Amerikansk fotboll

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Amerikansk fotboll

Post by Jokard »

Jag väntar spänt!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Amerikansk fotboll

Post by Draper »

Draper wrote:Sen kommer Tebow fan att bli uppäten av publiken i Jersey om han spelar som han normalt brukar och inte maxklaffar och spelar på sin absoluta högsta nivå.
8-)
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Amerikansk fotboll

Post by Draper »

Hyfsad debut av RG3 btw...
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Nu får dom tamejfan ta tillbaka dom riktiga domarna, jag stiger alltså upp klockan 02:20 för att se Packers matchen och dom förlorar då domarna under sista driven:

-Ger Seattle en 1st down på en löjlig roughing the passer som annars skulle ha blivit en INT
-Ger Seattle en Defensive Pass Interference och 4 nya försök på vad som för alla som såg reprisen vad en Offensive Pass Interference (recievern drog ner försvararen i hjälmgallret)
-Ger Seattle en Touchdown på vad som för alla har någon som helst tillstymmelse till syn såg att det var en INT, och om det inte var en INT skulle det ha varit OPI på den som tog emot bollen då han uppenbart knuffade omkull Sam Shield 2 sekunder innan bollen kom dit !

Det är ovanligt att kommentatorerna ifrågasätter domslut men dom var helt skakade

Helt sjukt, det är länge sedan jag var så förbannad på domarna i någon sport :mad:
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Amerikansk fotboll

Post by pttr »

PackSwede wrote:Nu får dom tamejfan ta tillbaka dom riktiga domarna, jag stiger alltså upp klockan 02:20 för att se Packers matchen och dom förlorar då domarna under sista driven:

-Ger Seattle en 1st down på en löjlig roughing the passer som annars skulle ha blivit en INT
-Ger Seattle en Defensive Pass Interference och 4 nya försök på vad som för alla som såg reprisen vad en Offensive Pass Interference (recievern drog ner försvararen i hjälmgallret)
-Ger Seattle en Touchdown på vad som för alla har någon som helst tillstymmelse till syn såg att det var en INT, och om det inte var en INT skulle det ha varit OPI på den som tog emot bollen då han uppenbart knuffade omkull Sam Shield 2 sekunder innan bollen kom dit !

Det är ovanligt att kommentatorerna ifrågasätter domslut men dom var helt skakade

Helt sjukt, det är länge sedan jag var så förbannad på domarna i någon sport :mad:
Och de "riktiga" domarnas situation blir bara bättre. Det är detta dom väntat på för att kunna få sin höjda lön och. Skönt av T.J. Lang på Twitter: "Got fucked by the refs.. Embarrassing. Thanks nfl" och sedan "Fuck it NFL.. Fine me and use the money to pay the regular refs."
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Och tydligen var det här droppen som fick bägaren att rinna över, dom vanliga domarna är tillbaka och dömer på Söndag. Förbannat att det var Packers som skulle förlora innan dom insåg att det inte fungerade.

Jag gillade också TJ Langs uttalanden på Twitter, undrar om han fick några böter :roll:

Välkommen tillbaka Ed Hochuli !

Image
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

PackSwede wrote:Och tydligen var det här droppen som fick bägaren att rinna över, dom vanliga domarna är tillbaka och dömer på Söndag. Förbannat att det var Packers som skulle förlora innan dom insåg att det inte fungerade.

Jag gillade också TJ Langs uttalanden på Twitter, undrar om han fick några böter :roll:

Välkommen tillbaka Ed Hochuli !

Image
Inga spelare blev bestraffade pga kommentarer efter matchen, Rodgers har ju uttalat sig i diverse medier och han har inte varit odelat positiv till NFL om man säger så.
Bara hoppas att det inte blir en avgörande, skulle vara surt missa slutspel med en match...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Inga böter för dom Packers spelare som sa vad dom tyckte efter matchen:

Bogus report

Packers quarterback Aaron Rodgers on Tuesday used his ESPN Milwaukee radio show as a platform to rip the NFL for the way the final play of Monday’s game was handled.

He didn’t back down during his regular session with reporters on Wednesday.

Perhaps what bothered Rodgers the most was the NFL’s statement the day after the game that attempted to defend the call on the final play.

“Obviously a lot of emotion after what happened, and even more frustration reading that bogus report that the NFL put out,” Rodgers said. “So we’re just going to move on and move forward and get ready for New Orleans.”

No fines

Only minutes after Monday’s game ended, Packers left guard T.J. Lang posted on Twitter: “(Expletive) it NFL. Fine me and use the money to pay the regular refs.”

Lang can keep his wallet in his pocket.

NFL spokesman Greg Aiello said no Packers players would be fined.

Lang, Rodgers and right guard Josh Sitton were among the more outspoken Packers players.

“I knew what I was doing,” Sitton said. “I knew the risk I was I taking when I was saying things. I’m definitely happy I wasn’t (fined), but I stand by what I said, for sure.”

