AIK - RBK 30/11 15:15
Moderator: Styrelsen
-
Re: AIK - RBK 30/11 15:15
Hemma från arenan där återigen en lördag blev förstörd. Kan inte känna att jag sett ett mer impotent, genomklappat, bedrövligt lag sedan Husummatchen.
Vill egentligen bröderna Jonsson spela i laget? Vill Max fortsätta? Min fundering är om det inte vore vettigare låta Valter, Wiggo och Woulett ta deras platser? Under tiden Walter spelade hände det att vi ibland vann en match.
Enda positiva är att november är slut.
Ring "Perra".
Gör något!
Vill egentligen bröderna Jonsson spela i laget? Vill Max fortsätta? Min fundering är om det inte vore vettigare låta Valter, Wiggo och Woulett ta deras platser? Under tiden Walter spelade hände det att vi ibland vann en match.
Enda positiva är att november är slut.
Ring "Perra".
Gör något!
Ja alltså…
11 och 22 är bedrövliga.
Vi behöver också en tränare.
11 och 22 är bedrövliga.
Vi behöver också en tränare.
Att det blivit så krampaktigt. Det är idrott och hjärnspöken kan verkligen ställa till det. Nu känns det inte som att det är backarna som fallerar utan forwards ser ju galet dåliga ut. Vi är otroligt mycket på utsida just nu och det snurras i hörnen. Klarar våra orutinerade tränare att vända på trenden? Känns inte så.
Läget vi befinner oss i beror på passivitet från Forsell. På det vi har tappat i fwd väg så har vi värvat en 39-åring som aldrig spelat SHL, en 19-åring som aldrig spelat SHL, en ”panikvärvning”, …på backsidan har Forre ÄNTLIGEN värvat ersättare till PG, ..men med facit i hand just nu så ligger allt i lite bakvatten.
Nr20 är just nu den märkligaste värvingen sista 10 åren AIK gjort - hur tänkte Forsell? Att en 39åring skulle kunna träna upp sig och spela i aiks tempo?
Han är en jättebra passningsläggare men vad hjälper det då han kommer in försent i alla situationer. Kan någon förklara?
Han är en jättebra passningsläggare men vad hjälper det då han kommer in försent i alla situationer. Kan någon förklara?
Det har nog spridits en känsla som blir något av en myt. Att AIK är något slags självspelande piano. Jag tror att vi får vara sjukt nöjda och tacksamma om vi klarar av att spela oss kvar i SHL. Det ser verkligen bekymmersamt ut.Empress wrote: ↑30 Nov 2024, 19:01 Nr20 är just nu den märkligaste värvingen sista 10 åren AIK gjort - hur tänkte Forsell? Att en 39åring skulle kunna träna upp sig och spela i aiks tempo?
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
11 poäng ner till MoDo och hv71.
Det luktar battre an i O-vik, Pite och Sundsvall i alla fall
Först kollapsar defensiven, nu havererar offensiven, ett boxplay som läcker som ett såll och ett powerplay med noll attack…
Ser Leksand spela nu, ett lag som också hackar men jävlar vad man krigar och vinner dueller.
Det vill jag se av AIK på torsdag om spelet fortsätter hacka, en vinst med jävlar anamma.
Ser Leksand spela nu, ett lag som också hackar men jävlar vad man krigar och vinner dueller.
Det vill jag se av AIK på torsdag om spelet fortsätter hacka, en vinst med jävlar anamma.
Winning isn't everything, it's the only thing
Vet att Pudas pratade om "systemet" och tillslut kommer vi börja vinna igen,som vill alltid gjort. Det börjar vara en månad sen. Och som Rögles tränare säger att vi är förutsägbara. Det kanske är dags att sätta defensiven först hur både backar och forward ska ge understöd. När vi är som bäst klarar vi av att avlasta genom några snabba passningar i egen zon..Nu sitter de på skridskorna och korta pass fungerar inte. Eller när de ska slå passningar genom zonen och den sitter på en motståndare som läst passet. För att spela som vi gjort krävs det bättre material. Pontus Johansson är bra men ovan sättet vi spelar på så lär ta lång tid för Luke att lära sig. Nilsson blandar bra saker men alldeles för mycket misstag samma med Pudas. Mackan och Davidsson måste väcka efter JVM. JJ problem tror jag sitter i skadan han fick i ansiktet. Backen Ryan Lindgren i Rangers bröt käken och tappade allt. Max verkar inte förstå hur dålig han är i intervjuer känns som stockholmshybris. Kanske dags att han får en rejäl hårtork där han får veta att han är en belastning just nu och platsen i PP är hotad.
