Finemang, viktigt att AJ är påväg tillbaka. Vi behöver bredden samt spetsen i kedjorna. Håller vi tummarna att han går in direkt mellan brosan och Sikura på fredag.
Skador
Moderator: Styrelsen
Re: Skador
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
-
Tycker det gått bra utan AJ. Inte alls den "tunga på vågenspelare" jag förväntade mig. Gillar inte heller svartblicken han får efter en propp. Finns många onödiga utvisningar att vänta i ett slutspel från den grabben, utöver då alla underliga vi får i vanliga fall.
-
Domarna lär som vanligt lägga ordinarie regelbok åt sidan i slutspelet och ta fram den hemliga slutspelsregelboken som de förvarat väl inlåst i kassavalvet hela säsongen.
Så det blir knappast några onödiga utvisningar och nog behövs AJ på isen även om han inte direkt briljerat hittills.
Men bara 4 dagar till K1, röd tröja och 15 min träning gör att jag tvivlar på att han är redo tills dess.
Så det blir knappast några onödiga utvisningar och nog behövs AJ på isen även om han inte direkt briljerat hittills.
Men bara 4 dagar till K1, röd tröja och 15 min träning gör att jag tvivlar på att han är redo tills dess.
Hoppas verkligen AJ kan vara tillbaka så snart som möjligt. Jag hör då till dem som anser att han kanske är en av de viktigaste spelarna när det vankas slutspel. Bara när han anslöt i höstas höjde sig laget flera snäpp. Tror inte det var någon slump att målen då började trilla in.
AJ i vanlig tröja igen
Hoppas han följer med ner till Linköping. Tror bara hans blotta närvaro bidrar positivt på laget. Hans inställning gillar jag mycket.
Hoppas han följer med ner till Linköping. Tror bara hans blotta närvaro bidrar positivt på laget. Hans inställning gillar jag mycket.
Gissningsvis så tar över Stenmans plats som trettonde-forward och matchas in successivt under kommande matcher.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Vad säger ryktet om Forsfjäll?
Lindholm lär bara ha varit en smäll? (Även om han kan tänkas behöva vila några dagar).
Lindholm lär bara ha varit en smäll? (Även om han kan tänkas behöva vila några dagar).
Bara en smäll? Bara och bara ….. såg inte bra ut efteråt tycker jag. Tror det blev hjärnskakning och då blir det hjärntrappan. Tillbaka i en eventuell 6 e match gissar jag.
Jag vet, men menar snarare att det liksom inte är en muskelskada och lång rehab på det sättet (även om hjärnskakning förstås kan leda till lång frånvaro också).
Jag tänker också hjärnskakning på Pär och tänker tillbaka till eventuell semifinal. Vilket till och med jag börjar hoppas på nu.
Vore intressant att veta om Forsfjäll är veckor bort eller om han är nära.
AJ lär spela inom kort.
Pudas tidigast i ev. final men sannolikt inte mer den här säsongen. Han har jag räknat bort.
Lindvall borde vara tillgänglig snart igen, kanske till en ev. semifinal.
Vore intressant att veta om Forsfjäll är veckor bort eller om han är nära.
AJ lär spela inom kort.
Pudas tidigast i ev. final men sannolikt inte mer den här säsongen. Han har jag räknat bort.
Lindvall borde vara tillgänglig snart igen, kanske till en ev. semifinal.
- TigerShark
Helt rätt. Vet inte var jag fick det ifrån.TigerShark wrote: ↑27 Mar 2024, 11:52Hellnemo var reserv igår.
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Optimala hade varit att vila Söderström men vet inte om man vågar det?GroovyEd wrote: ↑27 Mar 2024, 13:44Helt rätt. Vet inte var jag fick det ifrån.TigerShark wrote: ↑27 Mar 2024, 11:52Hellnemo var reserv igår.
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Ja frågan om han mest gled omkring eller kunde skjuta också. Bästa fall gissar jag i spel slutet av semin.
Såg att även Måns var tillbaka, var PL med på is?
-
Måns i vanlig tröja, Pär i röd, och Pudas åkte bara omkring lite vid sidan av. Tror jag.
-
Bra Pudas håller igång benen. Nyckelbensbrott gör ju ont bara man tuggar på Ahlgrens bilar.
AJ tränade idag till synes utan besvär enligt Rasmus Kågström.
Körde dock enbart själv och klev av när resten av laget gick på.
Körde dock enbart själv och klev av när resten av laget gick på.
Då räknar vi med att Pär L går med Sikura och Johnson imorgon.
Angångne AJ, Axeln gick ur led men hoppade tillbaka igen, enligt Sportbladets uppgifter.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... olunda-shl
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... olunda-shl
Otroligt skönt! Befarade det värsta där ett tag. Hoppas att han inte stressar tillbaka innan det är helt ok nu bara. Inte för att aik brukar göra sånt men ändå. Nojig för nya och nygamla skador kommer man vara fram tills dess att slutspelet är över.
Är det någon som vet vad det var för skada som Lukas Vesterlund åkte på?