Silly Season 24/25

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

GroovyEd

Re: Silly Season 24/25

Post by GroovyEd »

Drömmer om Djurgården, klar för Frölunda men ska träna oss. Jaja.
Humlannitton

Post by Humlannitton »

Sportis wrote: 28 May 2024, 10:46
Humlannitton wrote: 28 May 2024, 10:35
Sportis wrote: 28 May 2024, 10:22 Robban verkar klar i AIK när man läser Norran.
Kommande säsong ja. Det har ingen ifrågasatt. Frölunda är från och med 2025/26.
Fick en känsla att han är klar även mentalt. Han har nått sitt mål. Upp till bevis nästa säsong.
Aha, jag missuppfattade vad du menade. Ja, han har ju uppnått sitt mål och det märks att han är på väg bort. Bara hoppas att han ändå kan motivera och leda laget utan energitapp. Blir det en dålig start på säsongen lär detta onekligen ifrågasättas.
Torsgatan

Post by Torsgatan »

Inte optimalt ingångsläge på säsongen men litar på att Robban är ett proffs och kommer göra sitt yttersta.
p-play

Post by p-play »

Det mest intressanta i artikel är att han säger att de tvingades spela annorlunda i slutspelet och inte kunde mala på ( d v s spela med maxpress hela tiden). Det krävdes med andra ord skador och sjukdomar för att man skulle spela lite mer avvaktande och taktiskt som så många efterlyst. Han verkar för övrigt inte jättenöjd med att man inte förlängde med PG.
Dwight_Shrute

Post by Dwight_Shrute »

Tycker inte alls det känns bra att det är klart att Robban tränar Västra Frölunda nästa år. Känns för jävligt att den typen av förhandlingar får ske under kontraktstid, men det är ju som det är..tror ju inte Frölunda, Färjestad eller Växjö - som ofta snor spelare under säsongen av andra klubbar - kommer vara intresserade av att inför ett sånt "förbud" i framtiden..tycker ändå att man skulle ha ett "hårt" förhandlingsstoppsdatum inskrivet i kontrakten för spelare och tränare.

Inte för att jag faktiskt tycker det är dumt att vi kommer byta huvudtränare nästa säsong, men det skapar en oro och rörelse i organisationen som inte riktigt är superbra. Tycker det vore fint om AIK kunde gå ut med vem som ersätter honom, eller i alla fall sprida det ryktet på samma sätt som Robbans avfärd verkar ha spridits..det viskades ju om det redan inför slutspelet på vissa håll......

Känner inte riktigt att Falk är färdigt huvudcoachämne, men med ett år till som ass så kanske det kan vara värt en liten chansning.
Tompa

Post by Tompa »

Sjukt system där man gör klart med en ny klubb så här tidigt.
Som supporter får man ingen bra känsla av det här, jag är klar här och vill härifrån så fort som möjligt
Winning isn't everything, it's the only thing
Tokbusk1

Post by Tokbusk1 »

När dom firade guldet reagerade jag på att Robban mera såg ut som en observatör än en deltagare i firandet av guldet på och runt isen. Det kändes konstigt. Fick dåliga vibbar som visade sig stämma tyvärr. Trist.

Har troligen varit klart läääänge. Tror dock Robban är proffsig nog att köra en säsong till. Frågan är mera hur gruppen reagerar om det går knackigt, går gruppen ihop eller isär då. Fördel att största delen av truppen är kvar, dom vet var dom har varandra och vad kraven är.
Chippen

Post by Chippen »

Tompa wrote: 28 May 2024, 15:27 Sjukt system där man gör klart med en ny klubb så här tidigt.
Som supporter får man ingen bra känsla av det här, jag är klar här och vill härifrån så fort som möjligt
Fast å andra sidan är vi inte de som sitter still i båten och väntar heller. Vad säger att vi inte har lösningen klar oxå, bara det att vi inte vill ha mediatid och basunera ut det?
Både Roger och Robban har ju morötter att jobba för, då Roger vill avsluta på topp och föra Guldet till Göteborg.
Robban vill gå för back-to-back Guld och bli en av få i nutid som klarat av det.

Sedan kan man ju applicera samma frågeställning på båda om man vill: varför ska Robban/Roger ens bry sig om kommande säsong om de har nya jobb klart?

Nåja, jag tycker det är befängt att ta på sig offerkoftan och gråta ut över detta. Idrottens värld är inte som vanliga arbetslivet, och bättre att allt är klart redan nu, om så är fallet, än att det ska dra ut på det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
parhaimmisto

Post by parhaimmisto »

Från Norran

"Vi flyttade upp hit med målbild att vinna guld här uppe. Jag är ju mer en storstadskille också, så vore det inte för hockeyn skulle jag och familjen bo någon annanstans."

