AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by krysset »

Vi måste få in två forwards som går in i de två främsta linorna.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Antos »

VonCheese wrote: 28 Oct 2023, 21:53
Snuskhummern wrote: 28 Oct 2023, 20:57
VonCheese wrote: 28 Oct 2023, 20:23 Pyatt, Morley, Sikura, Loibl, Dzierkals, Hawryluck, Agostino, en skadad Mascherin, Kallela, Kiiskinen, Nowich, förlängning på Lindvall, förlängning på Nilsson. Det är med facit i hand väldigt många beslut Forre bör stå till svars för.
Tycker du Forre gjorde fel när han förlängde med Nilsson med tanke på hur pass bra hans första säsong var? Skulle man inte tagit in Nowick som en duktig fjärdelinagnuggare? Var Kiiskinen ens dålig? Lindvall - typ genomgående topp 5 bland målvakter i ligan alla säsonger. Mascherin hade inte behövt gå sönder totalt. Frödén, Karlsson, Lindholm, Kühnhackl, Hugg, Mann, Johnson. Jag menar det finns massor att riktigt fina fynd bland hans värvningar.
Absolut har Forre lyckats bra med värvningar från Allsvenskan. Jag kan ha förståelse för att man förlängde med Nilsson men inte till den pengen och så många år. Mascherin hade skadebekymmer redan innan han skrev på. Lindvall som genomgående topp 5 i ligan tycker jag är direkt felaktigt, oavsett vad statistiken säger. I mina ögon är och har han alltid varit extremt överskattad och nu också extremt överbetald.
Fast med Nilsson blir ju diskussionen lite fel, hade inte kriget Ryssland/Ukraina hade ju marknaden sett helt annars ut och man kan ha sett annars på den förlängningen.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Larstage »

krysset wrote: 28 Oct 2023, 22:02 Vi måste få in två forwards som går in i de två främsta linorna.
Jo, det är ju rätt så uppenbart att fw sidan behöver förstärkas. Men, det är nog lättare sagt än gjort. Det finns ju typ inga spelare ute på marknaden som är nånting att ha. Risken att värva megafloppar blir överhängande. En annan fråga varför är inte Robertsson kvar i laget? Skadad eller petad?
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Balotelli »

Skadad . Ryggen
Larionov
Posts: 213
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Larionov »

1. Sparka Billing, den största underpresterande personen i aik:s historia. Lönehelg och 4900! Luleås övertagande av arenan! Inga konkreta förslag hur vi tar oss härifrån!

2. Forsell, allvarligt vad har du lyckats med? Uteslutande kassa värvningar och en övertro på statistik. I dagens trupp är Jerkass och Heikinen totalt odugliga. Sikura har ändå lite skils. Men utifrån att vi har den billigaste truppen då är det så avgörande att värvningarna håller.

3. Robban Olsson, våga ändra, våga spela de som håller måttet.

4. Northpower har ett uppsving, fler unga som vill engagera sig. Men det håller inte att skälla ut ”kurvan” som inte sjunger. Försök att få alla att sjunga istället för att hota.

5. Kvällens match skulle vi vunnit med 4-1 om det fanns en logik.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Erwynn »

Larionov wrote:1. Sparka Billing, den största underpresterande personen i aik:s historia. Lönehelg och 4900! Luleås övertagande av arenan! Inga konkreta förslag hur vi tar oss härifrån!

2. Forsell, allvarligt vad har du lyckats med? Uteslutande kassa värvningar och en övertro på statistik. I dagens trupp är Jerkass och Heikinen totalt odugliga. Sikura har ändå lite skils. Men utifrån att vi har den billigaste truppen då är det så avgörande att värvningarna håller.

3. Robban Olsson, våga ändra, våga spela de som håller måttet.

4. Northpower har ett uppsving, fler unga som vill engagera sig. Men det håller inte att skälla ut ”kurvan” som inte sjunger. Försök att få alla att sjunga istället för att hota.

5. Kvällens match skulle vi vunnit med 4-1 om det fanns en logik.
Angående punkt 4. Satt på sidan och skådade spektaklet och tycker en utskällning är helt på sin plats. Tror du AIK har billiga biljetter på skoj eller? Köper du rabatterade biljetter som är avsatta för personer som förväntas bidra med något tillbaka och du knappt mäktar med en klapp är det bara på sin plats att du åker på en hurring. Börjar du dessutom käfta tillbaka att du minsann inte alls tänker öppna käften har du inget att göra på stå öht. Från samma gäng hoppade en kärring över staketet och rusade ned mot räcket för att skälla ut ett par kids som sjöng ”domarjävel” i en ramsa. Vill du att dessa dikterar villkoren på ståplats är det bara att hälsa hem.
Hata allt.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by p-play »

