Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2422
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Erwynn »

lobo wrote: 19 Apr 2024, 18:44 Lyssna på Madhawk och Sannys podd, kommentar från igår : "Men SATAN vad publiken gnällde på domarna.. värsta ever typ." och det ryktet har ju Skellefteå så jag tror definitivt att finns fog för det.. Sjukt enögd är man, och så ska det vara, men med det sagt kan vi lägga ner alla konspirationsteorier, vi har det inte sämre än andra lag.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
När (tidsmässigt) pratar dom om det? Mycket bra betyg. Hela arenan uppförde sig exemplariskt igår, framförallt i situationen med Salmonsson!
Hata allt.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Poet »

03:30 in i podden
2012-05-19
lappri
Posts: 522
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by lappri »

Erwynn wrote: 19 Apr 2024, 19:00
lobo wrote: 19 Apr 2024, 18:44 Lyssna på Madhawk och Sannys podd, kommentar från igår : "Men SATAN vad publiken gnällde på domarna.. värsta ever typ." och det ryktet har ju Skellefteå så jag tror definitivt att finns fog för det.. Sjukt enögd är man, och så ska det vara, men med det sagt kan vi lägga ner alla konspirationsteorier, vi har det inte sämre än andra lag.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
När (tidsmässigt) pratar dom om det? Mycket bra betyg. Hela arenan uppförde sig exemplariskt igår, framförallt i situationen med Salmonsson!
+1 på den. Megajävla cred till folket på plats igårkväll.
lobo
Posts: 1579
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by lobo »

Vid Salles crosscheck i ansiktet (reciever) busvisslade jag som satan, och jag busvisslar jävligt högt, så att 4 tonåringar framför mig tog sig för öronen och kröp ihop på cementen och anklagade mig för hörselskador Chillade dock efter kritiken, vill ju ha kvar framtiden på Västra.
Dessutom fattar jag beslutet, dom får inte granska om dom inte ser eller har "nåt på armen"

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
lobo
Posts: 1579
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by lobo »

Fråga: finns det koncensus på snacket om "våran semi och farten" jämfört med "ultrarapid"?
Jag såg Rögle - FBK och den var svängig. Mot Växjö var det segare... Men det är skitsvårt att bedöma live (AIK) mot tv, och laget i hjärtat mot "några andra"...

Har vi, om vi bestämmer oss, en växel över RBK??

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
TigerShark
Posts: 3927
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by TigerShark »

Är ju svårt att sia om coachkampen också då Roger Hansson är så pass ny som headcoach.

Hoppas att Robban vågar spela dom som är heta och kan bänka ON i pp nu när det var så framgångsrikt igår.
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Gezim »

marre wrote: 19 Apr 2024, 18:50 Voullet spelar ju inte ikväll,känns som AIK fått hem han till i morrn.Hugg spelar väl knappast :(
Ja AIK har kallat hem Vuollet, hoppas han kan rida på vågen som han haft i J20 trots att det blir en annan nivå. Ska han bara hem för att sitta på bänken känns det konstigt ta bort landslaget från honom
dovienya
Posts: 2233
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by dovienya »

petterrr_dd wrote: 19 Apr 2024, 18:41 Sen en sak till, är man sjukt enögd eller? För när man läser kommentarer på shls insta så lipar ju fasen fhcs fans mer på domarn än vi... hur är det möjligt? Är man så satans enögd?
Vi är helt ärligt klantigare på isen. Gör saker som syns; klantiga trippingar, efterslängar och ibland rena dumheter (under säsongen har vi Ogge, Oscar, Mango, PG etc). Tar då inte domaren dessa så är det klart att de känner sig förfördelade.

Våra motståndare å sin sida hakar och håller fast klubbor och midjor hela jävla tiden, och rejält, för att få ner farten. Dessa utvisningar finns i teorin - i regelboken, men inte i praktiken i slutspelet. Därför blir vi för-irriterade, men inser kanske inte att domarna släpper nästan lika mycket åt alla håll.

Men när domarna "missar" elbowingen på Zeb (hur fan är det inte en femma), crosscheckingen på Salle (utanför spelet, säkert missningsbart) och bentacklingen på Max (hur fan är det inte en femma) bara som exempel, så är det klart att alla inblandade är irriterade och felbehandlade och felbedömda. Att JJ kan bli upplyft vågrätt på sargen (han hoppade bara lite :lol: ) utan utvisning är ganska fantastiskt, egentligen.

Så till slut börjar vi "lipa" och bli jävligt enögda. Men vi har ju å andra sidan rätt.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Empress »



Rögle om morgondagen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1870
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by GroovyEd »

petterrr_dd wrote: 19 Apr 2024, 18:41 Nu när man läser runt lite, shit va vi är hatade av andra fans : :lol: när blev vi laget att hata?!
Har reflekterat över detta också. Ofta sägs det att vi spelar fult och oärliga och slänger oss i närkamper. Visst, vi fick flest avstängningar under serien men ofta har motståndarsupportrar varit kritiska till enskilda situationer.

Angående filmningar, vi har inte en enda böter under serien om jag inte missminner mig? Dzierkals fick ju en som togs bort efter överklagan. Tvärtom tycker jag att vi skulle kunna förstärka lite vid vissa situationer, samtidigt som jag är stolt över exempelvis Zeb som studsar upp och spelar vidare efter Lasus armbåge.

Med detta sagt tror jag att vi är hatade enbart för att vi är en välmående förening med lång tid i toppen, något att avundas helt enkelt.
Judas
Posts: 4
Joined: 20 Oct 2011, 23:00

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Judas »

Har 4st sittplatsbiljetter på sektion D.
Inköpspris
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3080
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Foppas skridskocoach »

Gula t-shirts delas ut till närvarande.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1631
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Dwight_Shrute »

Tror absolut att "hatet" mot oss handlar om flera saker; framförallt dock att vi varit med i toppen hur länge som helst och haft ganska sjuka framgångar (som Jonas Andersson sa i SVT häromkvällen; skitsamma att man bara vunnit 2 finaler - man har varit i NIO de senaste 14 åren..)

Fans från Rövlunda har alltid haft svårt att hantera motgångar, och nu i interneteran så är det lätt att sprida skit om andra lag..vilket ju också den stackars handikappade zombiearmén från Piteå norra gjort länge. De där 20 epatraktorhuliganerna som dök upp i samband med att vi mötte det där laget som har en handritad logga från 90-talet (minns inte namnet..Lidköping Innebandy?) gör väl också sitt för att få det att låta som att vi är satan själv.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by anterio »

Några saker som lär vevas i kvällens sändning:
*Rögles svit och fortsatt uppumpning av den.
*AIK:s alla finaler, men också alla silver.
*AIK:s oförmåga att vinna och ens göra mål på hemmaplan de senaste finalerna.

Känns oerhört viktigt att åtminstone få bort snacket om att man inte gör mål ganska omgående. Skulle man bli nollade ikväll lär orkanen börja gå bland "experter" i media.

Så bygga vidare på torsdan och göra mål i förta så Rögle får börja fundera lite vore ju mumma.
User avatar
vonschnauser
Posts: 996
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by vonschnauser »

Nu är det dags att bryta hemmaplans förbannelsen i finaler som legat över oss sedan senaste guldet.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Empress »

Norran:
” Rickard Hugg klev av isen i match sju och fanns inte med på isen när laget tränade på fredagen – men Falk hoppas kunna inkludera stjärnforwarden i laget till final nummer ett:

– Jag vet faktiskt inte hur det är med honom, vi ska prata med läkarna nu efteråt men vad jag vet än så länge så ska Rickard kunna spela. ”

Fast - det lär visa sig om några timmar.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Empress »

Lasse G kommenterar matchen med Wikegård på sidan.
nathrakh
Posts: 123
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by nathrakh »

Empress wrote: 20 Apr 2024, 09:44 Lasse G kommenterar matchen med Wikegård på sidan.
VIktigt för oss som inte kan vara på plats. Jävlar vad less jag är på "experterna" som kommenterar.
king_louie
Posts: 593
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by king_louie »

