Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Hellnemo reggad för chc, ska spela i helgen vad det verkar
Hata allt.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Chippen wrote: 19 Jan 2024, 11:26 Som du börjar ditt inlägg så är det enkelt att missförstå ditt icke besserwissrande men självklart har du rätt.
5 matcher som utlånad var självklart det som gjorde susen.
Om en person sjalv ar en riktig besserwisser ar det vanligt att den personen misstar andra for att vara det…

Jag tror inte det var 5 matcher som utlanad som gjorde susen, jag menade nagot helt annat. Det ar svart att forklara saker till dig, vet inte om det ar min kommunikation eller din forstaelse som ar problemet?
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

ossian wrote: 19 Jan 2024, 12:22 Om en person sjalv ar en riktig besserwisser ar det vanligt att den personen misstar andra for att vara det…

Jag tror inte det var 5 matcher som utlanad som gjorde susen, jag menade nagot helt annat. Det ar svart att forklara saker till dig, vet inte om det ar min kommunikation eller din forstaelse som ar problemet?
Jag tror att det är din attityd det är problem med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

ossian wrote: 19 Jan 2024, 12:22
Chippen wrote: 19 Jan 2024, 11:26 Som du börjar ditt inlägg så är det enkelt att missförstå ditt icke besserwissrande men självklart har du rätt.
5 matcher som utlånad var självklart det som gjorde susen.
Om en person sjalv ar en riktig besserwisser ar det vanligt att den personen misstar andra for att vara det…

Jag tror inte det var 5 matcher som utlanad som gjorde susen, jag menade nagot helt annat. Det ar svart att forklara saker till dig, vet inte om det ar min kommunikation eller din forstaelse som ar problemet?
Starta en egen tråd där ni reder ut era problem att förstå varandra 😁

Jag hör till dem som inte varit så förtjust i Granberg den här säsongen. Han är en back med landslagsmeriter och så fort det kommer på tal vill agenten/spelaren ha mer pengar. Jag killgissar att han säkert ligger på ca 120 000kr i månaden i sitt nuvarande kontrakt. Forsell gör helt rätt som börjar se sig om efter ersättare. Kanske redan någon klar? Jag ska tillägga att Granberg spelade upp sig flera nivåer i gårdagens match mot fbk då han spelade enkelt och vågade stå upp på offensiv blå. Det är spelet med puck som inte håller tycker jag. Och då vara i ett lag som aik blir det ohållbart. Målvaktsposten är en annan nöt Forsell måste knäcka. Liksom Granberg gjorde Lindvall en riktigt bra match igår utan den obligatoriska billiga puck som ofta slinker in. I ärlighetens namn blev han inte satt under så stor press heller men nollan höll han. Jag ser det som otroligt viktigt att vi får till en förlängning med Söderström som jag värderar väldigt högt. I intervjun med Lindvall igår kändes det som att han själv inte var riktigt säker på att kroppen kommer att hålla med frekvent matchande. Känns väldigt osäkert och en stor chansning om vi enbart förlitar oss på att Lindvall ska vara vår etta och vi släpper Söderström för att värva en billigare backup. Hoppas det löser sig med Söderström. Då kommer jag att sova gott om nätterna framöver 😁
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Chippen wrote: 19 Jan 2024, 11:28 Hepp, nu är inte den enda någorlunda fysiska spelare inget vi prioriterar.

Visst, PG är inte den snabbaste på rören etc mem samtidigt fyller han en bra roll.
vi får väl anta att det är annat på g in. Det har ju pratats om Cronholm från löven, bättre på rören, yngre, fysisk.
annan spelartyp förvisso men Wilsby lär inte spela kvar i nordamerika heller.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Chippen wrote: 19 Jan 2024, 11:28 Hepp, nu är inte den enda någorlunda fysiska spelare inget vi prioriterar.

