Amerikansk fotboll

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Markman wrote:Det beror ju på vilka de möter fattar du väl! ;)
Haha, du är bara avis :lol: Rodgers är NFL:s svar på Gretzky, utan att överdriva.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Amerikansk fotboll

Post by don_tomassso »

den stund jag orkade va uppe o igår innan det blev sängen.Såg jag ditt Green Bay packers fan så bra dom e.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Image

Now u know.. :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7853
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

Nog fan tycker jag att du överdriver en hel del när du jämför honom med Gretzky.. Vad är det som gör honom så fruktansvärt mycket bättre än alla andra?
Givetvis är han en bra QB, man vinner inte SB utan en bra QB, men NFL:s Gretzky?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8484
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Trollet »

Jakttråden har fått en stark konkurrent...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Markman wrote:Nog fan tycker jag att du överdriver en hel del när du jämför honom med Gretzky.. Vad är det som gör honom så fruktansvärt mycket bättre än alla andra?
Givetvis är han en bra QB, man vinner inte SB utan en bra QB, men NFL:s Gretzky?
1. Har jag bestämt att det är så då är det så.
2. Det faktum att han redan slagit sig in i rekordböckerna trots att han är i början av karriären, ex är han ende spelaren i NFL.s historia med över 4000yard i passningar/år under sina två första år som starter samt är ensam om att ha en passing rate på över 110 i 11 raka matcher.

Visst är det 10 år för tidigt att säga om han blir lika stor som Gretzky, men han kan mycket väl nå den statusen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Zimme wrote:1. Har jag bestämt att det är så då är det så.
DET kan jag intyga! Karln är envisare än en Terrier!
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Det blev ju inte direkt en spännande match mot Raiders, för en gångs skull somnade jag i tredje quartern (men jag hade ju kört bil från Modomatchen så jag får skylla på det)

Jennings skadad men ska tydligen vara tillbaka till slutspelet, vem får mer chanser att fånga bollen ?, blir det Driver som tar en större roll (han har varit bra på slutet) eller Rookien Randall Cobb kanske ?, James Jones och Jordy Nelson får säkert några fler bollar också (vilken jävla uppsättning Recievers Packers har !)

Ska bli intressant att se, Jennings är trots allt deras bästa och kanske är det så att dom andra har det lättare när han hela tiden drar "double coverage", Jermichael Finley lär ju inte få springa fri utan en Safety "over the top" speciellt ofta iallafall.

Jag tror inte Packers förlorar i Regular Season, jag kommer att må illa av oro om Saints kommer till Lambeau i Januari, 49ers är jag inte så orolig för (eh, dom förlorade mot Cardinals, spelar ingen roll hur bra Run D man har när man spelar mot A-Rod och hans recievers)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Fast problemet för Saints kommer att bli just det faktum att de måste spela på Lambeau i januari, lär vara -20 och det lär påverka deras prestation negativt att spela under de förhållandena jämfört med Packers. Men Saints och 49:ers är ju de enda i NFC som är i närheten av att hota GB i slutspelet.

Jennings frånvaro känns inte som nån katastrof, som du säger har GB en uppsjö av vassa WR
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Ja, visst kommer kylan att spela roll men det känns som om det största hotet för Packers är ett annat lag som kan göra många poäng, ett bra defense som SF tror jag ändå att GB hänger 30+ poäng på.

Jag är å andra sidan alltid nervös när det närmar sig slutspel, min mage var inte alls i ordning inför GB-CHI förra vintern :-)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Finns det ingen match som heter football for dummies?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

lidlund wrote:Finns det ingen match som heter football for dummies?
Om du vill lära dig regler är Wikipedia en bra början, sen lär du dig mycket genom att se en match, kommentatorerna är duktiga på att förklara vad och varför saker händer.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Ungefär som när vi sitter och skäller på att C+ ska berätta varje jävla match vad en icing är? :D
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Typ. Det bästa är att lagen har rätt att få domslut videogranskade om de inte håller med domaren, sån regel vill jag ha i hockey. Sen är allt så väldefinierat, när det är touchdown och inte, när bollen är död/ute etc så det blir aldrig några diskussioner, är man osäker videogranskar man och sen är det bra.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Blir det inte väldigt ryckiga matcher?
Trollet
Posts: 8484
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Trollet »

