AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by Chippen »

Dwight_Shrute wrote: 20 Jan 2024, 19:49
Chippen wrote: 20 Jan 2024, 19:27 Någon, Skellefteå AIK eller Kommunen/Fritid, lär åka på vite efter dagens match.
Tydligen hjärtstopp i Rinkeside och hjärtstartaren funkade inte.
Inget liv i den.
Herregud, det låter helt fruktansvärt! Sånt får inte ske! Vad jag vet finns dock inget juridiskt ansvar för att hjärtstartare ska vara funktionsduglig, konstigt nog..man har ju det ansvaret att man ska underhålla den om man har en sådan placerad hos sig, det finns självtester och dylikt som man gör på den med jämna mellanrum, men som sagt, inget juridiskt ansvar vad jag vet.

Det spelar ju dock ingen roll; det viktigaste är att det gick bra för personen..
Aha, finns inget juridiskt ansvar? Märkligt kan jag oxå tycka.
Nu klarade sig personen för tydligen fanns en annan på annat håll på området.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by jowa »

Chippen wrote:
Dwight_Shrute wrote: 20 Jan 2024, 19:49
Chippen wrote: 20 Jan 2024, 19:27 Någon, Skellefteå AIK eller Kommunen/Fritid, lär åka på vite efter dagens match.
Tydligen hjärtstopp i Rinkeside och hjärtstartaren funkade inte.
Inget liv i den.
Herregud, det låter helt fruktansvärt! Sånt får inte ske! Vad jag vet finns dock inget juridiskt ansvar för att hjärtstartare ska vara funktionsduglig, konstigt nog..man har ju det ansvaret att man ska underhålla den om man har en sådan placerad hos sig, det finns självtester och dylikt som man gör på den med jämna mellanrum, men som sagt, inget juridiskt ansvar vad jag vet.

Det spelar ju dock ingen roll; det viktigaste är att det gick bra för personen..
Aha, finns inget juridiskt ansvar? Märkligt kan jag oxå tycka.
Nu klarade sig personen för tydligen fanns en annan på annat håll på området.
Om någon ska ansvar för hjärtstartare borde det väl vara leverantören. Inte lätt för noviser att kontrollera att dom fungerar.

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by jowa »

Hur gick det för människan?

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by dovienya »

Litet sidospår, men de hjärtstartare jag träffat på som fått dåligt batteri har tydligt varnat för detta med ljudsignal. Den signalen missas inte, men det kan ju ha skett under sommaruppehållet. I vilket fall har restaurangen/arenan fått en rutin att justera inför säsongen.

Skönt att höra att det verkat gått relativt bra för personen.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by jowa »

Tycker även det är lite skrämmande att man hellre skriver om ansvarsfrågan om en krånglande hjärttstartare än att en männsiska fick hjärtstopp,
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by Dwight_Shrute »

jowa wrote: 21 Jan 2024, 00:56 Tycker även det är lite skrämmande att man hellre skriver om ansvarsfrågan om en krånglande hjärttstartare än att en männsiska fick hjärtstopp,
..ja, så därför är det ju bra att alla som skriver om det nämner just att man hoppas det gick bra för människan som fick hjärtstopp....

- och om du inte förstår varför ansvarsfrågan runt en krånglande hjärtstartare är viktigt så kan du ju tänka några varv till?
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by nr86 »

Otroligt vilket hat Pudding får på X av Frölunda supportrar. Till viss del kan jag förstå det om Pudding var i ett motståndarlag men att det tagit så stora proportioner trodde jag inte. Ser positivt på det för efter vår förvandling kring jul är vi en het kandidat till sm tecknet anser jag. Jimmie och Joel eran är över. Härligt när Pudas står upp för våra färger 🖤💛
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by Tompa »

nr86 wrote: 21 Jan 2024, 10:05 Otroligt vilket hat Pudding får på X av Frölunda supportrar. Till viss del kan jag förstå det om Pudding var i ett motståndarlag men att det tagit så stora proportioner trodde jag inte. Ser positivt på det för efter vår förvandling kring jul är vi en het kandidat till sm tecknet anser jag. Jimmie och Joel eran är över. Härligt när Pudas står upp för våra färger 🖤💛
Vi behöver fler spelare som Pudas, spelare som irriterar och kommer under skinnet på motståndarna.
Ska vi ta fler guld så får det vara slut på alltid vara så jävla välkammade.
Winning isn't everything, it's the only thing
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by Antos »

nr86 wrote: 21 Jan 2024, 10:05 Otroligt vilket hat Pudding får på X av Frölunda supportrar. Till viss del kan jag förstå det om Pudding var i ett motståndarlag men att det tagit så stora proportioner trodde jag inte. Ser positivt på det för efter vår förvandling kring jul är vi en het kandidat till sm tecknet anser jag. Jimmie och Joel eran är över. Härligt när Pudas står upp för våra färger 🖤💛
Inte bara av dom, men klimatet på X är ju överlag riktigt illa. Många med mycket okunskap och vissa som är riktiga översittare och mobbare.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by p-play »

