Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Post by Empress »

Fre/Sön kvart 1 och 2 på hemmaplan. Lite retrovibbar från den allsvenska tiden.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Post by Sportis »

TigerShark wrote: 12 Mar 2024, 21:27
Special Brew wrote:Örebro till play-in
Kommer möta Luleå, Örebro har vunnit samtliga 4 matcher under grundserien. Hoppas dom tar Luleå.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Och andra sidan kan luleå jävlas med Växjö. Örebro är värdelösa och kommer ryka snabbt om de skulle mötas.
User avatar
TigerShark
Posts: 3906
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Post by TigerShark »

Sportis wrote:
TigerShark wrote: 12 Mar 2024, 21:27
Special Brew wrote:Örebro till play-in
Kommer möta Luleå, Örebro har vunnit samtliga 4 matcher under grundserien. Hoppas dom tar Luleå.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Och andra sidan kan luleå jävlas med Växjö. Örebro är värdelösa och kommer ryka snabbt om de skulle mötas.
Jaa kanske det men det är roligt om norrbottningarna åker ut i play-in.

Örebro har ju ett bättre lag på pappret än vad dom presterat under säsong. Allt kan hända i ett slutspel, senast fbk tog guld så hamnade ju dom 6a i serien. Tror dock absolut inte att Örebro tar guld, det skulle vara den största överraskningen i svensk hockey på jävligt länge.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Post by Empress »

Som grädde på moset. FBK och Lakers klara för CHL.
Vinner nått av dom lagen sm så antar jag AIK får en plats. (eller lök på laxen)
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Post by krysset »

Att AIK nog haft i tankarna att ev få möta Linköping kan ha spelat in på presentationen.
lappri
Posts: 517
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Post by lappri »

Såklart så vill man alltid vinna. Men denna match medförde 0 frustration personligen såhär i efterhand, där och då i matchen blir man såklart frustrerad. Tycker dock det är klockrent att få LHC i kvarten. Statistiskt så har vi väl skickat dom alla gånger? Förstår verkligen inte vissa som antyder att denna match ska ha nån typ av påverkan på laget senare mitt i slutspelet? Finns inte en spelare i laget som kommer minnas denna match när pucken släpps nästa fredag. Synd på andraplatsen, men nu är det ny ruta och guldet som gäller och då ska vi kunna slå alla lag.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Frölunda- AIK 12/3 kl 1900

Post by king_louie »

Plattmatch som Frölunda vinner utan att behöva spela speciellt bra. Bara att glömma.

Det jag tycker är oroande är att vi fortfarande inte har hittat rätt kemi i kedjorna.
Den enda riktigt fungerande med Lirre, Max och Sampa är splittad. Obegripligt för mig.
Lirre som ytter med Pär och Sikura tycker jag inte jackar i alls, inte heller JJ-kedjan med Max och Sampa, och 4e med Zeb, Lukas och Dzierkals blir för svag.
Den enda som funkar hyfsat är Ogge, Hugg, Heikkinen men där är Heikkinen det svaga kortet, kanske AJ kan gå in där?

Så jag hoppas på lite omstuvning till K1.
Post Reply