AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by Special Brew »

En liten iakttagelse. Vi hade 16 raka segrar innan vi åkte på 2 raka förluster mot Linköping och Oskarshamn.
Växjö åkte helt plötsligt på raka torskar också.
Mot vilka lag?
Jo, LHC och Oskarshamn!
Vad betyder det? Ingen aning? Bara en reflektion på fyllan. Skål på er! 🍻
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by dovienya »

Var på plats (sittplatser) idag och hade väl kanske behövt några öl för att göra annat än klappa, vråla ooooh, aaaaah, neeeeeej, och skrika vid mål samt vråla åt domarna (som iofs var ganska lätt att göra idag). Nu skulle jag köra hem till Umeå efteråt, så mer än så blev det inte.

Men introt. Vilket helvetiskt osynk. Något 3D-tjofräs på stora kuben där något gult kommer åkande längs några 3d-animerade vägar som avslutas med att det gula till slut kommer fram till en .. en generisk öppen hockeyarena (inte ens vår islada, alltså)... och sedan en blå (?) tiger som ryter av någon anledning. Och strax innan rytandet börjar vi åka in på planen med standard eldpuffarna som förr, så man hann inte ens få fokus på spelarentren, utan de var på väg in innan "filmen" med allt ljud var slut.. Är det vår nya standard?

Edit: då hade det varit bättre och mer pepp med det gamla trötta att någon ropar "Tigerränder och taggtråd.... Skellefteå AIK" och sedan börjar inåkandet med "hej, här är vi.."
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by nr86 »

dovienya wrote: 28 Jan 2023, 22:49
gestur wrote: 28 Jan 2023, 22:41 Väldigt imponerad av Stenman. Tagit stora kliv de senaste matcherna
Enig. Helt plötsligt är han inte svagare och försiktigare än JJ i närkamperna, utan stark som en oxe (sett till antalet kilon) och tar för sig ordentligt.
Tycker aldrig han varit försiktig i närkamperna. Väldigt bra och hög lägstanivå
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by p-play »

Jag tycker att vi spelade rätt så ofokuserat första halvan av matchen och släppte till många kontringar bakåt, ungefär som i början av säsongen. Vi nöter dock ned dem med hjälp av fyra starka kedjor. Det största frågetecknet förutom domarna är dock marknadsavdelningen. Vad sysslar de med? Laget spelar den mest underhållande hockeyn av alla lag just nu mest, men ändå är det glest på läktarna en lönehelg. Kanske är det så att profiler som skapar känslor säljer mer än bra hockey eller så har Luleå en bättre marknadsavdelning?
User avatar
tazman
Posts: 1982
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by tazman »

Eller så finns det ett större hockeyintresse i andra städer med invånare som prioriterar att gå till arenan?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by Lubbe »

dovienya wrote: 28 Jan 2023, 23:21 Var på plats (sittplatser) idag och hade väl kanske behövt några öl för att göra annat än klappa, vråla ooooh, aaaaah, neeeeeej, och skrika vid mål samt vråla åt domarna (som iofs var ganska lätt att göra idag). Nu skulle jag köra hem till Umeå efteråt, så mer än så blev det inte.

Men introt. Vilket helvetiskt osynk. Något 3D-tjofräs på stora kuben där något gult kommer åkande längs några 3d-animerade vägar som avslutas med att det gula till slut kommer fram till en .. en generisk öppen hockeyarena (inte ens vår islada, alltså)... och sedan en blå (?) tiger som ryter av någon anledning. Och strax innan rytandet börjar vi åka in på planen med standard eldpuffarna som förr, så man hann inte ens få fokus på spelarentren, utan de var på väg in innan "filmen" med allt ljud var slut.. Är det vår nya standard?

Edit: då hade det varit bättre och mer pepp med det gamla trötta att någon ropar "Tigerränder och taggtråd.... Skellefteå AIK" och sedan börjar inåkandet med "hej, här är vi.."
Jag tyckte musiken var det värsta. Könlös techno eller vad nu som är det rätta musiktekniska termen. Iofs har jag inget emot elektronisk musik, men den grep inte tag i mig.

Grundidén med att illustrera folk som rör sig mot arenan tycker jag är bra. Förr var det lite mer jordnära med bilar som for på vägar genom skogen. Nu är det lite mer färdsättsneutralt med animerade energistrålar. Jag hade kanske hållit det mer jordnära och kompletterat med bussar/hockeybussar och kanske nån snubbe på spark som kämpar sig genom snöstorm mot arenan.
Sen är frågan om hur tydligt det är vad energistrålarna står för för folk som inte har sett det gamla introt.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by LeeGoren »

Introt och allt runtikring är bedrövligt.Skulle nog säga att det är i klass med tex Linköping. Helt klart i botten av SHL. Vem tar beslut gällande detta och vad är anledningen att man inte gör som i Luleå och tillsätter en SLO? Finns det överhuvudtaget någon sorts brygga till supportrarna?
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by Empress »

LeeGoren wrote: 30 Jan 2023, 17:45 Introt och allt runtikring är bedrövligt.Skulle nog säga att det är i klass med tex Linköping. Helt klart i botten av SHL. Vem tar beslut gällande detta och vad är anledningen att man inte gör som i Luleå och tillsätter en SLO? Finns det överhuvudtaget någon sorts brygga till supportrarna?
Billing är väl Big Boss?
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: AIK-Rögle 28/1 kl 1800

Post by LeeGoren »

Empress wrote: 30 Jan 2023, 18:50
LeeGoren wrote: 30 Jan 2023, 17:45 Introt och allt runtikring är bedrövligt.Skulle nog säga att det är i klass med tex Linköping. Helt klart i botten av SHL. Vem tar beslut gällande detta och vad är anledningen att man inte gör som i Luleå och tillsätter en SLO? Finns det överhuvudtaget någon sorts brygga till supportrarna?
Billing är väl Big Boss?
Börjar vara dags att ifrågasätta honom rejält.
Post Reply