Tompa wrote: 21 Jan 2024, 10:37
nr86 wrote: 21 Jan 2024, 10:05 Otroligt vilket hat Pudding får på X av Frölunda supportrar. Till viss del kan jag förstå det om Pudding var i ett motståndarlag men att det tagit så stora proportioner trodde jag inte. Ser positivt på det för efter vår förvandling kring jul är vi en het kandidat till sm tecknet anser jag. Jimmie och Joel eran är över. Härligt när Pudas står upp för våra färger 🖤💛
Vi behöver fler spelare som Pudas, spelare som irriterar och kommer under skinnet på motståndarna.
Ska vi ta fler guld så får det vara slut på alltid vara så jävla välkammade.
Jag tycker inte att det är Pudas som skall behöva hantera dessa situationer. Visserligen är han kapten, men det är inte rollen som han skall ha. Han skall vara fokuserad på spelet. Det är enormt tydligt att laget saknar en obekväm ordningsvakt.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by kopitar »

p-play wrote: 21 Jan 2024, 21:01
Tompa wrote: 21 Jan 2024, 10:37
nr86 wrote: 21 Jan 2024, 10:05 Otroligt vilket hat Pudding får på X av Frölunda supportrar. Till viss del kan jag förstå det om Pudding var i ett motståndarlag men att det tagit så stora proportioner trodde jag inte. Ser positivt på det för efter vår förvandling kring jul är vi en het kandidat till sm tecknet anser jag. Jimmie och Joel eran är över. Härligt när Pudas står upp för våra färger 🖤💛
Vi behöver fler spelare som Pudas, spelare som irriterar och kommer under skinnet på motståndarna.
Ska vi ta fler guld så får det vara slut på alltid vara så jävla välkammade.
Jag tycker inte att det är Pudas som skall behöva hantera dessa situationer. Visserligen är han kapten, men det är inte rollen som han skall ha. Han skall vara fokuserad på spelet. Det är enormt tydligt att laget saknar en obekväm ordningsvakt.
vi har ju tex Granberg som kan göra det jobbet.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by dovienya »

Vi har enbart Granberg som kan göra det jobbet, och alla vet att han är för snäll. En trematchers för att han crosscheckat näsbenet på någon för 10 år sedan skulle innebära att spelarna skulle passa sig lite. Nu är det för sent för honom att börja bete sig så, och jag säger inte heller att vi ska börja bete oss så. Men att Granen bryter och knölar ihop och spelare gör ju inte "ont" på så sätt som när Sevc eller Mr Crosscheckingutvisning-efter-avblåsning-vad-han-nu-hette höll på. Då passade folk sig lite mer, tbh.
Fin linje sånt där. Hursom så är ju inte något sådant accepterat idag hos domarkåren. Förrän i slutspelet. Och fina Skellefteå använder inte sådant spel någonsin.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by p-play »

Ett stort problem i slutspelet är att det är så svårt att spela ut det andra laget p g a hur matcherna ser ut. Ja, skall man vara ärlig så är det svårt att ens skapa målchanser. Det gäller att klara av att hantera tätt spel med mycket spelförstörande moment med ett minimum av misstag genom att hela tiden ligga rätt i position, inte ta några risker och bränna energi i onödan. Medan vi har jagat chanser har Växjö och Färjestad de senaste slutspelen låtit dem komma till sig. Den här matchen var ett typexempel hur det sett ut. Man såg också att det öppnade upp sig i de byten där Vesterlund kom in och skapade ytor. Han är dock inte redo för en roll högt upp i laget. Jag tror att laget skulle få en rejäl boost om man fick in en sådan här spelare. Därmed inte sagt att det behöver vara en Andrew Peters-typ...
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by Tompa »

Spelare som Cooper och Lowe i Växjö är vad som behövs i slutspelet. Spelar småfult hela tiden med ständiga crosscheckingar men får så gott som alltid med sig motståndaren i utvisningsbåset och en effekt att spelare drar sig för att ta sig in framför mål.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by ossian »

Cooper ar ju helt hjarndod. Ful och rattig. Garanterat att Fulea kommer forsoka kopa in honom, de med spetskompetens i hjarndodhet brukar hamna dar uppe tillslut
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: AIK-Frölunda 20/1 kl. 15.15

Post by Håkan »

De fick väl ledigt idag hoppas jag för det liknade soppatorsk i både kropp o knopp.
Mest mentalt ändå för det såg verkligen ut som de blivit väckta mitt i natten.
nordan
Post Reply