Silly Season 24/25
Moderator: Styrelsen
- TigerShark
Re: Silly Season 24/25
Siktar man på att få hit bägge bröderna? Om Carl spelar här så kanske John vill hit också, lite som det var med bröderna Johnson. Han har väl haft det lite tufft i NHL senaste säsongerna.
Carl är ju en bra spelare även om det gått tungt för han i Frölunda sedan återkomsten.
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Carl är ju en bra spelare även om det gått tungt för han i Frölunda sedan återkomsten.
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Är Carl på g hit för att vi ska locka John tycker jag man ska fråga Forssell och Lundqvist vad de riktigt pysslar med.
- Snuskhummern
Svensk rightare som innan tiden i Frölunda gjort mycket mål och poäng, förstår inte vad ni klagar på.
Jo dubbel höftoperation i januari, nån månad rehab kvar fortfarande, och utan kontrakt
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Han gillar dessutom att gå rakt på mål, och håller inte på å fjantar runt i hörnen.Snuskhummern wrote: ↑30 Nov 2024, 04:24 Svensk rightare som innan tiden i Frölunda gjort mycket mål och poäng, förstår inte vad ni klagar på.
De bröderna skulle ju funka
Djuse verkar göra det bra, även Wingerli, förlänger de sina kontrakt.. Båda har utgående kontrakt. LK skadad just nu, men verkar inte ta sig in riktigt..
Djuse verkar göra det bra, även Wingerli, förlänger de sina kontrakt.. Båda har utgående kontrakt. LK skadad just nu, men verkar inte ta sig in riktigt..
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Frödén är en spelare jag gärna sett komma tillbaka. Bra i båda ändarna av isen.
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... per-froden
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... per-froden
Vill nog alla andra klubbar i SHL också.Vi är nog chanslösa där.Men håller helt med dig,drömspelare.
Kanske borde vi lana ut Eriksson och kopa in nagon annan?
Önsketänkande men hoppas det finns en chans att plocka tillbaka Sandberg.
Smart spelare, bra i boxplay och saknad kugge i sin bumperroll i powerplay.
Smart spelare, bra i boxplay och saknad kugge i sin bumperroll i powerplay.
Winning isn't everything, it's the only thing
52 Lundberg, Arvid 1994-09-29 LD L SWE
53 Witkowski, Luke 1990-04-14 LD R CAN
58 Nilsson, Oskar 1991-04-12 LD L SWE
Nu är alla fall Luke inlagd på rosters Swehovkey.
Fast han är väl amerikan, inte CAN?
53 Witkowski, Luke 1990-04-14 LD R CAN
58 Nilsson, Oskar 1991-04-12 LD L SWE
Nu är alla fall Luke inlagd på rosters Swehovkey.
Fast han är väl amerikan, inte CAN?
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... qvxydNDPiA
Detta får fan inte bli verklighet. Kämpa Forre!
Detta får fan inte bli verklighet. Kämpa Forre!
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Hoppas hoppas hoppas att det är förhandlingstaktik. (Men det är det ju såklart inte. Snyft.)
Inte ofta jag känner så starkt inför sillyrykten men nu - fy fan i helvete så jävla ruttet. Linus är på god väg att bli den legend och kulturbärare Martin valde bort att bli. Born and raised i stan och så ska han till jävla HV?
Det MÅSTE ju gå att hitta ett kontrakt han är nöjd med här. Helt jävla sinnessjukt om vi ska släppa såna killar ifrån oss. Och samtidigt värva antiprofiler som Jonathan Davidsson och Markus Eriksson.
Lycka till med att få till bygdens lag-känslan nu.
Det MÅSTE ju gå att hitta ett kontrakt han är nöjd med här. Helt jävla sinnessjukt om vi ska släppa såna killar ifrån oss. Och samtidigt värva antiprofiler som Jonathan Davidsson och Markus Eriksson.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
-
Antiprofiler var ett ord i rättan tid, ja #20 och #71 är verkligen två stolpskott av Forre.
Blir det budgivning om Lirre mot HV lär vi vara lika chanslösa som mot tyskarna i CHL.
Blir det budgivning om Lirre mot HV lär vi vara lika chanslösa som mot tyskarna i CHL.
Problemet är väl oxå att Lirre har Pär, JJ och Oskar ovanför sog hierarkin vad gäller centerplats, för jag har ttterst svårt att se att någon av dem flyttas ut på en kant.
Så han är väl inte nöjd med att vara på sin höjd 3:e center
Så han är väl inte nöjd med att vara på sin höjd 3:e center
-
Lär väl vara en av de sämst betalda centrarna någonsin å AIK tar han för given.
Förstår om han lämnar lika mycket som jag förstod ML.
