Falk är vår nästa HC.
Silly Season 24/25
Moderator: Styrelsen
Re: Silly Season 24/25
Det är nog ganska troligt. Man vet ju att man får en person som fungerar i organisationen och t o m har varit med och byggt sättet man spelar på. Dessutom så kan man nog på det sättet ta ned lönekostnaderna lite då en etablerad tränare utifrån säkert är dyrare.
De är ju redan klart som jag hör
Sikura drar vidare till KHL
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
- Special Brew
Då kommer han aldrig tillbaka till Svensk hockey igen.
Blodspengar är ju trots allt också pengar.
Tillönskar Dylan "Örat mot rälsen" Sikura eviga motgångar.
…å där sjönk Sikura till en bottennivå på min skala. Money talks, och då verkar vissa inte bry sig om vad som händer i omvärlden.
Känns skönt, med den inställningen.
Så Sikura drar till KHL... Jösses. Det trodde jag inte. Så in i helvete feltänkt.
Må han för evigt lida av svåra hemorrojder. Eller nått.
Må han för evigt lida av svåra hemorrojder. Eller nått.
En ödets ironi att Sikura visade sig vara sämre än den han ersatte (Agostino). Den sistnämnde verkade i alla fall lite ångerfull.
Ha ha faktiskt komiskt! Spelaren vi ersatte KHL/Blodspenge icke värvningsbare Agostino med gör den förbjudna övergången. Så otroligt obegåvat av Sikura. Måste ju ha vetat turerna innan sin ankomst till oss. Att vi ändå vann SM guld i år trots turbulensen innan. Otroligt tragikomiskt tycker jag.
Nu måste Forsell hitta något annat. Nu är det bara en plats kvar i forwardsuppsättningen och Sikura går att ersätta även om jag som många andra tror att han skulle exploderat den här säsongen. Blir Spännande att se vem vi tar in.
Nu måste Forsell hitta något annat. Nu är det bara en plats kvar i forwardsuppsättningen och Sikura går att ersätta även om jag som många andra tror att han skulle exploderat den här säsongen. Blir Spännande att se vem vi tar in.
- TigerShark
Med tanke på Agostini-affären och Forsells "krig är ju tråkigt" så hoppas jag att man inte hoppar för högt upp på hästen när man uttalar sig i media angående detta.
Sjukt tråkigt att Sikura tar ett så dåligt beslut.
Sjukt tråkigt att Sikura tar ett så dåligt beslut.
Tråkigt och en dålig eftersmak i munnen. Men det är lite patetiskt med alla vita riddare som stärkt av fredagsgroggen ska häckla Dylan på hans sociala medier. Efter sin sejour i Ryssland så lär han gå till Tyskland eller Schweiz där han blir väl mottagen. Det hade varit intressant att veta varför svenska hockeysupportrar reagerar så hårt samtidigt som hockeyfolket på kontinenten inte ägnar en tanke om att hockeyspelare har spelat i KHL? (Tjeckien undantag)
OfT: Såg Axel Holmström häromdagen på Konsum, tror ni han har brutit kontakten med sin bästa kompis Calof efter att han drog till Ryssland?
OfT: Såg Axel Holmström häromdagen på Konsum, tror ni han har brutit kontakten med sin bästa kompis Calof efter att han drog till Ryssland?
Gör skäl för namnet Psyk Hora
Allvarligt? Är väl fan underbart att Sverige stöttar Ukraina?? Du kanska tycker det är Okej att tusentals människor blir avrättade? Dylan är en skitstövel!!
Köparen Hedan45 har nog haft bättre dagar https://www.tradera.com/item/252702/633 ... leftea-aik
Talbot25 wrote: ↑07 Jun 2024, 18:45 Köparen Hedan45 har nog haft bättre dagar https://www.tradera.com/item/252702/633 ... leftea-aik
Legoknektar säljer sig alltid till den som bjuder högst, Calof och Sikura är exempel på dessa.
Nu saknas det främst en eller två riktigt fina forwards, har Norran semester eller går det att slå Forsell en signal?
Nu saknas det främst en eller två riktigt fina forwards, har Norran semester eller går det att slå Forsell en signal?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Ha, ha, snarare komik på hög nivå!

P-play/
Som vanligt, skriv gärna några källor på dina påståenden. Finns det några?
Jag är relativt påläst och självklart finns det inte en ”god” sida och en ”ond” sida när det kommer till krig. I detta fall är dock Ryssland och Putin den tydligaste onda källan och den som är drivande i krigsföringen. Är du av en annan mening?
Jag är relativt påläst och självklart finns det inte en ”god” sida och en ”ond” sida när det kommer till krig. I detta fall är dock Ryssland och Putin den tydligaste onda källan och den som är drivande i krigsföringen. Är du av en annan mening?
Ja, det där var ett inlägg som stack ut minst sagt. "Skit i sådant som isträningar och sponsorer". "värde(av)grundsarbetet". "Konflikten". Svårt att se "komiken" i det hela, oavsett nivå. Men jag kan väl avfärdas om "genomsnittssvensken" antar jag.