Visst, PG är inte den snabbaste på rören etc mem samtidigt fyller han en bra roll.
Hans svaghet är ju spelet med puck, här har man ju chansen att kanske få in en defensiv/tvåvägsback som
är bättre med puck än vad Granberg är. Sen svider det att vi ska skicka ännu en av dom egenfostrade.
frågan är vad har Granberg för lön?
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Antos wrote: 19 Jan 2024, 12:54 Hans svaghet är ju spelet med puck, här har man ju chansen att kanske få in en defensiv/tvåvägsback som
är bättre med puck än vad Granberg är. Sen svider det att vi ska skicka ännu en av dom egenfostrade.
frågan är vad har Granberg för lön?
Såklart att det svider extra mycket att det är en ryggradsspelare som eventuellt kommer försvinna och det är väl naturens gång iom att det är spelare på väg upp oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Helt och fullt, totalt oförstående till ointresset för Granen.
Känner jag både blir förbannad och ännu mer förbannad.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Chippen wrote: 19 Jan 2024, 12:55
Antos wrote: 19 Jan 2024, 12:54 Hans svaghet är ju spelet med puck, här har man ju chansen att kanske få in en defensiv/tvåvägsback som
är bättre med puck än vad Granberg är. Sen svider det att vi ska skicka ännu en av dom egenfostrade.
frågan är vad har Granberg för lön?
Såklart att det svider extra mycket att det är en ryggradsspelare som eventuellt kommer försvinna och det är väl naturens gång iom att det är spelare på väg upp oxå.

Man får vänta tills truppen är klar innan man uttalar sig, kan ju bli jäkligt bra också. Det skreks ju länge på en forward men Forsells kyla gjorde ju att vi landade A.J och det tycker ju dom flesta blev bra :)
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Laget spelar en jakla bra hockey just nu. Vet inte hur manga sasonger vi har vart mediokra I borjan och sen defilerat pa upploppet?

Edit: upploppet av grundserien… 😂

Avvaktar slutspelet innan domen kommer for Granberg. En typisk slutspelsback.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Antos wrote: 19 Jan 2024, 13:43 Man får vänta tills truppen är klar innan man uttalar sig, kan ju bli jäkligt bra också. Det skreks ju länge på en forward men Forsells kyla gjorde ju att vi landade A.J och det tycker ju dom flesta blev bra :)
Jo så är det oxå men jag tycker då inte att Granberg gör ett sämre jobb än t.ex Nilsson där ute på isen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
number 7
Posts: 778
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by number 7 »

Vem är backen till Skellefteå som antyds ?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-huskopet
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Erwynn wrote: 19 Jan 2024, 12:05 Hellnemo reggad för chc, ska spela i helgen vad det verkar
Ofattbart att Norran inte ens har en liten notis om detta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

number 7 wrote: 19 Jan 2024, 15:02 Vem är backen till Skellefteå som antyds ?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-huskopet
Adam Wilsby.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Är helt övertygad om att Wilsby inte hamnar hos oss. Han hamnar garanterat i alperna eller i Södra Sverige. Tycks minnas att han var en av Rönnbergs favoritspelare de säsonger han var i A-laget..nu hamnar tomatfejjan i ZSC Lions....och Växjö får ju automatiskt stånd när någon av våra forna spelare återvänder till Svedala..
litreb50
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Silly season 23/24

Post by litreb50 »

Kan ju vara en fördel när tjejen bor i stan och har förlängt med Sunnanå.
litreb50
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Silly season 23/24

Post by litreb50 »

Chippen wrote: 19 Jan 2024, 15:02
Erwynn wrote: 19 Jan 2024, 12:05 Hellnemo reggad för chc, ska spela i helgen vad det verkar
Ofattbart att Norran inte ens har en liten notis om detta.
Står ju i Norran.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Wilsby vore en kanon värvning om det blev verklighet. Minns att han var väldigt positivt inställd till klubben senast han var hos oss. Det var någon intervju som gjordes med honom och då skrädde han inte orden. Alla spelare talar ju väl om klubben de representerar förstås men jag minns att han var extra positiv. Wilsby har alla verktyg i lådan.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

