Luleå - Skellefteå AIK

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by ossian »

Det var ju nastan SM-rekord i icing sista fem minuterna. Klart att publiken deras trivs. Synd bara att det blev tva mal
petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by petterrr_dd »

Haha visste redan innan att detta skulle sluta såhär... direkt jag såg att 58 hyllade lules publik och det knappt blev några reaktioner från nån så inser man på vilken nivå vi är. Återigen så kommer det tillbaka till att vi inte förtjänar ett lag som är i toppen.

Hade någon i AIK sagt såhär inför en derbymatch för 10 år sen så hade det hängt en docka från bron.

Vad vill jag ha sagt med detta? Vi (fans) har blivit så jävla bortskämda, bekväma, pk, och veka... hur kan vi ens kräva att spelarna engagerar sig och bryr sig om klubben när inte ens fansen är där?

Vad hade hänt om klacken här skrek att någon i Luleå skulle bäras ut på bår? Jo, sittplats hade buat och sen en krönika i norran... i Luleå så hänger sittplats med på ramsan.

Nä fyfan är så jävla less på allt! Hoppas vi åker ur och aldrig går upp igen... det kanske väcker fansen till liv igen, om 20 år!
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Om man zoomar ut lite så är det likt förra matchen väldigt små marginaler. Tycker vi skapar farligare lägen än Groko sammantaget i matchen och borde haft en ledning och då kunde det sett helt annorlunda ut. Hockey gudarna är lite emot just nu. Får vi ihop det blir vi farliga det är jag övertygad om. JJ kommer också att ansluta och får vi vara hela så…….
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Frantisek Pospisil »

Måste hylla Rautio.
Jävligt bra match,,, även om Ward (eller vad faan han heter) är strået vassare.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Empress »

ossian wrote: 30 Nov 2023, 21:34 Det ar en jamn match dar vi ar nagot battre spelmassigt. Tyvarr ar det valdigt slarvigt att lamna Linus Osmart helt ren framfor mal. Sen ar det lite dalig disciplin, kunde ha blivit fler minuter. En helt ok match av oss, men avsluten ar pa tok for svaga. Inte ett enda bra avslut pa massor av bra lagen.

Sen tror jag att jag har losningen pa var publikkris. Vi borde kolla pa Fulea. Vi maste satsa pa att ha noll stycken egna spelare fran bygden pa isen. Sen satsar vi pa skjuta 17 skott pa mal varje match. Kan det va nat? Anti-bygdens lag som spelar 100% gnet. Det funkar ju for dem.
Vette fan om folket i schtaan bryr sig om ”Bygdens lag” längre? Blir ju bara mindre folk på läktaren.
Folket törstar nog mer efter segrar och Guldvittring.
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Håkan »

CHL sätter sina spår, alla skador, 5 o 44 redan i JVM, målvaktsproblem, ej full trupp.
Positivt det finns mycket uppdämt när pusselbitarna faller på plats efter nyår.
Många spelare ser ut att längta efter ett fullt, helt o friskt lag som slipper slitsamma betydelselösa matcher i CHL.
Last edited by Håkan on 30 Nov 2023, 22:24, edited 2 times in total.
nordan
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by ossian »

Matteus… ar det inte nagot lestadianskt over namnet?
petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by petterrr_dd »

Empress wrote: 30 Nov 2023, 21:39
ossian wrote: 30 Nov 2023, 21:34 Det ar en jamn match dar vi ar nagot battre spelmassigt. Tyvarr ar det valdigt slarvigt att lamna Linus Osmart helt ren framfor mal. Sen ar det lite dalig disciplin, kunde ha blivit fler minuter. En helt ok match av oss, men avsluten ar pa tok for svaga. Inte ett enda bra avslut pa massor av bra lagen.

Sen tror jag att jag har losningen pa var publikkris. Vi borde kolla pa Fulea. Vi maste satsa pa att ha noll stycken egna spelare fran bygden pa isen. Sen satsar vi pa skjuta 17 skott pa mal varje match. Kan det va nat? Anti-bygdens lag som spelar 100% gnet. Det funkar ju for dem.
Vette fan om folket i schtaan bryr sig om ”Bygdens lag” längre? Blir ju bara mindre folk på läktaren.
Folket törstar nog mer efter segrar och Guldvittring.
Jotjena! För det funkade förra året??
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by msoe »

Rollie wrote: 30 Nov 2023, 21:15
kopitar wrote: 30 Nov 2023, 21:11
Rollie wrote: 30 Nov 2023, 21:10 Nu ser man vad Sikura kommer betyda i ett slutspel....inte ett jävla piss! Maken till harig, vek och skitnödig spelare har jag inte sett
Som sagt ryan vesce 2.0. Bryt med han och låt westerlund ta hans plats.
Absolut!
Har ändå haft en liten liten förhoppning om att det ska lossna till slut, men nu är nog den sista strimman borta. Kan nåt alplag vara sugna på att ta över kontraktet? Finns det nån ersättare på matknaden? Finns det någon extra slant i budgeten?

För laget som helhet ser det alldeles för lamt ut. Det var väl först med 6 man på plan som vi skapade lite tryck mot deras kasse.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Empress »

Håkan wrote: 30 Nov 2023, 21:40 CHL sätter sina spår, alla skador, 5 o 44 redan i JVM, målvaktsproblem, ej full trupp.
Positivt det finns mycket uppdämt när pusselbitarna faller på plats efter nyår.
Många spelare ser ut att längta efter ett fullt, helt o friskt lag.
Målvaktsproblemet uppstod nog redan i september när Lindvall visade sig vara långt ifrån redo.
Det är väl bara JJ som saknas av dom skadade - kanske Stenman också.
Möller är ju den stora stora förlusten i årets lag.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Tompa »

petterrr_dd wrote: 30 Nov 2023, 21:38 Haha visste redan innan att detta skulle sluta såhär... direkt jag såg att 58 hyllade lules publik och det knappt blev några reaktioner från nån så inser man på vilken nivå vi är. Återigen så kommer det tillbaka till att vi inte förtjänar ett lag som är i toppen.

Hade någon i AIK sagt såhär inför en derbymatch för 10 år sen så hade det hängt en docka från bron.

Vad vill jag ha sagt med detta? Vi (fans) har blivit så jävla bortskämda, bekväma, pk, och veka... hur kan vi ens kräva att spelarna engagerar sig och bryr sig om klubben när inte ens fansen är där?

Vad hade hänt om klacken här skrek att någon i Luleå skulle bäras ut på bår? Jo, sittplats hade buat och sen en krönika i norran... i Luleå så hänger sittplats med på ramsan.

Nä fyfan är så jävla less på allt! Hoppas vi åker ur och aldrig går upp igen... det kanske väcker fansen till liv igen, om 20 år!
Helt rätt, det är som kyrkans barntimme i arenan…
Saknar råheten som fanns i arenan förr och som finns kvar i Luleå.
Winning isn't everything, it's the only thing
Randyandy
Posts: 87
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Randyandy »

Grattis till Lule som i alla fall verkar tycka det är roligt med hockey och håller på sitt skitlag i ur och skur.
Tycker årets AIK har alla förutsättningar att dra intresse med en kul mix av talanger, återvändande stjärnor och en bra stomme kvar från i fjol. Men jag vet inte, jag känner det inte heller just nu. Känns bara jobbigt med en ny match man ska följa hela jävla tiden som man vet kommer bli en besvikelse.
Samma matchbild som man känner igen exakt från hundra gånger förr. Samma floskler inför och samma utfästelser om att man lärt sig något efteråt men man vet ju att det bara är skitsnack. Samtidigt vet man ju att det kommer bli bättre i vår, men det är inte kul just nu alltså...
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Frantisek Pospisil wrote: 30 Nov 2023, 20:47 Vore fränt om Rautio höll nollan.
Blev inte så jävla fränt.
petterrr_dd
Posts: 345
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by petterrr_dd »

Randyandy wrote: 30 Nov 2023, 21:49 Grattis till Lule som i alla fall verkar tycka det är roligt med hockey och håller på sitt skitlag i ur och skur.
Tycker årets AIK har alla förutsättningar att dra intresse med en kul mix av talanger, återvändande stjärnor och en bra stomme kvar från i fjol. Men jag vet inte, jag känner det inte heller just nu. Känns bara jobbigt med en ny match man ska följa hela jävla tiden som man vet kommer bli en besvikelse.
Samma matchbild som man känner igen exakt från hundra gånger förr. Samma floskler inför och samma utfästelser om att man lärt sig något efteråt men man vet ju att det bara är skitsnack. Samtidigt vet man ju att det kommer bli bättre i vår, men det är inte kul just nu alltså...
Det kommer ett år när det inte blir bättre... jag är väldigt säker på att det sker i år!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Special Brew wrote: 30 Nov 2023, 21:51
Frantisek Pospisil wrote: 30 Nov 2023, 20:47 Vore fränt om Rautio höll nollan.
Blev inte så jävla fränt.
Nej, men han är nog den siste AIK’aren man ska gnälla på ikväll.

Överlag tycker jag ändå att vi gör en hyfsat bra match med undantag för att vi fortsätter vara så ofattbart ineffektiva. Personligen är jag då mindre rädd för att möta Luleå i ett slutspel efter den här matchen än vad jag var innan. Jag tycker inte att de känns särskilt vassa vare sig offensivt eller defensivt.

Vi faller i första hand på ineffektivitet och korkade utvisningar.
Tigerränderna går aldrig ur.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Antos »

Matcherna mot Luleå har nästan börjat bli dom tråkigaste spelmässigt. Är ju bara fokus på defensiv och inte göra misstag, tycker SHL som liga har tappat ordentligt i underhållningsvärde.
lappri
Posts: 518
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by lappri »

petterrr_dd wrote: 30 Nov 2023, 21:52
Randyandy wrote: 30 Nov 2023, 21:49 Grattis till Lule som i alla fall verkar tycka det är roligt med hockey och håller på sitt skitlag i ur och skur.
Tycker årets AIK har alla förutsättningar att dra intresse med en kul mix av talanger, återvändande stjärnor och en bra stomme kvar från i fjol. Men jag vet inte, jag känner det inte heller just nu. Känns bara jobbigt med en ny match man ska följa hela jävla tiden som man vet kommer bli en besvikelse.
Samma matchbild som man känner igen exakt från hundra gånger förr. Samma floskler inför och samma utfästelser om att man lärt sig något efteråt men man vet ju att det bara är skitsnack. Samtidigt vet man ju att det kommer bli bättre i vår, men det är inte kul just nu alltså...
Det kommer ett år när det inte blir bättre... jag är väldigt säker på att det sker i år!
Äh nu ska vi inte va sån😁 Årets upplaga kommer resa sig. Inte iår katastrofen äger rum.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Foppas skridskocoach wrote: 30 Nov 2023, 21:54
Special Brew wrote: 30 Nov 2023, 21:51
Frantisek Pospisil wrote: 30 Nov 2023, 20:47 Vore fränt om Rautio höll nollan.
Blev inte så jävla fränt.
Nej, men han är nog den siste AIK’aren man ska gnälla på ikväll.

Överlag tycker jag ändå att vi gör en hyfsat bra match med undantag för att vi fortsätter vara så ofattbart ineffektiva. Personligen är jag då mindre rädd för att möta Luleå i ett slutspel efter den här matchen än vad jag var innan. Jag tycker inte att de känns särskilt vassa vare sig offensivt eller defensivt.
Rautio AIK:s bästa spelare. Helt klart!
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Empress »

Foppas skridskocoach wrote: 30 Nov 2023, 21:54
Special Brew wrote: 30 Nov 2023, 21:51
Frantisek Pospisil wrote: 30 Nov 2023, 20:47 Vore fränt om Rautio höll nollan.
Blev inte så jävla fränt.
Nej, men han är nog den siste AIK’aren man ska gnälla på ikväll.

Överlag tycker jag ändå att vi gör en hyfsat bra match med undantag för att vi fortsätter vara så ofattbart ineffektiva. Personligen är jag då mindre rädd för att möta Luleå i ett slutspel efter den här matchen än vad jag var innan. Jag tycker inte att de känns särskilt vassa vare sig offensivt eller defensivt.

