NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: NHL

Post by GroovyEd »

Sedan var det inte direkt seriöst menat just det där med att han endast klagade istället för att träna, det var mest bildligt talat istället för att säga "Henke har inte börjat sin säsong särskilt bra, undrar om han skött sin försäsongsträning som han ska?" Som du säkert (egentligen) förstår. ;)
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Hehe, jo fast man kan ju faktiskt undra lite lätt hur alla som inte spelat en minut fram till att NHL drog igång har tränat. Antar att många inte varit på is så mycket och det kommer ju att bli jobbigt för en spelare som är en slowstarter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: NHL

Post by Perli »

Hur fördelas poängen i NHL?
2 poäng för vinst, 1 poäng för övertids-/straff-förlust och 0 för förlust.. så långt är allt klart, men om man vinner på övertid/straffar? Får laget 2 poäng då och det delas alltså ut 3 poäng i dessa matcher?

Det som redovisas på nhl.com är ju vinster, förluster och övertidsförluster..
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Perli wrote:Hur fördelas poängen i NHL?
2 poäng för vinst, 1 poäng för övertids-/straff-förlust och 0 för förlust.. så långt är allt klart, men om man vinner på övertid/straffar? Får laget 2 poäng då och det delas alltså ut 3 poäng i dessa matcher?

Det som redovisas på nhl.com är ju vinster, förluster och övertidsförluster..
Korrekt, alltid 2 poäng för vinst, oavsett hur lång tid det tar, 1 poäng för att förlora efter övertid/straffar.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: NHL

Post by Hedman »

Jag tycker att AIK ska kolla på Sharks power play! Satans vad effektivt!
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: NHL

Post by Akerman2 »

Hedman wrote:Jag tycker att AIK ska kolla på Sharks power play! Satans vad effektivt!
Sanslöst faktiskt, 2a målet ikväll är av den allra högsta skolan. Kul att se!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Äckligt snyggt spelat, men satan vad ostrukturerad box av Avs då också. Sharks gjorde det bra, men det kändes som att det var samma forward som stötte på Thornton på högerkanten som försökte jaga över och täcka skottlinjen för Boyle på vänstern direkt efter.

Trist att jag har Marleau i mitt Yahoo fantasy-lag, han går ju så dåligt nu.. ;-)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Kollar på Caps-Flyers. Slagsmål mellan Rinaldo och Hendricks, som båda faller offer för att domaren fake-släpper pucken. Eftersom de står bakom linjedomaren ser de egentligen bara armrörelsen och börjar slåss direkt efter den. Eftersom domaren faktiskt inte släpper pucken och därigenom startar spelet åker båda på 5+GM istället för enbart den brukliga 5-minutaren. Jävligt osportsligt av linjedomaren! ;-)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: NHL

Post by arsenal »

Sharsks första kedja är ju inte dååålig :) Marleau-Thornton-Pavelski hyffsad kedja där :)

Länk på deras snygga PP mål som de skrivs om här inne,finns de?
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

arsenal wrote:Sharsks första kedja är ju inte dååålig :) Marleau-Thornton-Pavelski hyffsad kedja där :)

Länk på deras snygga PP mål som de skrivs om här inne,finns de?
http://video.nhl.com/videocenter/consol ... 57&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
2-0-målet är ruskigt vackert!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Kan någon förklara detta för mig:
”Islanders har trejdat till sig Tim Thomas. Men bara av lönegolvsstrategiska skäl, han kommer inte spela i år. Bruins blir av med fem miljoner mot lönetaket, Islanders kommer upp till lönegolvet. Det är vad det hela handlar om”, skriver Sportbladets NHL-expert Per Bjurman på Twitter.
Att de har ett lönetak fine, det är jag med på men finns det även en summa som man minst måste ha?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:Kan någon förklara detta för mig:
”Islanders har trejdat till sig Tim Thomas. Men bara av lönegolvsstrategiska skäl, han kommer inte spela i år. Bruins blir av med fem miljoner mot lönetaket, Islanders kommer upp till lönegolvet. Det är vad det hela handlar om”, skriver Sportbladets NHL-expert Per Bjurman på Twitter.
Att de har ett lönetak fine, det är jag med på men finns det även en summa som man minst måste ha?
Yes.