Dwight_Shrute wrote: 19 Jan 2024, 15:21 Är helt övertygad om att Wilsby inte hamnar hos oss. Han hamnar garanterat i alperna eller i Södra Sverige. Tycks minnas att han var en av Rönnbergs favoritspelare de säsonger han var i A-laget..nu hamnar tomatfejjan i ZSC Lions....och Växjö får ju automatiskt stånd när någon av våra forna spelare återvänder till Svedala..
Jag tror han har för dåliga siffror för vara aktuell för alperna.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

Erwynn wrote: 19 Jan 2024, 12:05 Hellnemo reggad för chc, ska spela i helgen vad det verkar
Men han får väl också lira j20/Top 10?
Randyandy
Posts: 87
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Silly season 23/24

Post by Randyandy »

Lustigt att låna en målvakt och sen låna honom vidare kan jag tycka. Rögle måste väl vara med på det i så fall?
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 23/24

Post by jowa »

Chippen wrote:
Antos wrote: 19 Jan 2024, 13:43 Man får vänta tills truppen är klar innan man uttalar sig, kan ju bli jäkligt bra också. Det skreks ju länge på en forward men Forsells kyla gjorde ju att vi landade A.J och det tycker ju dom flesta blev bra :)
Jo så är det oxå men jag tycker då inte att Granberg gör ett sämre jobb än t.ex Nilsson där ute på isen.
Det var en spännande jämförelse. Menar du att Nilsson inte spelar lika tufft som Granberg eller att Granberg inte slår lika bra förstapass som Nilsson.

Eller menar du bara att båda är lite lata och inte jobbar så hårt?

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk


User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Randyandy wrote: 19 Jan 2024, 17:48 Lustigt att låna en målvakt och sen låna honom vidare kan jag tycka. Rögle måste väl vara med på det i så fall?
Är väl enbart positivt att en tredjemålvakt får speltid för att vara redo när chansen ges?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Randyandy
Posts: 87
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Silly season 23/24

Post by Randyandy »

Ja givetvis bra för alla utom Rögle. Men som sagt, de måste väl vara informerade.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly season 23/24

Post by Poet »

Är det dåligt för Rögle att deras utlånade målvakt får istid istället för att sitta på läktaren?
2012-05-19
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly season 23/24

Post by vonschnauser »

Poet wrote: 19 Jan 2024, 19:55 Är det dåligt för Rögle att deras utlånade målvakt får istid istället för att sitta på läktaren?
Precis. Tycker verkligen vi bara ska spela han om det krisar. Säg att Lindvall går sönder igen och Söderström behöver någon match off. Då kan vi spela Hellnemo. Annars tycker jag vi ska hålla han utanför. Vi tjänar inget på att han får erfarenhet då han valde att gå till Rögle (vilket framstår som ett misstag med facit i hand, även om jag fattar att han gjorde det med vår DÅ starka målvaktssida).
Randyandy
Posts: 87
Joined: 22 Jun 2011, 12:13

Re: Silly season 23/24

Post by Randyandy »

Dåligt är väl fel ord kanske, men om man lånar något kan man ju inte låna det vidare hur som helst normalt sett.
Måste vara i samförstånd med Rögle att det ska bli på det viset om inte Lindvall går sönder.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Den där Jack Kopacka är bra när han är på humör!
Kommer garanterat att spela i shl till hösten. Undrar om Forsell är intresserad? Svensson trodde det men hade inga belägg för det.
Han har storleken och drivet vilket många efterfrågar här inne.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ck-kopacka
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly season 23/24

Post by Frantisek Pospisil »

Kopskka är en jävulsk lirare. Synd bara han får ECT var 4e match,,,, men se de matcherna ,,,, ja man sitter bara å garvar. Vilken showman.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 23/24

Post by krysset »

Lär väl följa med Brynäs upp i SHL?
Post Reply