VonCheese wrote: 28 Oct 2023, 20:23 Pyatt, Morley, Sikura, Loibl, Dzierkals, Hawryluck, Agostino, en skadad Mascherin, Kallela, Kiiskinen, Nowich, förlängning på Lindvall, förlängning på Nilsson. Det är med facit i hand väldigt många beslut Forre bör stå till svars för.
Loibl och Hawryluk var väldigt bra innan sina skador så jag tycker inte att de kvalificerar som floppar. Sedan började man även matcha Loibl på annan position som inte passade honom lika bra. Beträffande Lindvall och Nilsson är det mesta sagt, men man skall också komma ihåg att Lindvall gjorde sina bästa matcher i karriären och KHL sög upp allt av värde vid den tidpunkten. Mascherin var en chansning som inte gick hem. Det är lite för tidigt att döma ut en transatlant efter drygt 10 matcher när man vet att de inte direkt bedriver någon försäsongsträning utanför gymmet och alltid dyker upp dåligt fysiskt förberedda. Det kommer nog att vara segt där hela hösten.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by nr86 »

Om inte Söderström är skadad ska han stå thats it! Lindvall håller inte just nu. Tror Rautio gjort en bättre match om han fick chansen. Hade Lindvall inte varit från Schtaaan och varit bra en gång i tiden hade han aldrig startat ikväll. Bara att be till hockeygudarna om en lindrig skada på Lindholm.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by ossian »

-3 Oscar Lindberg
-3 Jonathan Pudas

I en hemmamatch mot Leksand…
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by ossian »

Valdigt nojd med en tredjeplats efter 14 omgangar. Kanns som en hogre plats a den spelmassiga prestationen. Defensiven har vart bra och Soderstrom har vart grym, igen. Problemet ar att vi gor for ma fula mal med returer och skymningar.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Antos »

ossian wrote: 29 Oct 2023, 00:09 -3 Oscar Lindberg
-3 Jonathan Pudas

I en hemmamatch mot Leksand…
Allt är Sikuras fel! :D
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by number 7 »

Jag bryr mig inte alls om att ranka vilken spelare som just nu är sämst i truppen, Det jag vill ha är 2 vassa snipers nu !!
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Antos »

number 7 wrote: 29 Oct 2023, 01:32 Jag bryr mig inte alls om att ranka vilken spelare som just nu är sämst i truppen, Det jag vill ha är 2 vassa snipers nu !!
Fortfarande har vi ju problemet att spelarna vi har i truppen inte presterar, Pudas, Hugg, Lindholm, men allt är tydligen Sikuras fel.
En enskild spelare kommer inte göra den skillnaden folk vill ha, är kollektivet som måste hitta vägar att lyckas.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by kopitar »

Antos wrote: 29 Oct 2023, 02:20
number 7 wrote: 29 Oct 2023, 01:32 Jag bryr mig inte alls om att ranka vilken spelare som just nu är sämst i truppen, Det jag vill ha är 2 vassa snipers nu !!
Fortfarande har vi ju problemet att spelarna vi har i truppen inte presterar, Pudas, Hugg, Lindholm, men allt är tydligen Sikuras fel.
En enskild spelare kommer inte göra den skillnaden folk vill ha, är kollektivet som måste hitta vägar att lyckas.
Så du menar på fullaste allvar att en hel mascherin eller en lethonen i sin prime inte skulle göra skillnad? En av dom spelarna på Sikuras plats skulle göra en jävulsk skillnad. Det skulle bli kaka på kaka effekten.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by Erwynn »

kopitar wrote:
Antos wrote: 29 Oct 2023, 02:20
number 7 wrote: 29 Oct 2023, 01:32 Jag bryr mig inte alls om att ranka vilken spelare som just nu är sämst i truppen, Det jag vill ha är 2 vassa snipers nu !!
Fortfarande har vi ju problemet att spelarna vi har i truppen inte presterar, Pudas, Hugg, Lindholm, men allt är tydligen Sikuras fel.
En enskild spelare kommer inte göra den skillnaden folk vill ha, är kollektivet som måste hitta vägar att lyckas.
Så du menar på fullaste allvar att en hel mascherin eller en lethonen i sin prime inte skulle göra skillnad? En av dom spelarna på Sikuras plats skulle göra en jävulsk skillnad. Det skulle bli kaka på kaka effekten.
På Sikuras plats? Han om någon ska väl spelas ihop med en riktig målskytt. Slår ju öppnande passningar i varje match. Senast igår satte han in två klockrena pass på fri gubbe framför kasse som vi inte lyckades förvalta.
Hata allt.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: AIK-Leksands IF 28/10 kl 1800

Post by king_louie »

Hur man än vrider och vänder det var Mazarinen klasser bättre än Sikura.
Post Reply