Silly Season 24/25

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lappri
Posts: 511
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Silly Season 24/25

Post by lappri »

Humlannitton wrote: 15 Mar 2024, 15:22
king_louie wrote: 15 Mar 2024, 13:57 Det är väl bara en back som ska in va?
PG och Salle lär försvinna, sen är det väl oklart med ASP. Haara lär fylla på underifrån, mer osäkert med Barkemo kanske?

Hörde att ASP:s tidigare så ödmjuka inställning och attityd så att säga förändrats något, får hoppas att det inte ställer till problem för nästa säsong. Om han anser sig berättigad att spela PP (vilket kanske inte är så konstigt) samtidigt som ON fortsätter gå före, så kanske inte Detroit heller är så sugna på att ha kvar honom här.
Vart har du hört detta? Vore ju en besvikelse om han som junior (!) fått skalle mitt under brinnande säsong bara för att de gått bra första halvan av sagd säsong.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 24/25

Post by tazman »

Skvallertackor...:)
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

lappri wrote: 15 Mar 2024, 15:43
Humlannitton wrote: 15 Mar 2024, 15:22
king_louie wrote: 15 Mar 2024, 13:57 Det är väl bara en back som ska in va?
PG och Salle lär försvinna, sen är det väl oklart med ASP. Haara lär fylla på underifrån, mer osäkert med Barkemo kanske?

Hörde att ASP:s tidigare så ödmjuka inställning och attityd så att säga förändrats något, får hoppas att det inte ställer till problem för nästa säsong. Om han anser sig berättigad att spela PP (vilket kanske inte är så konstigt) samtidigt som ON fortsätter gå före, så kanske inte Detroit heller är så sugna på att ha kvar honom här.
Vart har du hört detta? Vore ju en besvikelse om han som junior (!) fått skalle mitt under brinnande säsong bara för att de gått bra första halvan av sagd säsong.
Som Tazman säger så ska man väl vara försiktig med skvallret. Jag har hört det, men det behöver ju inte betyda att det är sant.

Dock är det väl inte helt ologiskt sett till hur säsongen sett ut. Men som sagt, ingen är gladare än jag om det inte stämmer.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 24/25

Post by Foppas skridskocoach »

Det är väl rätt självklart att han är i en position att ställa krav? Vi får spela honom i princip helt gratis… eller så kan han dra över Atlanten. Och han kan ställa krav med Detroits organisation i ryggen.

Det känns mer som ”så funkar det” än ”divalater”.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3669
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Jag tycker att att ASP var helt magisk forsta halvan av sasongen. Inte bara for att han gjorde en massa poang i PP, utan han uppvisade en magisk kyla och puckbehandling jag inte sett sedan Rundblads dagar. Visst var det en del mindre bra beslut i egen zon ibland, samt en ibland avsaknad av resolut forsvarsspel I igen zon vilket man forvantar sig av en SHL back. Men killen ar ung, och kanner igen monstret med unga backar med ibland svagt beslutsfattande och ojamna prestationer. En supertalang. Men om jag vore ASPs radgivare skulle jag mana honom att stanna minst en eller kanske tva sasonger till, och arbeta med att stada upp defensiven. Om man ska vara arlig har han vart langt ifran bra jul framat. Folk klagar pa ON, men han har vart klasser battre andra halvan av sasongen.
User avatar
ossian
Posts: 3669
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Om man ska na framgang pa elitniva maste man tro pa sig sjalv och vara lite ego. Men det maste balanseras upp med en viss sjalvinsikt. Pudas, O Lindberg och Jonas Johnsson ar givna i PP. ASP ar en het kandidat, men han behover hoja sitt spel och spela likt han gjorde forsta halvan av sasongen for att vara en given kandidat. Kanns inte direkt som var PP spel har hackat utan honom och en liten dos av odmjukhet vore kladsamt om vi nu pratar om AIKs PP i nuvarande slutspelnoch under nasta sasong
User avatar
ossian
Posts: 3669
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 24/25

Post by ossian »

Skriver annu en gang att jag hoppas att vi kan forlanga med Sandberg som har vart otroligt stabil och nyttig sasongen igenom
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 24/25

Post by marre »

Är det så att vi är intresserade av nån i Nybro,borde det va Ljungman.Men värvar vi tre AS forwards,undrar man ju hur det står till med ekonomin.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

Och Robertsson fortsätter att leverera i Brynäs. Undrar om vi gör fel som släpper honom? Men han vill kanske inte vara kvar? Fick det aldrig att stämma trots chanser.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 24/25

Post by marre »

Har velat bort länge,ville ju helst stanna i Västerås
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

nr86 wrote: 17 Mar 2024, 16:49 Och Robertsson fortsätter att leverera i Brynäs. Undrar om vi gör fel som släpper honom? Men han vill kanske inte vara kvar? Fick det aldrig att stämma trots chanser.
Fortfarande viss skillnad på att producera i SHL och i Allsvenskan, både utifrån att motståndet är sämre och att han hamnar högre i hierarkin med mer speltid.

Sen är det såklart så att man måste få chansen att producera för att kunna göra det. När han fått chansen i Skellefteå har han inte riktigt klarat av att ta den. Kanske bäst för alla parter att gå åt olika håll.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

nr86 wrote: 17 Mar 2024, 16:49 Och Robertsson fortsätter att leverera i Brynäs. Undrar om vi gör fel som släpper honom? Men han vill kanske inte vara kvar? Fick det aldrig att stämma trots chanser.
Jag tycker inte att vi gjort något fel alls. Vi har gett honom chansen i producerande kedja, men det har inte fallit så väl ut. Att han nu producerar i HA är väl inte så konstigt för han har hockey i sig, men han är just nu på rätt nivå.
Så för hans bästa så är det nog bättre att vara i ett topplag i HA och lira 1-2 kedja än i ett lag i SHL och lira 4:e kedja.

Nu gissar jag dock att han kan gå in i ett lag som Brynäs (om de tar sig till HA), Malmö, IKO (om de kvalar sig kvar) och ha en plats i en 1-2 kedja och få en framskjuten roll. Det kan han inte göra i ett lag som är på Top 6 i SHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 24/25

Post by Empress »

Simon lär spela fram till slutet av april med Brynäs.
Däremot kanske Anton O ansluter när/om Gnaget åker ur sitt slutspel. Men kan ju även dom gå hela vägen till final.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 24/25

Post by Erwynn »

Söderström klar för en säsong till!
Hata allt.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

”Bara” 1 år. AIK har en lite knivig situation med Lindvall som verkar vara osäker. Kanske vill man säkra upp hans status innan man vill gå all in på Söderström? Eller vill Söderström ta ett år i taget? Men bäst betald i ligan är han enl Madhawk det säger en del.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 24/25

Post by TS_ »

Pontus Johansson klar för nästa säsong enl Mrmadhawk.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -johansson

Räknar vi bort Wilsby då?
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 24/25

Post by Erwynn »

Jahapp, vi snackar Hardy Häman, Wilsby, Jacob Larsson och Anton Lindholm men det slutar med det där?

Forsell vet hur man skapar hype inför ny säsong med Mackan Eriksson och nu detta!
Hata allt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

TS_ wrote: 19 Mar 2024, 13:52 Pontus Johansson klar för nästa säsong enl Mrmadhawk.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -johansson

Räknar vi bort Wilsby då?
Vad jag hört har Wilsby erbjudanden från i princip samtliga SHL-klubbar, och är bästis med Sundsvik. You do the math.

Forssell är väl inte känd för att gå med i budstrider och överbetala.
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 24/25

Post by number 7 »

Erwynn wrote: 19 Mar 2024, 13:57 Jahapp, vi snackar Hardy Häman, Wilsby, Jacob Larsson och Anton Lindholm men det slutar med det där?