Om man som jag är geopolitiskt intresserad och har följt utvecklingen i det här området de sista 10 åren på detaljnivå (behärskar även språket på en lägre nivå) så framträder en lite annan bild på hur situationen uppstått med start med statskuppen på Maidan där en lagligt vald president avsattes (fakta kom bla fram i en utredning som gjordes av någon av baltstaterna) till Minsk-avtalen till hur situationen sett ut i en del östliga områden från det att en del republiker bestämde sig för att bryta sig ur och bli självständiga. Ja, Putin är idag den drivande i krigsföringen, men den här konflikten har pågått sedan 2014 där boende i de aktuella områden hela tiden har vädjat och önskat att Ryssland skall ingripa. I vissa städer har civilbefolkningen i stadskärnorna utsatts för artilleribeskjutning långt innan Putin invaderade. I konflikter finns det betydligt fler förlorare än vinnare. Allt jag säger att det finns mer till den här historien än en despot som vaknade en morgon och beslöt sig för att invadera, vilket är ungefär som det presenteras i svensk media. Det är liksom ingen slump att angränsande länder som Slovakien och Ungern har en annan försiktigare hållning än Sverige då de på nära håll har sett utvecklingen över tid.tazman wrote: ↑07 Jun 2024, 23:37 P-play/
Det mest komiska är att du verkar tro dig veta exakt hur allt och alla fungerar.p-play wrote: ↑07 Jun 2024, 23:28Ha, ha, snarare komik på hög nivå!Dessutom verkar den där mentalt labile reportern på Norran ha fått ett psykbryt, vilket gör det ännu mera komiskt.
Det var det värde(av)grundsarbetet. Med tanke på att den nya VD också har värdegrund som sin specialgren så lär det bli Powerpoint-VM med värde(av)grundsslides till hösten. Skit i sådant som isträningar och sponsorer för nu måste det här och genuscertifieringar prioriteras.
Sanningen är att Sikura kör någon säsong där för att sedan precis som någon nämnt växla till schweiziska eller tyska ligan utan att någon där nere på kontinenten bryr sig. Anledningen är att bilden av kriget i Ukraina är en helt annan utomlands och att folk förhåller sig mer neutralt även om man naturligtvis inte stödjer Putin. Det har begåtts en del avskyvärda brott mot civila i de ryskspråkiga delarna av landet både före och efter invasionen, men om det och annat negativt nämns ingenting i svenska medier till skillnad mot i andra länder. Jag skulle tro att Calof är mer välinformerad än genomsnittssvensken. Sedan så bör man ändå inte skriva kontrakt och åka dit och spela så länge konflikten pågår på samma sätt som man inte bör stödja den kinesiska diktaturen genom att göra affärer med dem.
Tur vi har dig
Vad ska det bli för väder 27/9?
Last edited by Chippen on 08 Jun 2024, 01:15, edited 1 time in total.
Så klart att du ska följt även detta på nära håll och och har mera kunskap än andra. Fan, finns det något som du inte behärskar och säger dig ha kunskap om?p-play wrote: ↑08 Jun 2024, 00:34Om man som jag är geopolitiskt intresserad och har följt utvecklingen i det här området de sista 10 åren på detaljnivå (behärskar även språket på en lägre nivå) så framträder en lite annan bild på hur situationen uppstått med start med statskuppen på Maidan där en lagligt vald president avsattes (fakta kom bla fram i en utredning som gjordes av någon av baltstaterna) till Minsk-avtalen till hur situationen sett ut i en del östliga områden från det att en del republiker bestämde sig för att bryta sig ur och bli självständiga. Ja, Putin är idag den drivande i krigsföringen, men den här konflikten har pågått sedan 2014 där boende i de aktuella områden hela tiden har vädjat och önskat att Ryssland skall ingripa. I vissa städer har civilbefolkningen i stadskärnorna utsatts för artilleribeskjutning långt innan Putin invaderade. I konflikter finns det betydligt fler förlorare än vinnare. Allt jag säger att det finns mer till den här historien än en despot som vaknade en morgon och beslöt sig för att invadera, vilket är ungefär som det presenteras i svensk media. Det är liksom ingen slump att angränsande länder som Slovakien och Ungern har en annan försiktigare hållning än Sverige då de på nära håll har sett utvecklingen över tid.tazman wrote: ↑07 Jun 2024, 23:37 P-play/
Ju mer jag tänker på det: satan så privilegierade vi på forumet ska vara då vi har dig.
Last edited by Chippen on 08 Jun 2024, 10:43, edited 1 time in total.
Jösses. Håll politiken utanför det här forumet. För alla som tvekar angående vad Ryssland pysslar med. Passa på att se "När våren kom till Butja" och ta en funderare på framtiden. Är du för eller emot?
https://www.svtplay.se/video/eyp5Qo4/do ... till-butja
https://www.svtplay.se/video/eyp5Qo4/do ... till-butja