Silly Season 2025/26
Moderator: Styrelsen
Re: Silly Season 2025/26
Kan såklart också vara en ren säkerhetsåtgärd inför ett kommande slutspel, jobba Norran.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
- vonschnauser
Skulle vara sjukt om han missade ett helt slutspel till.
Känns som man verkligen vill ha hans tjurighet och vinnarmentalitet när vi går in i slutspelet, så får hålla alla tummar att han kommer tillbaka.
Men samtidigt, visst var det 2024 när vi vann som han missade i stort sett hela slutspelet? Så vi kan såklart även utan honom.
Känns som man verkligen vill ha hans tjurighet och vinnarmentalitet när vi går in i slutspelet, så får hålla alla tummar att han kommer tillbaka.
Men samtidigt, visst var det 2024 när vi vann som han missade i stort sett hela slutspelet? Så vi kan såklart även utan honom.
Men då hade vi ASP som klev upp och tog en stor offensiv rollvonschnauser wrote: ↑03 Mar 2026, 07:53 Skulle vara sjukt om han missade ett helt slutspel till.
Ett sånt här inlägg känns fruktansvärt jobbigt att se. Väldigt löst rykte hoppas jag! Skulle en infektion spoliera säsongen? I så fall måste det vara något mer. Fan ska man gå och vara orolig nu ….. Är det bullshit blir man ju förbannad på ryktesspridningen….
Ser att Expressen backar på uppgifterna om att PG ska vara klar.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Ingen Pudas på träningen idag, AIK kör även locket på från och med nu gällande skador och sjukdomar enligt kommentar till norran. Så vi får nog inte se eller veta något mer om Pudas denna vecka är känslan.
Det är nästan 3 veckor kvar tills dess att kvartsfinalspelet drar igång. I Pudas fall hoppas jag så klart att han finns tillgänglig då. Då vi vann 2024 hade vi en viss ASP på blålinjen då Pudas var borta. Det har vi inte nu. Pontus Johansson är väl den back som skulle kunna dubbla om det skulle vara så illa att Pudas inte kommer till spel. Men gud vad typiskt det skulle vara om han missar ännu ett slutspel. Djuse tycker jag inte har de kvalitéerna som krävs.
Kan bli läktaren igen för Djuse framöver .
Han har gjort nån hyfsad match sen han sist satt på läktaren men inget mer än det .
Han har gjort nån hyfsad match sen han sist satt på läktaren men inget mer än det .
Nu kallas även Haara tillbaka, måste vara mer än Pudas som är stort frågetecken. Synd för tror Haara hade fått en stor roll i Karlskoga nu i slutspel, dom som också är tippade att gå till minst en semi. Synd för han, risken blir ju att han hamnar på läktaren här istället när vi blir fulltaliga, om vi nu blir det.
Hur funkar det med Bergqvist och Haara?
Kan de återvända till BIK resp Östersund?
Kan de återvända till BIK resp Östersund?
Som jag förstår det, nej. Men kan ha fel, Östersund lär vara färdigspelade för säsongen på fredag så Bergqvist skulle ju komma hem oavsett. Därför det känns skumt att man kallar hem Haara också med tanke på att Berqvist ändå skulle förstärka inom kort.
- TigerShark
Läste på twitter att både Djuse och Måns är på skadelistan nu så förstår att man plockar hem bägge. Det är ju svårt när AIK lagt locket på men litar på att dom sköter det rätt.
Edit: tydligen så saknades Djuse, Forsfjäll och Lindholm på träningen. Inte säkert dom är skadade alltså, kan ju vara sjukdom.
Edit: tydligen så saknades Djuse, Forsfjäll och Lindholm på träningen. Inte säkert dom är skadade alltså, kan ju vara sjukdom.
- Special Brew
Tror på säkerhetsåtgärder nu när vi har ”lite ” marginal i tabellen. Spelare med lite känningar ska vila helt enkelt. Alla kan inte ha blivit skadade samtidigt. Hoppas att vi håller undan i tabellen bara.
-
Jocko Homo
Ska man vara positiv så kan man tolka det som att AIK dels inte vill belasta för hårt inför slutspel, dels att man verkligen går för att ta hem seriesegern.
Men klart man blir orolig ändå. Konstigt om skadorna bara ska uppkomma, inte sett nåt speciellt alls som hänt nån av dom tre som nu är borta.
Men klart man blir orolig ändå. Konstigt om skadorna bara ska uppkomma, inte sett nåt speciellt alls som hänt nån av dom tre som nu är borta.
Inte Måns igen. Det vore riktigt trist för honomTigerShark wrote: ↑03 Mar 2026, 19:30 Läste på twitter att både Djuse och Måns är på skadelistan nu så förstår att man plockar hem bägge. Det är ju svårt när AIK lagt locket på men litar på att dom sköter det rätt.
Och för AIK........Chippen wrote: ↑03 Mar 2026, 20:18Inte Måns igen. Det vore riktigt trist för honomTigerShark wrote: ↑03 Mar 2026, 19:30 Läste på twitter att både Djuse och Måns är på skadelistan nu så förstår att man plockar hem bägge. Det är ju svårt när AIK lagt locket på men litar på att dom sköter det rätt.
Man inser att Myndigheten för psykologiskt försvar har ett jobb att göra…
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
Undrar om vi kommer ha en helt frisk trupp den här säsongen?
Hela alltihopa är oroväckande, helt klart. Att vi tar hem Rasmus är inget konstigt alls, Östersund landar i ingemansland och har väl 2 matcher kvar att spela? Men att Haara plockas hem och inte får chansen att spela ut i en roll högre upp i ett kommande slutspel med Karlskoga får ju en att fundera hur pass allvarliga problem vi har. Eller är allt bara en säkerhetsåtgärd inför slutspelet samtidigt som vi inte vill råka ”slarva” bort en eventuell serieseger genom att vila spelare till slutspelet?