Davidsson gör väl ungefär det man kan förvänta sig, eller hade folk förhoppningar om poäng och spets?
Han ska vara en jobbig jävel och checka hårt, vilket han gör.
Det är väl snarare en spelare som MBN som man bör fundera över varför vi värvat. Han gör ju nada nytta ute på isen, men för förtroende som en stjärnspelare. Varför?
Det är väl snarare en spelare som MBN som man bör fundera över varför vi värvat. Han gör ju nada nytta ute på isen, men för förtroende som en stjärnspelare. Varför?
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Något jag tycker är intressant är att Max Lindholm har gjort 3 poäng i PP från skottposition på hela säsongen. På 42 minuter PP...
Jonathan Jonsson har 4 poäng på 46 minuter PP-spel som är den som ska servera mackorna.
Testa något nytt i PP. Det har kört fast helt.
Oscar Voullet har 2 poäng på 4 minuter PP.... Till exempel.
Linus Söderström har för fan lika många poäng som Oscar Nilsson i PP..
Jonathan Jonsson har 4 poäng på 46 minuter PP-spel som är den som ska servera mackorna.
Testa något nytt i PP. Det har kört fast helt.
Oscar Voullet har 2 poäng på 4 minuter PP.... Till exempel.
Linus Söderström har för fan lika många poäng som Oscar Nilsson i PP..
Detroits önskemål?Chippen wrote: ↑30 Nov 2024, 19:58 Davidsson gör väl ungefär det man kan förvänta sig, eller hade folk förhoppningar om poäng och spets?
Vi kastar ju bort en stor del av hans potential när han ska spela bumper. Vi har två högerskyttar i laget och båda med ett jävla skott. Varför ska dom spela ihop i PP?
MBN visar i alla fall en del glöd ute isen. Proppar och river så fort han får chansen. Tung att möta. Tycker hans spel sätter sig alltmer, men någon måste ju börja servera han puckar också.
MBN visar i alla fall en del glöd ute isen. Proppar och river så fort han får chansen. Tung att möta. Tycker hans spel sätter sig alltmer, men någon måste ju börja servera han puckar också.
Hata allt.
Helt enig. Kanske lite ointelligent i sitt spel dock, men det präglar väl laget just nu, så... och han är 19 år gammal, lätt att glömma.Erwynn wrote: ↑30 Nov 2024, 20:12 Vi kastar ju bort en stor del av hans potential när han ska spela bumper. Vi har två högerskyttar i laget och båda med ett jävla skott. Varför ska dom spela ihop i PP?
Men att som rightare - med skottet som sin absoluta styrka - ha positionen mitt i köttkvarnen i PP när spelet styrs från vänster är ju inte bästa sättet av Falk och gänget att utnyttja denna styrka, direkt. Hans roll är alltså att vara felvänd, i vägen och störa mostståndarna, och eventuellt brunka in en puck som dyker dit... Nåja.
Fast spelet styrs ju inte från vänster?dovienya wrote: ↑30 Nov 2024, 20:17Helt enig. Kanske lite ointelligent i sitt spel dock, men det präglar väl laget just nu, så... och han är 19 år gammal, lätt att glömma.Erwynn wrote: ↑30 Nov 2024, 20:12 Vi kastar ju bort en stor del av hans potential när han ska spela bumper. Vi har två högerskyttar i laget och båda med ett jävla skott. Varför ska dom spela ihop i PP?
Men att som rightare - med skottet som sin absoluta styrka - ha positionen mitt i köttkvarnen i PP när spelet styrs från vänster är ju inte bästa sättet av Falk och gänget att utnyttja denna styrka, direkt. Hans roll är alltså att vara felvänd, i vägen och störa mostståndarna, och eventuellt brunka in en puck som dyker dit... Nåja.
Det styrs ju från JJ till höger i anfallszonen.
Det kanske är det som är tanken... Men är JJ som styr; att han håller pucken i oändlighet är en annan sak.
Så vad menar du egentligen?
MBN står ju egentligen på rätt position i PP iom att den styrande står till höger och då borde kunna mata MBN med puckar för direktskott.
Nu sker inte det, men tanken är god iaf.
Så vart du får ifrån att han står på fel plats för att spelet styrs från vänster fattar jag inte.
Han står ju som bumper i slottet? Är det ens 1 på 10 att få fram bra chanser där? Vårt spel bygger ju till stor del på triangeln topp cirklar och blålinjen.Chippen wrote:Så vad menar du egentligen?
MBN står ju egentligen på rätt position i PP iom att den styrande står till höger och då borde kunna mata MBN med puckar för direktskott.
Nu sker inte det, men tanken är god iaf.
Så vart du får ifrån att han står på fel plats för att spelet styrs från vänster fattar jag inte.
Hata allt.
De är skit oavsett vilket, PP som 5 mot 5.
Med ett fungerande PP, där pucken passas mellan våra spelare och att det även finns rörelse på MBN, i detta fall, så skapas bra ytor att få in pucken på.
Nu havererar det för att JJ är för långsam, MBN rör sig för dåligt och för att pucken inte passerar centrala linjen. Då skapas ingen rörelse på boxen.
- Foppas skridskocoach
MBN ska givetvis stå i Ovechkinposition i andra PP och klappa till på direktskott i stället för att böka framför kassen som Tomas Holmström.
Killen får oförtjänt mycket skit. Han används helt felaktigt men är ändå en av få som verkar vilja något där ute.
När det gäller lagets spel som helhet så måste det ju ändå sitta väldigt mycket i huvudet? Tre matcher i rad har vi fört spelet från start utan att få utdelning och sen släppt in första målet i andra perioden. Och därefter sätter krampen in.
Killen får oförtjänt mycket skit. Han används helt felaktigt men är ändå en av få som verkar vilja något där ute.
När det gäller lagets spel som helhet så måste det ju ändå sitta väldigt mycket i huvudet? Tre matcher i rad har vi fört spelet från start utan att få utdelning och sen släppt in första målet i andra perioden. Och därefter sätter krampen in.
Tigerränderna går aldrig ur.
WORDFoppas skridskocoach wrote:MBN ska givetvis stå i Ovechkinposition i andra PP och klappa till på direktskott i stället för att böka framför kassen som Tomas Holmström.
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Jag skriver svenska som en korv, Chippen:
Jag ifrågasätter om det är JJ som styr PP egentligen? Verkar ju snarare vara han som förstör PP genom att först hålla pucken i all oändlighet, sedan leta den perfekta passningen, slå en alibipassning i knähöjd och sedan när han får tillbaka pucken nästa gång, vänta i lika lång oändlighet och sedan - istället för att passa - skjuta löst i täck, utanför eller i plocken istället för att passa sönder försvararna med snabba passningar.
Powerplayet fungerar hjälpligt när #64 och #5 har pucken, för båda är ett hot; alltså styrs inte PP1 av JJ, och då hamnar MBN meningslöst till.
Jag ifrågasätter om det är JJ som styr PP egentligen? Verkar ju snarare vara han som förstör PP genom att först hålla pucken i all oändlighet, sedan leta den perfekta passningen, slå en alibipassning i knähöjd och sedan när han får tillbaka pucken nästa gång, vänta i lika lång oändlighet och sedan - istället för att passa - skjuta löst i täck, utanför eller i plocken istället för att passa sönder försvararna med snabba passningar.
Powerplayet fungerar hjälpligt när #64 och #5 har pucken, för båda är ett hot; alltså styrs inte PP1 av JJ, och då hamnar MBN meningslöst till.
Nu fattar även jag hur du menardovienya wrote: ↑01 Dec 2024, 02:58 Jag skriver svenska som en korv, Chippen:
Och jah köper det rakt av. Det jag blir mest less på är att han står still och behandlar puck. Ha lite rörelse på sig själv skapar ju att rörelse på motståndaren, både på spelare och klubba. Då ökar chansen till att hitta öppningar.
Sedan måste ju resten röra sig oxå, skapa yta åt puckhållare och sig själv.
Jag skulle nog testa Eriksson ist för JJ, för Erikssons styrka var ju spelet i PP och det kan ju inte bli sämre än idag.
Att ha MBN till vänster på skott är ju oxå en fara. För om han får pucken och inte kan skjuta så har vi problem. Han är ju faktiskt rätt dålig med puckbehandlingen, så att hålla i pucken och hitta pass kommer bli pannkaka oxå.
Så jag ser det som så att antingen byta ut JJ eller få honom att vakna ur dvalan.
Kraftig svullskalle på alla ledare och spelare i intervjuer. "vet inte vad.." "vi vet att vi har det.." "måste få in puckarna"
2 min video skulle räcka för att ha analysen klar.
0 passningar på bladet
0 spelare med fart som visar sig
0 skott utanför magplattan
0 snabba urspel
0 tempo i PP
0 fart till båset vid bytena
2 min video skulle räcka för att ha analysen klar.
0 passningar på bladet
0 spelare med fart som visar sig
0 skott utanför magplattan
0 snabba urspel
0 tempo i PP
0 fart till båset vid bytena
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
https://x.com/robinlindgreen/status/186 ... b1kFd5-2hgChippen wrote:Davidsson gör väl ungefär det man kan förvänta sig, eller hade folk förhoppningar om poäng och spets?
Hata allt.