Edit: Du hann före Zimme ;)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Rodgers äntligen tillbaka i storform, får bara defensiven ordning på grejerna så kan det gå att nå slutspelet. 3 torsk är maximum, mer har man inte råd med om man ska vinna divisionen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Post game reporter: Aaron, what do you think you told the critics tonight?
Aaron Rodgers: Shhhhhh! :walks away:

Jag slumrade till ett par ggr under matchen men fan va härligt med en riktig krossarseger igen, nu gäller det att man kan vinna 2 matcher i i rad också!

Divisionen har Packers alla möjligheter att vinna, kom ihåg att man bara spelat en match inom divisionen (Bears) och den vann man överlägset. Det blir många viktiga matcher under andra halvan av säsongen!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Jovisst är det så, man har möjlighet att plocka poäng av övriga lag i divisionen men nog känns det som att man vill ha 10-0-0 som säsongsavslutning.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

10-0 skulle sitta fint och skulle i praktiken garantera divisionsvinst (jag ids inte räkna) men jag tror tyvärr inte det är realistiskt. Dina 3 torsk maximum från ditt förra inlägg känns mer realistiskt och jag hoppas på max 2 torsk vilket skulle ge 11-5 och beroende på vilka matcher man förlorar (Giants borta känns svår, man torde snubbla någon annanstans) så har man ändå goda förutsättningar att slippa spela WildCard match (och kanske till och med få spela divisional hemma)

Men det är för tidigt att sia om det nu, jag hoppas bara att dom kan bygga vidare på den positiva matchen mot ett väldigt bra lag, att dom kan reda ut dom skador dom fick och att dom som 2010 är som hetast när slutspelet drar igång!

Go Pack Go !
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Satt och kollade statsen för QB:s och Rodgers är bäst med sina 105,7 i rating. Hans spel är mil ifrån det han presterat tidigare säsonger men han är fortfarande bättre än the rest.
Hans 23 sacks är däremot inte så snyggt, behöver få bättre hjälp av lagkompisarna där, har varit på tok för enkelt att ta sig igenom linjen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Zimme wrote:Satt och kollade statsen för QB:s och Rodgers är bäst med sina 105,7 i rating. Hans spel är mil ifrån det han presterat tidigare säsonger men han är fortfarande bättre än the rest.
Hans 23 sacks är däremot inte så snyggt, behöver få bättre hjälp av lagkompisarna där, har varit på tok för enkelt att ta sig igenom linjen.
Fullständigt medhåll!

Amerikanarna kan det där med statistik och information, har du spanat in:

http://forecastcenter.nfl.com/#division/north/nfc" onclick="window.open(this.href);return false;

jag har ingen aning hur ofta eller på vilken basis den uppdateras men det är rätt kul att se, matchen @Bears kommer troligast att avgöra divisionen eller vad tror du?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Är ju svårt att sia om men visst lär det vara en nyckelmatch. De flesta divisionsmatcherna ligger ju sista 6 omgångarna så är det inte avgjort innan dess så har ju egentligen möjlighet att ta sig till slutspel.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Tim Tebow dominerar verkligen, 3 passningar och 32 yards har han skramlat ihop. En hyfsat dyr bänkvärmare.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Stabil insats av Packers igår igen, 30 av 37 för 342 yards 3TD och 0INT är ju rätt hyfsat :-)

Rodgers verkar ha hittat tillbaka till fjolårets form, bara hoppas att det håller i sig, surt att man inte kunde se matchen det hade varit intressant att studera Randall Cobb som verkar kunna bli precis hur bra som helst.

När ska verkligheten komma ikapp Vikings, vem vinner MNF inatt, kan Packers fortsätta sin "winning streak" nästa vecka (jag gissar JA)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Vikings är en humla just nu, Ponders 58 Yard igår är ju ett skämt men ändå lyckas man vinna. Kan aldrig hålla säsongen ut. Vi får hoppas på att Lions tar hem nattens match.
Annars hyfsat jämnt i år, bara Falcons och Texans som har en klar ledning i resp division.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Måste säga att Bears har en imponerande defensiv, vet inte hur många fumbles de tvingade fram hos Titans men det kändes som det var i var och varannan drive som Titans tappade bollen. Charles Tillman ordnade 4 forced fumbles på egen hand.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Jävlar vad jag är imponerad av Randall Cobb!

Skönt att Packers redan vunnit en gång mot Bears, det blir en viktig match på Soldier Field strax innan jul, hoppas på en bra bye-week och fler spelare friska inför den totalt avgörande andra halvan av säsongen!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Divisonsledning igen då. Börjar synas vilka som går till slutspel nu. i NFC är Falcons och 49:ers säkra,Giants har 2 matcher tillgodo på Redskins och Cowboys i sin division och ska väl kunna hålla distansen ut. NFC North jämnast med Packers och Beras på 8-4 båda två. Känns som att båda lagen spelar slutspel med Seahawks eller Buccaners som sista wildcard. (möjligen att Vikings kan blanda sig i striden men jag är tveksam)
I AFC är alla divisonssegrare: Texans, Ravens, Broncos och Patriots i praktiken klara redan. Colts, Steelers och Bengals slåss om wildcardplatserna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Amerikansk fotboll

Post by Chippen »

Brukar inte på Amerikanske fotboll, men jävlar vilken smäll.

http://www.worldstarhiphop.com/videos/v ... Z57y1G1732

Dock så verkar den inte vara tillåten av domaren, av någon anledning som jag inte uppfattar. Ska man göra om det till hockey, så kanske det är en otillåten screen eller nåt (typ interference). Kommentatorerna verkar då inte hålla med utan verkar ju tycka att det är typ den bästa block de sett.

Kan någon som är insatt förklara rätt eller fel?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Nu kan jag inte sett filmen på telefonen men det finns något som heter "defenceless receiver" men jag vet inte hur det relaterar till en blockering.

Ska kolla klippet när jag kommer hem.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Amerikansk fotboll

Post by Draper »

Chippen wrote:Brukar inte på Amerikanske fotboll, men jävlar vilken smäll.

http://www.worldstarhiphop.com/videos/v ... Z57y1G1732

Dock så verkar den inte vara tillåten av domaren, av någon anledning som jag inte uppfattar. Ska man göra om det till hockey, så kanske det är en otillåten screen eller nåt (typ interference). Kommentatorerna verkar då inte hålla med utan verkar ju tycka att det är typ den bästa block de sett.

Kan någon som är insatt förklara rätt eller fel?
Klockren tackling. Men fotbollen har fan börjat bli en jävla fjollsport precis som hockeyn. Man får inte tacklas längre, folk kan bli skadade...

Blir flaggad för unnecessary roughness. Skulle väl säga att det är typ som charging i hockey.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Amerikansk fotboll

Post by Chippen »

Oki. Jag trodde typ interference (om man ska ta en term jag kan) då försvararen var rätt långt från anfallaren, eller för långt för att vara inom marginalen.

I vilket fall var det en jävla smäll där det tog tvärstopp.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Efter att ha sett videon håller jag med Draper.

Han blev alltså flaggad för "Unnecessary Roughness" vilket är ett ganska vitt begrepp och kan betyda lite utav varje, fegt av domarna som inte kan ha sett situationen mer än att han flög "ass over applecart" och då trodde dom (i mina ögon felaktigt) att det var onödigt våldsamt.

Jag tycker att det är en klockren blockering:

- Han blockerar inte i ryggen
- Han träffar inte med hjälmen först
- Han måste ju sätta blockeringen med lite kraft för att inte själv bli överkörd !

Spelaren som blir tacklad/blockerad får nog ta på sig ansvaret för att inte ha sett sig omkring ordentligt, man brukar säga att det första man lär sig i Football är "keep your head on a swivel", finns ju liknande situationer i hockeyn där man kan tycka att den som har pucken borde hålla uppe blicken.

Interference finns inte på samma sätt i Fotball, när ett lag avancerar bollen på marken får man blockera i princip vem som helst så länge man gör det på ett schysst sätt (inte bakifrån och utan att hålla fast för Holding finns definitivt i Football)

Warren Sapp blev förresten inte straffad (varken flagga eller i efterhand) för en blockering på Chad Clifton för ett antal år sedan, Clifton missade resten av säsongen med omfattande skador. Den blockeringen kan jag tycka är totalt onödig då bollen i princip är på andra sidan planen och Clifton joggar lite lojt åt det hållet (men jag är partisk i frågan så...)

http://www.youtube.com/watch?v=xBpEIRaGq2U" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Amerikansk fotboll

Post by Chippen »

Oki, för en totalt oinsatt i Amerikansk fotboll så tyckte jag mest att det var en skön tackling, både i utförande och resultat.

Har naturligtvis, som sporttokig, sett en några Super Bowl, och det jag kan tycka är att det är svårt att följa reglerna som finns, men vem fan gillar inte en skön tackling?

Warren Sapp? Släkt med The Beast Bob Sapp?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Warren Sapp? Släkt med The Beast Bob Sapp?
Kusin

Har bett en arbetskamrat som har domarlicens titta på situationen bara för att det kom upp vid lunchbordet, hans preliminära utlåtande efter min beskrivning är att det faktiskt kan vara olika bedömning på vad som är Unnecessary Roughness då det är en Collegematch.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Amerikansk fotboll

Post by Chippen »

Hm..samma sport och olika bedömningar beroende på liga.
är inte det knasigt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Chippen wrote:Hm..samma sport och olika bedömningar beroende på liga.
är inte det knasigt?
Nej, det skiljer sig ju i hockey också beroende på om det är pojk- junior- eller seniorhockey.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply