Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 23/24

Post by Snuskhummern »

Sebban wrote: 12 Apr 2023, 10:26 Pratade precis med en polare som är Brynäsare och har spelat hockey med Johan Larsson. Han hävdar att vi och IK Plast rycker i honom till nästa säsong.
Skulle nog kunna ses som en ev. ersättare till Kühnhackl. Ska bli intressant att se hur det blir med Walli Walterholm när det ryktas att DIF har lagt sig i på riktigt, går dom upp gissar jag på att han går dit.
User avatar
nr86
Posts: 5333
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Vi har lagt ut krokar i alla topplagen i allsvenskan. Bara grodorna vi aktar oss för. Och det är nog klokt 😁.
De lär ryka ikväll inför ett kokande hovet.
User avatar
tazman
Posts: 2012
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Ingen vild gissning att målvaktsidan samt backsidan är relativt klar, det troliga är väl att Frans och Högström lämnar.

Det kan nog bli en hel del ruljans bland forwards. Förhoppningsvis är ersättarna till Lindström, Sundsvik med flera på en hög nivå.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Frantisek Pospisil
Posts: 1406
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Pratade med Adam ikväll.
Han berättade det som väl alla haft klart för sig, att hans karriär är över.
Men han var i alla fall en jävel på att dela ut t-shits med ett amerikanskt leende.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1842
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season 23/24

Post by GroovyEd »

Som jag förstått det så kommer Erik Walli Walterholm ansluta till oss om Djurgården inte går upp och Riley Woods kommer om inte Modo går upp. Själv hoppas jag av två anledningar på det förstnämnda. Känns som EWW är en spelartyp vi behöver mer än Woods om vi ska kunna hävda oss vid den här tiden nästa år.
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 23/24

Post by Rollie »

GroovyEd wrote: 18 Apr 2023, 12:58 Som jag förstått det så kommer Erik Walli Walterholm ansluta till oss om Djurgården inte går upp och Riley Woods kommer om inte Modo går upp. Själv hoppas jag av två anledningar på det förstnämnda. Känns som EWW är en spelartyp vi behöver mer än Woods om vi ska kunna hävda oss vid den här tiden nästa år.
Jo men samtidigt är Woods riktigt skicklig med klubba och puck så han kan nog lösa en hel del pp knutar. Sen behöver vi den typen också inte minst om nu Jocke slutar för gott.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

GroovyEd wrote: 18 Apr 2023, 12:58 Som jag förstått det så kommer Erik Walli Walterholm ansluta till oss om Djurgården inte går upp och Riley Woods kommer om inte Modo går upp. Själv hoppas jag av två anledningar på det förstnämnda. Känns som EWW är en spelartyp vi behöver mer än Woods om vi ska kunna hävda oss vid den här tiden nästa år.
EWW har varit aktuell tidigare med vilket jag skrivit om men då skrattade folk här åt bara tanken. Men bättre sent än aldrig.
User avatar
vonschnauser
Posts: 969
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly season 23/24

Post by vonschnauser »

Satsa allt på Noah Östlund i DIF om dom inte går upp!!!
lobo
Posts: 1553
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

vonschnauser wrote:Satsa allt på Noah Östlund i DIF om dom inte går upp!!!
THIS! Sjukt jävla impad av honom. Stor, kaxig, avig och äckligt skicklig, som en snabb och dryg JJ, eller teknisk och lurig Kuhn.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
marre
Posts: 3170
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Han är väl allt annat än stor?
User avatar
nr86
Posts: 5333
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

marre wrote: 18 Apr 2023, 22:35 Han är väl allt annat än stor?
Precis en av de minsta i ligan men stor i spelet.
lobo
Posts: 1553
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

lobo wrote:
vonschnauser wrote:Satsa allt på Noah Östlund i DIF om dom inte går upp!!!
THIS! Sjukt jävla impad av honom. Stor, kaxig, avig och äckligt skicklig, som en snabb och dryg JJ, eller teknisk och lurig Kuhn.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
sorry, tänkte på Öhgren (Liam), inte Östlund

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Jag undrar om inte något SHL-lag kommer att plocka upp Linus Cronholm?
marre
Posts: 3170
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Jag gillar verkligen Pontus Nasen i MODO,tyvärr har vi gott ställt med den typen av backar.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1491
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season 23/24

Post by Humlannitton »

marre wrote: 21 Apr 2023, 20:42 Jag gillar verkligen Pontus Nasen i MODO,tyvärr har vi gott ställt med den typen av backar.
Tyvärr?

