Semi 5 15/4 kl 19:00. AIK-Luleå
Moderator: Styrelsen
- Special Brew
Re: Semi 5 15/4 kl 19:00. AIK-Luleå
Gillar Hermansson skarpt! Så mycket bättre än Robban. Som person och coach. Lugn och bra i media.
- TigerShark
Spelade Brome idag? Vet inte om jag hörde hans namn nämnas en enda gång.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
Lule har fortfarande aldrig slagit oss i ett slutspel..
17:55 i speltid. Helt osynlig..TigerShark wrote: ↑15 Apr 2026, 21:47 Spelade Brome idag? Vet inte om jag hörde hans namn nämnas en enda gång.
Haha sa samma sak, hermansson spelar 5D-schack! Riktigt stark defensiv de sista 10, men vågat att backa hem sådär med bara ett mål att spela på.TigerShark wrote: ↑15 Apr 2026, 21:22 Vilken jävla strategi att hålla det inom en ett måls ledning så inte Luleå börjar gå för skador.
Skönt med pär tillbaka till första finalen, han gör en jävla nytta.
Hoppas, hoppas Pudas är tillbaka. Han måste få spela final!
Oj vad imponerande!!
Härligt! Final. Strauss var riktigt vass.
Härligt! Final. Strauss var riktigt vass.
Heder till Strauss, du är djävlart kung Mann.
Så skönt, final med så stor bonus att det är Groko vi slaktar med 4-1. När det gäller finalen så vore drömmen Växjö rent sportsligt, dom städar vi av och vinner guldet garanterat 100% säkert. Underhållningsmässigt så blir det bättre mot Rögle, men där blir det tuffare 50/50 skulle jag säga.
När spelas finalmatcherna? Får vi nån helgmatch?
Skön vinst, borde såklart avgjort tidigare samtidigt som det är viktigt att träna försvarsspel.
Ändå tur att AIK inte skickade bort Djuse när rätt många forums-människor ville det.
Tålamod är en dygd och det är många spelare som utvecklas fint i AIK-land.
Ändå tur att AIK inte skickade bort Djuse när rätt många forums-människor ville det.
Tålamod är en dygd och det är många spelare som utvecklas fint i AIK-land.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Blir det hemmamatch onsdag o fredag?
Tors & lördag
Hugg har då stagnerat. Lär nog aldrig inte få nåt NHL kontrakt efter detta bleka slutspel. Hoppas han vaknar i finalen
Tydligen har vi nu varit i final 10 gånger de senaste 15 säsongerna!
Måste vara helt oöverträffat för en liten klubb i utkanten av civilisationen och kanske över huvud taget?
Kanske CSKA Moskva eller likande svårt dopade lag kan uppvisa något liknande facit men kan inte tänka mig att det finns någon klubb med motsvarande dåliga förutsättningar som gjort i närheten av något liknande.
Måste vara helt oöverträffat för en liten klubb i utkanten av civilisationen och kanske över huvud taget?
Kanske CSKA Moskva eller likande svårt dopade lag kan uppvisa något liknande facit men kan inte tänka mig att det finns någon klubb med motsvarande dåliga förutsättningar som gjort i närheten av något liknande.
Jag hoppas vi får till vårt PP till Finalserien, för just nu är det inte alls bra. PP1 kladdar för mycket med puck, och det var nästan så man hade på känn att 5vs3 skulle bli pannkaka.
Vette fan om vi ens fick iväg 3 skott mot mål. Det sista passet behöver inte vara direkt avgörande, och tråcklas, in i gröten.
Vette fan om vi ens fick iväg 3 skott mot mål. Det sista passet behöver inte vara direkt avgörande, och tråcklas, in i gröten.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Okuliar steg verkligen fram igår! När det gäller kommer han upp stort det känns skönt. Strauss gjorde några avgörande räddningar som imponerade. Nu får vi hoppas att Växjö förlänger den andra serien och gärna till 7 matcher. Det håller jag för osannolikt men man kan ju hoppas.
-
Frantisek Pospisil
Dynamo Berlin mot Dynamo Wiesswasser var i final typ 40 år i rad, men å andra sidan var dom de enda hockeylagen i Östtyskland.Randyandy wrote: ↑15 Apr 2026, 23:45 Tydligen har vi nu varit i final 10 gånger de senaste 15 säsongerna!
Bra att veta,,,,, å viktigt.
AIK.s 5mot3 är uruselt, pucken till Oskar som håller den några sekunder sen passar back som håller den några sec, tillbaka till Oskar osv.
Ser bättre ut i 5mot4 än 5mot3. I 5mot4 låter man pucken röra på sig.
Tyckter det ser helt ok ut, ändå sjukt små marginaler och många av skotten är en hårsmån från att gå in.
Vi får se om Pudas och Pär L kan komma in och styr upp sina formationer.
Vi får se om Pudas och Pär L kan komma in och styr upp sina formationer.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.