Han får gärna dra redan nu eftersom han är klar mentalt här, plocka in Jocke som ass eller nåt, Falk headcoach.
Talbot25

Post by Talbot25 »

Känner spelarna och ledarna att Robban har tankarna på annat så är det bara dra i snöret. Ante Karlsson kan fungerara som interim. Till 2025 kommer det dock lös lite spännande namn bla. Mattias Karlin
tazman

Post by tazman »

Då har supportrarna en syndabock om vi inte vinner guld nästa säsong.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
p-play

Post by p-play »

Talbot25 wrote: 28 May 2024, 21:26 Känner spelarna och ledarna att Robban har tankarna på annat så är det bara dra i snöret. Ante Karlsson kan fungerara som interim. Till 2025 kommer det dock lös lite spännande namn bla. Mattias Karlin
Jag tror nog att Robban kommer att kunna hantera det professionellt. Det har säkert varit klart sedan innan jul. Det ser förstås inte bra ut när en tränare skriver med en annan klubb halvvägs in på kontraktet, men det är inte så mycket att göra åt då man kan förstå att familjen vill kunna planera jobb och annat. Spelare som skriver på längre kontrakt vill ju veta vem som skall vara tränare så det var antagligen så det läckte ut för ett par månader sedan. Om Timrå hade ansett att Ante Karlsson varit en SHL-tränare för de stora matcherna så hade man förlängt det kontraktet. Timrå har nog taktiskt sett varit ett av de sämsta lagen i serien den här säsongen.
smogz

Post by smogz »

Jag vet bara hur mycket min egen energi går ner när jag har ett nytt jobb klart. Hoppas Robban är mer professionell än jag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ante08

Post by ante08 »

nr86

Post by nr86 »

Vi har ett otroligt starkt lag på papperet med väldigt många drivande spelare. Att Robban skulle köra den här säsongen med en skridsko ser jag som riktigt skitsnack! Jag tror faktiskt på omvänd effekt. Han vill visa alla vilken bra coach han är och avsluta så bra det bara går hos oss. Jag tror Forsell fått veta detta i väldigt god tid och det skulle inte förvåna mig om headcoach 25/26 redan är klar även hos oss. Vi har en otrolig stark stomme som kommer driva detta lag på ett grymt sätt även utan Robban vid rodret.

Axel Andersson väljer Brynäs. Nåja då får jakten gå vidare. Vi har ju bara 2 luckor kvar att fylla😁
Frantisek Pospisil

Post by Frantisek Pospisil »

Enligt uppgift är inte Wilsby avskriven.
Han väntar med beslut tills Milwaukee spelat klart.
Humlannitton

Post by Humlannitton »

Frantisek Pospisil wrote: 29 May 2024, 10:22 Enligt uppgift är inte Wilsby avskriven.
Han väntar med beslut tills Milwaukee spelat klart.
Enligt andra uppgifter har han inte längre kvar nån naturlig koppling till Skellefteå utifrån privata förhållanden, och vill helst spela med bästa vännen Sundsvik om han ska spela i Sverige.
Håkan

Post by Håkan »

Talbot25 wrote: 28 May 2024, 21:26 Känner spelarna och ledarna att Robban har tankarna på annat så är det bara dra i snöret. Ante Karlsson kan fungerara som interim. Till 2025 kommer det dock lös lite spännande namn bla. Mattias Karlin
Ibland eller ofta har vi supportrar helt olika uppfattning om spelare o ledare. Tur det. Om inte annat så hade forumet varit stendött.
Nämen Ante Karlsson förstår jag då inte alls varför vi ska ha det minsta att göra med o Mattias Karlins energi o arbetskapacitet bedömer jag vara på en 75-årings nivå.
nordan
ossian

Post by ossian »

En av styrkorna med var forening ar att det finns ett otroligt djupt. Vi star inte och faller med en ledare eller en spelare.

Nar Olsson drar, hoppas vi fyller pa fran egna led. Att vi ofta gor detta ar en av anledningarna till det forsta pastaendet.
tazman

Post by tazman »

Blir även intressant att se utvecklingen och framstegen för våra talanger, stor överraskning att se den mognad som Zeb Forsfjäll visade upp. Kan det till och med vara så att han hoppar upp ett pinnhål i hierarkin.

