Resor

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Resor

Post by Toktobbe »

En Crazy till Göteborg vore väl helt klart det bästa och roligaste alternativet ;)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Toktobbe wrote:En Crazy till Göteborg vore väl helt klart det bästa och roligaste alternativet ;)
En crazytrain vore ju riktigt skoj, helt klart.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Erwynn
Posts: 2420
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Resor

Post by Erwynn »

Toktobbe wrote:En Crazy till Göteborg vore väl helt klart det bästa och roligaste alternativet ;)
Instämmer här, vore riktigt grymt!
Hata allt.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Personligen ser jag gärna att ni kommer ner till Gävle om en månad, den 24:e. Fast det är en torsdag så det blir kanske inte så... ja, bra.

Annars har vi ju Frölunda nu i November och sen en gång i slutet av januari. Vore ju riktigt skoj att köra nån av dom!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Jokard wrote:Personligen ser jag gärna att ni kommer ner till Gävle om en månad, den 24:e. Fast det är en torsdag så det blir kanske inte så... ja, bra.

Annars har vi ju Frölunda nu i November och sen en gång i slutet av januari. Vore ju riktigt skoj att köra nån av dom!
Att vi åker till Gävle en torsdag känns inte så realistiskt.. Men vi möter ju Brynäs borta lördagen den 18e Februari!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Bob Sacamano wrote:
Jokard wrote:Personligen ser jag gärna att ni kommer ner till Gävle om en månad, den 24:e. Fast det är en torsdag så det blir kanske inte så... ja, bra.

Annars har vi ju Frölunda nu i November och sen en gång i slutet av januari. Vore ju riktigt skoj att köra nån av dom!
Att vi åker till Gävle en torsdag känns inte så realistiskt.. Men vi möter ju Brynäs borta lördagen den 18e Februari!
VARS ÄR GILLAKNAPPEN?!?!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Resor

Post by anton95uppsala »

Vi blir ett gäng från NP Sthlm iaf. Den 24:e alltså. Väl mött då!
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Resor

Post by Pontusbackstrom »

En resa ner till Timrå den 14 Januari, Lördags match!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Resor

Post by freddus »

Någon samling som tänkt åka till Ö-vik söndagen den 11:e december?
Lär väl inte vara någon större mängd då det är hemmamatch dagen före?
Någon som har koll på vart i arenan bortaklack huserar nu för tiden?
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

freddus wrote:Någon samling som tänkt åka till Ö-vik söndagen den 11:e december?
Lär väl inte vara någon större mängd då det är hemmamatch dagen före?
Någon som har koll på vart i arenan bortaklack huserar nu för tiden?
http://www.ticnet.se/event/MODO-Skellef ... er/FJA1116" onclick="window.open(this.href);return false;

Finns bara en ståplats i Fjällräven, vi står till vänster medans Modofans står till höger. Om man ser från isen alltså
Framåt kamrater!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Resor

Post by Sketch »

freddus wrote:Någon samling som tänkt åka till Ö-vik söndagen den 11:e december?
Lär väl inte vara någon större mängd då det är hemmamatch dagen före?
Någon som har koll på vart i arenan bortaklack huserar nu för tiden?
Snyggt spelschema...
Jag ska förhoppningsvis ta mig dit, skulle vara kul om NP lyckades få ihop en buss!
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Resor

Post by Chippen »

Är det någon som har fattat sig på det där med tågpriserna, som det gjordes reklam för under förra hemmamatchen?
Att man kan åka på bortamatcher, med priset fr. 49 kr?

Man skulle gå in på skellefteaaik.se/bortamatch, och där står mycket riktigt fr. 49 kr, men hur fan än jag "bokar" resa framåt i så inte få kommer jag under 500 kr (billigast till Gävle). Har förvisso räknat bort Luleå, för dit är det ju bara bussförbindelse om man bokar vi sj.se
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Resor

Post by anton95uppsala »

Antar att dom syftar på resor mellan "elitserieorter" i över huvud taget. Så förmodligen är det väl om man åker mellan typ växjö och jönköping, på en fruktansvärt dålig tid... 49 kronor är ju rena lyckopriset.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Är info om luleåresan på intågande?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Resor

Post by Draper »

Lappmössan wrote:Är info om luleåresan på intågande?
Ähh, bojkotta skiten och deras förbannat värdelösa bortastå som dom nu lyckats göra ännu sämre. Satsa på Timrå veckan därpå istället. Fullt ut.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Draper wrote:
Lappmössan wrote:Är info om luleåresan på intågande?
Ähh, bojkotta skiten och deras förbannat värdelösa bortastå som dom nu lyckats göra ännu sämre. Satsa på Timrå veckan därpå istället. Fullt ut.
Det är väl ändå för att stötta AIK man åker upp? ;)
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Resor

Post by Draper »

Lappmössan wrote:
Draper wrote:
Lappmössan wrote:Är info om luleåresan på intågande?
Ähh, bojkotta skiten och deras förbannat värdelösa bortastå som dom nu lyckats göra ännu sämre. Satsa på Timrå veckan därpå istället. Fullt ut.
Det är väl ändå för att stötta AIK man åker upp? ;)
Ja, visst men då gör jag hellre det från sittplats (dock så går väl dom pengarna till Luleå så det kommer inte heller på fråga) för på deras stå gör man ingen nytta. Inte ens med tre bussar. Man skriker rätt in i plexiglaset, har noll överblick över spelet (snacka om moralsänkare) samtidigt som hemmaklacken har det optimalt för sig.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Resor

Post by fwd »