Är det inte ganska skönt att vi har gott om den typen av back som du gillar?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3017
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Vi behöver absolut inte värva någon back. Om något har vi överflöd. Pellikka och Salomonsson måste in på ordinarie platser, och Olsson ska väl kunna höja sig också? Inga uppenbara risker att någon drar över pölen (även om man inte vet med säkerhet).
Tigerränderna går aldrig ur.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly season 23/24

Post by Lubbe »

marre wrote: 21 Apr 2023, 20:42 Jag gillar verkligen Pontus Nasen i MODO,tyvärr har vi gott ställt med den typen av backar.
"För fan, Näsen, skjuuuut".
Vanligaste utropet man hörde i Hägglunds arena senast jag va där (finalmatch 1 mot Djurgården).
Jag vill inte höra det i Skekraft arena. Sjukt frustrerande spelare som passar bort kanonlägen stup i kvarten.
User avatar
nr86
Posts: 5333
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Vår sorg som jag ser det är att vi kommer att kunna behålla Högberg. Vår bästa back i finalen. Olsson hoppas jag vi kan bli av med faktiskt då både asp och Salle går före.
lobo
Posts: 1553
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

Går det hjälpas åt att sammanfatta alla rykten och illa dolda hemligheter

Lämnar:
Winge
Sundsvik

Osäkra:
Kuhn
Sandberg
Jocke
Högberg
Melker
Tuohimaa

"Klara":
Heikkenen
Woods (beroende på Modo?)

Steget upp:
Pellika
Sam Forsfjäll

Ryktas
Ogge
Bellemare


Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
marre
Posts: 3170
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Frasse,Högberg,Sandberg,Kuhn och Hugg kan vi nog lägga på utkorgen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3017
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Hugg och Sandberg har nog en större stanna-kvar-sannolikhet än 0%.
Tigerränderna går aldrig ur.
marre
Posts: 3170
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 23/24

Post by marre »

Dessutom försvinner nog Robertsson
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Dickinson verkar vara klar för Färjestad om inte Modo går upp. Johan Södergran har haft en stark utveckling den senaste tiden.
User avatar
vonschnauser
Posts: 969
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly season 23/24

Post by vonschnauser »

Eftersom jag inte sett tillräckligt, vem är bäst av Woods och Dickinson? Tänkte när vi så tydligt gick på Woods
Mkn
Posts: 29
Joined: 11 Jul 2012, 17:00

Re: Silly season 23/24

Post by Mkn »

p-play wrote: 22 Apr 2023, 12:18 Dickinson verkar vara klar för Färjestad om inte Modo går upp. Johan Södergran har haft en stark utveckling den senaste tiden.
Håller med om Södergran, riktiga fina händer för sin storlek, lite Elmer Söderblom känsla över honom.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Silly season 23/24

Post by Sargade Sune »

Efter att ha följt MoDo några matcher här på slutet är jag väldigt fundersam vad Woods skulle tillföra. Liten i storlek, svag i närkamper och relativt dåligt flås vad det verkar. Tar väldigt korta byten och lämnar inga avtryck efter sig.

Gjorde en hel del poäng innan han åkte på en skada och man får verkligen hoppas att han har mer i sin verktygslåda om värvningen blir verklighet Annars hoppas jag att Modo tar klivet upp och vi slipper honom.
Empress
Posts: 7117
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

vonschnauser wrote: 22 Apr 2023, 13:56 Eftersom jag inte sett tillräckligt, vem är bäst av Woods och Dickinson? Tänkte när vi så tydligt gick på Woods
Forre signade/högg väl honom redan i november.
Känns ju nu som lite väl het på gröten?
Men blir ju ingen flopp som Adam blev.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1491
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season 23/24

Post by Humlannitton »

Jahapp, det är väl den här tråden som gäller framgent.

Målvakter har vi. Backsidan är väl också rätt full, även om jag vill få in en Sevc-typ. Nån rutinerad, elak, stenhård jävel som gör ONT att möta. Samtidigt vill jag se en förlängning på Högberg. Oskar Nilsson är vi väl fast med… verkar vara en skön kille, men ingen man vinner SM-guld med. Samma med Anton Olsson, ser inte mycket potential där.

Arvid - Forsfjäll
Pudas - Granberg
Salomonsson - Högberg
Sandin-Pellikka - NY

På forwardssidan är det värre. Jocke lär lägga av, samma med Melker. Kühn försvinner till Tyskland. Sundsvik till Rögle, Wingerli till Schweiz.

Sandberg hoppas jag man försöker behålla, han är redan en kulturbärare, men frågan är väl varför man isf inte redan ordnat det. Hugg, well… jag behåller honom gärna och har svårt att se hur han ska ta plats i något NHL-lag. Tror han blir kvar.

Innebär ändå att det finns många luckor att fylla.

Hugg - Johnsson - Möller
Woods - Pär - Heikkinen
Max - Linus L - Sandberg
Z Forsfjäll - Stenman - Robertsson
Keilin

Den uppställningen skrämmer exakt ingen. Två fjärdjekedjor varav den ena känns allsvensk. Som jag förstått det finns det inte heller nån junior som kommer underifrån som kan gå in och ta en plats.

Om Riley Woods och Heikkinen är nivån vi tänker fylla på med, så blir jag orolig på riktigt. Vi behöver få in tre riktigt jävla bra forwards, varav helst två centrar.
Trollet
Posts: 8475
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season 23/24

Post by Trollet »

Kan tänka mig en insamling för att bli av med Johnsson.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly season 23/24

Post by LeeGoren »

Svårt att se hur Skell ska kunna ta guld med JJ22 som toppcenter. Uppenbart att han inte håller i slutspel.
Blir även tydligt att Wingerlis spelförståelse och beslutsfattande är tveksamt när motståndarna inte tillåter honom att använda sin fart.
Post Reply