Det handlar väl dels om att balansera styrkeförhållandet mellan lagen i ligan och dels om att NHLPA vill försäkra sig om att spelarna ska få skäligt betalt.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Oki, det var något nytt för mig faktiskt.
Alltså, vad händer om man överstiger lönetaket resp underskrider lönegolvet?

För det verkar ju om Islanders gjorde detta för att nå upp till en summa, och därmed undgå bestraffning?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: NHL

Post by don_tomassso »

Det ryktas ju om två nya lag till NHL.När kan detta tidigast ske?Quebec e väl det ena.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Var en stad som redan hade ett, men som ska bygga ny arena. Här för mig att det vara Toronto.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

Det var Toronto ja, Toronto Legacy ska de i så fall heta.

Bra Wikipediaartikel i ämnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Potential_ ... _expansion" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Chippen wrote:Oki, det var något nytt för mig faktiskt.
Alltså, vad händer om man överstiger lönetaket resp underskrider lönegolvet?

För det verkar ju om Islanders gjorde detta för att nå upp till en summa, och därmed undgå bestraffning?
Det blir mycket hårda straff om man överstiger lönetaket, svårt att säga hur hårda då det aldrig hänt. En Stanley Cup som vunnits med överstiget lönetak skulle man bli fråntagen.

Vet inte om det är några straff för att understiga lönegolvet.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Rätta mig om jag har fel - men man får väl inte ens registrera en trupp som överstiger lönetaket?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Larsson var fantastisk i torsdags när han matchades mot Stamkos o Co, nu ser han ut att matchas mot Crosbys lina om någon är intresserad.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Larsson med första poängen för säsongen, ass till Matteaus 1-1 mål.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Bobby Butler 1+1 nu.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Larsson är så jävla grym just nu. Snyggt att på bara några matcher gå från att vara healthy scratch till den som coachen ställer ut sista 1:30 när Malkin, Crosby och Co. pressar med 6 man. Får hoppas att han snart spelat till sig förtroende i PP också.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Vad hade han, 22-23 minuter nånting. Börjar växa ut till en defensiv bjässe i Devils.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Zimme wrote:Vad hade han, 22-23 minuter nånting. Börjar växa ut till en defensiv bjässe i Devils.
12:37 i första matchen mot Penguins (minst av alla backar i laget)
22:48 i andra matchen mot Penguins (nästmest av lagets backar)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Var grym i första matchen också men det blev ytterst lite spel 5 mot 5. Han spelar bara i special teams i BP när någon av Greene, Volchenkov elr Salvador sitter utvisade. Lär dock ändras om han fortsätter på den inslagna vägen.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Erik Karlsson gör Game Winning Goal mot Buffalo, I BOX PLAY?!? :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Markman wrote:Erik Karlsson gör Game Winning Goal mot Buffalo, I BOX PLAY?!? :)
Räknas verkligen ett 0-1 mål som GWG i en 0-2 seger? Det låter konstigt tycker jag, men det kanske är så.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Det är väl alltid målet som innebär att laget gör ett fler mål än vad motståndarna mäktar med som räknas som GWG?

Så om man vinner med 7-2 så är det mälskytten till det tredje målet som får GWG. Om jag nu inte är ute och cyklar.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:Det är väl alltid målet som innebär att laget gör ett fler mål än vad motståndarna mäktar med som räknas som GWG?

Så om man vinner med 7-2 så är det mälskytten till det tredje målet som får GWG. Om jag nu inte är ute och cyklar.
Jaja, är det så det räknas?
Men låt säga att det står 1-0, det är 2 min kvar och laget som ligger under plockar ut målvakten och pressar på som fan. När det är 20 sek kvar vinnande lag 2-0 i öppen kasse.
Då tycker jag att det är 2-0 målet som är GWG, inte 1-0 målet men det är ju förvisso olika i hur man av vilket mål som borde vara GWG och vilket som räknas som det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL

Post by Foppas skridskocoach »

Jo, men det är ju samtidigt subjektivt. När man ska föra statistik över något vill man ha så objektiva kriterier som möjligt för att undvika tvetydigheter som kan färga statistiken. Men visst är det så att det mål som formellt anses vara GWG inte nödvändigtvis behöver vara det som gemene man ansåg avgjorde matchen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply