Timrå-AIK 2/3 kl 1800
Moderator: Styrelsen
- Special Brew
Re: Timrå-AIK 2/3 kl 1800
Sjukt uselt
- TigerShark
Herrejävlagud. Vi hade ju riktigt bra spel ett tag sen går det så här?
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Fan att vi hela tiden ska spela fast oss i egen zon i 2a perioden bara för att vi inte kan spela enkelt när pucken ska ut!
Vore bra om vi hade backar som kunde skyffla bort motståndarna framför mål.
Ostrukturerat och odisciplinerat
Tack och lov för snabb replik
Jösses rock n roll lördag
Det vänder fort....
Från glädje till hvete.
Bara att vända.
Från glädje till hvete.
Bara att vända.
Satan så passiva vi blir efter ledningsmålet av Oscar. Då går det så här.
Två riktigt dåliga ingripanden av Lirre framför egna målet gör att vi släpper in två mål.
Nu kvitterade vi rätt fort, men just nu tycker jag fan Timrå är bättre.
Två riktigt dåliga ingripanden av Lirre framför egna målet gör att vi släpper in två mål.
Nu kvitterade vi rätt fort, men just nu tycker jag fan Timrå är bättre.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Härligt att Granberg fortsätter att ösa in mål. 

- Dwight_Shrute
Eftersom man inte får kritisera vissa spelare så kan man inte säga att någon gör något större fel vid kvitteringsmålet. Att en viss back åker en meningslös mongocirkel mot väster tekningscirkel istället för att rensa framför mål kan man alltså inte kommentera, något han ofta gör, för övrigt.. Han har en ganska bra speluppfattning emellanåt, men positionsspelet och skridskoåkningen är sämre än Emil Ekblads när det begav sig. LL ser lite slapp ut mot målskytten, men jävligt svårt att komma över vissa spelares konstanta juniormisstag som sätter oss i skiten i superviktiga lägen i matcherna..
Last edited by Dwight_Shrute on 02 Mar 2024, 19:17, edited 1 time in total.
- Dwight_Shrute
Överlag så var vi ganska slappa från starten av andra. Misstänker att det givits order om att "ta det lugnt, släpp upp dom lite och kör på spelvändningar"...ett spel vi inte behärskat på vad - tio säsonger? - och ändå fortsätter tränare efter tränare att hålla på med samma sak.
Fram till 2-1 målet gör vi ju en riktigt bra andra.
Känns lite oroväckande att vi inte hittat "vårt" spel ännu. De är dax rör slutspel om 3 veckor.Dwight_Shrute wrote: ↑02 Mar 2024, 19:20 Överlag så var vi ganska slappa från starten av andra. Misstänker att det givits order om att "ta det lugnt, släpp upp dom lite och kör på spelvändningar"...ett spel vi inte behärskat på vad - tio säsonger? - och ändå fortsätter tränare efter tränare att hålla på med samma sak.
Svårt se oss ta in 5p på Lakers om vi torskar och dom vinner ikväll
Ganska trivsam kommentator måste jag säga, för övrigt. Känner inte igen honom sedan tidigare, är kanske inte så uppmärksam på sånt iofs....
Väldigt många mål vi släpper in precis framför Gurra. Det är vår akilleshäl.
Adam Johansson heter han. Har hockeypuls och är reporter på expressen. Tycker också han är bra. Hyllar vår verksamhet 
Tycker vi har det mesta av spelet så om hockey gudarna är med oss borde vi ta detta.
Tycker vi har det mesta av spelet så om hockey gudarna är med oss borde vi ta detta.
Man är livrädd när #58 har pucken i egen zon och ska göra uppspel. Kan hända vadsomhelst.
Men vad i hela fan gör spelarna!? Tittar på varann och tvekar... det är ju fan livsfarligt.
- TigerShark
Bara en utvisning i matchen än så länge och den fick vi med oss. Avgör Timrå med ett pp-mål?
Fattar inte varför vi blir såhär kolossalt skakiga i defensiven. Robban snackar om hur vi måste bli mer noggranna att ej tappa puck i viktiga lägen offensivt. Vi har ju inte ens defensiv att gå till offensiven ifrån.