Kosíce

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kosíce

Post by kopitar »

Att Sikura spelat i samma formation som Patrick Kane är för mig en stor jävla gåta.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kosíce

Post by nr86 »

Slog precis på och får se Sikura lägga ett fint pass till Lindholm som lägger in den i mål. Alltid något
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Kosíce

Post by Scandic24 »

Var är farten?
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kosíce

Post by Special Brew »

Kom in i matchen nyligen. Men det är helt uselt det lilla jag har sett.
Vårt PP??? Omg!
Har Oscar Lindberg varit lika usel som de 4-5 senaste SHL-matcherna?
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Kosíce

Post by Scandic24 »

Vinst utan att imponera alls... Positivt att det inte blev några skador.
Strffa
Posts: 256
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Kosíce

Post by Strffa »

Vinst :)
andreas22222
Posts: 1571
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Kosíce

Post by andreas22222 »

Seger men väldigt nonchalant dåligt spel.

Granberg fältherre som vanligt.
Max kämpar och sliter föredömligt.
Rautio gör återigen en stabil match.

Sen är det svårt hitta mer ljusglimtar, slarv och hybris på
många spelare.

Kedjorna såg spännande ut men var ingen forward utöver Max som var villig lägga ner någon större arbetsinsats.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Kosíce

Post by king_louie »

Enda positiva var att det blev inga nya skador vad jag såg.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kosíce

Post by nr86 »

Linus Lindström tycker jag sticker in näsan i hettan igen. Pär tycker jag gör många bra saker. Ogge såg jag inte till. Ska tilläggas att jag bara såg sista halvan av matchen. Men Rautio! Riktigt bra match tycker jag. Ser väldigt het ut och var mycket bra.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Kosíce

Post by krysset »

Våra förvärv har floppat. Sikura blek.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Kosíce

Post by Empress »

krysset wrote: 10 Oct 2023, 20:39 Våra förvärv har floppat. Sikura blek.
Terry Broadhurst 2.0
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Kosíce

Post by Frantisek Pospisil »

Rautio räddar oss.
Vem kunde ens ana något sådant?
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Kosíce

Post by Erwynn »

Hönan eller ägget. Floppar våra nyförvärv pga Hugg, Johnsson, Pudas, Sandberg, delvis Pär etc etc (ryggraden) inte alls kommer upp i nivå eller kommer dom inte upp i nivå för att nyförvärven är för dåliga?
Hata allt.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kosíce

Post by kopitar »

Empress wrote: 10 Oct 2023, 21:05
krysset wrote: 10 Oct 2023, 20:39 Våra förvärv har floppat. Sikura blek.
Terry Broadhurst 2.0
Påminner om Ryan vesche eller va fan han nu hette.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Kosíce

Post by Rollie »

19 och 40 är ju breddförvärv och inte så dyra gissar jag, men visst hade man hoppats på lite mer klass. 29 däremot är säkert dyr som fan och ska kunna visa betydligt mer även om ligan är ny osv, osv. Vidhåller att det var en dåligt scoutad panikvärvning efter Agostino affären
Håkan
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: Kosíce

Post by Håkan »

Bra att laget gick på sparlåga när matchen inte betydde något.
nordan
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Kosíce

Post by Antos »

Rollie wrote: 10 Oct 2023, 21:26 19 och 40 är ju breddförvärv och inte så dyra gissar jag, men visst hade man hoppats på lite mer klass. 29 däremot är säkert dyr som fan och ska kunna visa betydligt mer även om ligan är ny osv, osv. Vidhåller att det var en dåligt scoutad panikvärvning efter Agostino affären
Måste ju gälla Pär och Hugg också, mycket kritik mot 29 men vi har många andra som inte presterar heller. Och innan nån kommer och påpekar att Pär inte är är nån poängspelare så är det rätt, dock hade då jag räknat med mer än 1 ass på 8 SHL matcher.
Det är ju nånting som inte klickar i anfallsspelet att förvänta sig att 1 spelare ska komma in och göra skillnad tycker jag är orättvist mot Sikura.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Kosíce

Post by Humlannitton »

Men är det ett problem på individuell nivå om samtliga spelare underpresterar offensivt, eller är det ett strukturellt problem?
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Kosíce

Post by lh=1 »

