Tokbusk1 wrote: ↑08 Jun 2024, 10:24
Jösses. Håll politiken utanför det här forumet. För alla som tvekar angående vad Ryssland pysslar med. Passa på att se "När våren kom till Butja" och ta en funderare på framtiden. Är du för eller emot?
Det känns ju som att Vuollet måste få en ordentlig chans på hösten. Vi kan behålla en slant i reserv utifall att det inte funkar, men vi behöver inte tokfylla på med forwards. En till innan säsongsstart tänker jag.
Man kunde ju önska att de 2 som är kvar att fylla truppen kommer ganska tidigt. Full träning direkt å inte som Sikure åka omkring som en flatabbar i 3 månader å se hängig ut.
Randyandy wrote: ↑08 Jun 2024, 18:32
Svårt att veta exakt när han skrev på nytt kontrakt, kanske i oktober, men det är hur som helst någon annans problem.
Exakt, han skrev ju bara för en säsong och den genomförde han med bravur...nu har han gjort ett val där han aldrig mer kommer att få beträda svensk hoockeymark igen. Thats it
Hade han skrivit på i oktober hade man väl avtackat honom tidigt? Nu blev han siste forward ut, t o m efter Sandberg. Klart AIK hade förhoppningar om att få behålla honom.
Marcus Eriksson är ju lite av samma spelartyp (dock inte lika skridskostark förstås), så jag tycker inte att Forre ska jaga en ny Sikura. Bättre att tänka oöm målskytt; PG, fast forward; eller plocka upp en kille till från Hockeyallsvenskan. Eller möjligen fundera på en jänkare med tidigare erfarenhet från SHL. Det finns väl några ex-leksingar lediga t ex? Men annars är det väl bara att sitta still i båten. En back och en forward kan man ju värva efter camperna om det kniper.
Ultron wrote: ↑08 Jun 2024, 20:34
Hade han skrivit på i oktober hade man väl avtackat honom tidigt? Nu blev han siste forward ut, t o m efter Sandberg. Klart AIK hade förhoppningar om att få behålla honom.
Marcus Eriksson är ju lite av samma spelartyp (dock inte lika skridskostark förstås), så jag tycker inte att Forre ska jaga en ny Sikura. Bättre att tänka oöm målskytt; PG, fast forward; eller plocka upp en kille till från Hockeyallsvenskan. Eller möjligen fundera på en jänkare med tidigare erfarenhet från SHL. Det finns väl några ex-leksingar lediga t ex? Men annars är det väl bara att sitta still i båten. En back och en forward kan man ju värva efter camperna om det kniper.
Han skrev inte på förrän nu i juni. Så sent som för en dryg vecka sedan hade han ett kontraktsförslag från AIK.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet wrote: ↑09 Jun 2024, 21:16
Han skrev inte på förrän nu i juni. Så sent som för en dryg vecka sedan hade han ett kontraktsförslag från AIK.
Har han Thomas Sjögren eller någon annan ljusskygg agent? Med en bra sommar så hade Dylan kunnat göra 60 pinnar med Johssons hjälp och sen landa ett toppjobb i Schweiz. Schweiz är ju ockspå ett land kanadicker kan spela en tio år bygga upp en förmögenhet, istället så väljer han att skriva på ett kontrakt med en Rysk skitklubb där han kommer få sparken om han inleder som han gjorde här.
Trollet wrote: ↑09 Jun 2024, 21:16
Har han Thomas Sjögren eller någon annan ljusskygg agent? Med en bra sommar så hade Dylan kunnat göra 60 pinnar med Johssons hjälp och sen landa ett toppjobb i Schweiz. Schweiz är ju ockspå ett land kanadicker kan spela en tio år bygga upp en förmögenhet, istället så väljer han att skriva på ett kontrakt med en Rysk skitklubb där han kommer få sparken om han inleder som han gjorde här.
Delar din analys fullt ut. Jag köper att han vill tjäna pengar och att han inte anser sig kunna göra det i Sverige/Skellefteå men han borde kunnat tjäna pengar utan att behöva sälja sin själ och bo i ett jävla skitland och spela för en skitklubb. Gör han en dålig säsong där är dessutom hans framtida möjligheter till försörjning mer begränsade nu. Även om han kan leva vidare utan själ.
Inte bara vi ska m tappar till khl. Lite skönt om strålkastarljuset riktas mot fler håll. Frölunda supportrar har ropat rätt högt på oss kring Agostino och Sikura.
nr86 wrote: ↑14 Jun 2024, 22:04
Inte bara vi ska m tappar till khl. Lite skönt om strålkastarljuset riktas mot fler håll. Frölunda supportrar har ropat rätt högt på oss kring Agostino och Sikura.
Är väl inte särskilt många som gnäller på oss avs Sikura? Oavsett vad man tycker om hans klubbval så ska det till ganska avancerad mental gymnastik för att lägga skulden på AIK.
Hoppas klubben i alla fall inledningsvis vagar spela ungdomarna i sina ratta roller och positioner. Nu menar jag inte Pelikanen som jag ser som inte bara ordinarie, utan tongivande. Utan tanker pa Voulett, Vesterlund, Haara etc. Skulle ocksa vara kul att fa se Viggo Nordlund och Valter Lindberg, har bara fatt lasa om dem. Inte bara att man later de fa gnugga 10 minuter i fjarde, utan ger dem 15
min i sin ratta omgivning i 25 omgangar. Saklart kommer varenda kille inte att blomstra och dominera, det kan ta flera ar att vaxa in I SHL, men tror anda flera kommer att overraska stort och bli helt ordinarie spelare
ossian wrote: ↑17 Jun 2024, 17:54
Hoppas klubben i alla fall inledningsvis vagar spela ungdomarna i sina ratta roller och positioner. Nu menar jag inte Pelikanen som jag ser som inte bara ordinarie, utan tongivande. Utan tanker pa Voulett, Vesterlund, Haara etc. Skulle ocksa vara kul att fa se Viggo Nordlund och Valter Lindberg, har bara fatt lasa om dem. Inte bara att man later de fa gnugga 10 minuter i fjarde, utan ger dem 15
min i sin ratta omgivning i 25 omgangar. Saklart kommer varenda kille inte att blomstra och dominera, det kan ta flera ar att vaxa in I SHL, men tror anda flera kommer att overraska stort och bli helt ordinarie spelare
Man körde ju Voullet i PP i slutspelet när han väl fick spela. Tycker jag visar på ett tänk som faktiskt är i dina banor, och att man tänker honom som en joker snarare än en gnuggare; man nästan missbrukade Stenman, Keilin och i mina ögon även Zeb ju. Offensiva talanger som används som avlastningsspelare.. Av dem har väl endast Zeb varit stark nog att ta sig ur (eller växa in i) den rollen helt redan efter 20-talet matcher.
persson82 wrote: ↑21 Jun 2024, 13:11
Något på g? Kryptisk midsommar hälsning
På vilket sätt kryptisk? Eller menar du den på Instagram?
Ja den på insta
Den som kort och gott löd ”glad midsommar”?
Kan hända att du övertolkar lite - men låt den som är fri från synd kasta första stenen.
Låg ute en annan midsommarhälsning några timmar under gårdagen. Någonting still med Silly-midsommar men det inlägget blev bortplockad efter några timmar.
Det stod något med silly season, sill och midsommar. Vet inte om det var tänkt att vara en hint om något eller bara ett misslyckat försök till ordvits.
TigerShark wrote: ↑22 Jun 2024, 15:51
Det stod något med silly season, sill och midsommar. Vet inte om det var tänkt att vara en hint om något eller bara ett misslyckat försök till ordvits.