AIK-IKO 24/2 18.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: AIK-IKO 24/2 18.00

Post by Rollie »

dovienya wrote: 24 Feb 2024, 21:47 Återigen så anser jag det vara viktigt att få igång ASP.. Hans spelstil känns väldigt beroende av självförtroende och att våga bryta mönster. Tryck in honom i PP så att han kan vakna till liv igen. Visst är han junis och kommer ha längre dippar och sannolikt även högre toppar än när han växt in i kroppen, men man behöver få bort den här dippen innan slutspelet, och jag tycker att det rent ärligt känns konstigt att välja ON före ASP i PP, statistiken till trots.
Att få spela PP är trots allt en slags doping. Nåja. Snillet spekulerar vilt.
Han (ASP) kommer inte tillföra mycket i ett tätt slutspel där det mesta är tllåtet, kommer bli uppkäkad i egen zon och tror inte han får logga många minuter eller snarare sekunder per match. Blir svårt att bara komma in och bara spela pp
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: AIK-IKO 24/2 18.00

Post by Empress »

PP är ju lagets minsta problem. Däremot kontrollera egen zon och specifikt området framför Gurra/Linus.

Groko next.
User avatar
ossian
Posts: 3670
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: AIK-IKO 24/2 18.00

Post by ossian »

ASP ar en supertalang och hans tid kommer att komma. Men nu behover vi avsluta serien bra och forsoka vinna serien, det ar skarpt lage. Med tanke pa hur bra vart PP har vart nu sa finns det ingen anledning att vara dar och andra, potentiallt skulle ASP spela istallet for ON men vet inte hur det blir med klubbfattningen dar?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: AIK-IKO 24/2 18.00

Post by Foppas skridskocoach »

ASP är ju dock ganska klart bäste PP-back tillsammans med Pudas. I min bok är det märkligt att man inte försöker spela in honom i god tid innan slutspelet.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: AIK-IKO 24/2 18.00

Post by GroovyEd »

För mig är det mer obegripligt att Salle bara har 5 sekunder per spelad match i powerplay. Lika mycket som Lundberg och 3 sekunder färre än M.Forsfjäll. har väl med klubbfattningen att göra och att ASP och Pudas går före, men ändå.
lappri
Posts: 514
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: AIK-IKO 24/2 18.00

Post by lappri »

Salle gick ju in i PP en vända igår när Pudas satt i utvs.båset. Tyckte de såg riktigt bra ut, lite vad man kan förvänta sig av Salle sett till hur han spelar. Håller med skribenten ovan att det är obegripligt gällande hans tid i PP. Mer eller mindre tokjävla bedrövligt är det att vi inte satt in ASP ännu i PP, han är några matcher försenad in i en PP-formation nu. Skärpning.
Post Reply