Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

som sagt, OM det nu är sant att Ogge kommer hem, ganska bra C-uppställning . I VM är ju både Per och Ogge bästa C, sen får JJ snäppa upp en nivå till. LL är ju redan bäst

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Vilket förtroende de våra får i VM. Många viktiga minuter för 17,24&64. Ogge hittar ju nätet vilket är ett stort plus. Gud vad besviken man blir om det inte blir nått med Ogge nu då….
Och då har vi dessutom A Lindholm som gör det riktigt bra. Tänk om också han vore svartgul. Vilket lag vi skulle ha.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly season 23/24

Post by dovienya »

#48 skämmer inte heller ut sig; även om han inte får ut så mycket så har han många i laget som spelat mycket sämre hittills... Men han kommer ju inte tillbaks på 10-15 år.
nathrakh
Posts: 100
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly season 23/24

Post by nathrakh »

Lite off topic men det känns ju sjukt märkligt att landslaget verkar ha satt sig i en sits där man, som jag förstår det, kan behöva välja mellan Adam Larsson och William Nylander.. Båda är trotjänare i landslaget som verkligen gör skillnad men på olika sätt.
sikt
Posts: 51
Joined: 16 Jun 2011, 22:44

Re: Silly season 23/24

Post by sikt »

Antos
Posts: 278
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

sikt wrote: 16 May 2023, 11:47
Sandberg har förlängt
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Kanske också en indirekt följd av att en annan rightare (Lekkerimäki) valde Örebro. Örebro kommer helt klart att ha två vassa högerskyttar i PP. Sandberg var över hela säsongen kanske den jämnaste forwarden med konsekvent bra insatser. Bra förlängning sett till prestation (om man betalar rimliga pengar).
Last edited by p-play on 16 May 2023, 14:05, edited 3 times in total.
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Silly season 23/24

Post by Torsgatan »

Mycket bra.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Underbart med Sandberg! Jag var helt säker på att vi skulle slarva bort honom. Superfina nyheter. Vi behöver dock verkligen någon som kan göra mål. Sandberg har vissa målskytteegenskaper, men tycker mest han är kreativ och duktig på att ge andra lägen, både med hårt jobb men också med blicken för spelet. Robertsson har en jävla bössa. Den måste man kunna utnyttja mer effektivt.

Skulle gissa att man tittar på utländsk kompetens vad gäller målskytteriet.

Som sagt... ;-P

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... t-connolly
nathrakh
Posts: 100
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly season 23/24

Post by nathrakh »

Mycket viktig förlängning! Förmodligen på bekostnad av annan spets men det känns som att vi vet vad vi får och det kommer vi inte bli missnöjda med, varken i grundserie eller i slutspel!
Antos
Posts: 278
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Dwight_Shrute wrote: 16 May 2023, 14:10 Underbart med Sandberg! Jag var helt säker på att vi skulle slarva bort honom. Superfina nyheter. Vi behöver dock verkligen någon som kan göra mål. Sandberg har vissa målskytteegenskaper, men tycker mest han är kreativ och duktig på att ge andra lägen, både med hårt jobb men också med blicken för spelet. Robertsson har en jävla bössa. Den måste man kunna utnyttja mer effektivt.

Skulle gissa att man tittar på utländsk kompetens vad gäller målskytteriet.

Som sagt... ;-P

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... t-connolly
Eller använda sig av Arvidsson och be han övertala Grimaldi att komma hit :)
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Trodde inte han skulle bli kvar. Hoppas han inte blev allt för dyr........Som sagt vi vet vad vi får och det ska inte underskattas. Han har väldigt hör lägsta nivå och var en av de bättre under gångna slutspel. Bra AIK! Är det att hoppas för mycket på 2 till spetsspelare? Tänker på Ogge och mr X.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Om jag förstått det rätt så skall det in 3 forwards till.
Antos
Posts: 278
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

