Slutspel 2024

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Slutspel 2024

Post by Chippen »

krysset wrote: 25 Apr 2024, 09:27 Sedan är det inte relevant att jämföra biljettpriset mellan olika klubbar. Beror mycket på vilka omkostnader lagen har. Om vi kollar resekostnader så slår det olika.
Oki, så i en matchserie mellan Skellefteå-Rögle, så har Skellefteå så fruktansvärt mycket dyrare resor på samma sträcka som Rögle transporterar sig? Eller tycker du det blir relevant att räkna in hela säsongens resekostnader i något som du inte tycker är relevant?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
John
Posts: 259
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Slutspel 2024

Post by John »

Att jämföra intäkter (biljettpriser) och utgifter (resekostnader) är väl ytterst relevant.
krysset
Posts: 2007
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Slutspel 2024

Post by krysset »

Om man jämför exempelvis Örebros resekostnader med våra och Luleå så skiljer det en hel del. CHLresorna knappast billigt.
Jag försvarar inte biljettpriserna men allt handlar om att få in pengar. Vi har säkerligen en massa som ska avlönas i hela organisationen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3081
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2024

Post by Foppas skridskocoach »

Själv brukar jag se det som att en krona inbetald till föreningens kassa är en krona jag investerar i min egen framtid (då AIK är typ det viktigaste i livet frånsett den direkta familjen).

Med det sagt har jag full respekt för att folk tycker att det är tråkigt att priserna går upp, i synnerhet de som har små marginaler i sin egen ekonomi (eller flera barn som alla jättegärna vill följa med på matcherna).
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3691
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Slutspel 2024

Post by ossian »

https://www.sportbibeln.se/hockey/hakan ... 6oxp3gatj6

Lyfter den har fragan. Haller med till 100%.

Matcherna mot Frolunda var otroligt underhallande med tva lag som anfaller och forsoker vinna genom eget bra spel. Det ar val vi och Frolunda som bjuder publiken pa nagonting, aven om vi spelat mer taktiskt i finalen. Jag tror publiken, media, fansen, vill se serier som den mot Frolunda. Inte Vaxkop, Fulea etc som spelar oerhort defensivt och trakigt, 0-0 dyrkare. Nagot att fundera pa
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspel 2024

Post by Special Brew »

ossian wrote: 26 Apr 2024, 13:01 https://www.sportbibeln.se/hockey/hakan ... 6oxp3gatj6

Lyfter den har fragan. Haller med till 100%.

Matcherna mot Frolunda var otroligt underhallande med tva lag som anfaller och forsoker vinna genom eget bra spel. Det ar val vi och Frolunda som bjuder publiken pa nagonting, aven om vi spelat mer taktiskt i finalen. Jag tror publiken, media, fansen, vill se serier som den mot Frolunda. Inte Vaxkop, Fulea etc som spelar oerhort defensivt och trakigt, 0-0 dyrkare. Nagot att fundera pa
Inte ofta man håller med Loob. Men här har han 100% rätt.
lobo
Posts: 1579
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Slutspel 2024

Post by lobo »

Special Brew wrote:
ossian wrote: 26 Apr 2024, 13:01 https://www.sportbibeln.se/hockey/hakan ... 6oxp3gatj6

Lyfter den har fragan. Haller med till 100%.

Matcherna mot Frolunda var otroligt underhallande med tva lag som anfaller och forsoker vinna genom eget bra spel. Det ar val vi och Frolunda som bjuder publiken pa nagonting, aven om vi spelat mer taktiskt i finalen. Jag tror publiken, media, fansen, vill se serier som den mot Frolunda. Inte Vaxkop, Fulea etc som spelar oerhort defensivt och trakigt, 0-0 dyrkare. Nagot att fundera pa
Inte ofta man håller med Loob. Men här har han 100% rätt.
"diskussionen" i media blir också (rätt naturligt) vriden åt det rådande läget så att säga. det är lätt att höra och tro att "alla" är eniga i att slutspel ska vara mer krig, vi vill se kamp, vi vill ha tuffa matcher.