Ok, spännande match blev det. Men MYCKET trevliga bortafans! Förstår att inte alla kan ”släppa allt” o åka bort, men det rekommenderas verkligen! Intressanta miljöer o historik, skål vänner! 😁
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Kosíce

Post by Antos »

Humlannitton wrote: 10 Oct 2023, 22:39 Men är det ett problem på individuell nivå om samtliga spelare underpresterar offensivt, eller är det ett strukturellt problem?
Känns ju som ett strukturellt problem, för har dom gjort en match där det känns som att anfallsspelet har sett bra ut? Sen vad det beror på vet jag inte, vi borde kunna spela bättre med det materialet vi har även om det saknas nån spelare.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kosíce

Post by nr86 »

Jag tycker inte att Ogge varit så bra senaste matcherna. Stack ut positivt de 3 första men sedan har han dalat. Han behöver vara en drivande och producerande spelare om vi ska mäta oss med toppen av shl.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kosíce

Post by Chippen »

krysset wrote: 10 Oct 2023, 20:39 Våra förvärv har floppat. Sikura blek.
Våra bärande spelare från fjolåret floppar verkligen.
Johnsson, Hugg, Pudas är ju rent utsagt apdåliga just nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ReAnimator
Posts: 9
Joined: 11 Aug 2011, 17:16

Re: Kosíce

Post by ReAnimator »

Mm, tycker att det är konstigt att vi i träningsmatchen mot Luleå presterade precisa passningar, offensiv kvalité och vassa målchanser. (Okej, det var bara en träningsmatch...) När vi sedan nöter på systemet så resulterar det oftare i tråkigare spel och mindre målchanser, jag fattar inte? Vad hände med Ogges magiska ingångar och "ryssvändningar" när han kom in i anfallszonen? Lägg dit alla passningar som förverkas nuförtiden och man blir både matt och förvånad. Är det vårt system som dödar vår kreativitet? Anfall är bästa försvar heter det ju sedan gammalt och en klassisk AIK-tolkning av det uttrycket är vad vi supportrar skulle önska. Men för att uppnå det så saknas det lite kvalité och struktur så jag förstår varför man valt en annan väg men vi kan inte ligga kvar i botten på effektivitetsprocenten för länge utan att något händer för det kommer att resultera i en frustrerande säsong där vi får ännu svårare att fylla Templet.

Nä, fortsätt skruva i formationerna och släpp lite på handbromsen så tror jag att vi kommer få se ett frejdigare spel med fler chanser och uppleva en bättre produkt när vi är på plats. Det håller inte att det finns 3-5 spelare per match som går in och visar krigarsjälen utan vi måste ta fram lekfullheten, tjurskalligheten, ilskan, intensiteten och framför allt hjärtat så att matcherna blir njutbara igen. Våga vägra spela ett tråkigt Växköp-spel!
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Kosíce

Post by dovienya »

En sak som är fantastisk med CHL är den matchstatistik som finns att tillgå on the fly. Skellefteå skjuter alltså 17 skott på mål från slottet, och gör bara ett mål (Pärs omställningsmål). Därtill har man fyra blockerade skott från slottet, och 7 utanför. Så totalt 28 avslutsförsök från slottet (CHLs beräkning av slottet).

Hade fler omsatts i mål hade nog spelet känts bättre också.

Om det hade varit Tambellini, Karlkvist eller till och med Liss som fått de lägena gissar jag rent spontant att fler hade gått in. De hade å andra sidan kanske inte fått de lägena pga senfärdigheten i övrigt.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Kosíce

Post by king_louie »

Eller Jocke eller Möller.
Bra skott är underskattat i svensk hockey.
Fin skridskoåkning och geniala passningar hjälper föga om avslutet sedan blir en fjösare i magplattan.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Kosíce

Post by Erwynn »

Robertsson sägs väl ha ett av de bästa skotten i laget men det verkar ju dock hjälpa föga
Hata allt.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Kosíce

Post by dovienya »

Robertsson har skjutit totalt sju skott från slottet på fyra matcher i CHL inkl missade skott. 1 mål. Så han är väl bättre på att sikta bredvid målvakten, trots allt. men 15% borde väl vara klart vettigt att kunna räkna med i skotteffektivitet av skott från slottet som träffar mål? Istället för som nu 5,9%
Post Reply