NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Ah...oki, de var inte så lika trots allt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: NHL

Post by Lubbe »

NHL-draften är på midsommaraftonsnatten.
Tänkte att det kanske inte är så stora chanser att vi får nån draftad i år, men såg just på Norran-bloggen att Oscar Sundqvist sitter i ett flygplan på väg över Atlanten. Kul! Det är väl iofs inte säkert att han blir draftad för det...men det kan ju va en vink om han kan ha fått en vink av nån klubb att dom tänker drafta honom. Eller, att nån klubb vill träffa honom personligen innan dom bestämmer sig om de ska lägga ett draftval på honom.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Inte fan är Karlsson NHL bäste back. Han har gjort en bra säsong men tycker Weber är bättre.
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

374 wrote:Inte fan är Karlsson NHL bäste back. Han har gjort en bra säsong men tycker Weber är bättre.
Du med ditt stora hockeykunnande borde väl inse att det som oftast räknas mera att göra mycket poäng än att vara en bra allroundback.

T.ex så var inte Rundblad den bäste back i alla zonerna trots att han fick pris som ES-bäste back.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: NHL

Post by lazerkrobbe »

Lite oväntat så väljer Edmonton Mustapha Lemieux från Australien/Libanon som sitt förstaval!
http://www.eliteprospects.com/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=40878

Mustapha verkar vara en liten tjockis, bara 162 cm över havet och 124 pannor! Antagligen så vill Oilers ha lite tyngd framför kassen i PP, men frågan är hur många PP dom kommer att få då Mustapha loggade hela 422 PIM förra säsongen som han tillbringade i Testville Pink Panthers. Lutar väl åt att han får börja i farmarlaget?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Var väntat, de tog honom ifjol också.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: NHL

Post by lazerkrobbe »

Zimme wrote:Var väntat, de tog honom ifjol också.
Verkar ju otroligt okunnigt att drafta sin egen spelare... :?
Kanske tvillingbrorsan?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

lazerkrobbe wrote:
Zimme wrote:Var väntat, de tog honom ifjol också.
Verkar ju otroligt okunnigt att drafta sin egen spelare... :?
Kanske tvillingbrorsan?
de är nog inte smartare, förmodligen därför de är sist varje år.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: NHL

Post by lazerkrobbe »

Zimme wrote:
lazerkrobbe wrote:
Zimme wrote:Var väntat, de tog honom ifjol också.
Verkar ju otroligt okunnigt att drafta sin egen spelare... :?
Kanske tvillingbrorsan?
de är nog inte smartare, förmodligen därför de är sist varje år.
haha...
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: NHL

Post by Lubbe »

Pittsburgh plockade Oscar Sundqvist i 3e rundan.

Jätteskräll!!!

Visst fanns goda indikationer på att han skulle draftas då han drog över, men att han skulle gå i 3e rundan...WTF??
Hade trott kanske 6-7e rundan i bästa fall.

Grattis Oscar!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Härligt
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: NHL

Post by Lubbe »

Bara nu inte Pittsburgh slår några griller i huvudet på Oscar att han borde lira i CHL...

Har lite svårt att smälta detta. Inte en enda juniorlandskamp...och bli tagen i tredje rundan. Sånt händer bara inte. Brukar alltid vara några utan j-landskamper som skrälldraftas i senare rundor...men i 3e rundan...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Vi har skickat en drös spelare i draften senaste åren, du tror inte scouterna har börjat kolla AIK:s juniorer lite extra?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Lubbe wrote:Bara nu inte Pittsburgh slår några griller i huvudet på Oscar att han borde lira i CHL...
Känns tyvärr inte som någon högoddsare... Men stort grattis!
Zimme wrote:Vi har skickat en drös spelare i draften senaste åren, du tror inte scouterna har börjat kolla AIK:s juniorer lite extra?
Nu var det inte riktat åt mig, men helt ärligt? Nej.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Måste ändå vara häftigt att bli draftad av Pittsburgh i Pittsburgh... och få skaka hand med Lemieux! :shock:
Stort grattis Oscar!
Image
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Lappmössan wrote:
Lubbe wrote:Bara nu inte Pittsburgh slår några griller i huvudet på Oscar att han borde lira i CHL...
Känns tyvärr inte som någon högoddsare... Men stort grattis!
Zimme wrote:Vi har skickat en drös spelare i draften senaste åren, du tror inte scouterna har börjat kolla AIK:s juniorer lite extra?
Nu var det inte riktat åt mig, men helt ärligt? Nej.
Jag tror att klubbar som AIK och Brynäs drar till sig mer uppmärksamhet från scouterna än andra och därigenom blir det lättare för spelarna att bli upptäckta och därigenom valda. Men visst är det en skräll att en spelare som är rankad 190-nånting väljs som 81:a.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Zimme wrote:
Lappmössan wrote:
Lubbe wrote:Bara nu inte Pittsburgh slår några griller i huvudet på Oscar att han borde lira i CHL...
Känns tyvärr inte som någon högoddsare... Men stort grattis!
Zimme wrote:Vi har skickat en drös spelare i draften senaste åren, du tror inte scouterna har börjat kolla AIK:s juniorer lite extra?
Nu var det inte riktat åt mig, men helt ärligt? Nej.
Jag tror att klubbar som AIK och Brynäs drar till sig mer uppmärksamhet från scouterna än andra och därigenom blir det lättare för spelarna att bli upptäckta och därigenom valda. Men visst är det en skräll att en spelare som är rankad 190-nånting väljs som 81:a.
Ok, själv tror jag inte att vi får större uppmärksamhet än de andra elitserieklubbarna när det gäller juniorer, snarare att det där börjat bli en vanlig villfarelse många har iom att vi har många yngre i a-laget. (Ta t.ex förra året då folk t.o.m. trodde att Styrman(!) skulle bli draftad...)

Sundqvist ska enligt Uffe Bodin ha imponerat under j18-sm i Göteborg.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Tror ändå att det är "känt" att Skellefteå AIK är bra på att utveckla unga spelare (lyssna nedan t.ex.) men för det betyder det ju inte att vi får en massa spelare draftade.

http://video.penguins.nhl.com/videocent ... ghpenguins" onclick="window.open(this.href);return false;
Här säger han "...Think I wanna hear what they say and... maybe stay in Skelleftea for one year more."
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: NHL

Post by Lubbe »

Sketch> låter bra att han har den inställningen. Nu på onsdag är iaf CHL draften.

Pittsburghs europeiska head scout är Patrik Allvin, en svensk. Så nog har dom bra koll på svenska talanger. Men nog är det en skräll att Oscar gick så tidigt. På CSS rankinglista fanns han inte med. Det gjorde däremot ett 17st juniorer från Sverige som inte ens blev draftade. Sen myllrar det iofs av olika rankinglistor, på de flesta var han inte ens med.

Håkan Andersson verkar förresten ha gjort en av sina sedvanliga skrällval och plockade Östersund:aren Rasmus Bodin med Detroits sista draftval.
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: NHL

Post by Lubbe »

Ytterligare en intervju med Oscar Sundqvist, från draften. Hockeysveriges videointervju.
http://www.youtube.com/watch?v=aK_Pi2GB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Bra att han talar om att försöka kämpa sig till en plats i a-laget i vinter. Rätt inställning.

B.t.w. Oscar står utan a-lagskontrakt. Med en draftning i ryggen så är han plötsligt värd pengar om han nåt år framåt signar med NHL. Det vore nog läge att skriva ett juniorkontrakt med denna bodensare, så att inte nå pack från luleå försöker sig på nåt fult trix.
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Är jag ensam om att inte haft en enda susning om vem denna Oscar är innan draften?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: NHL

Post by nomercy »

Chippen wrote:Är jag ensam om att inte haft en enda susning om vem denna Oscar är innan draften?
Nej.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

Alltid tyckt om Sundqvist, riktigt bra tvåvägsforward. är rädd att han kan bli en defensiv center när han kliver upp en nivå men tycker att han har egenskaper som gör honom extremt intressant. Stor, bra handleder, jobbar hårt, bra spelsinne. Rätt komplett egentligen. Lite märkligt att en spelare draftas så högt som inte ens lirat J20. Finns ju spelare som lirat ordinarie i allsvenskan utan att bli draftade.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: NHL

Post by lazerkrobbe »

Habs verkar äntligen ha fattat att dom behöver lite Svensk talang i laget för att lyckas.
Frölundas Sebastian Collberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16836
MoDo's Erik Nyström http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32070

Personligen hade jag ju gärna sett någon junior från Skellefteås AIK i Canadiens organisation.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3080
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

En smula oväntat men givetvis otroligt j-la skoj!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7852
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Något jag har missat helt och hållet: http://prohockeytalk.nbcsports.com/2012 ... d-tuesday/" onclick="window.open(this.href);return false;
Drew Doughty har tydligen anklagats för våldtäkt på en 25-årig kvinna, men enligt artikeln så har hon varit "less then cooperative" och det finns "credibility problems", och därför förväntar sig Doughtys försvarare att det inte blir något åtal i frågan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Kanske presenteras Mats Sundin som invald i Hall of Fame senare i kväll, tillsammans med bland annat Joe Sakic, Brendan Shanahan och Jeremy Roenick.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: NHL

Post by nomercy »

Varför tror en del...eller ganska många...att det kan bli lockout till hösten? Är inte så förbålt intresserad av NHL att jag hängt med i snacket.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Därför att det gamla kollektivavtalet löpt ut och att NHL och NHLPA inte kommit igång med förhandlingarna än.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: NHL

Post by nomercy »

svartgulsubkultur wrote:Därför att det gamla kollektivavtalet löpt ut och att NHL och NHLPA inte kommit igång med förhandlingarna än.
Tack för svaret.
Post Reply