Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Hank »

Efter nästan en veckas spelledighet, och det bisarra försöket med nya speldagar (hallå, det är inte elitmässigt att spela på onsdagar och fredagar), är det dags för säsongens andra besök i Läkerol Arena och den totalt tredje matchen mot Brynäs.

Brynäs överraskade under mötet i oktober. AIK vann visserligen med 3-2, men Brynäs checkade högt och satte fart på matchen, som inte blev det sömnpiller som matcherna i Läkerol Arena mellan de två lagen annars brukar bli. Brynäs tränare Tommy Jonsson var efter matchen rejält besviken över lagets insats, och om det vi såg då var en bottennotering av Brynäs så blir laget att räkna med i år. Det visades om inte annat förra onsdagen då Brynäs vann i Skellefteå med 3-1, sista målet i tom kasse. Den matchen vill jag inte riktigt uttala mig om eftersom den spelades en onsdag, först med halva matchen spelad slog det mig att jag kunde se hockey på tv. Värdelöst. Vi borde göra som vi alltid gjort. I alla fall sedan 2006.

Brynäs paradigmskifte (do you speak Boork, too?) den här säsongen har i alla fall inte bara gjort dem roligare att se på, det har också gjort dem bättre. De ligger på fjärde plats i tabellen och har uppvisat bra form mot slutet. Sista matchen var dock en missräkning, där Brynäs tappade en 2-0-ledning mot Solna till förlust 2-4 (sista i tom kasse). Gävle Dagblad skrev något om svek efter matchen och det kan jag väl spontant tycka är väl magstarkt för att beskriva ett tappat tvåmålsöverläge mot Gnaget, men likasåfullt kan man väl dra slutsatsen av det att Brynäs andra halva av matchen inte verkar ha varit lysande.

Svek gjorde dock publiken, jag kan inte ens föreställa mig hur 4486 personer i Läkerol Arena upplevs, då arenan upplevs som sömngångarmässig även vid publiknivåer kring 6000. Brynäs har dock Sveriges antagligen barnvänligaste klack, som glatt sjunger ramsor som låter som att de komponerats av en ung och hipp fritidspedagog. De är Brynäs, från Gävle-stan! Det är så ungdomen låter när den är ung och hoppfull. En fin kontrast till Gävles råbarkade hamnstadkänsla i övrigt. Det hade varit intressant att se eller höra hur 4486 i Läkerolen (som den klämkäckt kallas!) hade reagerat på ett spinorama-fuck off-finger av Micke Lindgren, men det är en av de sakerna vi aldrig kommer få veta.

/ Hank
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by don_tomassso »

Brynäs vinner enkelt.5-2
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Aaaaaah, en Micke Lindgren i sitt esse. Det vore nåt :D

Hoppas att AIK plockar med sig ett bättre och kreativare passningsspel än vad fallet var förra veckan.

>>Hank
Får man bränna Bocken den här gången då?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Hank »

Nja, tror den kommer upp nu på söndag. Snacket i bockbrännarkretsar i år är också att man ska slå till tidigt, innan kylan kommer, eftersom bockkommittén pratar om att isa bocken i år som skydd.

På tal om Brynäs, var förra matchen lagen emellan Mats Lavanders första seger i ordinarie tid i Skellefteå?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Hank wrote: På tal om Brynäs, var förra matchen lagen emellan Mats Lavanders första seger i ordinarie tid i Skellefteå?
Känns osannolikt.
Utan att ha kollat upp det känns det som att Grodorna måste tagit någon fullpoängare mellan 01-06, eller?
F.ö hatar jag den paltskallen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Lidlund »

Hank wrote:Nja, tror den kommer upp nu på söndag. Snacket i bockbrännarkretsar i år är också att man ska slå till tidigt, innan kylan kommer, eftersom bockkommittén pratar om att isa bocken i år som skydd.
Hur får man medlemskap i bockbrännarkretsar? :D
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Hank »

svartgulsubkultur wrote:
Hank wrote: På tal om Brynäs, var förra matchen lagen emellan Mats Lavanders första seger i ordinarie tid i Skellefteå?
Känns osannolikt.
Utan att ha kollat upp det känns det som att Grodorna måste tagit någon fullpoängare mellan 01-06, eller?
F.ö hatar jag den paltskallen.
Eller om PHC tog någon match i Skell?

Men det är ju du som är statistiknürden, så... :)
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by anton95uppsala »

Nu är man rejält taggad på livehockey igen! Var mot DIF senast. Hoppas att vi kan studsa tillbaka efter de två förlusterna och göra en riktigt bra match i Gävle.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Hank wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Hank wrote: På tal om Brynäs, var förra matchen lagen emellan Mats Lavanders första seger i ordinarie tid i Skellefteå?
Känns osannolikt.
Utan att ha kollat upp det känns det som att Grodorna måste tagit någon fullpoängare mellan 01-06, eller?
F.ö hatar jag den paltskallen.
Eller om PHC tog någon match i Skell?

