Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sportis
Posts: 692
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Sportis »

Gurra i kassen på onsdag?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3072
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Foppas skridskocoach »

Sportis wrote: 08 Apr 2024, 21:47 Gurra i kassen på onsdag?
Tror inte det.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3072
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Foppas skridskocoach »

Granberg gör det för övrigt jävulskt bra på det avgörande målet
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nr86
Posts: 5364
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by nr86 »

Tyckte att Ogge växte mot slutet av 3e perioden och gud vad skön vinst så klart. Helt rätt spelare som får avgöra.
gestur
Posts: 114
Joined: 27 Jun 2011, 22:46

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by gestur »

Det Pudas gör betyder baske mig mer än segern.
Randyandy
Posts: 89
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Randyandy »

Onödigt spännande som vanligt men det är väl så det ska vara antar jag.
Tråkigt att det ska bli skador på nyckelspelare hela tiden, helt sinnes. Hoppas Pär är tillbaka nästa match.

Heikkinen verkar vara allmänt hatad här på forumet och jag fattar inte det. Tycker han är grym på att förstöra frölundas anfall och vända spelet i mittzon till ofta farliga lägen. Gör en del poäng med, så vad är grejen?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3072
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Foppas skridskocoach »

gestur wrote: 08 Apr 2024, 21:54 Det Pudas gör betyder baske mig mer än segern.
Mer än segern kan diskuteras, men visst är han ett jävla kaptensämne!
Tigerränderna går aldrig ur.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Empress »

Så studion spekulerar AJ säger ”den är av”.
Eller sa han ”jag går av”

Men fy fan det såg illa ut.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3072
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Foppas skridskocoach »

Sjukt att vi har vunnit 6/6 med tanke på skadeproblematiken.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
TigerShark
Posts: 3918
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by TigerShark »

Matcherna mot Frölunda har vi gjort 7 mål med 6 olika målskyttar, skönt att det är många som är med och bidrar.

Får se nu hur det ska gå i Göteborg, men vi har varit bekväma i bortaspelet senaste månaderna.

Spännande att se ifall Linus ska vila också.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Os72 »

Empress wrote: 08 Apr 2024, 21:58 Så studion spekulerar AJ säger ”den är av”.
Eller sa han ”jag går av”

Men fy fan det såg illa ut.
”Jag går av” känns nog mer rimligt. Att han skulle veta att något är brutet känns lite långsökt. Hoppas jag…
User avatar
nr86
Posts: 5364
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by nr86 »

Randyandy wrote: 08 Apr 2024, 21:55 Onödigt spännande som vanligt men det är väl så det ska vara antar jag.
Tråkigt att det ska bli skador på nyckelspelare hela tiden, helt sinnes. Hoppas Pär är tillbaka nästa match.

Heikkinen verkar vara allmänt hatad här på forumet och jag fattar inte det. Tycker han är grym på att förstöra frölundas anfall och vända spelet i mittzon till ofta farliga lägen. Gör en del poäng med, så vad är grejen?
Var får du det ifrån? Jag tycker inte han varit bespottad här i alla fall. Hugg gör en av sina bästa matcher. Bäst när det gäller. Ogge växer med uppgiften. Bortahockey nu i 2 matcher. All press på Frölunda.
gestur
Posts: 114
Joined: 27 Jun 2011, 22:46

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by gestur »

Foppas skridskocoach wrote: 08 Apr 2024, 21:56
gestur wrote: 08 Apr 2024, 21:54 Det Pudas gör betyder baske mig mer än segern.
Mer än segern kan diskuteras, men visst är han ett jävla kaptensämne!
Menar att det är större än segern och älskar att hockeyn betyder så mycket mer än pengar. Långsiktigt mycket viktigare än en enskild seger
cleo
Posts: 722
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by cleo »

AIK verkar inte kunna förlora i förlängning. Det måste bygga ett oerhört självförtroende att ha fyra raka öt vinster.
Randyandy
Posts: 89
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Randyandy »

nr86 wrote: 08 Apr 2024, 22:14
Randyandy wrote: 08 Apr 2024, 21:55 Onödigt spännande som vanligt men det är väl så det ska vara antar jag.
Tråkigt att det ska bli skador på nyckelspelare hela tiden, helt sinnes. Hoppas Pär är tillbaka nästa match.

Heikkinen verkar vara allmänt hatad här på forumet och jag fattar inte det. Tycker han är grym på att förstöra frölundas anfall och vända spelet i mittzon till ofta farliga lägen. Gör en del poäng med, så vad är grejen?
Var får du det ifrån? Jag tycker inte han varit bespottad här i alla fall. Hugg gör en av sina bästa matcher. Bäst när det gäller. Ogge växer med uppgiften. Bortahockey nu i 2 matcher. All press på Frölunda.
Sök på Heikkinen i rutan...
Kan nog vara så att det är lite samma personer som hatar hela tiden men inte direkt någon som säger emot heller.
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by lill-akka »

Heikkinen har sett lite klen ut tidigare, men nu spelarr han som en folkilsken terrier.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Frantisek Pospisil »

Folk härinne har ju inte speciellt mycket tålamod. Enligt många härinne ska Heikinen gå in och dominera redan första året i SHL.
Tycker killen gjort bra med sina förutsättningar under hela säsongen.
En annan som fått spott och spe är Olsson som bevisat under Pudas frånvaro att han klarar spelet. Killen är inget spelgeni, men är han bara i vägen för skott och orkar rensa framför kassen är jag nöjd.
44 har tyvärr spelat till sig en NHLplats. Skit också!
dovienya
Posts: 2223
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by dovienya »

Spontanbeslut att åka upp till ladan idag. Rätt bra känsla i hallen :D

Pudas kommer in och hjälper igång hela hallen, grymt snyggt, men bra jobbat som fan av klacken idag (tycker iaf jag). Okomplicerade och klassiska ramsor gjorde att ovane jag också kunde hänga med! Tack för det ;)

Skönt att de började blåsa utvisningar till slut, även om utvisningen som Stenman fick med sig var ganska tveksam. Utan utvisningarna så hade vi haft tre korsband borta samt en extra hjärnskakning. Borde varit en femma på "men det är svårt att träffa rätt i tacklingar och ibland tar den i huvudet"/Sanny (tacklingen på Zeb), och borde nog varit en femma på bentacklingen på Max också. Med tanke på vad de tog för sedan så är det nog rätt svårt att veta var gränsen går som spelare.