Blir ingen resa med NP upp till Luleå kommande match.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Visst skämtar du? Blir det ingen resa på de grunder Draper räknar upp kan man knappast kalla sig en supportergrupp. Det är visserligen sant att deras dåliga bortastå bara blivit ännu värre men det spelar absolut ingen roll, man står där för att sjunga och stötta AIK. Det kan du inte göra som ensam man på sittplats.
Ego före AIK?
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Resor

Post by doc.Holiday »

fwd wrote:Blir ingen resa med NP upp till Luleå kommande match.
tack för det låt bli att gynna luleå som aldrig "lyckats" fixa en biljett till bortafansen, frågan är i vilket svart hål pengarna försvinner.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Resor

Post by fwd »

Lappmössan wrote:Visst skämtar du? Blir det ingen resa på de grunder Draper räknar upp kan man knappast kalla sig en supportergrupp. Det är visserligen sant att deras dåliga bortastå bara blivit ännu värre men det spelar absolut ingen roll, man står där för att sjunga och stötta AIK. Det kan du inte göra som ensam man på sittplats.
Ego före AIK?

Ska vi godta att bli behandlade som skit? Luleås fans får Sveriges absolut bästa bortastå när dom kommer hit, högt uppe i ett hörn där man ser fantastiskt bra. Ljudet färdas bra ut över arenan, riktigt optimal enligt mig. Skulle bli oerhört tacksam om man fick komma till en liknande bortasektion när man är ute och reser. Växjö kör samma stuk som HV hade när deras arena var nybyggd, nere på kortsidan vid sargen. Totalt värdelöst också, stå och skrika in ett plexiglas. Luleås bortastå är absolut Sveriges sämsta i dagsläget, stå på långsidan längst ner mot plexit. Ett stängsel som gör att man inte ser ett skit, fruktansvärt trångt och jävligt är det. Sen att halva bortastå redan var fylld när vi kom upp sist med våra bussar är också helt obegripligt enligt mig. VI har våra 150 biljetter som är avsedda för sektionen vi är tilldelade. Då ska inte Luleå ha släppt in massor av annat folk, läktaren ska vara tom tills vi finns på plats.

Finns inte en käft på bortastå här i stan om det arrangeras en resa av Luleå.
Sen när dom går ut med att vi ska få en egen pub, och vi ska ändå springa in och trängas med massor av Luleåfans är bedrövligt dåligt bemötande också.

Vi satsar på Timrå istället, där dom uppenbarligen välkomnar oss genom att släppa 100 biljetter extra än vad dom är tvungna att göra.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Så vad är syftet med supporterklubben North Power?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Resor

Post by fwd »

Lappmössan wrote:Så vad är syftet med supporterklubben North Power?
Att stötta Skellefteå AIK Hockey.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

fwd wrote:
Lappmössan wrote:Så vad är syftet med supporterklubben North Power?
Att stötta Skellefteå AIK Hockey.
Bra då har jag uppfattat det rätt.
Då kommer följdfrågan: Hur är detta att stötta Skellefteå AIK Hockey?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Resor

Post by fwd »

Lappmössan wrote:
fwd wrote:
Lappmössan wrote:Så vad är syftet med supporterklubben North Power?
Att stötta Skellefteå AIK Hockey.
Bra då har jag uppfattat det rätt.
Då kommer följdfrågan: Hur är detta att stötta Skellefteå AIK Hockey?
Bra.
Genom att visa vårt missnöje med hur vi blir behandlade av Luleå Hockey så kanske det kommer en förändring. Vilket i sin tur ger oss förutsättningar att faktiskt stötta vårt lag. I dagsläget känner jag (och många andra jag pratat med) att det känns helt meningslöst att åka upp till Luleå just för att förutsättningarna att kunna sjunga fram laget till seger inte finns där.

Vi har all rätt att vara kritiska hur vi blir behandlade uppe i norr. Tidigare var bortastå OK enligt mig, nu är den helt klart underkänd.

HV byggde om sin bortastå efter alla klagomål dom fick.
Charter Division
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Resor

Post by Toktobbe »

Riktigt bra beslut ska inte låta några Grokotroll utnyttja oss :evil:
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Så att skita i att åka upp och stötta AIK är att stötta AIK?
Tror du inte att det finns bättre sätt? Provat att höra med ansvariga i Luleå?

Nej jag förstår tyvärr inte alls hur detta är att stötta AIK. Bättre att åka upp och visa sitt stöd, hur dåligt det än kan göras, och sedan ta upp detta med dem.
Känns endast själviskt och "hela Sverige skrattar" är en passande ramsa jag antagligen får höra när jag åker upp.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Resor

Post by Poet »

Så du är rädd över vad LF ska sjunga och tycka om oss?
Jag stödjer då förslaget fullt ut.
2012-05-19
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Men det är NI som fokuserar på Luleå, de har inte något som helst att göra med det jag pratar om.
Nej, jag är rädd för att NP fokuserar på helt fel saker. Jag är rädd för hur AIK ska spela och reagera när deras supportrar plötsligt inte finns där.
Hur ska vi göra för att AIK ska ha störst chans att ta 3p den femte? Vad är bäst för AIK?
Så tänker jag. Inte "Det är inte värt det, det är en så dålig ståplats, man ser dåligt och kan knappt höras. Vi kör bojkotts-protest!"
Jag stod där förra matchen och såg i princip ingenting, men att bojkotta det och därmed svika AIK? Nej jag förstår er inte alls.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Resor

Post by aik155 »

Jag tycker vi bojkotar Luleå för vi vill inte stå i en mma bur och kolla hockey eller i ett fängelse så nu visar vi vårt missnöje.
Låt aldrig stå plats dö
Post Reply