Men då ska man komma ihåg att folk inte sett ett viktigt slutspel där allt står på sin spets, och där skicklighet, mer mål, och avanserat spel kommer fram på högsta möjliga nivå

Kan ju vara så att det är det folk vill ha, om dom bara hade sett det nån gång

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3691
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Slutspel 2024

Post by ossian »

Matchserien mot Frolunda hade bade kamp och offensivt spel
Randyandy
Posts: 91
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Slutspel 2024

Post by Randyandy »

Det är väl förståeligt att domarna blir allt mer rädda att påverka resultatet ju mer avgörande det blir. Ger man ett i efterhand felaktigt matchstraff i nån match i november - ja det var ju tråkigt, men nu vänder vi blad. Lite annat nu.
Men de fattar inte att de påverkar så mycket mer genom att tillåta ständigt fler överträdelser allt eftersom.
Nu är det ju för sent att börja fundera på det men det måste nog komma ett tydligt direktiv uppifrån att vi vill inte ha det på det här viset med en ny regelbok när det blir slutspel.
Känns som att det här inte är något som förekommer i andra ligor i samma omfattning.
Så det är nog troligt att det är sanktionerat uppifrån. Blir ju jämnare serier och fler matcher för TV4 förmodligen....
User avatar
tazman
Posts: 2050
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Slutspel 2024

Post by tazman »

"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Slutspel 2024

Post by päran »

Jag har länge varit sjukskriven pga av hjärtproblem, men är klart bättre efter en operation. Jag kände att 40 mil på en vardagsmatch skulle bli tungt. Men jag har stått på västra stå sen 1976 och har aldrig haft chansen till en möjlighet att ta hela skiten på hemmaplan. Så... Om någon får förhinder nu på måndag skulle jag bli överlycklig om jag fick köpa den biljetten.

Biljett köpes!

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk

Frantisek Pospisil
Posts: 1423
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Slutspel 2024

Post by Frantisek Pospisil »

Dags omvärdera Olsson.
User avatar
TigerShark
Posts: 3927
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Slutspel 2024

Post by TigerShark »

Köper gärna biljett till match 5 om det skulle finnas eller någon får förhinder.
jowa
Posts: 472
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Slutspel 2024

Post by jowa »

päran wrote:Jag har länge varit sjukskriven pga av hjärtproblem, men är klart bättre efter en operation. Jag kände att 40 mil på en vardagsmatch skulle bli tungt. Men jag har stått på västra stå sen 1976 och har aldrig haft chansen till en möjlighet att ta hela skiten på hemmaplan. Så... Om någon får förhinder nu på måndag skulle jag bli överlycklig om jag fick köpa den biljetten.

Biljett köpes!

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Hoppas verkligen du får tag på en biljett, det är du värd!

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Slutspel 2024

Post by päran »

jowa wrote:
päran wrote:Jag har länge varit sjukskriven pga av hjärtproblem, men är klart bättre efter en operation. Jag kände att 40 mil på en vardagsmatch skulle bli tungt. Men jag har stått på västra stå sen 1976 och har aldrig haft chansen till en möjlighet att ta hela skiten på hemmaplan. Så... Om någon får förhinder nu på måndag skulle jag bli överlycklig om jag fick köpa den biljetten.

Biljett köpes!

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Hoppas verkligen du får tag på en biljett, det är du värd!

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Tack för det. Det värmer. ImageImageImage Hade två söner nere i Ängelholm och önskar att jag hade följt med ner. Nu hoppas jag att jag kan hänga med dem på måndag.

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk

päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Slutspel 2024

Post by päran »

Biljett fixad. Ses på ladan!

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk

shaquille
Posts: 1981
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Slutspel 2024

Post by shaquille »

päran wrote: 28 Apr 2024, 17:46 Biljett fixad. Ses på ladan!

Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
Grattis :) själv söker man med ljus å lyckta än.
cleo
Posts: 725
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Slutspel 2024

Post by cleo »

Nu får man bara hoppas att alla som har företagsbiljetter dyker upp så att det inte är några tomma stolar i hallen. Då vore det skandal.
Anti Allo
Posts: 648
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Slutspel 2024

Post by Anti Allo »

Post Reply