LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Rollie
Posts: 2050
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Rollie »

Foppas skridskocoach wrote: 04 Nov 2023, 20:37
nr86 wrote: 04 Nov 2023, 20:31 I mina ögon har Forsell haft väldigt oflyt med rekryteringarna i år. Tror stenhårt på honom då han lyckats göra mycket med lite. Vår budget har historiskt legat i botten av shl och vi har spelat final så sent som förra säsongen. Visst blev Agostino en plump i protokollet men över lag tycker jag Forsell snarare ska hyllas för sin insats för klubben. Han lockade hem Pär. Han har fått Ogge att flytta hem och shls bäste playmaker i pp Johnsson är kvar länge i truppen. Ohlsson gör det också bra med ett sargat lag och ska jag kritisera honom är det i så fall att han inte står på sig ang Söderström i mål för jag tror det är Holm som tar ut målmannen. Som sagt skönt med uppehåll och slicka såren.
Oflyt? Det är väl sportchefens uppgift att ställa ett slagkraftigt lag på banan. När så inte sker kan man väl inte skylla på otur?

Agostino är väl den enda spersvärvning han lyckats scouta/rekrytera fram. Ogge var ju så given att hugga på att precis vem som helst i sportchefsrollen hade fattat den.
Håller med, "oflyt" var det värsta jag hört hittills. Och Lindberg som ville hem skulle ju vem som helst lyckats med. Pär L var ju bara utlånad från ett långt kontrakt i AIK.
dovienya
Posts: 2220
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by dovienya »

Iofs kan man väl säga att Robban ändå försöker skicka lite signaler när lånet från HA, Hampus Harlestam, har mer speltid än Keilin, Dzierkals, Salle, Vuollet och Arvid, och försöker coacha ordentligt - tyvärr utan att det märks överhuvudtaget.
(Pudas gör för övrigt nästan 27 minuter denna match medans Arvid, PG och Salle har 10-11 minuter var, utan att vi har ett PP)
User avatar
Toby
Posts: 95
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Toby »

Min åsikt står fast, Forsell har misslyckats i år i katastrofala mått. Agostino-soppan isolerat är egentligen tillräckligt dåligt helt isolerat och by itself men att sedan toppa med totala klappkassa värvningar rakt över hela linjen är ingenting annat än ett stort fiasko. Det måste man väl ändå få vara ärlig och säga? Lindberg är inte en Forsellprodukt utan en ren timingfråga. Heikkinen, Sikura, Dzierkals är alla otroligt dåliga värvningar, oavsett budget.

Sen att man blåvägrar vika från linjen med att gå med fjäderviktare rakt igen, visst måste man nån gång inse att bygga ett helt lag bestående av fjunisar inte kommer att hålla hela vägen i mål. Vi har absolut ingenting i ett slutspel att göra med denna laguppställning och det måste ändå vara ok att vädra en sådan åsikt..

Finns det dom som på fullaste allvar är supernöjda med årets lagbygge?!
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by king_louie »

Kan någon förklara varför det är bättre spela på 7 backar än tre backpar?
andreas22222
Posts: 1567
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by andreas22222 »

Allt hänger ihop och är knappast en man som styr skutan.
Forsell värvar inte själv heller samt har budget som styr och ska väl godkännas av styrelsen och dryftas med fler sportråd osv.

Tyvärr är det mycket som inte verkar stämma inom föreningen är inga goda signaler.

Man får hoppas det sker lite positiva saker under uppehållet.
andreas22222
Posts: 1567
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by andreas22222 »

Har inte tillgång till istiderna men Pudas är väl en som inte rosat marknaden och Kanske skulle må bra av mindre istid.
Framförallt hoppas jag man ger C:et till någon annan.
För verkar hämmande för hans spel.
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larionov »

Strutsar som inte ser problemet, Sveriges bästa målvakt, sveriges bästa backsida (hur kan Nilsson spela och Granberg är 7:e). Sveriges bästa centersida (när alla är hela). Sveriges överlägset sämsta forwardssida. Endast Max och Sandberg som platsar. De är ändå långt ned i hierarkin. Forsell gör något eller försvinn från min klubb (en av få som bryr sig och är på plats varje match).
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Special Brew »