Men det är ju du som är statistiknürden, så... :)
011202....

http://www.hockeykultur.com/forum/viewt ... erbykultur" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Lidlund »

Svartgubbe.. Du är skadad...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

lidlund wrote:Svartgubbe.. Du är skadad...
No shit.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by lazerkrobbe »

anton95uppsala wrote:Nu är man rejält taggad på livehockey igen! Var mot DIF senast. Hoppas att vi kan studsa tillbaka efter de två förlusterna och göra en riktigt bra match i Gävle.
http://www.livehockey.se/
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Rampa »

Detta upplägg, två matcher, onsdag o fredag, en och en halv vecka efter ett Karjala-uppehåll och därefter match igen först efter sex dagar måste ses som en total flopp av hockeyligans planerare. Visst, ibland är det passande med längre speluppehåll, för att rehaba skador mm, men vad jag minns har aldrig AIK mått spelmässigt bra av uppehållen. Förstår inte vad man nu hittat på med strömatcher närapå varje veckodag. Vad tycker t.ex. övriga divisioners klubbledningar? Håller med Hank. HALLÅ!
Två förluster efter Karjala följt av nästan en veckas vila. Vad kan det annat än sänka matchtempot för oss. Brynäs däremot har, förutom förlusten mot fbk samma dag våran senaste match, hunnit med att förlora mot Solna-råttorna. Är det ett formgropstyngt Bif vi möter? Brynäs som jag (tyvärr) måste erkänna hittat ett vägvinnande och trevligt spel. Ljusår från senaste säsongernas ständiga hemåt-backande och ihjältråkande-av-motståndarna spel.
Har inte våra hjältar fått tillbaka farten under rören, hittat rätt adress i passen och verkligen VILL vinna, så lär inte kvällen bli givande i Läk...eller Leaf-arenan.
Mitt hopp får stå i att Skellefteås bortaspel fortsätter att ge poäng. Tippar med hjärtat (alltid ursäktat vid feltippning) vinst till svart-gul-vinnarkultur 8-) med 3-2.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3090
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

svartgulsubkultur wrote:011202....

http://www.hockeykultur.com/forum/viewt ... erbykultur" onclick="window.open(this.href);return false;
Säker på att Lavander lirade den matchen? Jag vill bestämt minnas att han någorlunda nyligen nämnt att han aldrig vunnit en a-lagsmatch på full tid i Skellefteå Kraft Arena.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by smogz »

Efter ett sånt här uppehåll så har jag inga förhoppningar. Gissar att man kört rätt hårt träningsmässigt och är lite tunga i benen.

Men jag hoppas att deras nötande av uppspel ger något iallafall. Det enda jag begär är att uppspelen ser bättre ut än de senaste två matcherna, och jag kan leva med en förlust om uppspelen ser bra ut. Resten kommer när man börjar matcha igen.

Mitt tips 3-3, 4-3 efter straffar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote:
svartgulsubkultur wrote:011202....

http://www.hockeykultur.com/forum/viewt ... erbykultur" onclick="window.open(this.href);return false;
Säker på att Lavander lirade den matchen? Jag vill bestämt minnas att han någorlunda nyligen nämnt att han aldrig vunnit en a-lagsmatch på full tid i Skellefteå Kraft Arena.
Jodå, han spelade: http://stats.swehockey.se/online/33/901 ... efault.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (klicka på lineup)

Det gjorde även en viss Erik Forssell och Fredrik Warg :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2054
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Rollie »

Måste säga att man känner lite obehaglig förtjusning att det drag igång igen. Obehagligt för att vi har visat lite halvdassigt spel före detta -totalt obegripliga- uppehåll. Förtjusningen är väl att man längtar förbannat mycket efter att återigen se oss på vinnarspåret och med ett spel som ger hopp inför framtiden.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Foppas skridskocoach wrote:
svartgulsubkultur wrote:011202....

http://www.hockeykultur.com/forum/viewt ... erbykultur" onclick="window.open(this.href);return false;
Säker på att Lavander lirade den matchen? Jag vill bestämt minnas att han någorlunda nyligen nämnt att han aldrig vunnit en a-lagsmatch på full tid i Skellefteå Kraft Arena.
Så du utgår alltså från att paltskallen själv har bättre koll än jag...? ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7854
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Markman »

Ajaj, nu har du väckt der trückführers ilska... :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Markman wrote:Ajaj, nu har du väckt der trückführers ilska... :lol:
Äh, jag kollade givetvis upp igår att han fanns med på laguppställningen i den aktuella matchen då han inte tillbringade hela den säsongen i Lövens A-lag utan också gjorde några vändor ner i J20.
Och då fanns han ju med som center i andrakedjan mellan Pelle Holmqvist och den ena av tvillingarna Rozenthal.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3090
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Ok. Då får jag ge mig. :D
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7854
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Markman »

Linkan stannar hemma pga sjukdom i familjen, Alm ersätter.. Jocke i målet och följande backpar:
Skogs-Styrman
Edström-Alavaara
Granberg-Alm

Hynning, Burström och Pikkarainen stannar hemma enligt planerna..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
GroovyEd
Posts: 1879
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by GroovyEd »

Den backuppsättningen skrämmer ingen...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by 374 »

GroovyEd wrote:Den backuppsättningen skrämmer ingen...
Det stämmer inte, jag är jävligt skrämd.
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by hillbilly »

GroovyEd wrote:Den backuppsättningen skrämmer ingen...
Vinner vi med dom backarna borde vi bli nominerade i klassen # årets bragd# på Idrottsgalan i vår..
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by BubbelVe »

Det är bäst att Anders Forsberg börjar slipa på ett tal då 8-)
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Kul för Alm och Granberg att få +1 där direkt. Välförtjänt efter lång istid :D
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Alm ska dock ge fan i Rundblads tröja.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Lidlund »

Styrman!!
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 23 - 24/11 kl. 19.00 - Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Den där kunde väl Jocke tagit? Efter att Styrman inte orkat fram alltså.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Locked