Hoppas verkligen det inte är axeln igen för Måns, i s f är det nog kört
Jag gissar på att dom redan nu vet att säsongen är över för någon av Pudas, Djuse eller Måns. Givet den omständigheten är det inte orimligt att plocka hem båda för att få tillbaka dom i laget lagom till slutspel. Är någon av dom andra därtill korttidsskadade/sjuka så är det rimligt att inte slita sönder den backuppsättning vi har kvar inför slutspelet.
Märkligt dock om både Måns och Djuse blivit skadade på träning eftersom ingen av dom verkade ha blivit skadade under matchen. Tyvärr är jag rejält oroad för att det är Pudas som är borta resten av säsongen.
Märkligt dock om både Måns och Djuse blivit skadade på träning eftersom ingen av dom verkade ha blivit skadade under matchen. Tyvärr är jag rejält oroad för att det är Pudas som är borta resten av säsongen.
Sista matchen i Slutspelet är 7 maj. Om 2 månader. Känns väl lite långsökt om dom nu inte Måns slagit upp axeln eller ngn brutit benet.nathrakh wrote: ↑04 Mar 2026, 09:59 Jag gissar på att dom redan nu vet att säsongen är över för någon av Pudas, Djuse eller Måns. Givet den omständigheten är det inte orimligt att plocka hem båda för att få tillbaka dom i laget lagom till slutspel. Är någon av dom andra därtill korttidsskadade/sjuka så är det rimligt att inte slita sönder den backuppsättning vi har kvar inför slutspelet.
Kanske lika bra chilla med domedagsprofetiorna en vecka till?
Jag älskar domedagsprofetior. Då kan man bara bli positivt överraskad sedan.Empress wrote: ↑04 Mar 2026, 10:14Sista matchen i Slutspelet är 7 maj. Om 2 månader. Känns väl lite långsökt om dom nu inte Måns slagit upp axeln eller ngn brutit benet.nathrakh wrote: ↑04 Mar 2026, 09:59 Jag gissar på att dom redan nu vet att säsongen är över för någon av Pudas, Djuse eller Måns. Givet den omständigheten är det inte orimligt att plocka hem båda för att få tillbaka dom i laget lagom till slutspel. Är någon av dom andra därtill korttidsskadade/sjuka så är det rimligt att inte slita sönder den backuppsättning vi har kvar inför slutspelet.
Kanske lika bra chilla med domedagsprofetiorna en vecka till?
Läser i norran att Pudas i vart fall var på gymmet idag. Om det nu var en infektion så kan den iaf inte vara så allvarlig om han kan gymma. Kanske blir positivt överraskad i slutändan!
Med tanke på hur mycket det finns att vara positiv över just nu så undrar jag hur nödvändigt det är
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
Som sagt: Bergqvist är inga konstigheter. Han hade ju anslutit under helgen i vilket fall.nathrakh wrote: ↑04 Mar 2026, 09:59 Jag gissar på att dom redan nu vet att säsongen är över för någon av Pudas, Djuse eller Måns. Givet den omständigheten är det inte orimligt att plocka hem båda för att få tillbaka dom i laget lagom till slutspel. Är någon av dom andra därtill korttidsskadade/sjuka så är det rimligt att inte slita sönder den backuppsättning vi har kvar inför slutspelet.
Att Haara skulle plockas "som säkerhet för att inte slita på spelare" känns som ett dumt val. Då tycker jag heller att man hade kunnat vaska seriesegern. Då hade det varit bättre att låta honom vara kvar och klocka viktiga minuter i BIK istället.
Delar din känslan att någon av Djuse/Måns är borta resten av säsongen.
Just nu står vi med:
Arvid-PJ
Grahn-Krogdahl
Haara-Bergqvist
Pudas (tränar i gymet så gissar han är spelbar inom kort).
Det man sett av Måns är ju jättebra för en som varit borta så länge. Om man måste välja så hoppas jag mer på Måns än Djuse under kategorin "potentially gone for the season"Chippen wrote: ↑04 Mar 2026, 11:33Som sagt: Bergqvist är inga konstigheter. Han hade ju anslutit under helgen i vilket fall.nathrakh wrote: ↑04 Mar 2026, 09:59 Jag gissar på att dom redan nu vet att säsongen är över för någon av Pudas, Djuse eller Måns. Givet den omständigheten är det inte orimligt att plocka hem båda för att få tillbaka dom i laget lagom till slutspel. Är någon av dom andra därtill korttidsskadade/sjuka så är det rimligt att inte slita sönder den backuppsättning vi har kvar inför slutspelet.
Att Haara skulle plockas "som säkerhet för att inte slita på spelare" känns som ett dumt val. Då tycker jag heller att man hade kunnat vaska seriesegern. Då hade det varit bättre att låta honom vara kvar och klocka viktiga minuter i BIK istället.
Delar din känslan att någon av Djuse/Måns är borta resten av säsongen.
Just nu står vi med:
Arvid-PJ
Grahn-Krogdahl
Haara-Bergqvist
Pudas (tränar i gymet så gissar han är spelbar inom kort).
Är det axeln igen på Måns så kan han gjort sitt sista framträdande på en hockey-is.
Kan det vara så att detta snack om infektion på Pudas bara är en dimråd för att dölja att han trots allt åkte på en hjärnskakning mot FBK och att frånvaron nu beror på hjärntrappa?