NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: NHL

Post by Konk »

Tycker den ser billig ut :S inte alls likt en logga av NHL-rang. Clean verkar vara det nya "3d-effekt" i NHL, se bara på Tampas nya.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: NHL

Post by ante08 »

intervju med David och Tim inför NHL debuten.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4649184
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: NHL

Post by schteffe »

ante08 wrote:intervju med David och Tim inför NHL debuten.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4649184
I intervjun är David tydlig med att om han inte tar en plats i laget så gnetar han på i AHL, Tim är däremot inte alls lika tydlig och mer svävande på svaret, han vill inte prata om en plan B utan satsa på att ta en plats och om inte så får han göra bedömningen då tolkar jag det som. Då är alltså inte AIK avskrivet, även om det fortfarande ju inte är särskilt troligt.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

schteffe wrote:
ante08 wrote:intervju med David och Tim inför NHL debuten.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4649184
I intervjun är David tydlig med att om han inte tar en plats i laget så gnetar han på i AHL, Tim är däremot inte alls lika tydlig och mer svävande på svaret, han vill inte prata om en plan B utan satsa på att ta en plats och om inte så får han göra bedömningen då tolkar jag det som. Då är alltså inte AIK avskrivet, även om det fortfarande ju inte är särskilt troligt.
Jag hörde det där också och jag skulle säga att det är 50/50 för NHL/AHL för tim som jag bedömer det. Som det låter i intervjun så flyttar han ju hem om han inte tar en plats, och det är ju fruktansvärt intressant. Om min lilla tes håller är det alltså 50% chans att Tim lirar i svartgult i år.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: NHL

Post by Lidlund »

Tims varande eller inte varande beror nog inte bara på OM han tar plats utan säkert även hur långt ifrån en plats han är.. Om han är j nåra enligt NYR vill dom nog ha han i AHL för skador och formsvackor
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: NHL

Post by King Kong »

Wade Belak har gått bort, 35 år ung..
R.I.P
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Vad är det som händer med NHL-lirarna? Är det bara jag, eller verkar det vara ovanligt många "goons" som har gått bort den senaste tiden? :cry:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: NHL

Post by lill-akka »

De upptäcker kanske att det som gjort de till stjärnor inte fungerar så bra i det civila livet.

Ett öde som delas av alltför många idrottsmän som lägger av.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: NHL

Post by Konk »

Läs inlägget om intervjun med Kordic på Nyströms blogg så får man kanske sig ett hum om verkligheten.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Mycket välskrivet, tack för tipset: http://bloggar.expressen.se/nystrom/201 ... -sorgligt/

PS. Länka gärna när du refererar till något Konk (och alla andra också naturligtvis! ;)) DS.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: NHL

Post by Konk »

Markman wrote:Mycket välskrivet, tack för tipset: http://bloggar.expressen.se/nystrom/201 ... -sorgligt/

PS. Länka gärna när du refererar till något Konk (och alla andra också naturligtvis! ;)) DS.
Känner mig rätt dum som glömde det självklara :P Ska göra det i framtiden ;)

Henrik Sjöberg skrev förövrigt på sin blogg igår att man borde införa 5minutersregeln vid slagsmål i elitserien.

Här är sjöbergs inlägg ;)

Sen om det gör så att svensk hockey anamar den slagsmålkultur som finns i nordamerika, återstår att se. Tycker det är en dum idé oavsett, höj straffen på fulspelet istället.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: NHL

Post by Konk »

Dubbelpost här men ville dela den här videon om Rick Rypien, får klumpar i halsen av den, väldigt välgjord.

http://www.youtube.com/watch?v=dQXLAsblA3g
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Sid the Kid kallar till presskonferens ikväll kl. 18.30 (svensk tid).. Jag får den omedelbara känslan att det inte blir särskilt mycket spel för honom framöver, då jag inte riktigt ser vitsen med att kalla till PK för att säga "Yay, jag får spela igen".. :(

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 3587019.ab
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Känns ju oerhört trist (får väl avstå från att använda ordet "tragiskt" en sån här dag) om han tvingas lägga av vid blott 24 års ålder. Han har ju varit hyfsat klar världsetta när han har varit skadefri de senaste åren.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: NHL

Post by GroovyEd »

nån som vet nånstans den ska visas?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Det var väl snack om att den skulle visas på nhl.com men jag hittar ingen länk där...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Länk till presskonferens:
http://video.penguins.nhl.com/videocent ... &id=122355

Edit; drar igång nu. Låter lite oroväckande när läkarna (och inte Sidney) inleder...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Han lägger inte av vad det verkar.

Verkar inte vara särskilt mycket nytt. Han ska inte börja lira inom den närmaste framtiden i alla fall.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Taskig timing. Med tanke på dagens händelser tror jag inte att så många bryr sig om att "Sid is a Ferrari"..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Av att döma från kommentarerna på norran antar jag att jag inte är den enda som ska kolla lite på Erixon/Larsson/Rundblads matcher ikväll?
(Lika bra att ta det i en gemensam tråd så man slipper hoppa så mycket mellan spelartrådarna.)

myp2p.eu är numera på forum.wiziwig.eu
Finns en stream för Rundblads match redan och kommer nog dyka upp en för Rangers-Devils snart.
forum.wiziwig.eu/threads/60549-NHL-Pre-Season-Sept.21st-Streaming
Fast hur fungerar det med direktlänkar till streams och sådant här? Riskerar man att dra hit en massa skit?
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

Lappmössan wrote:Av att döma från kommentarerna på norran antar jag att jag inte är den enda som ska kolla lite på Erixon/Larsson/Rundblads matcher ikväll?
(Lika bra att ta det i en gemensam tråd så man slipper hoppa så mycket mellan spelartrådarna.)

myp2p.eu är numera på forum.wiziwig.eu
Finns en stream för Rundblads match redan och kommer nog dyka upp en för Rangers-Devils snart.
forum.wiziwig.eu/threads/60549-NHL-Pre-Season-Sept.21st-Streaming
Fast hur fungerar det med direktlänkar till streams och sådant här? Riskerar man att dra hit en massa skit?
Kolla på HFboards just före matchstart, där kan man verkligen fynda riktigt fina länkar. Såg Rundblads "debut" på en länk därifrån, justin.tv, och det var verkligen superkvalla.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Denna funkar för mig.
http://www.vipbox.tv/watch/8091/1/nhl-p ... ngers.html

Adam i PP för Devils och Tim i BP för Rangers. Vackert att skåda..
EDIT:
Larsson med ett fint pass till Sykora som gör 1-0 till Devils.
MBB

Re: NHL

Post by MBB »

http://streamo.atspace.com/ lite bättre kvalitet NYR-NJD
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

Adam en jätte i första, slarvade nångång i början men har gjort en kanonmatch hittills. Tim lite mer slarvig, kan bättre men gör inte bort sig.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Colton wrote:Adam en jätte i första, slarvade nångång i början men har gjort en kanonmatch hittills. Tim lite mer slarvig, kan bättre men gör inte bort sig.
Adam ser ut att vara i riktigt bra form.. Tänk om man fått ha kvar honom ännu ett år.. :cry:
Devils är ett nummer större just nu men det ska de väl vara också med fler regulars..
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Såå.. har folk sovmorgon imorgon eller är ni bara hardcore? 8-) Måste ju sett ca 30 olika nicks dyka upp på "online-raden" där nere.. :lol:
Kollar lite på boston-sens också, Rundblad ser bättre ut i denna match.
EDIT: Och bara för att jag skriver det är han inne på ett baklängesmål..
Last edited by Sketch on 22 Sep 2011, 02:43, edited 1 time in total.
MBB

Re: NHL

Post by MBB »

Lååång sovmorgon ;)
Erixon ser helt okej ut, lite anonym kanske. Dylan McIlrath är en best.
Larsson gör det mesta rätt...lite anonym där också (kanske för att jag är NYR-fan och tittar mest på Xet jr)
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Ska man våga förutspå att Adam och Tim börjar säsongen i NHL medan Rundblad får börja i Binghamton? Den senare ser mycket riktigt ut att vara den som lider mest över den mindre ytan och det snabbare tempot.
MBB

Re: NHL

Post by MBB »

Låter som en bra analys. Nu har jag inte sett Rundblad spela men vad jag har hört så verkar det stämma att han inte har anammat nhl-rinken riktigt än. Ber till gudarna att Erixon tar en plats så jag får se han i Globen den 7:e :)
MBB

Re: NHL

Post by MBB »

Larsson blev Devils Star of the game.
Post Reply