Förstår om han lämnar lika mycket som jag förstod ML.
Tja, kunde vi släppa PG utan att han ersättare klar så är allt möjligt och där krävdes inte ens stora pengar.Trollet wrote: ↑02 Dec 2024, 16:14 Inte ofta jag känner så starkt inför sillyrykten men nu - fy fan i helvete så jävla ruttet. Linus är på god väg att bli den legend och kulturbärare Martin valde bort att bli. Born and raised i stan och så ska han till jävla HV?
Se vad den manövern kostat oss så här långt.
Inte alls oväntat att Lirre vill röra på sig och testa någonting nytt.
Ser inte att han skulle kunna bli en drivande center i ett lag som vill utmana i toppen. Däremot kan han förhoppningsvis stabiliseras upp ett mentalt svagt HV och sätta en ny standard på träningarna/matcherna.
Ser inte att han skulle kunna bli en drivande center i ett lag som vill utmana i toppen. Däremot kan han förhoppningsvis stabiliseras upp ett mentalt svagt HV och sätta en ny standard på träningarna/matcherna.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Förväntningarna en själv har ligger i linje med att detta ska fan lösas med förlängning hos oss, oavsett vilket, om Lirre nu vill stanna. Är de han själv som vill prova på något nytt bara för omväxlingens skull (?) så är de ju inte mycket som går att göra något åt. Annars, lös de bara Forre.
Skillnad mot fallet PG är att vi faktiskt har 4 centrar och 3 av dem är väldigt dyra.
Första tanken är såklart satan så tråkigt. Men försöker man se nyktert på det så finns det sannolikt inte möjlighet att höja ersättningen ens nära vad hv pyntar, vi bör nog inte heller matcha då.
Linus blir inte yngre heller och att ha en centersida där alla är över 30 bast, dyra, samt lirres ljumskar på det gör att det känns logiskt att inte förköpa sig.
Men hur som helst, trist. Bra spelare !
Första tanken är såklart satan så tråkigt. Men försöker man se nyktert på det så finns det sannolikt inte möjlighet att höja ersättningen ens nära vad hv pyntar, vi bör nog inte heller matcha då.
Linus blir inte yngre heller och att ha en centersida där alla är över 30 bast, dyra, samt lirres ljumskar på det gör att det känns logiskt att inte förköpa sig.
Men hur som helst, trist. Bra spelare !
Förstår inte vad han menar med att han vill testa på ett äventyr, så är ryktet att äventyret är Jönköping? Va är de för äventyr? De blir ju samma ishallar, annat lag. Känns bara unket.
- Snuskhummern
Det är ju på nått sätt fult att säga att man byter klubb för pengarnas skull, men alla vet att så är fallet. Svårt för AIK att konkurrera med ett lag som har 20 millar mer i spelarbudget. Speciellt för en 3/4-center. Otroligt tråkigt hursom.
Exakt . Vi har 3 centrar på kontrakt alla en bit över 200 lakan. Alla på hösten av sina karriärer. Vi kommer aldrig kunna konkurrera om vi ska betala för mycket för spelare som förvisso är bra men hamnar för långt ner i laget.Snuskhummern wrote: ↑02 Dec 2024, 19:55 Det är ju på nått sätt fult att säga att man byter klubb för pengarnas skull, men alla vet att så är fallet. Svårt för AIK att konkurrera med ett lag som har 20 millar mer i spelarbudget. Speciellt för en 3/4-center. Otroligt tråkigt hursom.
Har han sagt det? I vilket fall finns det ju mer än hockeyn som kan locka. En annan större stad t ex. Sen att han med stor sannolikhet kommer att få spela i allsvenskan i så fall är en annan fråga. (Även om det ser mörkt ut förväntar jag mig en AIK-vändning inom kort).
Valdigt underskattad spelare, skulle vara tragiskt om han lamnade
Likt många andra så vill han ju testa på ett äventyr nångång, vilket är fullt förståligt. Det jag inte skulle förstå är om äventyret är HV71 och Jönköping.Os72 wrote: ↑02 Dec 2024, 20:08Har han sagt det? I vilket fall finns det ju mer än hockeyn som kan locka. En annan större stad t ex. Sen att han med stor sannolikhet kommer att få spela i allsvenskan i så fall är en annan fråga. (Även om det ser mörkt ut förväntar jag mig en AIK-vändning inom kort).
Kopierat från artikeln i Norran här nedan.
”Men finns det en möjlighet att du lämnar Skellefteå?
– Jag älskar att spela i Skellefteå, det finns inget bättre. Men någon gång vill jag prova på något annat, göra ett äventyr. Om det blir nu eller längre fram, det får vi se.”