Silly Season 2026
Moderator: Styrelsen
Re: Silly Season 2026
Pontus Johansson och Hugg blir kvar. Fint
Ett-års för Okuliar.
Är hans kontrakt pausat med Skellefteå eller brutet?
Är hans kontrakt pausat med Skellefteå eller brutet?
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Fan. Vi har tappat all fysik vi hade. Krogdahl, Bryggman, Martin Lundberg o nu Okuliar. Dom bästa som kan stå upp i det fysiska spelet. Nu vill jag se storlek o klass som ersättare
-
king_louie
Om Forre inte har nån i bakfickan blir det nog till att vänta tills i höst när NHL-lagen har gallrat.
Johan Ekberg spekulerar.
https://x.com/VFekberg/status/2066608778766684326
https://x.com/VFekberg/status/2066608778766684326
Nåja, det är ändå en tröst att Pontus och Hugg är kvar i slutändan.
Men nu blir det ett arbete att ersätta de roller som vi tappat i form av Krogdahl, Bryggman, Okuliar och Martin. I övrigt har vi ju en extremt intakt trupp som kan ta ytterligare kliv!
Men nu blir det ett arbete att ersätta de roller som vi tappat i form av Krogdahl, Bryggman, Okuliar och Martin. I övrigt har vi ju en extremt intakt trupp som kan ta ytterligare kliv!
Blir såklart extremt spännande att se hur dom resonerar i slutändan. För tillfället så utgår jag från att de sitter helt lugnt gällande backsidan (8 backar på papper som alla kan logga en hel del minuter).
Bland forwards är det lite knepigare, vilka steg kommer egentligen Nordlund, Valter L, Vuollet, Kardeli att ta? Sitter man tryckt med dessa och avvaktar något hyfsat stort namn efter NHL-camperna? Det mesta talar nog för det.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Backsidan känns helt lugn. Vi har ju backar som kan förväntas ta ytterligare kliv och slipper förhoppningsvis långtidsskador. Även om CHL lär bidra till en drös skador.tazman wrote: ↑16 Jun 2026, 12:34Blir såklart extremt spännande att se hur dom resonerar i slutändan. För tillfället så utgår jag från att de sitter helt lugnt gällande backsidan (8 backar på papper som alla kan logga en hel del minuter).
Bland forwards är det lite knepigare, vilka steg kommer egentligen Nordlund, Valter L, Vuollet, Kardeli att ta? Sitter man tryckt med dessa och avvaktar något hyfsat stort namn efter NHL-camperna? Det mesta talar nog för det.
När det gäller forwards utgår jag ifrån att en toppforward ska in innan säsongen startar. Och sen får väl truppen justeras under säsongen beroende på prestationer.
Just begreppet toppforward är svårdefinierat, var Okuliar en toppforward innan han kom till AIK?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Forssell i Norran:
”– Oliver har många delar i sitt spel, så är det ju. Så kan vi hitta någon annan både har spelet i sig och är fysisk så är det bra. Men mina erfarenheter säger att det är svårt att nischa in sig på en speciell spelstil, för då blir en redan liten pool av tillgängliga spelare väldigt liten. Så vi kommer leta efter att plocka in en så bra spelare som möjligt. Sedan får vi vänta och se när det exakt blir och vilken typ av forward det är, säger Erik Forssell, som inte känner sig stressad i dagsläget:”
Bara dåliga sportchefer som söker raka ersättare. Funderar på om man inte kommer göra en Krogdahl-värvning fast en forward. Visst finns det fortfarande möjlighet att värva från HA?
”– Oliver har många delar i sitt spel, så är det ju. Så kan vi hitta någon annan både har spelet i sig och är fysisk så är det bra. Men mina erfarenheter säger att det är svårt att nischa in sig på en speciell spelstil, för då blir en redan liten pool av tillgängliga spelare väldigt liten. Så vi kommer leta efter att plocka in en så bra spelare som möjligt. Sedan får vi vänta och se när det exakt blir och vilken typ av forward det är, säger Erik Forssell, som inte känner sig stressad i dagsläget:”
Bara dåliga sportchefer som söker raka ersättare. Funderar på om man inte kommer göra en Krogdahl-värvning fast en forward. Visst finns det fortfarande möjlighet att värva från HA?
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
Många tyckte inte det, givet den klart att få titta på honom i speciellt många matcher.
Ingen info om Hardy?
Sent from my SM-S942B using Tapatalk
Sent from my SM-S942B using Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
-
Frantisek Pospisil
Om Hardy fortfarande är ledig när man vet att hans rehab har gått bra tror jag Skellefteå kommer hugga på honom, men sen kommer det alltid finnas lag som är desperata efter förstärkning och kanske är beredda att betala mer än vad vi gör. Säg att han är kontraktslös kring oktober men rehaben är nästan helt över, då tycker jag Skellefteå ska plocka in till rätt pris. En spelare man kan bygga på i längden med rötter i bygden.
Får man tro på pappan till Hardy så är inte Skellefteå ett särskilt intressant spår.
Backsidan är nog klar.Rasmus och Franz måste ju få en chans slå sig in i laget,annars lär dom ju dra.Mer orolig hitta en ersättare till Okuliar,många SHL lag som söker förstärkningar och t.o.m Löven verkar ju ha högre budget! Jag har varit kritisk om att ta in Sunken,men vad får vi annars? Synd Arvidsson valde 100 miljoner före AIK 
Löven har väl 15-20 miljoner mer ibudget än oss, så dom kan ju helt klart erbjuda löner som vi inte är i närheten av. Dessutom är dom otroligt duktiga på att skramla några miljoner extra under säsongen till supporterspelare. Men å andra sidan, vem fan vill spela i löven..
Som tur är kan vi på ett trovärdigt sätt sälja in möjligheten att spela i ett lag som kan ta SM-guld. Men det hade varit lättare att värva en back än en ny Okuliar. Jag tror vi börjar säsongen med den truppen vi har nu tyvärr.
Som tur är kan vi på ett trovärdigt sätt sälja in möjligheten att spela i ett lag som kan ta SM-guld. Men det hade varit lättare att värva en back än en ny Okuliar. Jag tror vi börjar säsongen med den truppen vi har nu tyvärr.
Det tror jag med, och fyller rummet med Vuollet/Nordlund/Klingsell.
-
Frantisek Pospisil
Sundquist skriver på för St Louis.
Bra, då kan vi lämna snacket om honom.
Bra, då kan vi lämna snacket om honom.
3 mv, 8 backar, 13 fwd på kontrakt. Ska väl bara in en ersättare för Okuliar (litar på Forre). Ser riktigt bra ut!
Vi lär nog få vänta på den sista pusselbiten, men den som väntar på nåt gott …
Vi lär nog få vänta på den sista pusselbiten, men den som väntar på nåt gott …
Skellefteå har väl runt 50 mkr i spelarbudget och jag har läst att löven skulle ha 65 mkr. Såg nu även en uppgift om 60 mkr, så kanske högt räknat. Men ändå rätt stor skillnad, och dessutom faller deras externt finansierade värvningar utanför den summan.
Och sen hur man spenderar pengarna man har, AIK siktar på långsiktigt tänk, så man håller igen på spelarbudgeten.
Fick höra ikväll att Hardy Häman Aktell är klar.
Är det inte bättre lägga pengarna på en forward? Många söker spets,kommer kosta om vi ska ha en ersättare till Okuliar.