Amerikansk fotboll

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Lätt, så mycket skägg finns inte nån annanstans.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Amerikansk fotboll

Post by Chippen »

Detta blir nog mitt första inlägg i denna tråd, och äöven det sista...
men det är coolt i vilekt fall, så jag kunde inte låta bli.

http://www.youtube.com/watch?v=y7KPZrv7JWE
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

SWEET!!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

14-1 och conferensen säkrad, Packers behöver nu inte lämna Lambeau förrän en ev Super Bowl.
Giants-Cowboys möts i en drekt avgörande match om vem som tar hem NFC East.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

Markman wrote:GB kommer ändå att få smisk i Super Bowl, om inte före det!
I hate to say it... No wait, i really don't.. I TOLD YOU SO! ;)
Rodgers is like a piece of origami - folds under pressure! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Gonzo
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 20:16

Re: Amerikansk fotboll

Post by Gonzo »

Så skönt att slippa de där jävla fittiga laget!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Ska låsa den här tråden och tjura i tre veckor.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
MBB

Re: Amerikansk fotboll

Post by MBB »

Är inget super fan av NFL men som allmän påhejare av alla NY-lag (förutom Islanders) så måste jag säga: Go Giants!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Trollet »

Zimme wrote:Ska låsa den här tråden och tjura i tre veckor.
Kan du inte bara byta ut din Löven-avatar?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

ICKET!
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Fifan! Nu när SF 49ers lyckades vinna conferance-semin så måste man ju se Finalen!

så! Vem kan lära mig allt om amerikansk fotboll på 5 minuter?

Var är min "NFL for dummies"!?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

https://en.wikipedia.org/wiki/American_football" onclick="window.open(this.href);return false;
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

SUPER BOWL!!!! Tagga!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Amerikansk fotboll

Post by Jokard »

Måste säga att jag tycker det blev en underhållande match! Fan att Tom Brady har så dåliga mottagare, annars är han lätt värd en Super Bowl till!

Dock ännu en eloge till Manning som vänder matchen i ett enda kast. Från den stunden var jag övertygad om en vändning och vinst för NY Giants.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Fel lag vann.. Enkelt. Lägg ner hela skiten!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Lidlund wrote:Fel lag vann.. Enkelt. Lägg ner hela skiten!
Sa han som lärde sig reglerna 2 dar innan matchstart.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Amerikansk fotboll

Post by Jokard »

Lidlund wrote:Fel lag vann.. Enkelt. Lägg ner hela skiten!
Det lag som agerar som proffs och inte bara låtsas vara proffs vinner. Helt enkelt för dåliga mottagningar i Patriots. Tycker synd om Brady...

Är det någon annan än jag som tycker att den där Björk i studion verkligen är en foliehatt?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

Jokard wrote:Är det någon annan än jag som tycker att den där Björk i studion verkligen är en foliehatt?
Nu vet inte jag exakt vad du menar med "foliehatt", men jag kan tänka mig.. Själv tål jag inte karla-fan.. :roll:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Sen är väl lite av grejen med NFL och att man bara kör en match att det är snarare regel än undantag att favoriterna åker ut, Packers var ju ifjol 6:a i NFC och tog sista Wild-card platsen men gick och vann SB ändå. Jag hade lite på känn att giants skulle vara ett stort hot mot Packers efter mötet lagen emellan i Grundserien.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Z-man..


Tim Tebow

Är han bra?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Både ock, han är inte speciellt rutinerad och statsen är faktiskt inte så imponerande, men han kan totaläga en match om han är på det humöret. Kan han höja lägstanivån och bli jämnare så blir han grym.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Amerikansk fotboll

Post by Draper »

Men vad håller Jets på med egentligen?
Mark Sanchez ifrågasatt av egna spelare. För två veckor signar man honom på tre år för att, som jag uppfattar det, vissa att man stöttar sin QB. Sen så tar man in Tebow. Han sitter ju knappast hemma och är överlycklig just nu...

Sen kommer Tebow fan att bli uppäten av publiken i Jersey om han spelar som han normalt brukar och inte maxklaffar och spelar på sin absoluta högsta nivå.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Det är bara att köpa popcorn och luta sig tillbaka och betrakta hur NY media hanterar det här med Sanchez/Tebow under säsongen. Dom kristna som tror att Tebow är den nya Jesus kommer att säga att han borde spela direkt Sanchez gör ett misstag (första pre-season matchen) och sedan är cirkusen igång, jag har ingen aning hur dom tänkte !

Tebow är inte i närheten av att vara mogen att starta i NFL och det är väl tveksamt om han någonsin kommer att bli det, option-offence är inte fullt så effektivt i NFL som i NCAA

(och tack till valfri högre makt att det inte låg något bakom ryktena om Tebow -> Packers)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Tebow fick ju chansen i Broncos enbart för att Kyle Orton floppade under säsongsinledningen och risken för hans del är att han lagt ribban för högt, att gå från succérookie till topp3 QB i ligan är ett stort steg för en som har 14 starter i bagaget. 47,3% pass complete och 75,1 i passing rate är inget man skiter ner sig över. Han har som sagt talangen att lyckas men med de förväntningarna han byggt upp så är gränsen hårfin mellan succé och fiasko.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Trollet »

Mitt inlägg i debatten:

Image
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Amerikansk fotboll

Post by Draper »

Fast soccer är ju det namnet som togs redan på 1800-talet för att beskriva fotboll.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_%22-er%22" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Association_football" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Rugby_football" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/American_football" onclick="window.open(this.href);return false;

"There are confilicting explanations of the origin of the word "football". It is widely assumed that the word "football" (or "foot ball") references the action of the foot kicking a ball. There is a alternative explanation, which is that football originally referred to a variety of games in medieval Europe, which were played on foot. (istället för på hästryggar antar jag)"

EDIT: Har nog för övrigt aldrig sett ett ägg som varit format som en amerikansk fotboll ;)
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Lidlund »

Egentligen bara för att dra igång ytterligare en av Trollets favorittrådar men hur bra lag kommer 49ers ha iår?
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Nu följer jag inte 49ers så värst mycket men dom plockade väl upp Brandon Jacobs och det borde kunna avlasta Frank Gore så att han inte tar helt slut under säsongen och/eller skadar sig, tror inte dom förlorat så mycket spelare på Defence. I draften har jag för mig att dom plockade en WR i första och det verkar väl klokt med tanke på att det var främst O som saknades för deras del ?

Mina älskade Packers plockade bara defensiva spelare i början av draften och det är väl ganska uppenbart att det behövdes, synd att Nick Collins fick lämna laget efter förra årets svåra nackskada, han blir inte lätt att ersätta (hans frånvaro var i mina ögon den största anledningen till deras horribla D, möjligen att en riktig Pass Rush var det enda som påverkade mer)
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Training camps igång över hela USA !

Exhibition season startar väl till helgen om jag inte misstar mig (resultatet av dom matcherna är tämligen ointressanta men enskilda spelares prestation kan vara en fingervisning om vilka som kommer att lyckas ta steget direkt från College till NFL)

Någon fler som börjat ladda ?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Amerikansk fotboll

Post by Draper »

90 minuter kvar!

http://www.viasat.se/content/tv10-stors ... A5-svenska" onclick="window.open(this.href);return false; TV10 storsatsar.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Post Reply