p-play wrote: 16 May 2023, 15:02 Om jag förstått det rätt så skall det in 3 forwards till.
Han skrev väl 3-4 i chatten så det innebär väl 2-3 nu då. Är Lindberg kvar 1-2, så jag hoppas då att dom värvar in 2st efter Lindberg.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Vad händer med en sådan som Malte Strömwall? Jag vet inte hur han är utanför isen, men han känns som en som passar in i spelsystemet.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

p-play wrote: 16 May 2023, 15:16 Vad händer med en sådan som Malte Strömwall? Jag vet inte hur han är utanför isen, men han känns som en som passar in i spelsystemet.
Intressant spaning p-play. Han torde snegla hemåt då hans senaste säsong i AHL inte varit så glimrande. Kanske får han något i alpländerna men jag tror de går hårdare på poängstarke nordamerikaner. Många SHL lag jagar skarpskyttar och spelare som Strömwall och Frödén kommer inte gå sysslolösa till hösten. Växjö kommer säkert att blanda sig i leken gissar jag då han dessutom har en historia där. Sedan undrar man ju vilken detaljen är som ska lösas för att Ogge ska kunna signa med oss.
medli
Posts: 265
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly season 23/24

Post by medli »

nr86 wrote: 16 May 2023, 15:46
p-play wrote: 16 May 2023, 15:16 Vad händer med en sådan som Malte Strömwall? Jag vet inte hur han är utanför isen, men han känns som en som passar in i spelsystemet.
Intressant spaning p-play. Han torde snegla hemåt då hans senaste säsong i AHL inte varit så glimrande. Kanske får han något i alpländerna men jag tror de går hårdare på poängstarke nordamerikaner. Många SHL lag jagar skarpskyttar och spelare som Strömwall och Frödén kommer inte gå sysslolösa till hösten. Växjö kommer säkert att blanda sig i leken gissar jag då han dessutom har en historia där. Sedan undrar man ju vilken detaljen är som ska lösas för att Ogge ska kunna signa med oss.
"Bern kommer inte släppa Lindberg förrän man har fått ordning på två saker:

# Den ekonomiska uppgörelsen med Lindberg.

# Hittat en riktigt bra ersättare.

Oscar Lindberg spelar just nu VM för Sverige och förmodligen kommer det inte att hända någonting förrän han spelat klart.

Som vi varit tidigare så är den sociala situationen inte optimal för Lindbergs familj sedan man kom ner till Schweiz och det gör att man tittat seriöst på en flytt hem.

Skellefteå är beredda att skriva kontrakt så fort avtalet med Bern är löst. Vilket det i dagsläget inte är.

Men när det löser sig så blir det av allt att döma ett långtidskontrakt för Lindberg. Troligtvis fyra-fem år."
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 23/24

Post by king_louie »

Kul med Sandberg, bra där!!

0 till 1 kvar då ifall Jocke förlänger och Ogge kommer?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

medli wrote: 16 May 2023, 15:57
"Bern kommer inte släppa Lindberg förrän man har fått ordning på två saker:

# Den ekonomiska uppgörelsen med Lindberg.

# Hittat en riktigt bra ersättare.

Oscar Lindberg spelar just nu VM för Sverige och förmodligen kommer det inte att hända någonting förrän han spelat klart.

Som vi varit tidigare så är den sociala situationen inte optimal för Lindbergs familj sedan man kom ner till Schweiz och det gör att man tittat seriöst på en flytt hem.

Skellefteå är beredda att skriva kontrakt så fort avtalet med Bern är löst. Vilket det i dagsläget inte är.

Men när det löser sig så blir det av allt att döma ett långtidskontrakt för Lindberg. Troligtvis fyra-fem år."
"We have an extremely talented player that is very adaptable. He is listed as a defenceman for some reason, but he can play anything you want him to. He can play nearly any position in the team and produce a lots of points. Since we are in desperate need of a center, we can offer you this player in exchange for Lindberg. Its a tough call and such a blow for our team, but.. His name is Oscar Nilsson and we are willing to let him go for just 100 k EUR in exchange for Lindberg. Coffea-money for you nice people in Switzerland."
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Silly season 23/24

Post by cleo »

Noah Östlund är väl inte helt avskriven än?
I alla fall inte som silly..
medli
Posts: 265
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly season 23/24

Post by medli »

Dwight_Shrute wrote: 16 May 2023, 16:29
medli wrote: 16 May 2023, 15:57
"Bern kommer inte släppa Lindberg förrän man har fått ordning på två saker:

# Den ekonomiska uppgörelsen med Lindberg.

# Hittat en riktigt bra ersättare.

Oscar Lindberg spelar just nu VM för Sverige och förmodligen kommer det inte att hända någonting förrän han spelat klart.

Som vi varit tidigare så är den sociala situationen inte optimal för Lindbergs familj sedan man kom ner till Schweiz och det gör att man tittat seriöst på en flytt hem.

Skellefteå är beredda att skriva kontrakt så fort avtalet med Bern är löst. Vilket det i dagsläget inte är.

Men när det löser sig så blir det av allt att döma ett långtidskontrakt för Lindberg. Troligtvis fyra-fem år."
"We have an extremely talented player that is very adaptable. He is listed as a defenceman for some reason, but he can play anything you want him to. He can play nearly any position in the team and produce a lots of points. Since we are in desperate need of a center, we can offer you this player in exchange for Lindberg. Its a tough call and such a blow for our team, but.. His name is Oscar Nilsson and we are willing to let him go for just 100 k EUR in exchange for Lindberg. Coffea-money for you nice people in Switzerland."
"Will also bring some laughs to the fans since he will fall witout any reason at least 3 times EVERY game"
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Tycker det är ruskigt svagt av AIK att skriva om nyförvärv när det är Sandberg som förlänger. All respekt till Sandberg men dels bör han inte räknas in som ”nyförvärv” och ska inte spela förstakedjan eller andrakedjan i ett lag som vill vinna titlar.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 23/24

Post by Empress »

tazman wrote: 16 May 2023, 16:40 Tycker det är ruskigt svagt av AIK att skriva om nyförvärv när det är Sandberg som förlänger. All respekt till Sandberg men dels bör han inte räknas in som ”nyförvärv” och ska inte spela förstakedjan eller andrakedjan i ett lag som vill vinna titlar.
Media-avdelningen är väl sysslolösa och ser med avund på andra lags silly?
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

tazman wrote: 16 May 2023, 16:40 Tycker det är ruskigt svagt av AIK att skriva om nyförvärv när det är Sandberg som förlänger. All respekt till Sandberg men dels bör han inte räknas in som ”nyförvärv” och ska inte spela förstakedjan eller andrakedjan i ett lag som vill vinna titlar.
Nja håller inte med. Som det är nu blir jag överlycklig så fort det händer saker kring laget. En förlängning av Sandberg tycker jag helt klart är vart att hausa. Ogge vill hem 🏠 ch då tror jag Bern har svårt att streta allt för hårt. Vem vill ha en spelare som själv inte vill vara kvar?
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 23/24

Post by Sportis »

Att Frödén inte väljer Örebro ökar möjligheterna för oss. Hoppas.
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

nr86

Anser du att Sandberg är ett nyförvärv?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly season 23/24

Post by vonschnauser »

Sportis wrote: 16 May 2023, 19:49 Att Frödén inte väljer Örebro ökar möjligheterna för oss. Hoppas.
Vart läser du att han väljer bort Örebro?
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 23/24

Post by Sportis »

vonschnauser wrote: 16 May 2023, 19:59
Sportis wrote: 16 May 2023, 19:49 Att Frödén inte väljer Örebro ökar möjligheterna för oss. Hoppas.
Vart läser du att han väljer bort Örebro?
https://www.na.se/2023-05-16/var-trupp- ... sta-sasong
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

tazman wrote: 16 May 2023, 19:57 nr86

Anser du att Sandberg är ett nyförvärv?
Om du läser det jag skriver ”händer saker kring laget”tycker jag det är bra med lite hets😁. Riktigt bra att Sandberg förlängt.
Post Reply