Precis hemkommen efter matchen. Har sett alla matcher med Skellefteå i Linköping sedan vi gick upp. Har aldrig upplevt en pinsammare insats än denna! Så jävla felskapat lag! Hamnar ju på knä i varje man/man situation!
Kändes som barn mot vuxna! Byt ut hela jävla ledningen! Det svider så in i helvete att bevittna detta haveri inom föreningen!
De nyförvärv vi har suger ju varenda en! Forsell har inte lyckats med mycket!
Att inte ha en full trupp när säsongen drar igång är ett stort fiasko.
Känns som att spiralen nedåt har börjat och är brant. När laget suger så kapitalt så lockar det inte nya spelare direkt.
Arg så det kokar!
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larionov »

Haveriet är ett faktum. Vi har ett lag som är helt felbyggt (tack Forsell). Men framförallt vi har en ledning som accepterar att väldigt gå går på matcherna och att både lulefans och Leksandsfans tillåts ta över arenan. Anti den lilla supporterkultur som finns och som gror men inte tillåts komma fram.
dovienya
Posts: 2220
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by dovienya »

Eller är vi felbyggt? Tänker vi bara fel?
Det skiljer inte så mycket sett mot andra lag. Visst är vi tunnast, men inte överlägset. Inte överlägset yngst. Vi har normalt sett riktigt jävla bra målvakter. Backarna borde vara bäst i SHL totalt sett. Det är på riktigt inte jättemånga jag skulle kunna tänka mig istället för de 6 vi har. ON har också en uppsida och är stabilare (på fötterna alltså) i år än tidigare.
Centersidan är helt okej när den är frisk. Jag har dock mycket svårt för JJ som har en uppsida offensivt, men en arbetskapacitet som på intet sätt kompenserar om det inte stämmer (Pär, Lirre, etc). Ogge började bra, och Pär behöver släppa pucken för att det ska kännas bra. Lirre vet vi vad vi får av.
På forwardssidan finns egentligen ingenting. Världens starkaste Max som är lika snäll som Bamse. Bortkastade kilon som kanske kommer till nytta i slutspelet, skaffa dunderhonung tack. #43 som river och sliter och faktiskt vill in i gröten ibland, var tredje vecka ungefär. Huggen som behöver medspelare och inte längre får pressen att stämma, något som han var BÄST på förut. Förväntas poängspela, och det kanske inte är det han ska göra. Eller?
Heikkinen ser jag som den av förvärven med störst potential sett över en tvåårsperiod. Han har bra intentioner och vågar bryta in, men är ändå helt menlös just nu med det spel vi visar upp.

Det jag skulle vilja är att vi fan skiter i sargspelet i offensiv zon HELT OCH HÅLLET! Vi har inte spelare för sargspel någonstans. In i zon, vicka sedan in mot mitten (Jocke, you know), istället för att flippa ut i sarghörnet och försöka åla sig förbi på insidan. Eller lägg en fladder på mål och störta dit.
Ju mer i mitten vi är desto fler alternativ får vi. Sedan att vi inte får skott i slottet längre, utan kanske måste ta de "riktiga" avsluten lite mer från kanterna, det är en annan sak. Har vi folk i mitten så vinner de returerna. I mitten får vi intensitet som faktiskt räknas, och slösar inte mjölksyra på två-tre pers som gräver efter puck i 45 sekunder.

edit: Det är så jävla bekvämt att bli utstyrd mot sargerna. Sluta vara så bekväma!
Rollie
Posts: 2050
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Rollie »

1) Vi har inte spelare för mitten
2) Vi har inte coacher för mitten
3) "Vårda pucken" mantrat gör att man söker sig ut där man kan vårda den: i sarghörnen
4) När fick vi fram en bra fw senast ur egna led? Något fundamentalt fel alt."missflyt"?
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by ossian »

dovienya wrote: 04 Nov 2023, 21:56Eller lägg en fladder på mål och störta dit.
Ju mer i mitten vi är desto fler alternativ får vi.

edit: Det är så jävla bekvämt att bli utstyrd mot sargerna. Sluta vara så bekväma!