Haara imponerade också på mig, hans nästa säsong blir intressant att följa.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Talbot25

Post by Talbot25 »

Håkan wrote: 29 May 2024, 12:00
Ibland eller ofta har vi supportrar helt olika uppfattning om spelare o ledare. Tur det. Om inte annat så hade forumet varit stendött.
Nämen Ante Karlsson förstår jag då inte alls varför vi ska ha det minsta att göra med o Mattias Karlins energi o arbetskapacitet bedömer jag vara på en 75-årings nivå.
Det första namnet var inte en önskning det var ett exempel på ett ledigt namn om det det blir en kris efter ett ett par månader, värsta tänkabara scenario att Robban gör en A Forsberg.
Mattias Karlin kan bli kanon efter en sommar med Thomsson.
Håkan

Post by Håkan »

Talbot25 wrote: 29 May 2024, 18:32
Håkan wrote: 29 May 2024, 12:00
Det första namnet var inte en önskning det var ett exempel på ett ledigt namn om det det blir en kris efter ett ett par månader, värsta tänkabara scenario att Robban gör en A Forsberg.
Mattias Karlin kan bli kanon efter en sommar med Thomsson.
Själv skulle jag se det som att klubben förnedrar sig om man vid en kris anlitar en helt ologisk person som Ante Karlsson. Karlin är ju knappast en gigant tankemässigt heller o om man får gissa -noll allmänbildning.
nordan
ReAnimator

Post by ReAnimator »

Observera att detta är ett riktigt kantskott utan förankring i verkligheten (fram tills källan faktiskt har rätt) men jag hörde att OM, observera OM, det skulle vara svårt för Viktor Arvidsson att hitta en NHL-klubb som plockar upp hans kontrakt och rehabilitering så är Skellefteå AIK inte helt uteslutet. Visst, han åkte relativt tidigt och har starka rötter här, men det känns långsökt att det skulle vara på bordet? Samtidigt så har han väl spelat ihop en halv miljard och pension från NHL och han är definitivt i rätt ålder om man tittar på Brynässpelarna som vänder hem osv. Lite vingligt kanske med tanke på hans allvarliga skador senaste åren men visst skulle det kännas som en grym förstärkning med rätt karaktär för oss? Jag skulle då fradga kraftigt över den namnteckningen... :)
krysset

Post by krysset »

Johan Lundskog sägs både Forssell och Niklas haft djupgående disskutioner med innan Olsson.
Talbot25

Post by Talbot25 »

ReAnimator wrote: 30 May 2024, 12:55 Observera att detta är ett riktigt kantskott utan förankring i verkligheten (fram tills källan faktiskt har rätt) men jag hörde att OM, observera OM, det skulle vara svårt för Viktor Arvidsson att hitta en NHL-klubb som plockar upp hans kontrakt och rehabilitering så är Skellefteå AIK inte helt uteslutet. Visst, han åkte relativt tidigt och har starka rötter här, men det känns långsökt att det skulle vara på bordet? Samtidigt så har han väl spelat ihop en halv miljard och pension från NHL och han är definitivt i rätt ålder om man tittar på Brynässpelarna som vänder hem osv. Lite vingligt kanske med tanke på hans allvarliga skador senaste åren men visst skulle det kännas som en grym förstärkning med rätt karaktär för oss? Jag skulle då fradga kraftigt över den namnteckningen... :)
Finns inte en chans att Arvidsson kommer hem, han kommer få minst $3MM i sommar. Sen är han aktuell till OS om någon annan RW skadar sig.
ossian

Post by ossian »

Talbot25 wrote: 30 May 2024, 14:32
ReAnimator wrote: 30 May 2024, 12:55 Observera att detta är ett riktigt kantskott utan förankring i verkligheten (fram tills källan faktiskt har rätt) men jag hörde att OM, observera OM, det skulle vara svårt för Viktor Arvidsson att hitta en NHL-klubb som plockar upp hans kontrakt och rehabilitering så är Skellefteå AIK inte helt uteslutet. Visst, han åkte relativt tidigt och har starka rötter här, men det känns långsökt att det skulle vara på bordet? Samtidigt så har han väl spelat ihop en halv miljard och pension från NHL och han är definitivt i rätt ålder om man tittar på Brynässpelarna som vänder hem osv. Lite vingligt kanske med tanke på hans allvarliga skador senaste åren men visst skulle det kännas som en grym förstärkning med rätt karaktär för oss? Jag skulle då fradga kraftigt över den namnteckningen... :)
Finns inte en chans att Arvidsson kommer hem, han kommer få minst $3MM i sommar. Sen är han aktuell till OS om någon annan RW skadar sig.
Jag tror faktiskt han platsar i AIK! 😂
Chippen

Post by Chippen »

Sandberg och Skellefteå är nu ett minne blott.
Gillade verkligen honom som spelare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08

Post by ante08 »

Enligt vad Expressen erfar är Sandberg klar för spel i tjeckiska ligan och Litvinov.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -tjeckien/
nr86

Post by nr86 »

Lite skönt att inte se ”Svampen” i någon annan shl klubb. Han har varit väldigt bra hos oss och kommer bli saknad.
vonschnauser

Post by vonschnauser »

Betyder detta att Sikura blir kvar? :roll:
Post Reply