Forsell vet hur man skapar hype inför ny säsong med Mackan Eriksson och nu detta!
Tja..kanske en Vanttumme då eventuellt.
Men vi vet ju inte vilka backar som eventuellt lämnar efter säsongen..
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 24/25

Post by Empress »

Så vad är troligt.
Elias drar - AHL - NHL
Ohlsson försvinner
Granberg till Lakers
ASP borde bli kvar
Pudas, Arvid, ON, Måns blir kvar

Frans och Tim blir 7-8e

Johansson klar?

Wilsby eller Anton L in??
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

Pudas, kontrakt
Lundberg, Kontrakt
Nilsson, kontrakt
Forsfjäll, kontrakt
Haara, kontrakt
ASP, kontrakt men blir han kvar?

Granberg ut, Hardy in ??
Salomonsson ut, Johansson in??
Olsson ut, Barkemo in??
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 24/25

Post by Empress »

Hardy / Anton / Wilsby,
Vem vill man helst ha och vem behöver laget mest?
Jag velar men säger Hardy.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 24/25

Post by Chippen »

Empress wrote: 19 Mar 2024, 15:02 Hardy / Anton / Wilsby,
Vem vill man helst ha och vem behöver laget mest?
Jag velar men säger Hardy.
Helst skulle jag vilja se Anton. Då jag har är mera färdig hockeyspelare än vad Hardy/Wilsby är.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 24/25

Post by Humlannitton »

Empress wrote: 19 Mar 2024, 15:02 Hardy / Anton / Wilsby,
Vem vill man helst ha och vem behöver laget mest?
Jag velar men säger Hardy.
Jag har en bra källa som säger bestämt att Hardy inte spelar för Skellefteå AIK nästa säsong, varifrån kommer det ryktet?

Och som sagt, Wilsby känns inte heller aktuell eftersom han har bud från typ hela SHL och egentligen inte har nån direkt koppling till Skellefteå idag annat än flickvännen som antagligen är flyttbar. Min gissning är fortfarande Rögle.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 24/25

Post by nr86 »

Tycker det låter väldigt intressant med Pontus. Kan bli ett fynd om han utvecklas i vår organisation. I bra ålder som Ohlsson känner sedan tidigare. Han vet vad vi får. 👍

Pontus ersätter Salle och frågan är om Forsell tänker ersätta Granberg?
nathrakh
Posts: 120
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly Season 24/25

Post by nathrakh »

Om Pontus ersätter Salle och Granberg av junior känns det sådär upphetsande. 😅
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1627
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 24/25

Post by Dwight_Shrute »

Helt fantastiskt med en ung och lovande back. Vi har ju haft extremt svårt att få fram sådana i vår organisation så att vi fyller på utifrån känns ju fullständigt logiskt och som ett jättebra beslut.
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly Season 24/25

Post by lh=1 »

Dwight_Shrute wrote: 19 Mar 2024, 20:13 Helt fantastiskt med en ung och lovande back. Vi har ju haft extremt svårt att få fram sådana i vår organisation så att vi fyller på utifrån känns ju fullständigt logiskt och som ett jättebra beslut.
See What you did there….😅
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 24/25

Post by krysset »

Pontus Johansson ersätter väl Anton Ohlsson. Pontus har väldigt bra skridskoåkning men tog inte plats i Frölunda så han blev utlånad till Djurgården.
I mitt tycke konstigt förvärv. Antar att Haara och Barkemo är före honom i dagsläget.
nathrakh
Posts: 120
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly Season 24/25

Post by nathrakh »

Som ersättare för Anton Ohlsson, absolut. Men är det verkligen nödvändigt att ersätta Anton Ohlsson med en spelare utifrån när både Haara och Barkemo har gjort det bra och förväntas ta kliv till nästa säsong? Mycket märkligt förvärv.
Post Reply