Vi faller i första hand på ineffektivitet och korkade utvisningar.
Helt rätt analys.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Antos »

petterrr_dd wrote: 30 Nov 2023, 21:52
Randyandy wrote: 30 Nov 2023, 21:49 Grattis till Lule som i alla fall verkar tycka det är roligt med hockey och håller på sitt skitlag i ur och skur.
Tycker årets AIK har alla förutsättningar att dra intresse med en kul mix av talanger, återvändande stjärnor och en bra stomme kvar från i fjol. Men jag vet inte, jag känner det inte heller just nu. Känns bara jobbigt med en ny match man ska följa hela jävla tiden som man vet kommer bli en besvikelse.
Samma matchbild som man känner igen exakt från hundra gånger förr. Samma floskler inför och samma utfästelser om att man lärt sig något efteråt men man vet ju att det bara är skitsnack. Samtidigt vet man ju att det kommer bli bättre i vår, men det är inte kul just nu alltså...
Det kommer ett år när det inte blir bättre... jag är väldigt säker på att det sker i år!
Man har ju väntat på den säsongen sen dom gick upp, är ju ändå imponerande att det dröjt så pass länge.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Rollie »

Antos wrote: 30 Nov 2023, 21:56 Matcherna mot Luleå har nästan börjat bli dom tråkigaste spelmässigt. Är ju bara fokus på defensiv och inte göra misstag, tycker SHL som liga har tappat ordentligt i underhållningsvärde.
Där håller jag fullständigt med dig
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Empress »

” Det var hårda tag på isen, bland annat fick Shinnimin en smäll mot fingret. Efter matchen trodde kanadensaren att fingret var brutet.”

Jo tjenare.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by ossian »

Empress wrote: 30 Nov 2023, 22:01 ” Det var hårda tag på isen, bland annat fick Shinnimin en smäll mot fingret. Efter matchen trodde kanadensaren att fingret var brutet.”

Jo tjenare.
Pa sin hojd brot Brenda en nagel
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Jocko Homo »

Nog är det värre att se matcher mot Växjö. Här finns det åtminstone en kamp, mot Växjö är det bara som att luften tar slut och allt slutar. Sen vinner dom.

Annars: SIKURA OUT! Är så jävla less nu. Tog han 29 för att det var så många matcher han skulle spela innan första målet i AIK-tröjan eller? (nä, CHL räknas ej). Sen tycker jag att den typen av värvningen – mjuka, hyfsat skickliga amerikaner med spelförståelse och hyfsat skridskoåkningen men NOLL personlighet på isen – är det allra sämsta med vårt sätt att spela och driva verksamheten.

Kan vi trada honom mot Logan Hutsko, vem fan det nu är? Eller Erik och Anders Huusko nöjer jag mig också med.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Larstage »

Tycker att ASP har sett trött och trög ut de 2 senaste matcherna. Nu syns det att han är en junior och för alla juniorer kommer svackor. Man kanske inte ska spela honom så hårt. ASP är en enorm talang men han har inte jämnheten ännu.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Larstage »

Jocko Homo wrote: 30 Nov 2023, 22:09

Annars: SIKURA OUT! Är så jävla less nu. Tog han 29 för att det var så många matcher han skulle spela innan första målet i AIK-tröjan eller? (nä, CHL räknas ej). Sen tycker jag att den typen av värvningen – mjuka, hyfsat skickliga amerikaner med spelförståelse och hyfsat skridskoåkningen men NOLL personlighet på isen – är det allra sämsta med vårt sätt att spela och driva verksamheten.
+1
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
fralle73
Posts: 145
Joined: 16 Jun 2011, 18:55

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by fralle73 »

Ingen förlust att jaga upp sig över .
Missar man öppet mål (Sandberg )och har skott i stolpens insida och ribbskott under matchen vinner man inte sån här tät match .
Det är små marginaler som avgör .
Den 30e december smäller det igen .
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Empress »

Undrar om det finns någon importspelare i shl som spelat 19-20 matcher och gjort ett ass som inte fått lämna. (Som nyförvärv)
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by Rollie »

Kanske vi skulle gå "all in" på CHL den här säsongen. Känns som största (enda) chansen att ta en titel och sen är det väl hyfsat med pengar in på kontot om man vinner. Hur vi sen ska slå ut fbk i kvarten är väl i o f s en svårlöst gåta
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Luleå - Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Tydligen blev Robban putt på Bulans gnäll på pkn. Måste kolla in den senare. Tycker det smakar illa när man har seriens kanske mest ökända filmare i laget. Gillar att Robban inte tar sån skit.
Post Reply