Hur manga forwards har vi som soker insidan, som aker in i smeten for att boka in en retur? Backarna som vara forwards moter vager 15 kg mer sa blir inte sa enkelt att vinna narkamperna.
dovienya
Posts: 2220
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by dovienya »

ossian wrote: 04 Nov 2023, 22:12
dovienya wrote: 04 Nov 2023, 21:56Eller lägg en fladder på mål och störta dit.
Ju mer i mitten vi är desto fler alternativ får vi.

edit: Det är så jävla bekvämt att bli utstyrd mot sargerna. Sluta vara så bekväma!

Hur manga forwards har vi som soker insidan, som aker in i smeten for att boka in en retur? Backarna som vara forwards moter vager 15 kg mer sa blir inte sa enkelt att vinna narkamperna.
För att vi aldrig tar den obekväma vägen. Vi söker sargerna; det är vår spelidé, och där möter vi samma sak, fast med en vägg på andra sidan istället för öppenhet. Det är det jag vill utmana. Testa något nytt.

edit: det är det jag upplever är vår spelidé i alla fall. Jag kanske har missförstått...
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Special Brew »

Patetiskt att se när vi inte kan komma in i zon med pucken i behåll. Vi dumpar den i hörnet och förlorar kommande närkamp och sedan är anfallet över. Vi så jävla mjuka att man skäms! Kan fan inte komma in i anfallszonen och etablera spel mer är 2-3 ggr under hela matchen!
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larionov »

Det är en jävligt bra fråga, varför producerar vi bara backar? Varför inte forwards? Forwards som gått bakvägen (annan klubb tillbaka) är lätträknade Pär! Någon fler?
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larstage »

Special Brew wrote: 04 Nov 2023, 22:17 Patetiskt att se när vi inte kan komma in i zon med pucken i behåll. Vi dumpar den i hörnet och förlorar kommande närkamp och sedan är anfallet över. Vi så jävla mjuka att man skäms! Kan fan inte komma in i anfallszonen och etablera spel mer är 2-3 ggr under hela matchen!
Ungefär så såg det ut när AIK under det tillfälliga namnet SHC var ett lindansarlag i slutet på 80-talet. Mycket snurr i hörnen blev det för det laget som också var ett dvärglag utan fysik. Dock har årets AIK upplaga betydligt stabilare backuppsättning än den tidens lindansarlag.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Larionov »

Blir bara provocerad av att höra Forsell prata och försvara. Okej då, jag kommer till templet den 16:e november tillsammans med 2400 officiellt 4200, vad får vi se?????????
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Chippen »

Alltså, hur många spelare har vi inte värvat från Allsvenskan, som alla svurit åt första året? Ifjol var det Max, som nu är en av de bästa i truppen.
Nu är det Heikkinen som får stämpeln "felvärvning" och en stor del til det är att resteb av ytterforwards är katastrof. Hugg t.ex, som han spelar nu så borde han knappast vara intressant för NHL-klubbar. Sikura och Letten gör ju ingen glad.

I ett normalt AIK hade man nog inte tagit så hårt på värvningen av Heikkinen, men nu gör man det.

Något måste hända kvickt, på många plan. Jag hoppas att Forsell bara har den där fasaden utåt, för om han på allvar tycker att vi ändå gör det bra kommer vi inte högre än så här denna säsong.

Ps. Ryck av C från Pudas. Det verkar tynga hans spel å det grövsta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by hillbilly »

Läs intervjun med Forsell på Norran. Hjulet snurrar men hamstern är död. Han har inte ett rätt! Visst vore det önskvärt med en till forward säger han. Sanny Lindström sa att aik måste in med minst 2 nya för att bli slagkraftiga. O det var innan Pär o Jonathan blev skadade. Nu har jag bestämt mig. Ser ingen match på plats innan Forsell avgår eller han inser sitt misstag. Vi åker ur om inget händer!
Mkn
Posts: 29
Joined: 11 Jul 2012, 17:00

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Mkn »

hillbilly wrote: 05 Nov 2023, 01:29 Läs intervjun med Forsell på Norran. Hjulet snurrar men hamstern är död. Han har inte ett rätt! Visst vore det önskvärt med en till forward säger han. Sanny Lindström sa att aik måste in med minst 2 nya för att bli slagkraftiga. O det var innan Pär o Jonathan blev skadade. Nu har jag bestämt mig. Ser ingen match på plats innan Forsell avgår eller han inser sitt misstag. Vi åker ur om inget händer!
Så du spyr ur dig att Forsell är korkad, samtidigt baserar du ditt tycke på vad Sanny Lindström säger..? :roll:
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Special Brew »

Mkn wrote: 05 Nov 2023, 02:53
hillbilly wrote: 05 Nov 2023, 01:29 Läs intervjun med Forsell på Norran. Hjulet snurrar men hamstern är död. Han har inte ett rätt! Visst vore det önskvärt med en till forward säger han. Sanny Lindström sa att aik måste in med minst 2 nya för att bli slagkraftiga. O det var innan Pär o Jonathan blev skadade. Nu har jag bestämt mig. Ser ingen match på plats innan Forsell avgår eller han inser sitt misstag. Vi åker ur om inget händer!
Så du spyr ur dig att Forsell är korkad, samtidigt baserar du ditt tycke på vad Sanny Lindström säger..? :roll:
I det här fallet har ju Sanny rätt.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by kriwi »

Special Brew wrote: 05 Nov 2023, 06:21
Mkn wrote: 05 Nov 2023, 02:53
hillbilly wrote: 05 Nov 2023, 01:29 Läs intervjun med Forsell på Norran. Hjulet snurrar men hamstern är död. Han har inte ett rätt! Visst vore det önskvärt med en till forward säger han. Sanny Lindström sa att aik måste in med minst 2 nya för att bli slagkraftiga. O det var innan Pär o Jonathan blev skadade. Nu har jag bestämt mig. Ser ingen match på plats innan Forsell avgår eller han inser sitt misstag. Vi åker ur om inget händer!
Så du spyr ur dig att Forsell är korkad, samtidigt baserar du ditt tycke på vad Sanny Lindström säger..? :roll:
I det här fallet har ju Sanny rätt.
Om man vill ha nyförvärv är väl bästa sättet att folk börjar gå på matcherna?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Foppas skridskocoach »

kriwi wrote: 05 Nov 2023, 09:03
Special Brew wrote: 05 Nov 2023, 06:21
Mkn wrote: 05 Nov 2023, 02:53
hillbilly wrote: 05 Nov 2023, 01:29 Läs intervjun med Forsell på Norran. Hjulet snurrar men hamstern är död. Han har inte ett rätt! Visst vore det önskvärt med en till forward säger han. Sanny Lindström sa att aik måste in med minst 2 nya för att bli slagkraftiga. O det var innan Pär o Jonathan blev skadade. Nu har jag bestämt mig. Ser ingen match på plats innan Forsell avgår eller han inser sitt misstag. Vi åker ur om inget händer!
Så du spyr ur dig att Forsell är korkad, samtidigt baserar du ditt tycke på vad Sanny Lindström säger..? :roll:
I det här fallet har ju Sanny rätt.
Om man vill ha nyförvärv är väl bästa sättet att folk börjar gå på matcherna?
Jo, men folk vill ju inte gå på hockey.

Tragiskt att både Luleå och Umeå numera är betydligt starkare hockeystäder.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Humlannitton »

Skulle vara intressant med en intervju med Dylan Sikura, om hur han landat i schtaan och laget, och hur han ser på sin produktion. Han lär väl knappast vara supernöjd med sina två assists på 13 matcher.
Ultron
Posts: 383
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by Ultron »

Ja, 7:a i hela AHLs poängliga 2021/22, 5:a i målligan. Olikt flera av de andra nyförvärven är han här för att producera, och smekmånaden är nog över nu.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by nr86 »

Var rädd att Sandberg skulle bli anmäld för sin crosschecking igår. Puh…. Kunde bli många matcher då han skulle bedömas som återfallsförbrytare.
User avatar
StigVig
Posts: 1575
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: LHC-Skellefteå AIK 4/11 kl 1800

Post by StigVig »

Googlade på trubbighet fick upp en lagbild på Skellefteå AIK
Händer inget på spelarsidan så blir det kvalspel, kanske lika bra det för vi har inget att hämta i ett slutspel
Krossa Skiten!!!!!
Post Reply