Luleå-AIK 27/2 kl 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Luleå-AIK 27/2 kl 19:00

Post by lobo »

Återigen, det är inte specifikt badrumsvågen vi saknar, det är Jimmie mentalitet. Skalle. Ogge har den, kanske Per.
Men Hugg, JJ, Sikura, AJ (hoppas fortfarande) direkt svaga i djävlaranamma. Liret prioriteras och får ej utrymme i såna här matcher.
Lirre, Max, Sandberg duger. 40, 33, 19 inte mycket, varken kilo eller bryta fram i trafik

Av alla är det framförallt Hugg, JJ och Driezkarls som måste hitta en nivå att tävla i slutspelet, Sikura är en snajdare. AJ tror jag hittar det i tid

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Luleå-AIK 27/2 kl 19:00

Post by GroovyEd »

gestur wrote: 28 Feb 2024, 08:51 Dålig första men sen tycker jag att vi egentligen är bättre. Istället för att såga vill jag hylla. Tycker att JJ är vansinnigt bra. Vår mest kreativa spelare och allt bättre i tuffa matcher.
Tänkte också på det igår. Syntes mycket mer än vanligt i såna här täta matcher.
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: Luleå-AIK 27/2 kl 19:00

Post by Håkan »

lobo wrote: 28 Feb 2024, 10:54 Återigen, det är inte specifikt badrumsvågen vi saknar, det är Jimmie mentalitet. Skalle. Ogge har den, kanske Per.
Men Hugg, JJ, Sikura, AJ (hoppas fortfarande) direkt svaga i djävlaranamma. Liret prioriteras och får ej utrymme i såna här matcher.
Lirre, Max, Sandberg duger. 40, 33, 19 inte mycket, varken kilo eller bryta fram i trafik

Av alla är det framförallt Hugg, JJ och Driezkarls som måste hitta en nivå att tävla i slutspelet, Sikura är en snajdare. AJ tror jag hittar det i tid

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Vi får inte facit förrän efter säsongen. Tror AIK lärt sig mycket under de senaste åren. I år har skador, JVM, avstängningar o CHL tagit kraft. Kanske även Möllers situation gett insikt om risker med att tömma sig i grundserien. Gräva djupt o till på köpet dra på sig ett favoritskap passar nog illa i år. Andra år kanske det fungerar bättre.
Enda orosmolnet jag funderar över är om Växjö o andra lag jobbar med högre bonusar. Kanske lägre grundlöner men slutspel med mycket pengar i potten. Vi får inte vara naiva o tro alla känner lika starkt för klubbmärket som vi här inne.
nordan
Post Reply