Helvetiskt skönt att åka två timmar hem från matchen :D
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by PackSwede »

Tillbaka i dom södra förorterna efter en skön resa, kan inte få nog av reprisen på hur Granberg bara sätter stopp så att den avgörande chansen skapas, tamejfan hockeypoesi där!

Sedan Pudas inhopp som hejaklacksledare, hur vackert som helst, till och med på Gubbstå (och sittplats!) var det livat och sång!
User avatar
TigerShark
Posts: 3918
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by TigerShark »

dovienya wrote:Skönt att de började blåsa utvisningar till slut, även om utvisningen som Stenman fick med sig var ganska tveksam.
Håller inte med, klubban är ju definitivt på handskarna och Stenman hade ju chans på friläge om det inte varit för den.

Utvisningen på ON är den enda i matchen som jag tyckte var lite tuff att ta i slutspel.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

dovienya
Posts: 2223
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by dovienya »

Jag såg bara på den reprisen man fick se på plats; håller dock med om att ONs utvisning var jättekonstig, men antar att de klippte innan man fick se själva händelsen?
User avatar
ossian
Posts: 3680
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by ossian »

Gillar anda Roger Ronnberg litegrann, en profil som ofta ar ganska rolig. Roligaste ar det dock nar han blir knallrod i fejjan efter ett AIK mal! Gillar folk med passion for sporten och det har han verkligen.
User avatar
nr86
Posts: 5364
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by nr86 »

Jag är nästan inne på att det är utvisningarna vi får med oss som sänkte oss igår. Vårt pp var så dåligt att matchen vände helt. Undrar om vi inte vunnit under full tid om domarna aldrig gav oss ett pp? Så här i efterhand tror jag det. Bara be till hockeygudarna att Johnsson inte brutit något och att han kan spela på sprutor om det kniper. Blir riktigt orolig om Pär inte är med på onsdag. Då blir han nog borta länge…
king_louie
Posts: 592
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by king_louie »

Vill bara plussa för en som jag har klagat en hel del på förut nämligen Robertsson, tycker han har växt spelmässigt, skulle bara se till att hamna oftare i skottlägen så han får utnyttja sitt grymma skott.

Och när jag ändå håller på - har klagat även på Stenman men måste försvara honom i det här fallet när han ställer till det med slarv och mål i baken, det kan inte vara lätt att hoppa in och spela några minuter här och där varannan match. I övrigt har han gjort det helt okej.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by haggloader »

Jag var ute och cyklade rejält då det gällde Pudas skada...

Om handleden är bruten med enorm smärta borde man känna det och gå direkt ut och få vård av sjukvården, Karin mm.

Av tv-bilderna satt han sig i båset och fick förmodligen frågan och svarade om han ska bryta matchen. Jag läste det också högre upp i postningen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3072
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Foppas skridskocoach »

Det lät ganska positivt om AJ enl Sportbladets rapportering.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote: 09 Apr 2024, 09:31 Det lät ganska positivt om AJ enl Sportbladets rapportering.
Det här? Skulle han nog säga i slutspelet även om huvudet var av på mitten.

Andreas Johnson var inte tillgänglig för intervjuer efter matchen, men Sportbladet fick syn på honom när han lämnade arenan och hann ställa en fråga om statusen.

Då var han vid gott mod.

– Det känns bra, svarade han.

Apropå ovan nämnda spekulationer svarade han med ett leende:

– Har ni blivit läppläsare nu?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by GroovyEd »

Visst stoppade Karin in handen uppe vid halsen för att känna på axel/nyckelben?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3072
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by Foppas skridskocoach »

Trollet wrote: 09 Apr 2024, 10:00
Foppas skridskocoach wrote: 09 Apr 2024, 09:31 Det lät ganska positivt om AJ enl Sportbladets rapportering.
Det här? Skulle han nog säga i slutspelet även om huvudet var av på mitten.

Andreas Johnson var inte tillgänglig för intervjuer efter matchen, men Sportbladet fick syn på honom när han lämnade arenan och hann ställa en fråga om statusen.

Då var han vid gott mod.

– Det känns bra, svarade han.

Apropå ovan nämnda spekulationer svarade han med ett leende:

– Har ni blivit läppläsare nu?
Allt är relativt. Med mina amatörmässiga vårdkunskaper så skulle jag säga att han förmodligen hade varit på sjukhus vid det laget om något varit brutet, så jag tänker att det finns relativt goda chanser att han snart är tillbaka.

Spekulation givetvis.
Tigerränderna går aldrig ur.
sikt
Posts: 52
Joined: 16 Jun 2011, 22:44

Re: Semi 2:7 AIK-Frölunda 8/4

Post by sikt »

Finns det nån bild på tifot (svårt att se när man är på stå)
Borde filmas och läggas upp på mediakuben
Post Reply