F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by dovienya »

Humlannitton wrote: 20 Apr 2023, 23:04
kriwi wrote: 20 Apr 2023, 22:32 44 är trött kommer vara inne på baklänges. Skjut direkt!
This. Även om jag inte tycker han behöver skjutas.
:lol:
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Empress »

Hällgren wrote: 20 Apr 2023, 23:20 Robertsson!! Ta Max plats!
Det sa vi väl på forumet redan i höstas!
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by vonschnauser »

Men jaaaa!!!
aikekke
Posts: 215
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by aikekke »

Så jävla skön...t
lappri
Posts: 412
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by lappri »

Fyfan va satans skönt! De goda har vunnit mot de onda, nu har vindarna vänt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

Oerhört skönt! Det hade varit ett rån att torska och även om jag tycker att Växjö leder serien rättvist så hade 3-0 i matcher varit magstarkt. Idag gör vi en riktigt bra match och hade vi haft effektiviteten med oss hade vi vunnit med typ 4-1 på ordinarie tid. Larmi är bra men vår impotens är en större förklaring.

Nu jävlar vänder vi det här!!!
Tigerränderna går aldrig ur.
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by number 7 »

Pustar ut
Det tog på ikväll
Men nu bör man sova riktigt bra
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Humlannitton »

Johan Tornberg är så jävla dum i hela huvudet. Som om Sandbergs lätta crosscheck innan 2-2 skulle vara så fruktansvärd. Inget efteråt om knätacklingen på Pudas, inget om varenda. Jävla. Situation. Där Vaxjö grisar, trippar, interferar, crosscheckar i ansiktet, slashar…
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Special Brew »

Så jävla gött! Ta det på ren adrenalin nu på lördag!
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by dovienya »

dovienya wrote: 20 Apr 2023, 21:10
p-play wrote: 20 Apr 2023, 20:57 PP är alldeles för statiskt och sönderläst. Varför kan man inte göra för en gångs skull göra lite förändringar så att allt inte blir så förutsägbart?
Kühn istf Max kanske?
Eller Simon istf Max, så Jocke får en tydlig spelfördelarroll istället för nåt 50/50-guck-kladd.
Lindströms PP har 1 mål på 20 minuter PP i slutspelet, och Max har gjort 0 poäng där.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

Hur är det nu, får vi anmäla eller är det enbart domarna som får göra det? Coopers tackling borde vara nära en avstängning.
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by p-play »

Empress wrote: 20 Apr 2023, 23:21
Hällgren wrote: 20 Apr 2023, 23:20 Robertsson!! Ta Max plats!
Det sa vi väl på forumet redan i höstas!
Underbart! Robertsson borde spela PP. Nilsson gör en väldigt bra match och förtjänar beröm, även om man har hjärtat i halsgropen varenda gång han är inne. Högberg och Lindholm är dominanta.
Last edited by p-play on 20 Apr 2023, 23:32, edited 1 time in total.
petterrr_dd
Posts: 298
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by petterrr_dd »

Kommer på riktigt börja mörda dom om dom fortsätter såhär i studion! Vi har varit totalt jävla bortdöma och dom gnäller nu över en jävla filmning 😡😡😡
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by dovienya »

Foppas skridskocoach wrote: 20 Apr 2023, 23:30 Hur är det nu, får vi anmäla eller är det enbart domarna som får göra det? Coopers tackling borde vara nära en avstängning.
Den är tydlig och dessutom helt medveten. Vore faktiskt mycket konstigt om de inte tog en avstängning ett par matcher för den; subjektivt är det ju solklart femma plus avstängning. Skaderisken är inte liten.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Lubbe »

Robertsson var pigg och utvilad när alla andra på banan var slutkörda.
Vette fan om man ska dra så mkt växlar utifrån det.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by dovienya »

Såg inte 2-2-målet direkt, men de ropade efter en crosschecking. SÅ. JÄVLA. SKÖNT. att de inte tar den; hade han inte kastat sig framåt efter den rätt hårda dutten i ryggen hade han lätt kunnat göra något mot den passningen, men eftersom han spelar över deluxe så lyckas han inte. Absolut skall det kunna vara utvisning, men hans embellishment straffade sig direkt.
Last edited by dovienya on 21 Apr 2023, 00:11, edited 2 times in total.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Frantisek Pospisil »

Ijenjiglen, typ..... jag var aldrig orolig.
Coachseger.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by ossian »

p-play wrote: 20 Apr 2023, 21:47 Vilket jävla loosergäng. De hittar alltid en väg att förlora. Det är helt obegripligt att man helt kan tappa spelet och konceptet så här.
Pplay, jag har stor respekt for dig, din hockeykunskap,
Dina kommentarer, men det ar inte ok att Kalla AIK for ett losergang (ett o tack)
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by dovienya »

Han skriver ju att de tappar spelet, alltså loosers ;)
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by ossian »

Vaxkop Fakers kan be till sin onda falska hockeygud att denna match inte var avgjord med typ 4 mal efter 3 perioder. Finns inte en chans att vi knacker detta gnetiga sargutgang. Over 7 matcher brukar bonnrotan, snedstudsarna, domarmisstagen jamna ut sig. Deras 2-1 mal… efter ett antal ramtraffar forsoker kopelaget pa sig ett anfall, efter 7 turstudsar I rad ramlar pucken ratt, han skjuter men missar pucken men den snedatudsar in i mal?

Hockeygud, Mohammed, hockey Buddha, herregud var har kopelaget gjort for att fortjana denna rota?
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by ossian »

dovienya wrote: 21 Apr 2023, 00:12 Han skriver ju att de tappar spelet, alltså loosers ;)
Vem vann matchen, vem var looser?

Nilsson var fan em gigant denna match.

Enklare att forstora an att vara konstrukiv
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by ossian »

Med en normal tur hade vi vunnit matchen med 2-3 mal under ordinarie matchtid.

Forsta matchen vi spelar ok och gor en ok prestation tycker jag. Vi ar ett battre lag. Nar vi tuggar i och kor pa ar vi klart battre, skiljer mycket mellan lagen aven om Lundberg och Aktell gor det bra i Vaxkop. Vaxkops forwards ar mediokra.

Vi vander detta och tar sm guld.
Pudas ar gud.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by p-play »

ossian wrote: 21 Apr 2023, 00:04
p-play wrote: 20 Apr 2023, 21:47 Vilket jävla loosergäng. De hittar alltid en väg att förlora. Det är helt obegripligt att man helt kan tappa spelet och konceptet så här.
Pplay, jag har stor respekt for dig, din hockeykunskap,
Dina kommentarer, men det ar inte ok att Kalla AIK for ett losergang (ett o tack)
Jag får be om ursäkt, men var nog lite i apati och inte så illa ment. :D Det behövdes också en jinx i det läget. Det är ändå svårt att förstå hur spelet bara kan försvinna efter ett 0-1 mål och vissa spelare såg definitivt ut att vika ned sig. Jag tycker att vi är ett bättre lag än Växjö och kan ta dem bara vi spelar med lite disciplin. Som tur var var det några som verkligen tog tag i det. Det är i sådana där en riktigt kapten kliver fram och det gjorde Möller precis som några andra av de ledande spelarna. Otroligt skönt och något man väntat på. Lindholm och Högberg är giganter spelmässigt i den här matchen. Nilsson visade också en enorm inställning och krigade i situationerna precis som Sandberg. Tredjekedjan kan dock mycket bättre. Några av Växjös utländska legoknektar såg rejält trötta ut och det är bra att det blev en lång match.
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by TigerShark »

ossian wrote: 21 Apr 2023, 00:28 Forsta matchen vi spelar ok och gor en ok prestation tycker jag. Vi ar ett battre lag. Nar vi tuggar i och kor pa ar vi klart battre, skiljer mycket mellan lagen aven om Lundberg och Aktell gor det bra i Vaxkop. Vaxkops forwards ar mediokra.
Arvid spelar ju hos oss nu?
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Sportis »

Underbar vinst och underbart att Jocke är tillbaka, vilken skillnad han gör. Vill plussa stort för Högberg. Vilken backgigant. Söderström kliver fram i förlängningen. Mycket bra!
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by nr86 »

Gud vilken viktig seger. Förlust och finalen vore helt körd. Otroligt små marginaler. Vinst på lördag och 2-2 helt plötsligt. Känner på mig att Söderström har en sån där omöjlig match kvar i sig. Larmi kommer att bli mänsklig.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Dwight_Shrute »

Det är ju egentligen bara förstakedjan som inte har problem.

I andrakedjan så har Hugg checkat ut sedan ett par matcher tillbaka. JJ har sina vanliga bekymmer med slutspelshockey. I tredjekedjan så är Max en allsvensk spelare och ingen som ska spela SHL-hockey, men jag tycker också att Wingerli delvis är ett problem. Han har fortfarande gudabenådad skridskoåkning och inställning men han får inte ut ett skit av den eftersom han verkar ha slutat tänka på banan. Alldeles för ofta i fel position och konstiga passningar eller pucktapp. Jag tycker inte att fjärdekedjan är samma bekymmer som andra verkar göra. Visst, de är definitivt lagets svagaste formation, men jag tycker de turas om med framförallt tredjekedjan om att ha svårt att hantera vissa matcher och kraven på dom borde vara klart lägre än de övriga formationerna, även om de så klart ska göra sitt jobb. Som jag förstått det spelar LL med någon skada, vilket är synd, han brukar kunna vara en lite oväntad kraft under just slutspelen. Han brukar också kunna vara en Kühn Light när han är som bäst. Kühn såg inte helt återställd ut igår, för övrigt.

Kul att konstatera att Nilsson spelar så pass bra som han faktiskt kan göra och att han inte orsakar lika mycket skit som gjorde under stora delar av grundserien och att han gör skäl för vildsvinsepitetet i närkamperna nu, även om han fortsätter att ramla jävligt ofta. (Kristallsjukan?)

Jag har gillat Sundsviks insatser under delar av slutspelet, men han verkar beskedligare nu. Synd. Tänk om han kunde bli lika aggressiv och hård som han var under matchserien mot Rögle, då skulle han kunna fylla Max skor utan några bekymmer.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Fdskebo »

Dwight_Shrute wrote: 21 Apr 2023, 08:34 Det är ju egentligen bara förstakedjan som inte har problem.

I andrakedjan så har Hugg checkat ut sedan ett par matcher tillbaka. JJ har sina vanliga bekymmer med slutspelshockey. I tredjekedjan så är Max en allsvensk spelare och ingen som ska spela SHL-hockey, men jag tycker också att Wingerli delvis är ett problem. Han har fortfarande gudabenådad skridskoåkning och inställning men han får inte ut ett skit av den eftersom han verkar ha slutat tänka på banan. Alldeles för ofta i fel position och konstiga passningar eller pucktapp. Jag tycker inte att fjärdekedjan är samma bekymmer som andra verkar göra. Visst, de är definitivt lagets svagaste formation, men jag tycker de turas om med framförallt tredjekedjan om att ha svårt att hantera vissa matcher och kraven på dom borde vara klart lägre än de övriga formationerna, även om de så klart ska göra sitt jobb. Som jag förstått det spelar LL med någon skada, vilket är synd, han brukar kunna vara en lite oväntad kraft under just slutspelen. Han brukar också kunna vara en Kühn Light när han är som bäst. Kühn såg inte helt återställd ut igår, för övrigt.

Kul att konstatera att Nilsson spelar så pass bra som han faktiskt kan göra och att han inte orsakar lika mycket skit som gjorde under stora delar av grundserien och att han gör skäl för vildsvinsepitetet i närkamperna nu, även om han fortsätter att ramla jävligt ofta. (Kristallsjukan?)

Jag har gillat Sundsviks insatser under delar av slutspelet, men han verkar beskedligare nu. Synd. Tänk om han kunde bli lika aggressiv och hård som han var under matchserien mot Rögle, då skulle han kunna fylla Max skor utan några bekymmer.
+1, på allt. Klockren analys enligt mig.

Konstaterar även att Jockes betydelse för AIK är gigantisk, han skapar ett lugn och en trygghet som är enorm. Dessutom är Högberg en kalasvärvning av Forre, riktigt bra förvärv.
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Sportis »

Ingen avstängning på Cooper. Dags för AIK att reagera kanske? Kommer han undan för att Sandberg klarade sig från utvisning? Makalöst.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: F3 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 20/4 kl 19.30

Post by Dwight_Shrute »

Sportis wrote: 21 Apr 2023, 10:18 Ingen avstängning på Cooper. Dags för AIK att reagera kanske? Kommer han undan för att Sandberg klarade sig från utvisning? Makalöst.
Ganska bedrövligt med Cooper. Det hade varit avstängning ett par matcher i grundserien, särskilt om Pudas slängt sig och låtsats gå ut i omklädningsrummet några minuter för att han hade så ont. Någon borde definitivt kommentera det. ON har ju vältränat munläder.
Post Reply