Allt det vi hatar i hockeyn alltså. Känns bra att stå utanför den världen :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

lidlund wrote:Blir det inte väldigt ryckiga matcher?
Jo det kan man väl säga, det består ju av en massa korta spel med avbrott emellan. Men så kan ju en hockeymatch vara också, om än långtifrån lika extremt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Trollet wrote:Allt det vi hatar i hockeyn alltså. Känns bra att stå utanför den världen :)
Käften eller du blir bannad. :evil:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Amerikansk fotboll

Post by lazerkrobbe »

What we in Europe call football, they call soccer in the United States.
What they call football in the United States, we call fucking boring in Europe.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Visst kan NFL Football verkar krångligt när man inte kan reglerna men dom är faktiskt inte så krångliga som det verkar, sporten blir sedan riktigt intressant när man börjar förstå taktik och olika uppställningar och varför Offense/Defense ställer upp på ett visst sätt och vad det andra lagets Offense/Defense gör för att "kontra" vad det ena laget gör.

När man har sett en del fotboll så börjar man under det många anser vara dödtid se hur lagen ställer upp sig, (hur många recievers har offense ?, har man en eller flera Backar (I-formation eller Split Backs)?, har man en eller flera TE ?, är det någon spelare "in motion" och hur reagerar defense på det) o.s.v.
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Special Brew »

lazerkrobbe wrote:What we in Europe call football, they call soccer in the United States.
What they call football in the United States, we call fucking boring in Europe.
:D
Trollet
Posts: 8484
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Trollet »

lazerkrobbe och Special Brew kan se fram emot en ban från Zimme när han ser era inlägg ;)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Amerikansk fotboll

Post by smogz »

PackSwede wrote:Visst kan NFL Football verkar krångligt när man inte kan reglerna men dom är faktiskt inte så krångliga som det verkar, sporten blir sedan riktigt intressant när man börjar förstå taktik och olika uppställningar och varför Offense/Defense ställer upp på ett visst sätt och vad det andra lagets Offense/Defense gör för att "kontra" vad det ena laget gör.

När man har sett en del fotboll så börjar man under det många anser vara dödtid se hur lagen ställer upp sig, (hur många recievers har offense ?, har man en eller flera Backar (I-formation eller Split Backs)?, har man en eller flera TE ?, är det någon spelare "in motion" och hur reagerar defense på det) o.s.v.
Sen hinner man ju dricka en jävla massa öl, äta mängder med chips, pissa stup i kvarten och kanske till och med lägga en kabel då och då utan att missa en minut av spelet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Exakt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3081
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Foppas skridskocoach »

lazerkrobbe wrote:What we in Europe call football, they call soccer in the United States.
What they call football in the United States, we call fucking boring in Europe.
Tror det är tvärtom faktiskt.

Amerikansk fotboll > Fotboll
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7853
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

GBP åkte på torsk i natt mot Kansas City Chiefs, laget som har ligans näst sämsta offense.. :D
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Markman wrote:GBP åkte på torsk i natt mot Kansas City Chiefs, laget som har ligans näst sämsta offense.. :D
De körde ungefär som när AIK spelar mot Timrå, man skämdes att se dem, kan inte ha varit Rodgers som spelade utan hans mongolida tvillingbrorsa. Torsken spelar dock i praktiken ingen roll utan GB lär ta hem NFC ändå. 13-1 är dock inte lika snyggt som 14-0
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7853
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

Zimme wrote:man skämdes att se dem
Är inte det standard när man hejar på ett grön-gult lag?? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Att andra valt att besudla färgerna vägrar jag ta nån notis om, ni som förknippar färgerna med Löven är bara förtappade själar som saknar historiekunskap.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8484
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Trollet »

Så man kan säga att din syn på GBP är att "That Club Is Mine"?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply