NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: NHL

Post by Special Brew »

Sketch wrote:Ska man våga förutspå att Adam och Tim börjar säsongen i NHL medan Rundblad får börja i Binghamton? Den senare ser mycket riktigt ut att vara den som lider mest över den mindre ytan och det snabbare tempot.
Inte jätteförvånad att det tar lite längre tid för Rundblad. Han ville ju gärna hålla i pucken lite extra för att hitta en bra lösning/uppspel. Tar nog lite tid att vänja sig av med.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: NHL

Post by Lidlund »

Sketch wrote:Ska man våga förutspå att Adam och Tim börjar säsongen i NHL medan Rundblad får börja i Binghamton? Den senare ser mycket riktigt ut att vara den som lider mest över den mindre ytan och det snabbare tempot.
Ingen direkt suprise att DR7 skulle ha svårgitheter med farten. Det tycker jag man har sett när landslaget går upp i fart också. Han behöver tid att vänja sig.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL

Post by smogz »

lidlund wrote:
Sketch wrote:Ska man våga förutspå att Adam och Tim börjar säsongen i NHL medan Rundblad får börja i Binghamton? Den senare ser mycket riktigt ut att vara den som lider mest över den mindre ytan och det snabbare tempot.
Ingen direkt suprise att DR7 skulle ha svårgitheter med farten. Det tycker jag man har sett när landslaget går upp i fart också. Han behöver tid att vänja sig.
Det finns nog en viss risk för det. Ändå skulle jag hundra gånger av hundra välja David i mitt lag över Tim och Adam.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

smogz wrote:
lidlund wrote:
Sketch wrote:Ska man våga förutspå att Adam och Tim börjar säsongen i NHL medan Rundblad får börja i Binghamton? Den senare ser mycket riktigt ut att vara den som lider mest över den mindre ytan och det snabbare tempot.
Ingen direkt suprise att DR7 skulle ha svårgitheter med farten. Det tycker jag man har sett när landslaget går upp i fart också. Han behöver tid att vänja sig.
Det finns nog en viss risk för det. Ändå skulle jag hundra gånger av hundra välja David i mitt lag över Tim och Adam.
Har alltid varit grymt svag för Adam men det är klart att offensivt är ju Rundblad överlägsen.o För mig så är Adam mer komplett och om jag får gissa så har han större chans att få en stor roll där borta eftersom han är lika bra båda vägarna.

Såg Rundblad första match och där var han riktigt dålig enligt mig. Spelade osäkert, och när david är osäker tar han felbeslut.

Tror att Adam är given i NYD, Tim är riktigt på gränsen men räddas av Staals skada och jag tror att Rundblad får börja i AHL.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: NHL

Post by King Kong »

Jag har förutspått problemen för Rundblad i flera år och även sagt att jag tror att både Tim och Adam kommer att gå längre än David, OM nu inte Rundblad lägger om sitt spel och börjar köra mer "safe"..
Dessutom har jag tyckt att han tävlat för lite, varit lite bekväm och kanske inte nog tuff mentalt, men där tycker jag ändå att han förbättrat sig..

Tim måste främst jobba med sin mentala och fysiska tuffhet..det är hans största svaghet..
Larsson ska bara köra på, han kommer att "växa" naturligt med åren...han kommer att göra succe..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: NHL

Post by Lidlund »

Davids problem är när det börjar gå fort. Han behöver den extra sekunden för att göra sitt. Sen så är hans spelstil som klippt och skuren för stora isytor.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: NHL

Post by King Kong »

Det beror såklart på hur man vill vända och vrida på det..
"Det går för fort" eller "han spelar på för små marginaler"..

Jag hoppas verkligen att David visar att jag har fel, men som jag sagt tidigare tror jag inte det är hans chansartade (men underhållande) spel med små marginaler som kommer att leda honom till framgång i NHL..
Jag tror att han kommer att vara tvungen att lägga om sitt spel en hel del om han skall slå sig in..
Asså, till det enklare..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Att rumpan behöver tid att anpassa sig till spelet i NHL är ingen skräll, han har ju inte direkt gjort bort sig kapitalt i Ottawa.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

Zimme wrote:Att rumpan behöver tid att anpassa sig till spelet i NHL är ingen skräll, han har ju inte direkt gjort bort sig kapitalt i Ottawa.
Inte gjort bort sig, men inte varit i närheten av så bra som han kan. För att han ska ta en plats krävs det att han spelar på toppen av sin förmåga.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Förvisso, men med tanke på hur pass mycket Ottawa tror på honom så lär de ha ganska mycket tålamod med honom.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: NHL

Post by King Kong »

Zimme wrote:Förvisso, men med tanke på hur pass mycket Ottawa tror på honom så lär de ha ganska mycket tålamod med honom.
Tror inte tålamodet kommer att vara speciellt stort..
Spelar han inte bra kommer han att lira i AHL..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

http://asyetundecided.yolasite.com/ Tim VS Adam rond två. Gaborik, richards och wolski startar för Rangers, Adam kommer få slita idag!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Assist av Larsson redan efter 1.30 i PP.. :)

*edit* Och nu ett mål, fast i egen kasse.. Ett inspel som styrs in via Larssons skridsko.. *edit*
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Baklängesmål var ju mindre bra. :lol: Inte så mycket att göra åt dock.
De som tvivlade på att Larsson skulle ha kunnat leda ett PP i AIK nästa säsong borde dock se detta..
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: NHL

Post by kriwi »

När lirar Ottawa nästa?
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

kriwi wrote:När lirar Ottawa nästa?
Idag om jag förstått det rätt mot montreal.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: NHL

Post by kriwi »

Colton wrote:
kriwi wrote:När lirar Ottawa nästa?
Idag om jag förstått det rätt mot montreal.
Stämde bra! Rundblad inte med dock :?
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

Devils förlorade men Adam var magisk i PP, var lite sådär småvalpig i egen zon men gjorde ändå ännu en kanonmatch. Tim Erixon sägs, enligt obekräftade uppgifter ska sägas, ha lånat Harry Potters osynlighetsmantel denna match.
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: NHL

Post by Henke »

Larsson var stekhet uppenbarligen mot rangers inatt !
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Adam har varit i händelsernas centrum hela tiden i båda matcherna både framåt och bakåt.

Tim har ärligt talat inte varit något vidare, känns som att det är en litet för hög nivå för honom.
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: NHL

Post by Henke »

Per Bjurman New York korren säger följande på sin blogg efter nattens match:

"•Adam Larsson tar inte bara en plats i Devils-truppen; han blir en av lagets viktigaste pjäser – och kommer, framförallt i powerplay, att mata Kovy med den typ av mackor ryssen drömt om hela sin NHL-karriär.

•Tim Erixon bör ta en plats i Rangers-truppen."
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: NHL

Post by kriwi »

Montreal - Ottawa med #7 just nu! Om någon är vaken...
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: NHL

Post by Colton »

kriwi wrote:Montreal - Ottawa med #7 just nu! Om någon är vaken...
stream? Klart man är vaken! Satt och såg Devils vs isle men det var en kass kvalité på streamen där.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

Tim klarade första cutten iallafall.
http://blueshirtsunited.com/posts/868-r ... mmed-to-35
En del att förbättra enligt coachen men det låter ändå bra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: NHL

Post by Sketch »

Colton wrote:
kriwi wrote:Montreal - Ottawa med #7 just nu! Om någon är vaken...
stream? Klart man är vaken! Satt och såg Devils vs isle men det var en kass kvalité på streamen där.
En français.. http://crabsportz.yolasite.com/
Mycket bättre match av Rundblad hittills.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: NHL

Post by lazerkrobbe »

Ottawa Citizen: "The Senators most intriguing defensive pair was David Rundblad and Mark Borowiecki. They were on the ice for Cammalleri’s first goal, but they both made some other impressions. Rundblad finally showed some offensive flair, including a nifty first period dash to the net, complete with a couple of flashy dekes. Borowiecki was his usual physical self."
http://www.ottawacitizen.com/sports/Nei ... z1YvogJXtT

Noterar även att David tycks ha fått mycket istid, 21:30, bara Gonchar av utespelarna i Ottawa som toppar det med 25:17.
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: NHL

Post by qerzeboy »

Finns höjdpunkter på tsn.ca. Bla visas Rundblads dribblingsräd där.
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: NHL

Post by Henke »

qerzeboy wrote:Finns höjdpunkter på tsn.ca. Bla visas Rundblads dribblingsräd där.
typiskt Rundblad dribbling :D synd att han inte fick göra mål där...vilket mål det hade blivit ! 8-)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

Idag blev man orolig. "Erixon till farmarligan" på text-tv i eftermiddags.

Fast det var Sebastian Erixon.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply