Fokus på åttondelsfinaler

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Fokus på åttondelsfinaler

Post by lobo »

Diskutera, kommentera, önska, tippa

Jag ser helst att vi får möta Leksand
Jag tippar dock att IKO samt Rögle går vidare vilket ger oss IKO

Sent from my SM-G991B using Tapatalk


Last edited by lobo on 10 Mar 2023, 09:14, edited 1 time in total.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Rollie »

Känns väldigt öppet i båda åttondelarna, jag hoppas bara att oavsett vem vi får har fått gå 3 hårda matcher som sitter i benen.
User avatar
tazman
Posts: 1983
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by tazman »

Helt bisarrt att dom två lagen som hamnat sämst får börja på hemmaplan, otrolig fördel att börja hemma och kunna sätta press på bortalaget.

Kommer bli tuffa matcher vem än vi får, AIK bör vinna över en serie ändå.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by p-play »

Ny låt ute. Bra jobbat! Den växer för varje lyssning, vilket en bra hockeylåt ska.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Empress »

IKO är nog det lag vi har bäst chans mot. Tidigare under säsongen har både Rögle och Leksand haft flertalet tongivande spelare borta när vi mött dom;
Hrvik och Peter C i LIF
Zaar och Everberg i RBK

Oskarshamn är väl sämsta resan, rätt långt från närmsta flygplats.

Optimalt vore 2-1 till IKO mot Luleå efter tre långa matcher som går till förlängning. Gärna med några avstängningar.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by p-play »

Luleå kommer att ta den serien. Deras spelsätt passar Oskarshamn dåligt. Örebro har dragit vinstlotten som får Timrå.
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Strffa »

Hoppas på Leksand. Då är jag på supporterbuss nästa lördag!
pucknörden
Posts: 59
Joined: 21 Feb 2023, 18:35

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by pucknörden »

Svårt att sia om kommande motstånd men AIK måste växla upp annars är risken stor att det blir en kort resa. Alla dessa tre lag är underdogs o superhungriga o AIK måste ha koll på det , inga underskattningsfasoner , fullt ös från match 1 o inte slå sig till ro o tro att hemmaplan kommer att framstå som fördel.
Randyandy
Posts: 68
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Randyandy »

Oskarshamn lär väl vara svårt decimerade efter en serie mot Lule så jag väljer dom.
I andra hand tänker jag Röggle. Dyrt och bra lag men passar AIK bättre än gnetiga Leksand.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by marre »

Måste tyvärr hålla med P-play,Lulä kommer slå ut Oskarshamn.Blir en coachseger för Bulan.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Foppas skridskocoach »

Strffa wrote: 10 Mar 2023, 16:02 Hoppas på Leksand. Då är jag på supporterbuss nästa lördag!
Usch, det där väckte jobbiga minnen till liv. :(
Tigerränderna går aldrig ur.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by lobo »

Foppas skridskocoach wrote:
Strffa wrote: 10 Mar 2023, 16:02 Hoppas på Leksand. Då är jag på supporterbuss nästa lördag!
Usch, det där väckte jobbiga minnen till liv. :(
Vi ska bara... Dom vill inte att Mora... ImageImageImageImageImage🫣🫣

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
vonschnauser
Posts: 923
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by vonschnauser »

Tror också att Luleå tar oskarshamn, på rutin. Rögle och leksand är väldigt ovisst. Men det känns som Rögle passar oss bättre, vi har spelat riktigt dåligt mot Leksand då det verkar ha hittat ett bra sätt att stoppa vår fart…

Men samtidigt är Rögle också lite små läskiga när de underpresterat hela säsongen och har allt att vinna…
Sportis
Posts: 633
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Sportis »

Vet ärligt talat inte vad man hoppas på. Tycker alla potentiella lag känns lite läskiga.
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by jowa »

Oskarshamn var tidigare mitt drömmotstånd. Men nu börjar jag tveka. Dom ser verkligen livsfarliga ut.

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk

User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by nr86 »

Oskarshamn blir väldigt farliga i kvarten. Oj vad de spelar bort Luleå. Vi måste ta våra hemmamatcher annars blir det så klart torsk. Luleå vänder INTE det här.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Humlannitton »

nr86 wrote: 11 Mar 2023, 16:29 Oskarshamn blir väldigt farliga i kvarten. Oj vad de spelar bort Luleå. Vi måste ta våra hemmamatcher annars blir det så klart torsk. Luleå vänder INTE det här.
3-3 nu.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Dwight_Shrute »

Humlannitton wrote: 11 Mar 2023, 16:42
nr86 wrote: 11 Mar 2023, 16:29 Oskarshamn blir väldigt farliga i kvarten. Oj vad de spelar bort Luleå. Vi måste ta våra hemmamatcher annars blir det så klart torsk. Luleå vänder INTE det här.
3-3 nu.
5-3 nu.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by nr86 »

Ha ha jag älskar den här sporten! Luleå i förarsätet men jag tror ändå att Oskarshamn tar detta över bäst av 3
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Humlannitton »

Är inte Oskarshamns svaghet ojämnheten? Man har SHL:s absoluta toppkedja, men sen finns ingenting. Spetsigt framåt, ihåligt bakåt.
User avatar
tazman
Posts: 1983
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by tazman »

Humlannitton wrote: 11 Mar 2023, 16:58 Är inte Oskarshamns svaghet ojämnheten? Man har SHL:s absoluta toppkedja, men sen finns ingenting. Spetsigt framåt, ihåligt bakåt.
Två riktigt bra kedjor, annars helt enig med dig.

Ser Rögle-Leksand, härlig match. Tacklingar och gränsfalls-situationer som domarna friar. Gäller att AIK är med på det nästa vecka.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Empress »

Så 1-0 till Luleå och Leksand.
Möjligt bättre nu att Luleå tar två raka för ha vettig chans mot Lakers.

Rögle av med Zaar, så rejäl fördel Leksand ta hem detta.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by marre »

Lulä kommer va chanslösa mot Lakers.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by p-play »

Det är lite märkligt att man tog bort systemet att klubbarna får välja motståndare. Då det är så jämnt mellan lagen så gör skador och form stor skillnad. Trean och fyran i serien gynnas i år och får enklast kvartsfinalmotståndare.
lappri
Posts: 408
Joined: 18 Oct 2022, 21:04

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by lappri »

Jahapp, statistiskt sett sen vi införde play-in så råder det 100%ig vattentät fördel till de lag som vinner första matchen att i slutändan va de lag som går vidare till kvarten. I och med detta så betyder det att vi får Leksand i kvarten då. Ett lag jag inte tycker om att möta då vi alltid mot just dom lyckas gå ner oss fullkomligt i matcherna.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by Torsgatan »

Spelar ingen roll vilka vi möter så länge dom ställer upp styrspel och inte tillåter vårat V-spel att fungera. Jag är livrädd för detta.

Borde göra som nått nhl lag gjorde en gång och tog burskydd i protest mot motståndarens styrspel.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by svea_man »

Torsgatan wrote: 11 Mar 2023, 19:56 Spelar ingen roll vilka vi möter så länge dom ställer upp styrspel och inte tillåter vårat V-spel att fungera. Jag är livrädd för detta.

Borde göra som nått nhl lag gjorde en gång och tog burskydd i protest mot motståndarens styrspel.
Ja faktiskt!!
petterrr_dd
Posts: 298
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by petterrr_dd »

Vilka vi än kommer möta så verkar då iallafall våran publik svika (igen).... inte så mkt värt med hemmafördel när de kanske kommer 4001 pers 😴. BEDRÖVLIGT!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by svea_man »

Ser att Brynäs sparkar tränaren börja bli tradition att göra det i Gävle.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Fokus på åttondelsfinaler

Post by nr86 »

Är väldigt intressant att titta på dessa åttondelsfinaler. Det är så tydligt att det är en helt annan hockey. Skaderisken ökar med flera procent och Rögle har redan åkt på en del skador. Vore väldigt bra om båda serierna gick till 3 matcher och lagen fick 2 tunga skador var.
Post Reply