterna fäller avgörandet.
Får hoppas målvakterna fäller avgörandet.
Absolut är Rögle bra, men jag har svårt att bestämma om dom är jättebra eller on Växjö var dåliga för dom imponerade inte i semiserien. Hursomhelst blir jäkligt spännande.
Ja, känns lite osäkert kring vilken sida av slutspelsträdet som varit lättast/svårast.
Min känsla är att Malmö, Frölunda, Lule visat upp bättre spel än sidan med Brynäs, Växjö, Färjestad. Men på torsdag får vi första indikationen på om det varit så eller inte.
Min känsla är att Malmö, Frölunda, Lule visat upp bättre spel än sidan med Brynäs, Växjö, Färjestad. Men på torsdag får vi första indikationen på om det varit så eller inte.
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
-
Frantisek Pospisil
Mmmmm, men Rögle kvaddade Sven-Ingvars på ett imponerande sätt, för att sedan tillintetgöra Wäsksjö.
Asså, magkänslan har varit filbunke men börjar vinkla över till tarmvred.
Har en lite olustig känsla inför torsdagen. Rögle känns som ett lag som skulle tillintetgöra oss med hög forecheck som gör att vi spelar fast oss och inte kommer ur zon långa stunder. När motståndet får träff på sin forecheck brukar vi trassla till det och det blir en hel del misstag. Rögle har garanterat en plan för hur de ska spela mot oss. Hoppas AIK också verkligen tänkt igenom detta så det inte blir " vi kör vårt och skiter i vad motståndet gör". Så har det låtit förut och då har vi haft väldigt svårt att skapa. Försvarsspelet kommer att bli otroligt viktigt så klart men just nu är det viktigare än nånsin då vi kommer att nöta på varandra under lång tid. Just det taktiska kommer att bli avgörande tror jag.
-
king_louie
Tror vi måste höja oss om vi ska ta detta, gäller att få stopp på Fredrik Olofsson och Felix Nilsson så är mycket vunnit, de var riktigt bra i semin.
Rögle har ett dream team,tror vi är ganska chanslösa.
- Special Brew
Det som framförallt känns oroväckande att det känns som knappt behövt ta i under årets slutspel, det är nästa gått för enkelt och min upplevelse är att många av spelarna inte alls är på sin högsta nivå. Det kommer behövas mot Rögle.
Såklart det är så att spelarna tagit i med jag tror utmaningen blir att tagga igång ordentligt från start mot Rögle. De har inte vunnit SN-guld och kommer att vara ruskigt påslagna direkt från start, det är små marginaler som kommer att avgöra.
Såklart det är så att spelarna tagit i med jag tror utmaningen blir att tagga igång ordentligt från start mot Rögle. De har inte vunnit SN-guld och kommer att vara ruskigt påslagna direkt från start, det är små marginaler som kommer att avgöra.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Kommer gå bra dehär, känns väldigt bra faktiskt. Jävlar så laddad man är inför torsdagen!
AIK får inte skänka bort matcher till höger och vänster som man gjorde mot Malmoe & Tattarna
Fullt fokus och gå för vinst i alla matcher i finalserien
Fullt fokus och gå för vinst i alla matcher i finalserien
Krossa Skiten!!!!!
Nu är det dax att första kedjan kommer igång och leder laget.
- vonschnauser
Aagard och Hugg kommer behövas dom också.
- vonschnauser
Trodde verkligen Aagard skulle peaka i slutspelet med sin spelstil, men än så länge varit en besvikelse
Verkar som Valter går före Voullet imorgon och det måste ju bara vara för Valters roll i PP2.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Valter är viktigt i pp. Skulle gärna sett han i pp1
Riktigt starkt av rögle att vända 0-3 i matcher, tror att de kommer ha nytta av det. Tyckte att växjö såg sjukt svårspelade ut mot brynäs. Får hoppas att det var lakers energi som tog slut mot rögle och inte att det är rögle som är så pass bra. Det känns ju också som att vi har några växlar till om alla presterar så bra som de kan. förhoppningsvis kan vi få ut det i finalspelet.Frantisek Pospisil wrote: ↑21 Apr 2026, 15:25Mmmmm, men Rögle kvaddade Sven-Ingvars på ett imponerande sätt, för att sedan tillintetgöra Wäsksjö.
Asså, magkänslan har varit filbunke men börjar vinkla över till tarmvred.
Ett dygn kvar nu bara!
Samtidigt behöver fansen också inse att prestationen från både Hugg och Aagard periodvis varit bra, varit yttrar små marginaler där båda spelarna kunnat gjort ett par mål till.vonschnauser wrote: ↑22 Apr 2026, 11:15 Trodde verkligen Aagard skulle peaka i slutspelet med sin spelstil, men än så länge varit en besvikelse
Vi får hoppas att träningsupplägget och mentaliteten är så att spelarna kommer att spruta in poäng under slutspelet.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Alltid pirrigt med finaler, så även denna.
Jag hoppas verkligen vi kommer ut bra med fart, fokus och tålamod. Dessa hemmamacther blir viktiga för utgången.
Kyla kommer också bli viktigt, det kan nog bli lite grinigt här i början.
Jag tror det blir en lång serie men vi lyckas manövrera ut dom i längden med alla hot vi har. Söderström/Mann, dom behöver vi verkligen på fortsatt toppnivå. Låt dom inte få enkla mål som dom fick mot Växjö.
Ur vägen, vi är AIK!
Jag hoppas verkligen vi kommer ut bra med fart, fokus och tålamod. Dessa hemmamacther blir viktiga för utgången.
Kyla kommer också bli viktigt, det kan nog bli lite grinigt här i början.
Jag tror det blir en lång serie men vi lyckas manövrera ut dom i längden med alla hot vi har. Söderström/Mann, dom behöver vi verkligen på fortsatt toppnivå. Låt dom inte få enkla mål som dom fick mot Växjö.
Ur vägen, vi är AIK!
Just att vinna den 1a matchen blir svin viktigt. Att ge Rögle mer att tro på måste undvikas. Hemmaplan ska vi se till att utnyttja till fullo.
Vet bara att man måste vara jävligt bra i år för att slå ut AIK i bäst av 7.
Tror vi tar det.
Tror vi tar det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Håller med. Första matchen är verkligen en nyckelmatch. Sätt skåpet på rätt plats på en gång så kommer Rögle att få svårt att flytta på det.
Galet att det är 10e gången på 15 år som man befinner sig nånstans mellan himmel och helvete, den här tiden på året.