Känns som första matchen blir väldigt avgörande.
Kan vi bryta sviterna med våra 10 raka finaltorskar hemma och Rögles 13 raka vinster?
Gör vi det har vi bra chans, annars blir det jobbigt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1525
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Humlannitton »

lobo wrote: 19 Apr 2024, 18:44 Lyssna på Madhawk och Sannys podd, kommentar från igår : "Men SATAN vad publiken gnällde på domarna.. värsta ever typ." och det ryktet har ju Skellefteå så jag tror definitivt att finns fog för det.. Sjukt enögd är man, och så ska det vara, men med det sagt kan vi lägga ner alla konspirationsteorier, vi har det inte sämre än andra lag.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
De sa ju dock att det var positivt, att det är exakt så en hemmapublik ska agera för att vara till hjälp.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by marre »

Måns och ASP sjuka,Hugg ska opereras….Enligt Aftonbladet.
Sportis
Posts: 695
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Sportis »

marre wrote: 20 Apr 2024, 10:41 Måns och ASP sjuka,Hugg ska opereras….Enligt Aftonbladet.
Ajaj. Inte bra.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by marre »

Är fan nån förbannelse över finaler och AIK :(
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Empress »

Nu har fler insjuknat, Axel Sandin Pellikka fanns inte med på träningen i går och Måns Forsfjäll klev av tidigare – nu ser båda ut att missa match ett pga sjukdom.

Dessutom rapporterar Aftonbladet att Rickard Hugg missar resten av säsongen efter en överkroppsskada.

... och som ni vet saknas ju även Andreas Johnson pga sin avstängning.

Enligt uppgifter till Norran ska Oskar Vuollet nu ha kallats hem för att förstärka laget till finalserien
lappri
Posts: 522
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by lappri »

Empress wrote: 20 Apr 2024, 11:37 Nu har fler insjuknat, Axel Sandin Pellikka fanns inte med på träningen i går och Måns Forsfjäll klev av tidigare – nu ser båda ut att missa match ett pga sjukdom.

Dessutom rapporterar Aftonbladet att Rickard Hugg missar resten av säsongen efter en överkroppsskada.

... och som ni vet saknas ju även Andreas Johnson pga sin avstängning.

Enligt uppgifter till Norran ska Oskar Vuollet nu ha kallats hem för att förstärka laget till finalserien
Men hur fan är de möjligt, så jävla illa. Va äre för sjukdom som nån härjat med å spridit i truppen??
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Empress »

Ska bli superkul se vad Tim och ev Voullet kan visa i em. Trist med ASP men det ska nog gå vägen ändå!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3080
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Foppas skridskocoach »

Idag blir första målet sinnessjukt viktigt.
Tigerränderna går aldrig ur.
lappri
Posts: 522
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by lappri »

Haara är väl tillgänglig?
p-play
Posts: 6806
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by p-play »

Det går någon typ av feberinfluensa just nu i Skelleftå. Jag vet ganska många som har drabbats av den. Jag skulle gissa att det drabbade laget för ett par matcher sedan och har sedan gått runt. Falk var ju även han sjuk. Man hade hoppats på att läkarteamet hade kunnat förebygga det på något sätt, men det är nog också svårt att få stopp på det i ett lag. Jag antar att man börjar med Robertsson med Lindberg, men jag ser gärna att man prövar Dzierkals där med tanke på hans form. Olsson går nog in med Pudas och ON (om han är tillbaka med) med Granberg. Barkemo eller Haara går nog som extraback. Jag tycker att det ändå ser bra ut med tanke på hur bra vi spelade rent taktiskt senast. Övermod i mitt- och anfallszon har varit vårt största problem och sådana här saker brukar göra att laget spelar mer noggrant och inte tar lika mycket risker. Det kan också vara positivt för matchserien att vi nu tvingas matcha Olsson, Barkemo/Haara, Stenman och Vuollet som kommer att ha pigga ben, men ändå förberett sig på uppgiften.
Judas
Posts: 4
Joined: 20 Oct 2011, 23:00

Re: Final 1: Skellefteå AIK-Rögle BK 20/4

Post by Judas »

Finns 4st sittplatsbiljetter över till inköpspris.
Post Reply